Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2007, 16:36   #661
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Een hond is een levend wezen. Hij heeft ook een ziel. Alleen kan hij niet denken als een mens. Hij leeft met andere woorden volgens instincten, die onze soort al eeuwen beweert te onderdrukken.
Dus als een hond het moeilijk heeft met iemand, zal hij geen komedie spelen, zoals een mens dat wettelijk verplicht moet doen, teneinde niet voor de Witte Inquisitie gesleurd te moeten worden.
Een mens is nu eenmaal een subjectief wezen, dat zichzelf graag superieur en objectief voordoet. Een hond is gelukkig van deze hypocrisie gespaard gebleven. Dieren denken gelukkig nog zuiver op hun gevoel, want dat is wat ze hebben. Zij hebben geen wetten en geen CGKR om hen te wijzen op wat kan en niet kan.
In het beste geval hebben ze een baas die het goed met hen voorheeft, die hen correct en degelijk verzorgt en hen zoveel mogelijk binnen menselijke regels probeert te laten passen.

Veel erger vind ik het dat er nog mensen zijn, die hun superieuriteitsgevoel op een weerloos dier afreageren, door het te verwaarlozen, mishandelen of in sommige gevallen als wapen tegen andere te gebruiken. Of hoevel geld wordt er niet verdient met honden- en hanengevechten, ondanks het feit dat het eigenlijk verboden is?

Wat vinden dierenliefhebbers het ergste: een hond een hele dag opzadelen met iemand waar deze niet dol op is, of deze hond dan maar laten inslapen, omdat hij bepaalde mensen niet kan hebben. Deze hond heeft toevallig een goed baasje, dat het wel goed met hem voor heeft.

Eerlijk: zou jij graag een hele dag gedwongen worden om samen te werken met iemand die het bloed onder je nagels doet koken?

Wie slachtoffer van pesterijen is geweest, begrijpt maar al te goed hoe het voelt om elke dag naar een plek te moeten gaan, waar je gek gemaakt wordt. Kan je dat een arm, weerloos dier aandoen?
Kleine opmerking bij uw 'betoog': Jaja, die sollicitant heeft die hond gepest En als u dit niet snapt, lees de laatste alinea uit de link van dab 10 pagina's terug ofzo.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 16:37   #662
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wel als zijn personeel enig gevaar loopt
er staat nergens te lezen dat zijn personeel gevaar loopt.
van exaerde herman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 16:37   #663
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Ja, jij weet wat een echte jurist is.
Mijn buurman is advocaat, en die heeft alleszins niet de pretentie om constant en op alles zijn gelijk te claimen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 16:39   #664
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, blader eens terug, want hoe dit een reply is, zie ik niet.
Zoals meestal wanneer je de bal mis slaat. De eigenaar geeft aan zijn hond niet te betrouwen aangezien hij als reden om de sollicitant te weigeren aangeeft dat hij anders wel eens gebeten zou kunnen worden omwille van zijn huidskleur. Tenzij je dus huidskleur een aanleiding vindt om te bijten, gaat het hier om een onbetrouwbare hond.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 16:39   #665
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn buurman is advocaat, en die heeft alleszins niet de pretentie om constant en op alles zijn gelijk te claimen.
Uw buurman is advocaat?

Ho, nu zwijg ik.
Oud 9 juni 2007, 16:39   #666
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
er staat nergens te lezen dat zijn personeel gevaar loopt.
Het gedrag van die hond (vermeld in de openingspost) toont alleszins aan dat hij niet te vertrouwen is.
Oud 9 juni 2007, 16:39   #667
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Kleine opmerking bij uw 'betoog': Jaja, die sollicitant heeft die hond gepest En als u dit niet snapt, lees de laatste alinea uit de link van dab 10 pagina's terug ofzo.
De aanwezigheid van iemand waar je niet mee overeenkomt, kan een pesterij op zich zijn, als je jezelf niet kan verdedigen, zoals die hond.
Oud 9 juni 2007, 16:41   #668
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zoals meestal wanneer je de bal mis slaat. De eigenaar geeft aan zijn hond niet te betrouwen aangezien hij als reden om de sollicitant te weigeren aangeeft dat hij anders wel eens gebeten zou kunnen worden omwille van zijn huidskleur. Tenzij je dus huidskleur een aanleiding vindt om te bijten, gaat het hier om een onbetrouwbare hond.
Aanleiding voor bijten bij een hond is meestal uit angst! Een angstige hond vlucht weg OF wordt aggressief. En dat is een correcte uitleg. Die werkgever geeft een zeer duidelijke reden weer en wordt daardoor afgestraft.
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 16:41   #669
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Voor die hond is het een aanleiding.
Als huidskleur voor die man een aanleiding is om die man niet aan te werven, hebben we idd te maken met ongeoorloofde discriminatie.

Maar ik heb de indruk dat voor jou het al vaststaat dat man=hond, dan is de discussie ook wel afgelopen, vrees ik.
Oud 9 juni 2007, 16:41   #670
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent blijkbaar ook vergeten dat ik dat diploma maar vermeld heb in antwoord op een vraag van jou.
Om indruk te maken.
Oud 9 juni 2007, 16:42   #671
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Het gedrag van die hond (vermeld in de openingspost) toont alleszins aan dat hij niet te vertrouwen is.
Vandaag in de krant --> bevestiging van hondenpsycholoog en hondenschool dat deze hond geen abnormaal gedrag stelde. Enkel een reactie van aggressie door angst. Als die sollicitant weg was, was die hond weer rustig. So get your facts straight.
Oud 9 juni 2007, 16:42   #672
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De aanwezigheid van iemand waar je niet mee overeenkomt, kan een pesterij op zich zijn, als je jezelf niet kan verdedigen, zoals die hond.
nee, een mens verlost zich normaal van zijn vooroordelen dat moet men met de hond ook proberen doen
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 16:44   #673
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
nee, een mens verlost zich normaal van zijn vooroordelen dat moet men met de hond ook proberen doen
hahahahaha. Een hond met vooroordelen? Kill me, kill me now....
Oud 9 juni 2007, 16:44   #674
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Om indruk te maken.
Om duidelijk te maken dat de kans dat ik wel weet wat 'rechtstaat' betekent groter is dan dat Drosophilia dat weet.

En nu heb je mij genoeg verveeld. Ga wat tegen je buurman lullen.
Oud 9 juni 2007, 16:44   #675
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het kan toch niet dat een werkgever zijn hond moet gaan vermoorden omdat die een probleem heeft met zwarten?
Vermoorden niet nee, wel uit de buurt houden.

Of denk je dat je een werknemer kan ontslaan omdat je nieuwe huisdier plots iets tegen je werknemer heeft ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 16:45   #676
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hond is een levend wezen. Hij heeft ook een ziel. Alleen kan hij niet denken als een mens. Hij leeft met andere woorden volgens instincten, die onze soort al eeuwen beweert te onderdrukken.
Dus als een hond het moeilijk heeft met iemand, zal hij geen komedie spelen, zoals een mens dat wettelijk verplicht moet doen, teneinde niet voor de Witte Inquisitie gesleurd te moeten worden.
Een mens is nu eenmaal een subjectief wezen, dat zichzelf graag superieur en objectief voordoet. Een hond is gelukkig van deze hypocrisie gespaard gebleven. Dieren denken gelukkig nog zuiver op hun gevoel, want dat is wat ze hebben. Zij hebben geen wetten en geen CGKR om hen te wijzen op wat kan en niet kan.
In het beste geval hebben ze een baas die het goed met hen voorheeft, die hen correct en degelijk verzorgt en hen zoveel mogelijk binnen menselijke regels probeert te laten passen.

Veel erger vind ik het dat er nog mensen zijn, die hun superieuriteitsgevoel op een weerloos dier afreageren, door het te verwaarlozen, mishandelen of in sommige gevallen als wapen tegen andere te gebruiken. Of hoevel geld wordt er niet verdient met honden- en hanengevechten, ondanks het feit dat het eigenlijk verboden is?

Wat vinden dierenliefhebbers het ergste: een hond een hele dag opzadelen met iemand waar deze niet dol op is, of deze hond dan maar laten inslapen, omdat hij bepaalde mensen niet kan hebben. Deze hond heeft toevallig een goed baasje, dat het wel goed met hem voor heeft.

Eerlijk: zou jij graag een hele dag gedwongen worden om samen te werken met iemand die het bloed onder je nagels doet koken?

Wie slachtoffer van pesterijen is geweest, begrijpt maar al te goed hoe het voelt om elke dag naar een plek te moeten gaan, waar je gek gemaakt wordt. Kan je dat een arm, weerloos dier aandoen?
Compleet naast de kwestie. De afgewezen sollicitant ligt in ieder geval niet aan de basis van het vermeende gedrag van die hond. En de hond kan perfect elders gehouden worden.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat je visie over het gedrag van dieren lichtelijk gedateerd is. Het begrip "instinct" is ondertussen al enige tijd in onbruik. En dieren reageren niet alleen op "gevoel" zoals je schijnt te denken.
Oud 9 juni 2007, 16:46   #677
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Vandaag in de krant --> bevestiging van hondenpsycholoog en hondenschool dat deze hond geen abnormaal gedrag stelde. Enkel een reactie van aggressie door angst. Als die sollicitant weg was, was die hond weer rustig. So get your facts straight.
Dat was het advies van één psycholoog. Niet meer en niet minder.
Het feit dat die sollicitant gevaar liep, bewijst dat die hond onbetrouwbaar is om vrij los te lopen.
Oud 9 juni 2007, 16:47   #678
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vermoorden niet nee, wel uit de buurt houden.

Of denk je dat je een werknemer kan ontslaan omdat je nieuwe huisdier plots iets tegen je werknemer heeft ?
Hij was nog geen werknemer hé. En waarschijnlijk laat die baas zijn hond ALTIJD bij z'n sollicitanten, zo weet ie ook direct of de hond er mee kan omgaan of niet. Het is het terrein van die hond ook hé, kan je niet maken. Andersom wel, die hond ergens brengen waar die aggresief zou worden is een andere zaak
Oud 9 juni 2007, 16:47   #679
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Die man heeft een zaak, en daar kunnen ook leveranciers en klanten komen, en die kunnen ook een andere huidskleur hebben.
Dat zei ik al eerder. Zijn opmerking "ik heb mijn eigen cliënteel en daar zitten geen kleurlingen tussen" was erg veelzeggend. Precies of cliënteel verandert niet. En dan had ik inderdaad nog niet aan leveranciers gedacht...
Oud 9 juni 2007, 16:49   #680
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om duidelijk te maken dat de kans dat ik wel weet wat 'rechtstaat' betekent groter is dan dat Drosophilia dat weet.

En nu heb je mij genoeg verveeld. Ga wat tegen je buurman lullen.
Spijtig voor jou dat ik niet in zwijm viel van bewondering voor je
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be