Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden)
JA 48 17,84%
NEEN 221 82,16%
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2004, 21:19   #661
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik ben dan ook helemaal niet verbaasd dat mijn website door de moderatie hier geweigerd wordt. Ik ben ook niet verbaasd dat die link, die hier al 16 maanden lang in mijn signatuur staat, pas nu verwijderd wordt. Ik heb dit alle dagen verwacht en ben eerlijk gezegd wel verbaasd dat het zolang geduurd heeft.
Alleen is dat niet gebeurd omwille van de reden die jij verwacht had, al wil je dat nu wel doen uitschijnen.

Citaat:
Ik zal er mijn conclusies uit trekken en er elders genoeg aandacht besteden aan Uw fenomenale blunder.
Zeker doen. De negationismewet kan niet genoeg slechte publiciteit krijgen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 21:20   #662
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dit alle dagen verwacht en ben eerlijk gezegd wel verbaasd dat het zolang geduurd heeft.
Waarom verwachtte je dat eigenlijk?
Oud 9 december 2004, 21:33   #663
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Ter titel van inlichting: een aantal gebruikers ontsnappen even aan mijn aandacht maar ik wil hen toch gerust stellen: als het om echt interessante boodschappen gaat, worden ze meestal door anderen gequoot (lees gefilterd) en kan ik er aldus toch nog op gepaste wijze op antwoorden.

Mijn excuses voor het ongemak dat ik aan deze gebruikers bezorg maar ik kan hen verzekeren dat het slechts om een erg tijdelijke maatregel gaat. Wie dat wenst zal ik verwittigen van zodra ie weer uit mijn begeerlijst is verdwenen.

Dit bericht is verborgen omdat Distel is op jouw negeerlijst.

Dit bericht is verborgen omdat Knuppel is op jouw negeerlijst.

Dit bericht is verborgen omdat Fieseler is op jouw negeerlijst.

Dit bericht is verborgen omdat radicaal is op jouw negeerlijst.

Dit bericht is verborgen omdat ancapa is op jouw negeerlijst.

Dit bericht is verborgen omdat EXTREEM is op jouw negeerlijst.

Dit bericht is verborgen omdat Sam is op jouw negeerlijst.

Laatst gewijzigd door thePiano : 9 december 2004 om 21:36.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 21:42   #664
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ter titel van inlichting: een aantal gebruikers ontsnappen even aan mijn aandacht maar ik wil hen toch gerust stellen: als het om echt interessante boodschappen gaat, worden ze meestal door anderen gequoot (lees gefilterd) en kan ik er aldus toch nog op gepaste wijze op antwoorden.
Bij deze is alvast even aangetoond dat het quoten van iemand geen garanties biedt over de kwaliteit van de geciteerde tekst.

Citaat:
Mijn excuses voor het ongemak dat ik aan deze gebruikers bezorg maar ik kan hen verzekeren dat het slechts om een erg tijdelijke maatregel gaat. Wie dat wenst zal ik verwittigen van zodra ie weer uit mijn begeerlijst is verdwenen.
Ongemak? Ik geniet hier met volle teugen van. Je maakt jezelf enkel belachelijk, en voor de forumbezoeker die hier niet vaak genoeg komt om te weten dat ik in je negeerlijst sta, lijkt het alsof jij geen enkel verweer hebt tegen mijn commentaar. Laat mij daar maar in staan dus. 8)

Citaat:
Dit bericht is verborgen omdat Distel is op jouw negeerlijst.

Dit bericht is verborgen omdat Knuppel is op jouw negeerlijst.

Dit bericht is verborgen omdat Fieseler is op jouw negeerlijst.

Dit bericht is verborgen omdat radicaal is op jouw negeerlijst.

Dit bericht is verborgen omdat ancapa is op jouw negeerlijst.

Dit bericht is verborgen omdat EXTREEM is op jouw negeerlijst.

Dit bericht is verborgen omdat Sam is op jouw negeerlijst.
Tja, als je er geen verhaal meer tegen hebt...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 9 december 2004, 21:43   #665
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig

Ongeveer 0,01% van mijn bezoekers kwam via die forum, door Uw actie zie ik dit nu gehalveerd worden tot 0,005%. Jammer

Die negationistische en revisionistische uitspraken waar U op doelt werden gedaan door aanhangers van het VB en hun voorlopers en werden daar ook met naam en toenaam genoemd in het kader van een educatieve site, die duidelijk revisionisme en negationisme veroordeelt.

Op dit ogenblik hebben 108 websites, waarvan verschillende van scholen en universiteiten, één of meerdere links naar mijn website opgenomen. Toevallig zitten daar geen enkele rechtsextremistisch forum of website tussen. Elk rechtsextremistisch forum of soortgelijke website, censureert mijn website of verbiedt er reclame voor te maken.

Ik ben dan ook helemaal niet verbaasd dat mijn website door de moderatie hier geweigerd wordt. Ik ben ook niet verbaasd dat die link, die hier al 16 maanden lang in mijn signatuur staat, pas nu verwijderd wordt. Ik heb dit alle dagen verwacht en ben eerlijk gezegd wel verbaasd dat het zolang geduurd heeft.

Ik zal er mijn conclusies uit trekken en er elders genoeg aandacht besteden aan Uw fenomenale blunder.
Geachte,

De gecontesteerde uitspraken op uw site zijn identiek aan diegene die u door de moderatie om de haverklap laat knippen vanwege andere forumgebruikers.

Ze mogen nu eenmaal niet gepubliceerd of verspreid worden. De bedoeling erachter daar heb ik geen uitstaans mee. Of u ze nu plaatst om ze te contesteren of op te hemelen: er is nu eenmaal verspreidingsverbod.

Hoogst jammer als u mijn konsekwente houding in deze niet kan begrijpen.

Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 21:43   #666
PAJOT
Banneling

Standaard

... nen echten humanist die Piano ...
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 21:49   #667
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan
Geachte,

De gecontesteerde uitspraken op uw site zijn identiek aan diegene die u door de moderatie om de haverklap laat knippen vanwege andere forumgebruikers.

Ze mogen nu eenmaal niet gepubliceerd of verspreid worden. De bedoeling erachter daar heb ik geen uitstaans mee. Of u ze nu plaatst om ze te contesteren of op te hemelen: er is nu eenmaal verspreidingsverbod.

Peter Johan
Volgens mij bent U al enige tijd niet meer in staat om door het bos de bomen te zien. Maar ik zie het al voor me: Politics.be weigert website van thePiano.

Ps: U moet eens klikken op Politics.be en dan op links en dan op 'andere sites'. Wie ziet U daar staan? Juist. Maarten Malaise heeft zonder aarzelen onmiddelljk een link naar mijn website op Politics.be opgenomen en omgekeerd.

Ik heb zo het vermoeden dat U nu wel helemaal het noorden kwijt bent.

Oud 9 december 2004, 21:50   #668
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoiets is eigen aan een pleidooi voor censuur. Piano verdedigt de censuur, zolang hij daar maar zelf niet het slachtoffer van wordt. Wanneer dit toch gebeurt, haalt hij de bekende insinuaties over extreem-rechts boven en probeert hij hen die zijn eigen censuurwet consequent toepast in het bruine hoekje te duwen. Een verheven elite die zelf mag censureren, maar steigert wanneer ze er zelf het slachtoffer van wordt.

Al heelder topics geven de tegenstanders van censuur argumenten tegen die wet. Ironisch dat Piano nu eigenlijk zelf ongewild het beste argument op tafel smijt.
Oud 9 december 2004, 21:53   #669
Peter Johan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Volgens mij bent U al enige tijd niet meer in staat om door het bos de bomen te zien. Maar ik zie het al voor me: Politics.be weigert website van thePiano.
Wettelijk zijn we verplicht om links naar sites te weigeren waar revisionisme, negationisme en anti-semitisme op voorkomt.
Waarom zou uw site een uitzondering hoeven te zijn?

Citaat:
Ps: U moet eens klikken op Politics.be en dan op links en dan op 'andere sites'. Wie ziet U daar staan? Juist. Maarten Malaise heeft zonder aarzelen onmiddelljk een link naar mijn website op Politics.be opgenomen en omgekeerd.
Citaat:

Dat valt dan onder Maartens verantwoordelijkheid om hier iets aan te doen.
Logisch ware om die link te verwijderen totdat u misschien de teksten aanpast.

Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 9 december 2004 om 21:55.
Oud 9 december 2004, 21:54   #670
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:

Zijt ge nu ook al schizofreen aan 't worden, Hugo ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 22:03   #671
thePiano

Standaard

Citaat:
Dat valt dan onder Maartens verantwoordelijkheid om hier iets aan te doen.
Logisch ware om die link te verwijderen totdat u misschien de teksten aanpast.

Peter Johan
Een vraagje: moet ik alle teksten en uitspraken verwijderen van het Vlaams Blok die door de rechters in het arrest omtrent het Vlaams Blok werden aangevoerd als bewijslast, en die tekst van het arrest heb opgenomen op mijn website?

21 april 2004: Hof van Beroep veroordeelt drie vzw' s verbonden aan het Vlaams Blok voor inbreuken antiracismewet. Het Arrest:
http://users.pandora.be/amarcord/selys/arrest01.html

Laatst gewijzigd door thePiano : 9 december 2004 om 22:04.
Oud 9 december 2004, 22:06   #672
Peter Johan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Een vraagje: moet ik alle teksten en uitspraken verwijderen van het Vlaams Blok die door de rechters in het arrest omtrent het Vlaams Blok werden aangevoerd als bewijslast, en die tekst van het arrest heb opgenomen op mijn website?

21 april 2004: Hof van Beroep veroordeelt drie vzw' s verbonden aan het Vlaams Blok voor inbreuken antiracismewet. Het Arrest:
http://users.pandora.be/amarcord/selys/arrest01.html
Geachte,

De wet op het revisionisme en negationisme en antisemitisme voorziet uitzonderingen voor publicatie van dergelijke teksten: gerechtelijke verslagen en citaties in een rechtzaak.

Uw site lijkt me daar niet onder te vallen.
Bijgevolg zou u, om wettelijk in orde te zijn, en opnieuw uw link te mogen plaatsen op dit forum, uw teksten moeten aanpassen.

Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 9 december 2004 om 22:09.
Oud 9 december 2004, 22:08   #673
thePiano

Standaard

Dat kan iedereen gebeuren.
Oud 9 december 2004, 22:12   #674
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou echt een spijtige zaak zijn.
Afschuwelijk nietwaar, die censuurwetten?
Oud 9 december 2004, 22:24   #675
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Of u ze nu plaatst om ze te contesteren of op te hemelen: er is nu eenmaal verspreidingsverbod.
ai, daar komt die boemerang terug.
goed lezen wat hier gezegd wordt Piano'tje, en laat het misschien een les zijn voor al die andere censuur-fanaten....
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 9 december 2004 om 22:24.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 22:36   #676
thePiano

Standaard

Citaat:
Geachte,

De wet op het revisionisme en negationisme en antisemitisme voorziet uitzonderingen voor publicatie van dergelijke teksten: gerechtelijke verslagen en citaties in een rechtzaak.

Uw site lijkt me daar niet onder te vallen.
Bijgevolg zou u, om wettelijk in orde te zijn, en opnieuw uw link te mogen plaatsen op dit forum, uw teksten moeten aanpassen.

Peter Johan
85,87% van de reguliere gebruikers op het forum van Politics.be is voor het uiten van revisionisme en negationisme en voor de afschaffing van die wetten:

Agitator, Alvader, ancapa, antifa, athena, Beagle, Bert Bubber, Betweter, big bad wolf, Bobke, boeha, Brabo, C uit W, De anarchistische bankier, De Garde, De Zuiveraar, Distel, Djeeuw, Dnanidref, doubled, EXTREEM, fcal, fernand, Fieseler, frog, Gargamel, Gauss, Herr Flick, Hexa, Horus, Hrafnar, humble, ilfalco, instromaniac, jan hyoens, Jan van den Berghe, Jonas Elossov, Jos Verhulst, Jozef Ostyn, Kaal, Karel Hendrik, Knuppel, Luddo, lustige lezer, Michaël Bauwens, MT, muys, N.J.S.V. Antwerpen, oz457, Pat, prutske, radicaal, rookie, Rr00ttt, Seba, setu, Shizie, Spolpoel, stab, Supe®Staaf, t393137, Tegendradigaard, Tijl Uilenspiegel, TimV, TomB, Truder, Tzuvar Raemborr, Tömmchen, Verhofstadthater, Vlaanderen Boven, Vlaanderen_onafhankelijk, voicelesscharlie, W.J., watashiwa, wolf, woollywalter, wv4democracy, Xenon, Zwart & Geel

Ik ben niet (meer) van plan om mijn link te plaatsen op dit forum. Het zou de eensgezinde politieke harmonie op dit forum toch maar verstoren.

