Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2012, 19:46   #661
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan kan jij bevestigen dat JMDD met geen woord over de baten rept.
We bevestigen dat jij met geen woord over de baten rept. Nog altijd een voorbeeld aan het zoeken?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 19:47   #662
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als blijkt dat 90 procent van de geregulariseerden na 10 jaar nog steeds geen dag gewerkt hebben , moeten er weinig vragen naar baten gesteld worden me dunkt .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 19:59   #663
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als blijkt dat 90 procent van de geregulariseerden na 10 jaar nog steeds geen dag gewerkt hebben , moeten er weinig vragen naar baten gesteld worden me dunkt .
Kan je nu al een bron met link geven voor die cijfers?
We zijn al eens op zoek gegaan naar die cijfers. Weet je nog?

Citaat:
Ik lees daar
De ervaring (o.a. OCMW van Antwerpen) leert dat de helft steun trekt.
Dat is al een stuk minder dan
Van de meer den 52000 geregulariseerden in 1999 hadden er in 2009 , dus 10
jaar na de feiten, meer dan 45000 nog nooit , al was het maar 1 dag ,
gewerkt.
Nu graag de bron met link naar de echte cijfers.
Citaat:
Je hebt misschien gelijk Pericles. Niet links haalde de
cijfers onderuit, maar het VB.
Voor Antwerpen geldt
“Vijf jaar na de golf van 1999 had nog steeds 13,9 procent van de
geregulariseerden werkloosheidssteun, en 19,6 procent een OCMW-uitkering. Dat is
samen een derde. ”
http://www.vlaamsbelang.org/0/6221/

Als na 5 jaar 2/3 werk heeft en we mogen deze cijfers extrapoleren, kan het niet dat
na 10 jaar 45000 van de 52000 gereguleerden nog nooit 1 dag gewerkt heeft.

Merk op CC, dat de cijfers van Dr; Prof. Lode Vereeck, die je aanhaalde, ook in
tegenspraak zijn met die van het VB.

Spijtig dat het VB ook geen bron met link geeft.
We zoeken verder.
Hoera. Nog cijfers :
De wet van 22 december 1999 zorgde in heel het land voor 32.662
aanvraagdossiers van individuen of gezinnen die illegaal of precair verbleven, goed
voor 50.600 mensen.
http://www.dirkgeldof.be/negatieve_s..._regularisatie

Voor heel België werden er 32.662 dossiers ingediend, wat overeenkomt met 50.600
mensen die een aanvraag indienen.
Volgens Dedecker werden er 52.000 mensen gereguleerd.
Dit betekent dat er, volgens Dedecker, meer mensen gereguleerd werden dan er
aanvragen waren!
Zou Dedecker ook de kinderen meetellen bij "hebben na 10 jaar nog nooit 1 dag
gewerkt"? Dat weten we pas als we de bron en link kennen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=73

Jij hebt die bron van JMDD nog niet gevonden? Die houdt zijn bronnen gewoontegetrouw goed geheim.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 20:02   #664
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je nu al een bron met link geven voor die cijfers?
We zijn al eens op zoek gegaan naar die cijfers. Weet je nog?

Hoera. Nog cijfers :
De wet van 22 december 1999 zorgde in heel het land voor 32.662
aanvraagdossiers van individuen of gezinnen die illegaal of precair verbleven, goed
voor 50.600 mensen.
http://www.dirkgeldof.be/negatieve_s..._regularisatie

Voor heel België werden er 32.662 dossiers ingediend, wat overeenkomt met 50.600
mensen die een aanvraag indienen.
Volgens Dedecker werden er 52.000 mensen gereguleerd.
Dit betekent dat er, volgens Dedecker, meer mensen gereguleerd werden dan er
aanvragen waren!
Zou Dedecker ook de kinderen meetellen bij "hebben na 10 jaar nog nooit 1 dag
gewerkt"? Dat weten we pas als we de bron en link kennen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=73

