![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is nikske manneke...
Ik weet niet wat een "avator" is. Heb je het over mijn schermafbeelding? In dat geval is het een "avatar. Citaat:
Zonder dank. ![]() In het geheel niets. Ik vind dat gewoon een mooie foto. Mag dat?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet alles moet veranderen en het is ook niet voor iedereen wenselijk dat het veranderd, het is zelfs niet nodig dat het zou veranderen, want de redens zijn weerlegbaar. Ik ben wel blj dat je het woordje 'veranderen' gebruikt. In plaats van uitbreiden. Want bij een uitbreiding verandert er inhoudelijks niks aan het begrip, wat hier duidelijk wel het geval is. Citaat:
Citaat:
In feite komt het altijd neer op een verbond tussen man en vrouw, dat erkend wordt door de gemeenschap. Of die gemeenschap gelovig is of niet, speelt daarbij geen rol tenzij misschien in de rituelen die ermee gepaard gaan. Maar de essentie is dat een man en een vrouw elkaar trouw beloven en zo een klimaat geschapen wordt dat goed is voor het grootbrengen van kinderen. Citaat:
Citaat:
Het doel wordt beter bereikt. Maar het huwelijk, verliest totaal zijn betekenis, als men mensen van hetzelfde geslacht ook laat trouwen. Het doel van het huwelijk is niet om zoveel mogelijk mensen binnen een bepaald statuut te krijgen, maar eerder om een fundament te leggen voor de komende kinderen, ons aller toekomst. Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 juli 2007 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en dan zijn er lieden die zeuren dat Raf te koop loopt met zijn geaardheid. Terwijl het VBers of gelijkgestmden die er telkens weer over beginnen.
![]() |
#666 |
|
![]() O ja? Is jouw huwelijk bedreigd als je twee manne/vrouwen met elkaar ziet trouwen? Begin je te twijfelen aan de juiste keuze misschien?
![]() |
#667 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#668 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hans de zwans de eerste... een bubber moet als eerste zwijgen. Pas maar op of je staat in het boek van Vaessen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#669 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ah, de nevelen trekken op, of toch een beetje : het heet nu dat er een relevant verschil moet zijn om een apart statuut te justifiëren. Wel, dat relevant verschil is er ook niet tussen heteroparen en homoparen. Bij beiden is er sprake van een wederzijdse intentie om samen door het leven te gaan, en elkaar bij te staan. Dat principe raakt op geen enkele manier aan de seksuele voorkeur, en dus is die seksuele voorkeur een irrelevant gegeven. Geen nood aan een apart statuut dus, zoals de wet in België vandaag trouwens bevestigt.
![]() |
![]() |
#670 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij echte vriendschap is er ook sprake van een wederzijdse intentie om samen door het leven te gaan en elkaar bij te staan. Toch huwen deze mensen niet met elkaar. Want een hechte vriendschap heeft niet de intentie een gezond klimaat te scheppen, waar het goed is om als kind in op te groeien. Een huwelijk heeft dat wel. Eertijds werden buitenechtelijke kinderen zelfs 'bastaards' genoemd en dat was geen compliment. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit was dat. Nu al lang en breed niet meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan moet je ook durven toegeven dat je de betekenis van het huwelijk inderdaad inhoudelijk verandert. En mocht het je niet opgevallen zijn; geararangeerde huwelijke, polygamie, bruidschatten enz... zijn nog steeds actueel en nog steeds in functie van de komende kinderen. Je hoeft daarom niet boos op mij te zijn. Ik heb het huwelijk niet uitgevonden hoor. Het homohuwelijk echter, is wel een nieuwe uitvinding. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het doel van het huwelijk de dag van vandaag dan volgens jou? Let wel, de vraag is niet waarom mensen trouwen. De vraag is waarom bestaat het statuut. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Terloops mag je me altijd eens uitleggen hoe gearrangeerde huwelijken, polygamie enz. in functie "van de komende kinderen" staan.
![]() |
![]() |
![]() |
#676 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik moet het woordje 'homohuwelijk' wel af en toe eens gebruiken, om aan te tonen dat ik dan niet het traditionele huwelijk bedoel, maar wat de holebi ervan gemaakt hebben. Want dat is weldegelijk iets helemaal anders. Bovendien accepteer ik dat niet. Het homohuwelijk is voor mij geen huwelijk. Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is deels juist ja. Maar was dat ooit anders misschien?
Bestaat het huwelijk de dag van vandaag enkel nog om in stand te houden dat het bestaat? Toch wel een beetje povertjes hé?! Neen! Het huwelijk is een jawoord van trouw aan elkaar te midden van de gemeenschap, die je voortaan als eenheid aanvaard en die er geen problemen mee heeft als daar een gezin gevormd wordt, en zo meehelpt, het bestaan van de gemeenschap in stand te houden. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#680 | |
|
![]() Citaat:
Maar het blijft mij toch wel intrigeren: waarom dat verzet tegen het homohuwelijk? (Sorry Doki ![]() Maakt het dat jouw huwelijk minder? Bedreigt het jpuw huwelijk? Neen toch. of ben je zo zwaar gepest op het werk dat je - al is het maar op virtuele wijze, via een forum- je een zekere compensatie zoekt door anderen er onder te duwen?
![]() |