Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2004, 08:53   #661
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

*zelfcensuur*

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 10 december 2004 om 09:19.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 00:06   #662
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Geloof geeft ieder sterkte en rust in dagen van angst. Geloof doet ieder berusten in het moment. Je kan daar dus een ongewone kracht uit putten. Zelfs de atheist, die geloven dan in andere zaken maar geloven is geloven. Geloof je in "iets" dan is dat "iets" god en hemel in elk zijn gedaante of vorm. Natuur geeft u krachten op het moment dat u het meest nodig zult hebben.
Allemaal een akte van berouw of twee want het is morgen zondag.
Mambo,
Ik gun jullie jullie geloof, zolang jullie niet proberen de anderen er de consequenties van op te dringen..

Citaat:
Wie niet geloofT heeft niks te vrezen in zijn leven. Wie vreest die zal geloven. Zelfs de atheist, die geloven dan in andere zaken maar geloven is geloven.
Er is genoeg te vrezen bij leven dat een extravrees voor n�* het leven niet nodig is Als ik lees wat sommigen met de sociale zekerheid willen doen, ja d�*n heb ik schrik, en d�*�*r helpt geen God noch geloof! Het is niet omdat ik sociale afbraak vrees dat ik zal geloven...

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 december 2004 om 00:06.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 01:10   #663
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagal
Het gaat in heel de discussie helemaal niet over het al dan niet aanwezig zijn van kinderen, van mannelijk of vrouwelijk component, maar gewoon omdat je niets van homo's moet weten.
Dat laatste is zeker niet het geval, daar ik mensen die met homofiele gevoelens worstelen op geen enkele manier wil discrimineren of wil brandmerken. Een andere zaak is echter homoseksualiteit: dat is immers een grote stap in een richting waarmee ik het vanuit mijn geloof bijzonder moeilijk mee heb, daar het juist ingaat tegen belangrijke zedelijke geboden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 01:28   #664
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dat laatste is zeker niet het geval, daar ik mensen die met homofiele gevoelens worstelen op geen enkele manier wil discrimineren of wil brandmerken. Een andere zaak is echter homoseksualiteit: dat is immers een grote stap in een richting waarmee ik het vanuit mijn geloof bijzonder moeilijk mee heb, daar het juist ingaat tegen belangrijke zedelijke geboden.
Jan,
Dik in orde voor jou: vanaf deze weekend moet je niet meer meedoen.
OK zo?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 01:29   #665
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Dik in orde voor jou: vanaf deze weekend moet je niet meer meedoen.
U bedoelt?
Oud 11 december 2004, 01:52   #666
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie openlijk de zonde voorstaat en verdedigt, zal ten ondergaan. Jammer dat er zovelen verloren zullen gaan, maar die hebben zich wel met lijf en leden in de zonde gewenteld.
Oordeel niet, opdat ge niet geoordeeld wordt.
BELGIAN WARRIOR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 02:07   #667
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Oordeel niet, opdat ge niet geoordeeld wordt.
Ik oordeel niet: daar zeg ik uitdrukkelijk dat het niet aan ons is mensen die met homofiele gevoelens worstelen op enige wijze te discrimineren of met de rug aan te kijken.

Wel kan ik niet anders dan homoseksualiteit afwijzen, daar het in Gods geboden staat dat homoseksualiteit een zonde is. Niet ik oordeel hierbij, maar God zelf. God heeft Zijn eeuwige en onveranderlijk oordeel gegeven over homoseksualiteit.
Oud 11 december 2004, 03:07   #668
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik oordeel niet: daar zeg ik uitdrukkelijk dat het niet aan ons is mensen die met homofiele gevoelens worstelen op enige wijze te discrimineren of met de rug aan te kijken.

