![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat een festivalbewijs met minstens 30 uur situatietraining moet aangeschaft worden alvorens men een festivalweide mag betreden.
Ik heb reeds een patent voor dat bewijs aangevraagd. Het zal dus alleen bij mij te verkrijgen zijn en 3000 euro kosten. 5 jaar geldig. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 20 augustus 2011 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noodzakelijk = tenten hebben staan die niet omver waaien bij storm. Die tenten zijn tegen heel wat bestand hoor. Al wie al in zo'n tent heeft gestaan tijdens onweders (en er zijn al VEEL festivals geweest met onweders) kan bevestigen dat die normaalgezien blijven staan. Tenzij het weer dus uitzonderlijk begint te doen. Net zoals huizen en kerken behoren te blijven staan als het stormt. Maar zoals die ene van het KMI zei: dit was vergelijkbaar met die keer dat de kerktoren van X omver werd geblazen en weetikveel (180?) huizen verwoest werden (zie quote ergens eerder). Sja, dan zal een tent vast ook wel kunnen wegwaaien eh. Er zijn ook tenten blijven staan, overigens. Je stond zelf bang in je huis (logisch), je zag zelf vanalles rondvliegen, je bent buiten gekomen en zag een complete chaos overal, je was bang voor een huisgenoot die elders was, maar je lijkt te veronderstellen dat met een beetje goeie organisatie zo'n storm op een festival geen echt effect zal hebben, alles zal blijven rechtstaan, alles rustig zal verlopen, en iedereen achteraf goed zal ingelicht zijn over wat te doen zodat er niemand ontredderd en hulpeloos bijstaat. Dat is gewoon onrealistisch.
![]() |
![]() |
#684 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Misschien heeft hij toch andere beweegredenen.
![]() |
![]() |
#685 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Twee, niemand ontkent dat een aantal mensen hier zware psychologische trauma's aan zal overhouden. Die mensen moeten natuurlijk ook opgevangen worden. Sommigen zullen nadien in behandeling moeten gaan. Daarvoor moeten ze niet rekenen op de dienst slachtofferbejeging (ik spreek helaas uit ervaring), want dat zijn prutsers. Drie, het overgrote merendeel van de mensen waarvan jij schrijft dat ze zware psychische schade hebben opgelopen, zijn er binnen enkele dagen weer bovenop. Statistisch gesproken hebben de meerderheid van de aanwezigen immer geen zwaargewonde of overleden kennissen. Evenmin heeft het gros van de festivalgangers gruwelijke taferelen gezien. Vier, wie er niet was en niemand verloren heeft of geen zwaargewonden te betreuren heeft, waarvan moeten die mensen in 's hemelsnaam trauma's hebben? Omdat ze een paar bange uren hebben moeten wachten? Omdat ze nadien kennissen of vrienden die over hun toeren waren hebben moeten troosten? Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Toen ik jouw verhaal begon te lezen, las ik meer hyperbolen en dramatische beschrijvingen dan in de verhalen van bijv. Voltian en Duvelke, die er zelf bij waren. Maar wat is er uiteindelijk gebeurd? Je tuinmeubelen zijn omgewaaid, er is schade aan de bouwwerf van je familie en iedereen is goed en wel terecht. Oh ja, en het is gebeurd in je provincie, waardoor je je automatisch betrokken voelt (?). Mis ik iets? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iedereen die een bijkomende opleiding psychologische bijstand in crisissituaties heeft gekregen gaat je trouwens bevestigen dat psychologische interventie on the spot vaak net het trauma op lange termijn vergroot. Op het moment zelf kan je niet veel meer doen dan de tijd z'n werk laten doen. Je kan niet veel meer doen dan een ander kan: zwijgen en luisteren, of zwijgen en luisteren naar stilte. Je kan iemand die naast een dode vriend staat psychologisch niet echt helpen op dat moment: er is geen manier om dat lijden te verzachten. Praktische hulp kan dan wel wenselijk zijn (bijv. maken dat die iets makkelijk thuisgeraken dan de rest). 't is de komende weken dat de nood naar psychologische hulp zal vergroten. De meesten komen er zelf wel doorheen, anderen niet.
![]() |
![]() |
#687 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chokri is de man die zal boeten!
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
|
![]() Citaat:
Ik ken enkele mensen die er gisteren en vandaag terug naartoe zijn gegaan. Met dikke tegenzin, bleek, de angst en pijn in de ogen, ... Ik moet niet vertellen dat het geen bijzonder aangename ervaring was. Dat je terugkomt van een kale reis omdat je spullen verdwenen zijn, is dan nog het minste.
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#690 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Gelieve niet voort te gaan op enkele discussanten hier die (doelbewust) mijn woorden volledig proberen te verdraaien... Citaat:
![]() En dat klopt. Dat vind ik zo verschrikkelijk erg: een hele hoop jongeren die zo jong zulke erge dingen moeten meemaken. Uit ervaring weet ik dat vele jongeren op dat moment meestal nog nooit iets dramatisch hebben meegemaakt (met een beetje geluk). En dan net op het moment dat een feest moet losbarsten, breekt de hel los. Voor hen totaal onverwacht. Velen hebben er doodsangsten uitgestaan, en dan de bezorgdheid over de ander die men vaak in de massa kwijt is geraakt, ... ![]() Citaat:
Verder moest daar echt niet meer gebeuren. Toen we de schade zagen buiten, beseften we helemaal hoe laat het was. Ik wil maar zeggen ... Je kan moeilijk voor een ander gaan bepalen wat hem onder de indruk gaat maken of niet. Dat kan simpelweg niet. Zo simpel is het. ![]() Over je daarbij leuke statistische berekening: voor de meeste wat invoelende mensen is het genoeg om te weten wat zich daar afgespeeld heeft. Als je dan nog een radio, tv of godbetert forum openzet en daar een nyn tegenkomt die uitgebreid beschrijft hoe het er min of meer heeft uitgezien ... Maar dat hadden de meesten zelfs niet nodig. Verbeeldingskracht is genoeg. Vechten voor uw leven is genoeg. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
|
![]() Citaat:
![]() (De leeftijden van de mensen die ik ken op pukkelpop (een +tien jaar jonger als u) en de mensen die jij kent op pukkelpop (vermoedelijk even oud als u) verschillen overigens ook sterk.
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er nog geen moppen over?
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iedereen verwerkt het op zijn/haar manier en dat is nog het beste ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
|
![]() Citaat:
Denk jij werkelijk dat er geen schade was geweest moest het geen supercell zijn geweest? Dat zou kunnen. Maar ik zou daar liefst meer zekerheid over willen hebben vooraleer ik daar uitspraken over zal doen. Is het zo slim om jongeren als enig alternatief tenten te geven als de weerman een kans op hagelen heeft uitgegeven? Is het zo slim om een tent niet te voorzien op een hevige regenval in België? In die mate dat de mensen zelf op het moment oplossingen moeten gaan zoeken zodat de boel niet instort. M.a.w. had pukkelpop werkelijk een supercell nodig om omvergewaaid te worden met de doden als gevolg? Ze wisten zogenaamd zelfs niet dat er vies weer aan zat te komen. Hallo!! Het KMI en menig ander weerinstituut heeft zelfs uitdrukkelijk op zijn website vermeld dat het wèl aangekondigd was! Ze hadden hier op z'n minst rekening mee moeten houden. Maar volgens Chokri wisten ze van niets. Dan mag ik aannemen dat hij ook nergens rekening mee gehouden heeft. Ah neen, het werd immers een mooie zonnige dag waarop er niets zou gebeuren. Ik kan enkel maar hopen dat de families van de nabestaanden en alle andere slachtoffers een goede advocaat onder de arm nemen en tot op de bodem uitzoeken hoe die zaak precies zit. Ik weet niet of jij zo rustig zou blijven als je dochter/zoon 150 euro voor een ticket had betaald, er lang naar had uitgekeken, je hem er 's ochtends had afgezet en 's avonds hoort dat er één van die gigantische reuzenbomen op die tent is geklotterd en de hele nest heeft omgemaaid, en je dierbare het niet heeft gehaald .... Een terechte vraag lijkt me dan al: is het slim om een tent te zetten binnen het valbereik van een mastodont van een boom? Ik ben zo iemand die graag met zoveel mogelijk dingen rekening houdt en liefst niet al te veel aan het toeval overlaat. Ik bekijk mezelf graag nog in de spiegel namelijk. Enfin, ik heb wel heel veel nodig (aan ethische principes) om mezelf nog in de spiegel te kunnen bekijken ook. Dat maakt het wat gecompliceerder. Maar ik kan er tenminste recht inkijken... Daar heb ik het dan weer voor nodig. En ik weet één ding: als ik ooit iets met 60 000 mensen (jongeren) zou organiseren en ze daar een pak geld voor zou vragen en ze daar iets later moeten rondrennen voor hun leven terwijl er geen enkele schuilplaats is, dan zou ik mezelf toch enkele kritische vragen beginnen stellen ... Maar goed als jij zo iemand bent die vind dat dat extreem is, dan kan je net zo goed gewoon met je ogen dicht een autostrade proberen over te steken misschien? Misschien moet iedereen dat maar doen die roept dat het hier om noodweer en dus ramp ging en er dus zeker niets voorkomen kon worden... Enfin ik wil zeggen: er is een heel verschil tussen vragen of de hele santepetiek tegen tsunami's beschermd kan worden en vragen of het aub mogelijk is het festival niet boven een slangenkuil of tussen wespennesten of in een jungle te organiseren omdat dat niet zo gezond lijkt.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 augustus 2011 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#696 | |
|
![]() Citaat:
Dank daarvoor Nyn!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#697 |
Minister-President
|
![]() Die Groentje-18 overdrijft ook nogal eens, zeg.
![]() |
#698 | |
|
![]() Daar hoop ik ook op. Ik wil cartoons!
Citaat:
![]() Klopt. Ik ken er die gisteren samen een pint zijn gaan drinken om het samen een beetje te verwerken en te vergeten... Tja, wat moet een mens hé? In onze stad ligt het publieke leven wel nog relatief stil. De mensen zijn nog vooral bezig met opruimen en bekomen. ![]() Sterkte!
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze is gewoon jaloers dat ik geen aandacht aan haar besteed.
![]() |
![]() |