Jij hebt die bron van JMDD nog niet gevonden? Die houdt zijn bronnen gewoontegetrouw goed geheim.
Als het leugens waren zou links JMDD wel verslonden hebben, maar links zweeg. Ik neem aan dat hij dan wel dicht tegen de waarheid zal gezeten hebben.
Oud 11 maart 2012, 20:06   #665
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij 'rept' wel steeds over baten, maar cijfers van je baten heb ik je nog niet zien geven!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 20:09   #666
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jij 'rept' wel steeds over baten, maar cijfers van je baten heb ik je nog niet zien geven!
Zijn er niet.
Maar als ze zoals in Molenbeek met meer dan 50 procent aan den dop staan , veronderstel ik dat er wel degelijk kosten zijn.
Oud 11 maart 2012, 20:17   #667
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die cijfers zijn niet terug te vinden naar afkomst.
Dan moet je afkomst en nationaliteit uit het rijksregister koppelen met personen- en vennootschapsbelasting, rsz-betalingen werknemer en patronale bijdrage, BTW op aankopen, autotaksen, inschrijvingstaksen,....
Oud 11 maart 2012, 20:17   #668
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ze ook niet snapt is dat als er 1 werkende verrijker per 3 uitkeringstrekkende verrijker, het saldo negatief is. Van baten kan je dan niet spreken. Het ietsiepietsie beetje dat de fiscaal vrijgestelde laagverdiende verrijker met megakinderlast 'bijdraagt', weegt niet op tegen de kost van de uitkeringen van de anderen. Laten we ook niet vergeten :
- kost van de verrijkers in de gevangenis
- extra kost voor politie, magistraten
- kost van de pamperindustrie
- binnenkort tientallen scholen bij te bouwen om het gebroed van de verrijkers op te vangen
- etc.
Oud 11 maart 2012, 20:22   #669
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Wat ze ook niet snapt is dat als er 1 werkende verrijker per 3 uitkeringstrekkende verrijker, het saldo negatief is. Van baten kan je dan niet spreken. Het ietsiepietsie beetje dat de fiscaal vrijgestelde laagverdiende verrijker met megakinderlast 'bijdraagt', weegt niet op tegen de kost van de uitkeringen van de anderen. Laten we ook niet vergeten :
- kost van de verrijkers in de gevangenis
- extra kost voor politie, magistraten
- kost van de pamperindustrie
- binnenkort tientallen scholen bij te bouwen om het gebroed van de verrijkers op te vangen
- etc.
En niet te vergeten , met dat ietsiepietsie sociale lasten dat meneer betaalt , zijn gelijk ook zijn vrouw en zijn 10 kinderen gedekt. De kostprijs van deze dekking is een veelvoud van zijn eigen bijdrage tot het systeem.
Oud 11 maart 2012, 21:03   #670
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het leugens waren zou links JMDD wel verslonden hebben, maar links zweeg. Ik neem aan dat hij dan wel dicht tegen de waarheid zal gezeten hebben.
Pericles, ik heb net, met cijfers met link, aangetoond dat de cijfers van JMDD niet kunnen kloppen.

Jij met je 1 a 2 universitaire diploma's kan dat toch wel narekenen.
Dan durf jij hier staalhard beweren dat JMDD en zijn cijfers (waarvan de bron een goed bewaard geheim blijven) niet onderuit gehaald werden!
Oud 11 maart 2012, 21:20   #671
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pericles, ik heb net, met cijfers met link, aangetoond dat de cijfers van JMDD niet kunnen kloppen.