Wel kan ik niet anders dan homoseksualiteit afwijzen, daar het in Gods geboden staat dat homoseksualiteit een zonde is. Niet ik oordeel hierbij, maar God zelf. God heeft Zijn eeuwige en onveranderlijk oordeel gegeven over homoseksualiteit.
U oordeelt niet rechtstreeks, maar (onrechtstreeks) spreekt u wel -Dei voce- uw banvloek uit over "afwijkenden". Ik weet niet of homoseksualiteit aangeboren is, of het psychiatrisch is, of het een andere vorm van seksualiteit is (naar verluidt reeds sedert de prehistorie in zwang). Ik heb geen problemen met het feit dat - wat het ook weze- mensen die anders zijn te tolereren. Vergeet niet dat volgens de Bijbel, zo we hem letterlijk interpreteren, slavernij ook aanvaardbaar is.
BELGIAN WARRIOR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 09:47   #669
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
U oordeelt niet rechtstreeks, maar (onrechtstreeks) spreekt u wel -Dei voce- uw banvloek uit over "afwijkenden". Ik weet niet of homoseksualiteit aangeboren is, of het psychiatrisch is, of het een andere vorm van seksualiteit is (naar verluidt reeds sedert de prehistorie in zwang). Ik heb geen problemen met het feit dat - wat het ook weze- mensen die anders zijn te tolereren. Vergeet niet dat volgens de Bijbel, zo we hem letterlijk interpreteren, slavernij ook aanvaardbaar is.
Nergens staat slavernij ingeschreven in Gods geboden en verboden, maar de afkeuring van homoseksualiteit is dat wel.

Indien we trouwens als christen al niet meer op Gods geboden mogen steunen, waarop moeten we dat dan wel doen? Indien die geboden al niet meer normerend zijn, dan is er geen christendom meer. Enkel nog wat vaag humanisme dat steunt op menselijke en steeds veranderlijke inzichten en opvattingen.
Oud 11 december 2004, 10:02   #670
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Nergens staat slavernij ingeschreven in Gods geboden en verboden, maar de afkeuring van homoseksualiteit is dat wel.

Indien we trouwens als christen al niet meer op Gods geboden mogen steunen, waarop moeten we dat dan wel doen? Indien die geboden al niet meer normerend zijn, dan is er geen christendom meer. Enkel nog wat vaag humanisme dat steunt op menselijke en steeds veranderlijke inzichten en opvattingen.
Kijk rondom je................het christendom is nog juist een beetje folklore.....het is zo dood als een pier 8)
Ernesto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 10:06   #671
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Kijk rondom je................het christendom is nog juist een beetje folklore.....het is zo dood als een pier 8)
Het christendom is springlevend, maar het christelijke Europa is wel op sterven na dood. Door de morele decadentie waarin Europa zich steeds meer wentelt, verdient het ook te sterven. En eigenlijk tekent dat Europa haar eigen doodvonnis. In datzelfde Europa groeit echter wel een levenkrachtig volk dat over zoveel decennia het hier zal overnemen wanneer de Europeanen niet tijdig wakker schieten. De moslims zijn levenskrachtig, met een duidelijke moraal en nog een stuwend geloof. Europa is echter levensmoe en heel materialistisch.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 11 december 2004 om 10:07.
Oud 11 december 2004, 10:29   #672
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Jan, wees realistisch. Uw Europa is gewoon voorbij. Dat levenskrachtig volk heeft gewoon een grote muil in de hoop dat ze de indruk geven dat ze sterk in hun schoenen staan en zo stemmen krijgen. Gebrek aan intresse staat tegenwoordig het sterkst in zijn schoenen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 10:38   #673
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Jan, wees realistisch. Uw Europa is gewoon voorbij. Dat levenskrachtig volk heeft gewoon een grote muil in de hoop dat ze de indruk geven dat ze sterk in hun schoenen staan en zo stemmen krijgen. Gebrek aan intresse staat tegenwoordig het sterkst in zijn schoenen.
Realistisch? Ik ben bijzonder realistisch. Daarom schrijf ik heel duidelijk dat Europa levensmoe is en het op z'n laatste benen loopt... tenzij het zich dringend herpakt.

