![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6961 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heeft misschien te maken met het feit dat ik veel van de wereld heb gezien en open sta voor (bijna) alle culturen.
![]() |
![]() |
#6962 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die met zich de vloer laat vegen, kan zelfs zichzelf niet helpen. Dat u niet vast hangt aan uw Belgische identiteit is alvast een hele opluchting ![]() Als België verdwijnt, loopt u minder risico op een depressie (die ik u hoe dan ook niet toewens, laat dat duidelijk zijn).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6963 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er zelfs trots op dat we op dat vlak een streepje voor hebben op de Nederlander. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6964 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reeds vroeg ik eens aan system hoe dat "royaal en goed leven" zich concreet in zijn eigen doen en laten vertaalde. Daar er na meerdere dagen geen antwoord kwam, stelde ik nogmaals de vraag. Ook dan bleef mijn nieuwsgierigheid onbeantwoord. Kunt u mij dan eens vertellen wat er in uw dagelijks leven verschilt met een doorsnee Nederlander waardoor u kan besluiten dat "eten, drinken en goed leven" bij u "op een hoger schavotje staat" (sic)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6965 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Michelinsterren hebben weinig, bijzonder weinig van doen met de dagdagelijkse keuken van het doorsnee gezin. Wij gaan met ons gezin zelden naar een restaurant (hoogstens een enkele keer per jaar), om de eenvoudige reden dat de kinderen en ik moeders kost lekkerder vinden en wij ook andere financiële prioriteiten stellen die vooral ons gezinsleven ten goede komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6966 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6967 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet. Alleen ervaar ik wel een mentaliteitsverschil tussen de Randstad en de rest van Nederland (om even in algemeenheden te praten). Ik zou veel minder aarden in de Randstad, terwijl ik zonder problemen een leven zou kunnen uitbouwen in Zeeuws-Vlaanderen, Groningen e.d. Tussen haakjes: ook in de Antwerpse agglomeratie zou ik me niet zo goed thuis voelen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6968 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Droom? In tegenstelling tot sommigen weet ik heel goed hoe de verhoudingen Duitsers-Zwitsers liggen, en, wees gerust, die voelen niet te omschrijven in termen van "haat". Ja, het zijn geen grote vrienden, maar haten doen ze elkaar niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6969 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6970 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten andere kan men zich de vraag stellen welke droom azert mij toeschrijft. Eigenlijk ben ik wel benieuwd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6971 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6972 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou eens moeten weten hoe vaak jonge èn oudere, en ja, héél vaak ook allochtone, Franstaligen daarover klagen. Moeten die mensen soms naar Nederland trekken om hùn Nederlands op peil te houden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6973 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'In Belgisch-Limburg zijn de dorpsrestaurants een groot succes. Dagelijke schuiven tientallen Belgische Limburgers aan voor 'een goedkoop menu met gezelligheid als extra succes'. We helpen mee aan de 'verzoeting' van de maatschappij zegt Karel Bollen...' Maar elders in Vlaanderen kan men tevens voor een bescheiden som goed eten. Wij, in het zuiden houden daaraan vast omdat het bij ons ingeburgerd is. In Nederland is het culinaire armoede troef niettegenstaande men er ook soms zeer goed restaurants kan vinden. Men zal echter dan wel goed moeten zoeken. In België hoeft men niet lang te zoeken. Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2010 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6974 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6975 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daarom neem ik in het vervolg het zekere voor het onzekere. Als ik in Nederland ben, ga ik bij de Chinees eten of bij de Italiaan. Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2010 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6976 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, system, ik zeg jou met veel overtuiging dat het cultuurverschil tussen iemand uit Brugge en iemand uit Paal of Peer in Limburg veel groter is dan dat tussen een Bruggeling en iemand uit Breskens. Wat een onzin hier toch allemaal wordt uitgekraamd over dat door die Belgicisten zo gekoesterd "cultuurverschil" tussen Vlamingen en Nederlanders. Wees maar heel gerust dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen Nederland veel minder aanvoelt als "buitenland" dan Frankrijk, Duitsland of Engeland. Bovendien blijken die door jou altijd en overal ontwaarde "cultuurverschillen" niet te beletten dat Vlaanderen en Nederland op economisch vlak steeds maar verder integreren.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 8 februari 2010 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6977 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6978 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze economische integratie, die u zo uit uw mouw schudt, staat anders maar op een laag pitje, als ik de discussies over de Westerschelde of de IJzeren Rijn zo beluister... En mocht er al een economische integratie komen op termijn (waar niemand iets tegen heeft natuurlijk) dan zal het te wijten zijn aan de Europese integratiepolitiek, en zeker niet om het fantasieplaatje dat u ons wil ophangen door te stellen dat de Vlamingen en de Nederlanders 'hetzelfde volk' zijn of nog meer van die onzin. Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2010 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6979 |
Minister-President
|
![]() Bij jullie in Vlaanderen gaan dat soort projecten ook altijd gepaard met (grote) vertragingen. Maar als Nederland erbij betrokken is, dan moet het allemaal snel snel snel, anders is er sprake van sabotage.
Laatst gewijzigd door Spinoza : 8 februari 2010 om 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6980 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |