![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Banneling
|
![]() Persmededeling:
Aangeboden : slachtoffer voor marteling en sexueel misbruik. Op zondag 12/02/2010 te ... in zaal ....... van ... tot ... Inkom : GRATIS Uitzonderlijke tijdelijke vrijstelling van gerechtelijke vervolging Psychotrap.. ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 21 januari 2010 om 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
Gouverneur
|
![]() Sadisme-uitingen bemoeilijken nodeloos de vraag om de doodstraf terug in te voeren.
![]() |
#686 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Liever niet. Laten we net minder gaan kopiëren en gaan overnemen van ginderachter. Hier geen sheriff- en CSI / FBI / Marshalls /... toestanden! Zware misdaad is iets van alle tijden maar het is een feit dat een ltraliberale maatschappij er meer last van heeft dan een traditionele maatschappij waar het individualisme en materialisme minder groot is. Amerikanisering moet stoppen, maar daarvoor moet onderandere gebroken worden met de heersende ideologie die bijzonder zware schade aanricht aan het sociale en culturele, identitaire weefsel van de maatschappij(en) in Europa.
![]() |
![]() |
#687 | ||||
Gouverneur
|
![]() Intern.
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#688 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 22 januari 2010 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is in mijn ervaring namelijk een groot verschil in gevangenissen. U weet wel, huizen van bewaring zijn geen gevangenissen en daar heerst dan het strengste regime, notabene bij de mensen die niet eens veroordeeld zijn. De heersende toestand durft al eens dag en nacht verschillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Levenslange opsluiting zonder enige kans op vrijlating. En het zal zo gebeuren ook.
![]() |
#691 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#692 |
Vreemdeling
|
![]() Ronald Janssen heeft gemoord, verkracht, mishandeld, de overlevenden en nabestaanden veroordeeld tot een leven vol ellende. De reactie van velen is: hij zou moeten lijden zoals zijn slachtoffers dat hebben gedaan. Maar dat is natuurlijk niet beschaafd. Wat gaat er dan wel gebeuren? Janssen gaat zijn advocaten ongetwijfeld laten beweren dat hij ontoerekeningsvatbaar is. Het mogelijke gevolg: hij zal geïnterneerd worden, therapie volgen en jaren later – het is niet ondenkbaar – vrijkomen zonder strafblad. Menselijk, noemen ze dat. Laf, noem ik dat. Ja, maar we mogen geen beesten worden zoals die moordenaars, hoor je sommigen preken. Ontroerend.
“Ik was niet de dader,” verklaart Janssen nog, “maar wel het roofdier in mij.” Het enige wat een roofdier kan doen lijden in de natuur, is een ander roofdier. Maar wij geven hem de kans om zich te verdedigen. Zo ontnemen we de slachtoffers het recht om slachtoffer te zijn; hun lijden is geen wraak waard. Zij zijn hun dader niet waard. Dat is de hoge prijs van menselijkheid. |
![]() |
![]() |