Dan durf jij hier staalhard beweren dat JMDD en zijn cijfers (waarvan de bron een goed bewaard geheim blijven) niet onderuit gehaald werden!
Weet ik veel , volgmigratie inbegrepen misschien .
Elbow had dat boek en ging het opzoeken als zij het terugvond.
Ik weet alleen maar wat ik daarover in de krant las .
Toch kan ik mij moeilijk voorstellen dat , indien JMDD volslagen onzin zou vertellen , links hem niet zou hebben afgemaakt.
Oud 11 maart 2012, 21:22   #672
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
En niet te vergeten , met dat ietsiepietsie sociale lasten dat meneer betaalt , zijn gelijk ook zijn vrouw en zijn 10 kinderen gedekt. De kostprijs van deze dekking is een veelvoud van zijn eigen bijdrage tot het systeem.
Ge hebt gelijk, de zware kost die ze op de ziekteverzekering hebben, was ik zelf vergeten.
Oud 11 maart 2012, 21:27   #673
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met 'n link naar 'n post van jezelf denk je dat je iets aangetoond hebt?

Citaat:
Tegenover 46.000 mannen van Marokkaanse afkomst die in 2004 betaald werk hadden. stonden 32.000 Marokkaanse mannen tussen de 15 en 65 jaar die een uitkering ontvingen. Dat wil zeggen dat de uitkeringsdruk onder Marokkaanse mannen met 70 procent vier keer zo hoog was als onder autochtone mannen. Mannen van Turkse afkomst doen het iets beter dan Marokkaanse mannen. Als we naar de uitkeringsbalans bij vrouwen kijken, dan zien we dat vrouwen het over de gehele lijn een stuk slechter doen dan mannen. In 2004 hadden 36.000 vrouwen van Turkse afkomst tussen de 15 en 65 jaar betaald werk tegenover 37.000 Turkse vrouwen die een uitkering ontvingen. Ook bij vrouwen van Marokkaanse oorsprong vinden we een uitkeringsdruk van meer dan 100 procent. Onder autochtone vrouwen is de uitkeringsdruk met 23 procent aanzienlijk lager, alhoewel dat nog altijd 5 procentpunten hoger is dan de uitkeringsdruk onder autochtone mannen."
Volgens de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) is de situatie in ons land nog schrijnender. Dit wordt bevestigd door een rapport van de Koning Boudewijnstichting70 waaruit blijkt dat er niets veranderd is en dat de Belgische situatie analoog is aan de Nederlandse. Amper 3',7 procent van de Marokkaanse bevolkingsgroep op actieve leeftijd heeft een vast arbeidscontract en 5 procent heeft tijdelijk werk.
Hoe kwam je bij die 52.000?
Oud 11 maart 2012, 21:30   #674
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
LOL
Oud 11 maart 2012, 21:33   #675
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Nederlands Centraal Planbureau toonde in 2003 in een studie aan dat massa-immigratie niet het juiste antwoord is op de vergrijzing. De conclusie van het onderzoek van het CPB luidt: "Van arbeidsimmigratie op grote schaal zijn geen belangrijke gunstige gevolgen te verwachten voor het inkomen van de reeds aanwezige bevolking of voor de collectieve financiën."
Over de levensloop bezien zijn de kosten van ondermeer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid groter dan de extra belasting- en premie-inkomsten."

In Frankrijk werd in 2008 de studie 'Le coût réel de l'immigration en France' gepubliceerd. Het rapport kwam eveneens tot de conclusie dat immigratie steeds een kost* zal zijn voor Frankrijk, tenzij er maximum 100.000 immigranten zouden worden toegelaten per jaar en dan op voorwaarde dat ze allen een job hebben!
...

Paul van Miert (NVA);

Citaat:
Iedereen weet dat de PS en haar Vlaamse zusterpartij de allochtonen aan de borst sluiten om hun stem, vraag het maar aan Patrick van Antwerpen. Allemaal onder het mom van: “de jonge allochtonen vormen een garantie voor het betalen van de vergrijzing van de autochtone bevolking.”
Geert Noels stelt duidelijk dat dit niet het geval zal zijn en dat jonge allochtonen een verloren generatie worden die aan de zij- en onderkant van onze maatschappij zal belanden, als er niet gisteren wordt ingegrepen. Er moet duidelijk taal - tegen vooral de moslimallochtonen - worden gebruikt. Deze regularisatiegolf gaat naast degenen die zich nu aanmelden ook nog een berg nieuwkomers meebrengen die door “familiehereniging” naar hier gaan trekken.Om ons gat in de begroting te dichten? Neen om het verder uit te diepen.
Alleen de inburgeringcursus gaat om en bij de 1500 € per migrant liggen volgens minister Bourgeois. En er zullen zich toch al snel 20 000 mensen in Vlaanderen aanbieden, vergeleken met cijfers van naturalisatiepogingen van vorige jaren. Dat is alleen al aan de cursussen 30 000 000 € …. Die we niet hebben. En pas op dit zijn REGULARISATIES daarbuiten hebben we nog de normale NATURALISATIES. Dat waren er vorig jaar in België 10 000. Wie gaat dat allemaal betalen: Juist. De Vlaamse burger die netjes binnen de lijntjes kleurt. Waar zit Open VLD nu met hun straffe uitspraken over het feit dat ze dit nooit zouden goedkeuren.
Dan de scheiding der machten. De nieuwkomers hebben er vaak moeite mee om onze cultuur, taal, manier van leven en omgaan met elkaar eigen te maken. Ze onderscheiden zich nadrukkelijk in het straatbeeld en dat verontrust de Vlaamse burger. Terecht misschien want de “gematigden “ onder hen zien we nooit. Of moeten we zoals je veel hoort ons afvragen : zijn er die gematigden wel ? De meesten willen het enkel op hun manier doen omdat zij geloven dat hun Koran het enige echte is. Al wat niet gelovig is mag aan de kant worden gezet en de grondwet zoals wij hem respecteren is van geen tel. Daar zit het gevaar. Zo bekom je nooit samenhang.
Wij zijn in West-Europa al enige tijd van de scheiding van Kerk en Staat overtuigd. Nu laten we hier mensen aan hun trekken komen die op dit vlak de klok eeuwen terug willen draaien. Het federale niveau maakt elk ingrijpen door Vlaanderen onmogelijk maar gaan wel met de gevolgen blijven zitten. Elk beleidsdomein is een communautair en politiek steekspel geworden. Vlaanderen tegen Brussel en Wallonië, de PS tegen de Vlaamse centrum-vleugel.
De Federale beslissingen op de drie domeinen boven vernoemd zijn binnen de categorieën “slecht” tot “desastreus” te plaatsen. Met dank aan PS en Open VLD.
...

Citaat:
"Volgens de OESO is de situatie in ons land nog schrijnender. Dit wordt bevestigd door een rapport van de KBS waaruit blijkt dat er niets veranderd is en dat de Belgische situatie 'analoog' is aan de Nederlandse. Amper 31,7 % van de Marokkaanse bevolkingsgroep op actieve leeftijd heeft een vast arbeidscontract en 5 % heeft tijdelijk werk"
Oud 11 maart 2012, 21:43   #676
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb de post gekopieerd. (met cijfers met bron en link)
Je denkt toch niet dat ik dat iedere keer ga overtikken.

Citaat:
Hoe kwam je bij die 52.000?
Nog cijfers van Pericles die er gewoontegetrouw geen bron bij geeft.
Citaat:
Van de meer dan 52000 die in 1999 geregulariseerd werden heeft er slechts 10 procent ooit gewerkt, meer dan 45000 van hen leeft dus al meer dan 10 jaar op onze kosten. Hoe kan iemand, die bij zijn volle verstand is , nu beweren dat deze mensen opbrengen. Het zijn leeglopers die in hun missie (levenslang op de kosten van een ander leven ) geslaagd zijn , dat is alles.
Waarom geef jij je bron niet?
Mogen we niet weten dat het cijfers voor Nederland zijn?
Oud 11 maart 2012, 21:48   #677
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kan je niet lezen?

KBS, OESO, Geert Noels, Van Miert...Nederlands?

Laatst gewijzigd door SDX : 11 maart 2012 om 22:01.
Oud 11 maart 2012, 21:49   #678
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
...