Tenslotte staat er reeds een link naar mijn webstek op Uw website, waarvoor dank.

Laatst gewijzigd door thePiano : 9 december 2004 om 22:42.
Oud 9 december 2004, 22:41   #677
Peter Johan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ben niet (meer) van plan om mijn link te plaatsen op dit forum. Het zou de eensgezinde politieke harmonie op dit forum toch maar verstoren.
Dat is heel sportief van uwentwege, waarvoor dank.

Citaat:
Tenslotte staat er reeds een link naar mijn webstek op Uw website, waarvoor dank.
Heel slim omzeild.
Hopelijk is de verantwoordelijke voor de site even konsekwent als ikzelf, en wordt uw illegale link spoedig verwijderd.

Een andere optie: corrigeer misschien uw teksten en haal er de onwettelijkheden uit.

Peter Johan
Oud 9 december 2004, 22:43   #678
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je moet het toch maar kunnen. Enerzijds dit forum verslijten voor een extreem-rechtse bedoening, en anderzijds stellen dat er 108 sites naar jouw site linken, waaronder dus politics.be, waarvan geen enkele extreem-rechts is.

Citaat:
85,87% van de reguliere gebruikers op het forum van Politics.be is voor het uiten van revisionisme en negationisme en voor de afschaffing van die wetten:

Agitator, Alvader, ancapa, antifa, athena, Beagle, Bert Bubber, Betweter, big bad wolf, Bobke, boeha, Brabo, C uit W, De anarchistische bankier, De Garde, De Zuiveraar, Distel, Djeeuw, Dnanidref, doubled, EXTREEM, fcal, fernand, Fieseler, frog, Gargamel, Gauss, Herr Flick, Hexa, Horus, Hrafnar, humble, ilfalco, instromaniac, jan hyoens, Jan van den Berghe, Jonas Elossov, Jos Verhulst, Jozef Ostyn, Kaal, Karel Hendrik, Knuppel, Luddo, lustige lezer, Michaël Bauwens, MT, muys, N.J.S.V. Antwerpen, oz457, Pat, prutske, radicaal, rookie, Rr00ttt, Seba, setu, Shizie, Spolpoel, stab, Supe®Staaf, t393137, Tegendradigaard, Tijl Uilenspiegel, TimV, TomB, Truder, Tzuvar Raemborr, Tömmchen, Verhofstadthater, Vlaanderen Boven, Vlaanderen_onafhankelijk, voicelesscharlie, W.J., watashiwa, wolf, woollywalter, wv4democracy, Xenon, Zwart & Geel
Voor het recht om negationisme en revisionisme te kunnen uiten ja. En inderdaad ook tegen die wetten. Zeker nu we eens in de praktijk gezien hebben hoe ver het kan leiden (en dit was dan eigenlijk nog maar peanuts).
Oud 9 december 2004, 22:46   #679
thePiano

Standaard

Er is niks onwettelijks aan mijn website, aan U om dat aan te tonen. Zelfs overheidsinstanties, VPRO, Canvas, NOS, enz. linken om de haverklap naar mijn website.

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 9 december 2004 om 23:01.
Oud 9 december 2004, 23:01   #680
Peter Johan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Er is niks onwettelijks aan mijn website, aan U om dat aan te tonen. Zelfs overheidsinstanties, VPRO, Canvas, NOS, enz. linken om de haverklap naar mijn website.
Geachte,

Wat andere instanties linken, is voor mij van geen tel.
Ik neem hier niet het risico op het verspreiden van negationistische, revisionistische en anti-semitische uitspraken, die weldegelijk op uw site te vinden zijn.

Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 9 december 2004 om 23:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be