![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() how convenient Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2009 om 01:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laat mij u 1 vraag stellen: Stel dat gij de wetgever waart, zou ge dan abortus verbieden of niet?
![]() |
![]() |
#685 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar imo, hoe later de abortus, hoe meer morele bezwaren ik heb.
![]() |
![]() |
#686 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Abortus is een zeer moeilijk thema.
In principe vind ik dat het moet mogelijk zijn. Bij elk orgasme loost een man miljoenen zaadcellen. Als je de lijn doortrekt zou je die zaadcellen moeten opvangen en kinderen mee maken, anders pleeg je genocide bij wijze van spreken. Ik persoonlijk weet ook niets meer van mijn tijd in de baarmoeder. Of ik pijn had, blij was, geen idee. Ik zou er evenwel geen probleem mee hebben om abortus geheel te verbieden. Alleen al om ons demografisch in stand te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je kunt natuurlijk ook, quasi mompelend blijven zeggen dat ik het niet wil zien en 'als het een hond was' enz. Zwak.
![]() |
![]() |
#688 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk kind? Het gaat hier om een klompje cellen, niet om een kind. En nee, het levensgenot van de ouders is daar niet ondergeschikt aan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#689 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, en dat IS het ook niet... Nu ja, ik zal er alleszins geen last meer van hebben...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hilarisch, nietwaar? En zoiets mag de titel "professor" voeren...
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
afkomen met pijngrens is holle retoriek paulus zou jij abortus willen verbieden? wat doe je met vrouwen die geen kinderen willen uitdragen? gelieve je niet te verlagen tot holle retoriek genre "kleuterscholen afbranden". waarom beschouw jij een zaadcel niet als leven maar een samengesmolten ei- en zaadcel dat 5 minuten oud is wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat kunnen we van zaad- en eicellen niet zeggen. Zij hebben geen individueel groeipotentieel en beschikken niet over dezelfde biologische eigenschappen als een mens in wording. Een zaaldcel en een eicel zijn geen menselijke wezens, maar zaden. Mag ik nu ook eens vragen wat uw parameters zijn om van een menselijk wezen te kunnen spreken? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 augustus 2009 om 09:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#696 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is het niet. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waarvoor de XX=vrouwelijk en XY=mannelijk niet geldt. 5-alpha reductase deficientie is maar 1 enkel voorbeeld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik nog zo niet. Vanaf dat het centrale zenuwstelsel ontwikkeld wordt (en als het mij nog goed voorstaat is dat vanaf de twaalfde week, hetgeen ook de reden is voor de begrenzing op twaalf weken in de Belgische wetgeving), zou je er van uit kunnen gaan dat de foetus in staat is pijn te voelen. Ik vind die begrenzing op 12 weken daarom ook aanvaardbaar. In Nederland is abortus toegestaan tot 22 weken, dacht ik. Dat lijkt me echter om die reden een brug te ver...
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WIKI zegt het zo: Citaat:
Het DNA echter ligt onherroepelijk vast al van bij de bevruchting. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals wij niet wensen dat andere mensen over ons bestaansrecht oordelen, hebben wij als mensen ook niet te oordelen over het bestaansrecht van onze medemensen. De pijngevoeligheid van die medemensen, doet niks af aan dat principe. Er bestaan trouwens mensen die als gevolg van een afwijking helemaal geen pijn kunnen voelen. Hun bestaansrecht moet even sterk verdedigd worden als dat van alle andere mensen. Pijngevoeligheid is een onzinnige parameter, die veeleer dient om het eigen geweten te sussen dan wel het doden van mensen, moreel aanvaardbaar voor te stellen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 augustus 2009 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dus ook als de gezondheid van vrouw en kind op het spel staan? jij hebt bvb liever een zwaar gehandicapt kind met chronische aandoeningen toch op de wereld gezet wordt goed wetende dat die kleine heel zijn (korte) leven vreselijke pijn zal moeten doorstaan?
noem jij jezelf humaan Citaat:
noem jij jezelf humaan? Citaat:
mag ik je nu aanklagen voor schendingen tegen de mensenrechten? en waarom negeer je steevast het zelfbeschikkingsrecht vd vrouw? Citaat:
Citaat:
masturbatie is dus moord levensvatbaarheid buiten de baarmoeder. gezien de huidige technische stand van zaken ca een week of 25. |
||||
![]() |
![]() |