Paul van Miert (NVA);

...
Citaat:
Citaat:
"Volgens de OESO is de situatie in ons land nog schrijnender. Dit wordt bevestigd door een rapport van de KBS waaruit blijkt dat er niets veranderd is en dat de Belgische situatie 'analoog' is aan de Nederlandse. Amper 31,7 % van de Marokkaanse bevolkingsgroep op actieve leeftijd heeft een vast arbeidscontract en 5 % heeft tijdelijk werk"
Die cijfers liegen er niet om SDX.

Welke onbenul had het over baten??????????????????

Laatst gewijzigd door Elbow : 11 maart 2012 om 21:49.
Oud 11 maart 2012, 21:52   #679
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb dat gewoon in de krant gelezen hé.
En ik heb dat gewoon onthouden.
Ik heb een tamelijk goed geheugen.
Ik moet toegeven dat ik niet wist dat het cijfers over Nederland waren als dit zo zou zijn.
De situatie In België is precies nog erger , als ik lees wat er in andere posts hierboven staat.

Laatst gewijzigd door Pericles : 11 maart 2012 om 21:53.
Oud 11 maart 2012, 21:59   #680
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Die cijfers liegen er niet om SDX.

Welke onbenul had het over baten??????????????????
Baten?

Wat 'n lachertje!

Federale begroting van 2009.

Citaat:
Die voorzag 96.317.000 € voor de dienst 'Vreemdelingenzaken'.
21.545.000 € voor het Commissariaat-generaal voor vluchtelingen.
13.323.000 € voor de raad voor vreemdelingenbetwistingen.
265.114.000 € voor de terugbetaling van de OCMW's voor het recht op maatschappelijke hulp voor vreemdelingen.
268.708.000 € voor Fedasil, het federaal agentschap voor de opvang van asielzoekers, 80 % van de werking vd Raad van State gaat naar asielbeleid, goed voor 32.868.000 € en 19,9 % van de federale terugbetaling aan de OCMW's van het leefloon gaat naar niet EU-onderdanen, oftewel 109.132.000 €.

Deze 807 miljoen is maar een fractie vd totale kostprijs, werkloosheidsuitkeringen, administratiekosten vd OCMW's, kinderbijslag, huisvesting, medische kosten, onderwijs, taalcursussen, subsidies, gevangenissen, justitie, kosten vd opvangcentra bij de Regie der Gebouwen niet meegerekend.
De kosten vd werkloosheid lopen in de honderden miljoenen. Méér dan 42.000 niet EU-allochtonen staan in Blg. aan den dop, 16.460 - of 1 vijfde van het totaal krijgen een leefloon.
Het 'Planbureau' berekende in 2004 dat een werkloze de overheid 25.682 € per jaar kost. Geïndexeerd naar 2009 is dat 30.000 €. De werkloze allochtonen van buiten de EU kosten al vlug 1,3 miljard € per jaar.
...
Citaat:
De Nederlandse econoom Pieter Lakeman becijferde in zijn boek; 'Binnen zonder bellen' dat de Turkse en Marokkaanse gastarbeiders de bedrijven zo'n 4 miljard gulden aan winst hebben opgeleverd tijdens de periode 1960 tot 1971, maar de gezinshereniging en de latere werkloosheid van dezelfde gastarbeiders hebben de immigranten de Nederlandse samenleving sinds 1974 tussen de 70 en 100 miljard gulden gekost aan uitkeringen en faciliteiten allerhande (kinderbijslag, huisvesting, werkloosheidsvergoeding etc etc...)!
Het 'kostenplaatje' zal in Blg. en de rest van de EU niet veel verschillend zijn!
Wat let er iemand om een berekening te maken en dit in't lang en breed uit te smeren in de media om iedereen die denkt dat 't kostenplaatje negatief is, meteen de mond te snoeren?

Laatst gewijzigd door SDX : 11 maart 2012 om 21:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be