![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik schreef is dat hij meer dan waarschijnlijk totaal niet meer meedoet. De berichten zijn dat de man nog amper kan ademen, doodziek is en al een hele tijd van het toneel is verdwenen. Mocht hij in staat zijn om te spreken, hij zou zoals vroeger op alle media ruim aanwezig zijn. Dit is gewoon een vaststelling, toch geen "veroordeling omwille van zijn gezondheidstoestand". Los daarvan was Chavez inderdaad ongeveer het slechtste wat heel Latijns Amerika is kunnen overkomen, niet in het minst voor het eens zo rijke Venezuela met goud in de grond, en vandaag min of meer aan de afgrond. Verder stond Chavez vooral bekend om zijn wekelijkse brulpartijen op televisie, waar hij eigenlijk vooral iedereen uitscheldde. Dat is gewoon zo. Ik lach niet met zijn conditie. dat zuigt u uit uw duim. Maar ik bid niet voor hem zoals ik dat bijvoorbeeld wel heb gedaan voor Sharon. Dat is mijn keuze. Citaat:
Maar het land wordt duidelijk reeds maanden de facto geregeerd door zijn omgeving, Chavez zelf doet al een tijd niet meer mee. Dat is hetgeen ik hierboven heb willen duidelijk maken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel alleen maar vast dat Venezuela sinds Chavez ongeveer aan de afgrond zit, ondanks de massale rijkdom in de grond. Idem voor Cuba, nog erger zelfs, want reeds meer dan een halve eeuw onder het juk van de communistische dictatuur van de Castro's. De deur staat al op een kier, maar het is pas wanneer het land en haar bevolking van deze criminele communistenbende wordt bevrijd en volledig liberaliseert dat men een sprong naar voorspoed en modernisering gaat waarnemen, hopelijk gepaard met vrijheid voor de mensen die nu al veel te lang arm en onderdrukt leven. ook China heeft een bevolking die een eeuw lang straatarm was en waar de mens met een bol rijst per dag moest rondkomen, maar vooral moest zwijgen. Het is pas sinds de liberalisering van de economie dat ze een enorme stap vooruit heeft gezet in de modernisering en ontwikkeling, maar ook in voorspoed. Er zijn vandaag rijke mensen in China, een grote middenklasse met privé eigendom en eigen initiatief. De ganse bevolking gaat erop vooruit, met rasse schrede, en ook de uitgebreide bevolking die nog steeds arm is zoals voorheen wacht met ongeduld om op dezelfde boot te kunnen stappen, wat een kwestie va tijd is. Nu moet ze alleen nog af van haar laatste communistische eigenschap, namelijk de politieke onderdrukking, zodat de mensen met hun voorspoed ook vrijheid van meningsuiting gaan kennen. Het laatste bastion van dat crimineel gedoe is Noord Korea, waar de bevolking nog steeds arm is en honger lijdt en reeds meer dan 65 jaar onderdrukt wordt door één familie die zelf stinkend rijk is en van alle Westers comfort geniet dat ze haar bevolking verbied (met welk recht wel?). Haar "zusterland" in Zuid Korea is een voorspoedige moderne democratie dat ontwikkeld is en waar men vrij leeft. Hopelijk komt een dag dat dictator Kim Jong-un wordt afgezet en het land liberaliseert om ook zelf naar de 21ste eeuw te kunnen ontwikkelen, en vrijheid en voorspoed voor haar bevolking te bieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan iedereen aanraden de grotten rond Ponsavan, Laos te bezoeken waar Amerikaanse bommen duizenden mensen, die hun door B52 verwoeste dorpen verlaten hadden zich verschuilden, doodden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antoon
Citaat:
Citaat:
Venezuela was eens heel rijk maar het is niet Chavez die het land in de afgrond duwde, wel generaties politici voor hem. Daarom dat de meerderheid voor Chavez stemde en hem bleef steunen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Antoon;6553326]Ja goed, uw woorden ken ik al van buiten. U meent dat de weten en schreef hetzelfde over China.
Citaat:
Citaat:
Ik ben er zeker van dat moest het regime ineenzakken, dan zou een elite in Havana en de Miami Cubanen de zaak overnemen, het centrum van Havana zou stukken welvarender worden, de rest van het land wegzinken in de desperate armoede. Dan zou Cuba dus terug worden zoals het gros van de derde wereldlanden, en zoals het was voor de revolutie. Zelfs president Kennedy schreef daarover: At the beginning of 1959 United States companies owned about 40 percent of the Cuban sugar lands—almost all the cattle ranches—90 percent of the mines and mineral concessions—80 percent of the utilities—practically all the oil industry—and supplied two-thirds of Cuba's imports.believe that there is no country in the world including any and all the countries under colonial domination, where economic colonization, humiliation and exploitation were worse than in Cuba, in part owing to my country's policies during the Batista regime. I will even go further: to some extent it is as though Batista was the incarnation of a number of sins on the part of the United States. Now we shall have to pay for those sins. In the matter of the Batista regime, I am in agreement with the first Cuban revolutionaries. That is perfectly clear. ![]() “ Brothels flourished. A major industry grew up around them; government officials received bribes, policemen collected protection money. Prostitutes could be seen standing in doorways, strolling the streets, or leaning from windows. One report estimated that 11,500 of them worked their trade in Havana. Beyond the outskirts of the capital, beyond the slot machines, was one of the poorest, and most beautiful countries in the Western world. ” — David Detzer, American journalist, after visiting Havana in the 1950s [37] http://en.wikipedia.org/wiki/Fulgencio_Batista Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens denk ik niet dat het systeem in Cuba vlug zal kantelen. Ze krijgen nu veel steun van onder andere Rusland, China en Brazilië. Dankzij het embargo kunnen ze hun slachtofferrol voluit uitspelen. Cuba heeft al veel moeilijkere momenten doorstaan. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Banneling
|
![]() ABC.es
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 1 maart 2013 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgende info spreekt dat tegen, hij zou zich nog steeds in het militair hospitaal in Caracas bevinden.
BBC - Venezuela Chavez having chemotherapy, says VP Maduro
Laatst gewijzigd door zonbron : 2 maart 2013 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#669 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#671 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tis van datte.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#672 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#673 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enige uren later is het zover... RIP Chavez!!!!!!!!!! Suerte Venezuela y sobre todo para todos los Chavistas!!! Moge de revolutie verdergaan! Kracht voor het volk van Venezuela en ik hoop dat deze omstandigheden niet tot wantoestanden leiden. ![]() Dank U, descanse en paz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een groot verlies voor de wereld en voor Venezuela. Respect!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen zorgen, de zogenaamde dictator Chavez heeft het continent tevredenstellend voorbereid...
Citaat:
Chavez is NIET dood... (only in your dreams...) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De VS mocht zelfs niet deelnemen, als de reeds in kritische toestand verkerende EU dit voorbeeld volgt zal de EU 'solo' eindigen. Good luck!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verenigde naties
Chavez en Noam Chomsky... http://www.chavez.org.ve/temas/discursos/huele-azufre/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#680 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klassiekers... (VN)
Video - Chávez llama "diablo" a George W. Bush en la ONU, Aqui huele a azufre aqui! Video - "Ya no huele a azufre, sino a esperanza" Extra : Herstructuratie van de antidemocratische VN Video - CHAVEZ EN LA ONU Laatst gewijzigd door zonbron : 6 maart 2013 om 05:26. |
![]() |
![]() |