En de moslims, ja, die staan sterk. Kijk maar eens naar hun geboortecijfer en vergelijkt dat met bijvoorbeeld dat van de autochtone "Belg". Gemiddeld drie tot vier kinderen tegenover een tot twee. Niet moeilijk te weten wie er na verloop van tijd de overhand krijgt.
Oud 11 december 2004, 10:48   #674
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het christendom is springlevend, maar het christelijke Europa is wel op sterven na dood. Door de morele decadentie waarin Europa zich steeds meer wentelt, verdient het ook te sterven. En eigenlijk tekent dat Europa haar eigen doodvonnis. In datzelfde Europa groeit echter wel een levenkrachtig volk dat over zoveel decennia het hier zal overnemen wanneer de Europeanen niet tijdig wakker schieten. De moslims zijn levenskrachtig, met een duidelijke moraal en nog een stuwend geloof. Europa is echter levensmoe en heel materialistisch.
Een natuurlijke evolutie, Van den Berghe, jouw god zal het zo gewild hebben...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 10:53   #675
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Een natuurlijke evolutie, Van den Berghe, jouw god zal het zo gewild hebben...
Inderdaad. De zonde straft zichzelf altijd. Het heidense en decadente Rome is aan haar eigen zonden ten onder gegaan en door de Germanen overrompeld. Zo ook zal het Europa vergaan wanneer het zich verder blijft wentelen in de moederpoel van de zonde.
Oud 11 december 2004, 10:55   #676
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik was dus ook van menng dat Europa in verval is.
Maar dat vind ik juist goed: wij verdienen niet beter omdat wij hebben zitten teren om de miserie in de rest van de wereld. Zo was dat vroeger, nu dus ook.
Mensen zouden als individu sterker moeten staan en zich niet als een laf kieken achter een politieke partij schuilen. Dat zijn zwakkelingen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 10:58   #677
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik was dus ook van menng dat Europa in verval is.
Maar dat vind ik juist goed: wij verdienen niet beter omdat wij hebben zitten teren om de miserie in de rest van de wereld. Zo was dat vroeger, nu dus ook.
Mensen zouden als individu sterker moeten staan en zich niet als een laf kieken achter een politieke partij schuilen. Dat zijn zwakkelingen.
Helemaal niet. Europa is door en door individualistisch geworden (met uitzondering nog van de voormalige Oostbloklanden). Juist dat is de grootste zwakheid.

De moslims handelen als groep. Niet als individu. Dat is juist hun grootste sterkste.
Oud 11 december 2004, 11:06   #678
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik respecteer uw geloof, maar als je alles letterlijk en figuurlijk gaat overnemen wat er in de Bijbel, Koran, Tohra.... enzv staat geschreven.
Dan sturen we ons dan ook letterlijk en figuurlijk terug naar de middeleeuwen.
Wat gelukkig nu niet het geval is, dus waarom het één wel aanvaarden, toelaten en respecteren en het andere weer niet?

Das wel een hypocrietish en achterbaks gedrag vind U niet?
Oud 11 december 2004, 11:53   #679
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Ik respecteer uw geloof, maar als je alles letterlijk en figuurlijk gaat overnemen wat er in de Bijbel, Koran, Tohra.... enzv staat geschreven.
Dan sturen we ons dan ook letterlijk en figuurlijk terug naar de middeleeuwen.
Wat gelukkig nu niet het geval is, dus waarom het één wel aanvaarden, toelaten en respecteren en het andere weer niet?
Wat bedoelt u daar nu eigenlijk concreet mee? Het christelijk geloof is geen levensbeschouwelijke filosofie die men kan samenstellen �* la carte. Waar u blijkbaar voor pleit, is een levenbeschouwelijke overtuiging met een christelijke tintje, of met een joods tintje, of met een islamitisch tintje... Maar dat is dan niet langer het christelijk, joods of islamitisch geloof.
Oud 11 december 2004, 12:15   #680
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u daar nu eigenlijk concreet mee? Het christelijk geloof is geen levensbeschouwelijke filosofie die men kan samenstellen �* la carte. Waar u blijkbaar voor pleit, is een levenbeschouwelijke overtuiging met een christelijke tintje, of met een joods tintje, of met een islamitisch tintje... Maar dat is dan niet langer het christelijk, joods of islamitisch geloof.
Jouw interpretatie van het christendom is er eentje dat in de middeleeuwen thuishoort, Van den Berghe, d�*�*r gaat het om. Je maakt ge(mis)bruik van sommige regeltjes uit de bijbel wanneer die in je straatje passen en de andere, waar je je zelf ook niet meer aan houdt, laat je zonder scrupules achterwege. Daar is een woord voor: hypocrisie!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be