![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vervang jij JVDB tijdens zijn vastenperiode ? Je klinkt nu als een echo van hem...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "onnie swa ki mal ipanse".
![]() |
![]() |
#664 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom dan zo'n gesprek �* la "van waar zijde gulle?" aangaan? Dat kan je thuis ook al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 |
Banneling
|
![]() Jij hebt een groot huis...
Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 april 2017 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#668 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met iemand uit Denderleeuw of Stekene kan ik de rest van het jaar al spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | |
|
![]() Citaat:
Maar als ik op reis ben, zal ik toch snel de Vlamingen, van gelijk waar, met gelijk welke huidskleur, eruit halen en er mee praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | |
|
![]() Citaat:
![]() Mag ik eens met u op reis gaan? Dat lijkt me supertof! Zo praten over 'dezelfde problemen/vragen hebben in dat vreemd land'! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#671 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlijmscherpe gynaecologie op de rand van de snede.
![]() |
#672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het spreekt toch vanzelf dat je een onderscheid maakt tussen "Vlaming" in de historische betekenis (inwoner van het oude graafschap Vlaanderen) en "Vlaming" in de hedendaagse betekenis (inwoner van het Vlaamse Gewest). Of jij dat nu graag hebt of niet, in de hedendaagse betekenis ben jij Vlaming voor het volle pond. Dat verschijnsel is overigens ook niet beperkt tot Vlaanderen. Nederlanders worden hier toch ook meestal aangeduid met de term "Hollanders" (Ollanders), ook al zijn het inwoners uit het Noord-Brabantse Tilburg, uit Drenthe of uit Groningen. Wanneer mensen van bij ons het hebben over "Engelsen" dan passen ze dikwijls ook die term toe op Welshmen, Noord-Ieren en zelfs Schotten. Omgekeerd, onder "Amerikanen" verstaan we gewoonlijk inwoners van de USA terwijl in feite alle inwoners van het volledige Amerikaanse continent (van Canada tot Argentinië en Chili) Amerikanen zijn. Het is overduidelijk dat de terminologie "Vlaanderen" en "Vlaming" jou steekt. Het strookt niet met jouw ingebakken belgicisme. Noord-Belgen dan maar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermits je in staat bent om Nederlands te schrijven mag ik toch aannemen dat je het evenzeer behoorlijk kunt spreken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | |
|
![]() Citaat:
Wat voor bullshit argumenten gebruiken de belgicisten toch altijd?
![]() |
![]() |
#676 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij heeft voor mij voor de volle 100% gelijk, ten minste als je geen rekening houdt met de fransdolle hoogheidswaanzin en veroveringszucht... Ook ik kan niets hebben tegen een multi taalomgeving, maar dan wel eentje zonder de francofonie die zoiets niet verdraagt en er alles aan zal doen opdat die multi-taalomgeving omgevormd wordt tot een ééntalige franstalige omgeving... Bewijs: Bruxelles... 'Nous sommes en Belgique quand même' en 'on ne peut pas demander �* un francofone dans toute la Belgique qu'il doit apprendre le Néerlandais'... Waar zie je die multi-taalomgeving??? Laatst gewijzigd door marie daenen : 8 april 2017 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De collaboratie wordt aangehaald als vuil excuus om de Vlamingen verder te verdelen. Natuurlijk krijg je niets verwezenlijkt als je de eeuwige slachtofferrol blijft innemen of de kaart van de extremist. Walen hebben net zo goed gecollaboreerd, flauwe strategie.
Wat de Vlaming meer zou moeten doen is de zwaktes in het Waalse front uitbuiten en naar hun hand trekken ipv al dat navel staren maar dat zal er waarschijnlijk nooit van komen...
"Een beetje kennis is een gevaarlijk ding; Drink diep, of proef niet van de Pierische bron: Daar bedwelmen oppervlakkige gedachten de hersenen" - Alexander Pope Laatst gewijzigd door Pontifex : 8 april 2017 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar die francofiele racisten blijven zogezegd de puntjes op de i zetten als het om de Vlaamse collaboratie gaat, maar daar waar Vlaanderen, vandaag ook nog, stelselmatig gediscrimineerd wordt door la Belgique relativeren ze dat kapot zodat er volgens hen niets overblijft terwijl hetgeen dat blijft hangen wel degelijk zuiver francofoon racisme is... En dan maar roepen dat ze tegen racisme zijn terwijl zijzelf door en door anti-Vlaams racistisch zijn... En dat en dat alleen is het kenmerk van la Belgique en ik wens niet tot een racistische natie te behoren, ook als, o.w.v. mijn papieren ik het wel ben... Maar één ding, zelfs als ik Wallonië woon, kunnen ze mij niet afnemen... nl. ik ben een Vlaming in hart en nieren, waarbij Vlaming staat voor vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid, welke eigenschappen la Beligique in al zijn franstalige hoogheidswaanzin niet in staat is op te brengen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 |
|
![]() Was dat geen VB-bot?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |