![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is hier maar een forum. Zij/hij laat me gewoonweg koud.
Alle geluk lopen er hier ook boeiende figuren rond. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Gouverneur
|
![]() -f
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain ![]() Laatst gewijzigd door undiscovered : 3 april 2008 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#685 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
Europees Commissaris
|
![]() Zijn die meiden single
![]()
Laatst gewijzigd door garfield : 3 april 2008 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ooit scarabaeida werd er aan een Nomade uit de woestijn gevraagd over het bestaan van God. En weet je wat Hij antwoorde? nou dit: '' De uitwerpselen van een kameel wijzen op het bestaan van een kameel. De voetstappen beste jongenman vertellen in het zand vertellen van de reiziger. De hemel met zijn sterren , de aarde met zijn bergen en valleien, en de zee met haar golven - wijzen die niet naar een Maker, Almachtig, Alwetend, Wijs en Zorgzaam?'' Citaat:
Wat mij betreft is een persoon onredelijk en onnatuurlijk, dat een persoon denkt dat hij volledig onafhankelijk en zelfgenoegzaam is. kijk als iemand op deze manier denkt, dan word die persoon ijdel en trots. Die persoon is dan ook ondankbaar voor de zegeningen die hij geniet bijvoorbeeld: de lucht die hij inademt, het eten wat die persoon nuttigt, de wonderbaarlijke ogen en oren die hij/zij gebruikt om zich gewaar te worden van de wereld om hem/haar heen, de subtiele tong en lippen die hij/zij gebruikt, om mee uit te drukken wat hij of zij wil en wat hij of zij nodig heeft. En als hij ondankbaar is, dan kan hij mogelijk het bestaan van God vergeten of Zijn bestaan verwerpen. btw:Na dit leven zal er een tijd komen, waarnaar de Koran met Al-Agiraa of het hiernamaals verwijst. het grote verschil is, dat jou hiernamaals (Al-Agiraa) als individu nauw samenhangt gevormd word, door jou huidige leven. Al-Aghira kun je ook zien het leven na de dood. Citaat:
Als de Maker of Schepper niet tijdelijk is dan moet Hij eewig zijn. Eeuwig betekent geen begin of eind in de tijd hebben. haha en daar gaan we weer, Als de Maker eeuwig is, kan Hij niet veroorzaakt zijn, en als niets Zijn bestaan veroorzaakt heeft, dan is er niets voor nodig om Hem door te laten gaan in Zijn bestaan, wat betekend dat Hij zelfgenoegzaam is. Waar een wil is, is een weg.
![]() |
![]() |
#688 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De profeet sprak ooit zijn afschuw uit over het slaan en zei: 'Hoe is het mogelijk dat iemand zijn vrouw slaat zoals je een wilde kameel slaat en vervolgens met haar wil slapen?' En van Aisha (de vrouw van de profeet) weten we dat de profeet zelf nooit zijn vrouwen, dienaren of andere mensen geslagen heeft. Metgezel Abu Masud al-Badri vertelt over slaan het volgende verhaal: 'Ik was mijn dienaar met een zweep aan het slaan. Toen hoorde ik een stem achter me, "Pas op Abu Masud", maar ik herkende de stem niet, want de stem was gekleurd door intense boosheid. De profeet zei:" Pas op Abu Masud, pas op Abu Masud, pas op Abu Masud; want zeer zeker God heeft meer macht over jou dan jij over je dienaar." Vanaf die dag heb ik nooit meer mijn dienaren geslagen.' De Quraan behandelt het onderwerp slaan van vrouwen als volgt (4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot.' Vervolgens is er, als bovengenoemde stappen tot verzoening tussen man en vrouw niet helpen, de volgende richtlijn (4.35): 'En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidrechter [bemiddelaar] van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal God deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, God is Alwetend, Alkennend.' De Islam probeert het slaan van vrouwen te voorkomen door: De voorbeeldfunctie van de profeet Mohammed, die zijn vrouw nooit geslagen heeft. Het inbouwen van een 'stappenplan' door bijvoorbeeld eerst het gesprek aan te gaan Over te gaan tot seksuele onthouding (voor mannen vaak een reden snel tot inkeer te komen) Want je mag niet met je vrouw slapen zolang je ruzies niet hebt bijgelegd. Als dat niet helpt, wordt er gedoogd dat er symbolische lichte tik toe met een miswak (een tandenborstel van hout van ongeveer 20 x 1 cm) vanuit de pols (dus niet vanuit de elleboog of schouder) en niet in het gezicht of op intieme gedeelten wordt gegeven. Islam heeft voor alle situaties regels ook voor die situaties die absoluut ongewenst zijn binnen een gezin. Het feit dat Islam hier regels voor heeft betekent niet dat men hiertoe wordt opgeroepen om zijn vrouw te slaan, integendeel. Deze regels en adviezen zijn juist bedoelt om agressieve en communicatie-arme mannen in het gareel te houden en vrouwen tegen hen in bescherming te nemen. In de Quraan staat trouwens nergens dat vrouwen als zij geslagen en mishandeld worden dit lijdzaam moeten ondergaan. In sommige gevallen is het raadzaam om verzet te plegen. Het is mijns inziens een legitieme grond voor echtscheiding als een man zijn handen niet thuis kan houden. Bron: http://www.moslima.nl/familie/slaanvrouwen.html Citaat:
Citaat:
maar had je niet aan de imam gevraagd of je Marokkaanse buurman?
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain ![]() Laatst gewijzigd door undiscovered : 3 april 2008 om 18:13. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Is dat toevallig jou probleem? ik zou zeggen meld je af van deze topick en ga maar gauw naar kamer van koophandel en schrijf je direct in. want politics.be staat je niet ![]() geintjuhhh ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#690 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() trouwens doe die zuiplap de groeten van me ![]()
![]() |
![]() |
#691 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik wou net zeggen...
![]() |
![]() |
#692 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Undiscovered, moet je niet studeren? Je gaat wel een beetje erg in je rolletje éh.
![]()
![]() |
#693 |
Gouverneur
|
![]() Nee ik zit op mijn werk.
![]() |
#694 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer nog eens. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() please check the number en Try again ![]() oke I try again ![]() so you wannabe a jackass?
![]() |
![]() |
#697 |
Gouverneur
|
![]() Nee dat kan niet.
maar zijn Quotos krijg ik wel te zien, dus ze hebben de persoon voor mij wel in het negeerbestand gezet maar de mensen die hem citeren niet? haha grappig ![]()
![]() |
#698 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee, hou die titel maar voor jezelf. Een forumgek is genoeg. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om haar forumgek gehalte te verhogen ga ik me door jou laten inbinden op de muur en me door jou laten misbruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#700 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je was toch kamelenverzorger in Artis?
![]()