![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...weer goe bezig. Sleur er nu nog even de big bang bij die toch niet volledig verklaard is of waar men zelfs niet eens zo zeker van is en je kan weer voor jezelf blij besluiten dat dat allemaal komt omdat de wetenschap vastgeroesd is een dogmatich materialistisch geloofskader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat wilt nog steeds niet zeggen dat een alternatief niet zou kunnen. En wat het al dan niet ontbreken van 'intelligentie' te maken heeft met het niet kunnen binnen een materilaistisch kader ... is me al helemaal duister Citaat:
Ons wetenschappelijk wereldbeeld zou darmee helemaal niet in elkaar vallen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dient de wetenschap nu al vlugger te zijn om geloofwaardig te zijn ? Vergelijk het misschien eens met je eigen mumbo jumbo .... daar is men al sinds mensheugenis naar op zoek... en decennia na decennia geraakt men steeds verder en verder ipv dichter en dichter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetenschap zit daar niet verlegen om ![]() Gelovigen allerhande daarentegen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je hebt ook echt geen idee wat men onder de term 'wetenschappelijk bewijs' verstaat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je me dan eens klaar en duidelijk citeren waar ik dat zou gesteld hebben ? Het is daarbij té gek voor woorden daar ik jou persoonlijk tot tweemaal toe de kans gaf je eigenste claims te toetsen ... ik hoefde zelfs niet eens de methode Citaat:
Alleen slaag je er blijkbaar nooit in de meest simpele beweringen te staven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jij weet het verschil dus ook niet ander zou je niet over 'waar' beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewijzen ervoor heb ik echter nooit gezien ... misschien kan je me de desbetrefeende link even geven ? Bewijs voor je aantijgingen jegens Randi heb ik ook nooit gezien... dat maakt het vatbaar voor laster. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
|
![]() Citaat:
Immers, als abiogenese niet mogelijk is zit men letterlijk en figuurlijk met een materialistisch probleem.
Laatst gewijzigd door exodus : 24 februari 2012 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 |
|
![]() hei exodus, kan je volgende mensen eventjes laten weten dat datgene wat ze aan het doen zijn en hier bespreken zinloos tijdsverlies is, en dat ze gewoon eventjes aan jou moeten vragen wat nu de waarheid is?
Ze zullen je dankbaar zijn, en misschien kunnen ze wel een zinvolle andere wending geven aan hun leven
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#694 |
|
![]() nog wat propaganda, voor de geïnteresseerden: http://exploringorigins.org/index.html
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als dat niet zo was hadden ze de conclusie immers toch al lang 'laten kloppen', nietwaar? Dus wetenschap is -zoals je toegeeft- ook werkelijk kritisch en op zoek naar echte interne consistentie. Heel goed, nu dat even extrapoleren en je bent alweer wat meer verlicht. Dat ziet er heel goed uit voor je volgende leven, een upgrade zit erin. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
|
![]() Citaat:
Dat er veel geld mee te verdienen valt is zever. De skeptici zijn niet neutraal. De James Randi prijs ie niet neutraal. Ze is bedoeld om nooit gewonnen te worden. Bij deze sceptici moet je verder kijken dan je neus lang is. Je hebt hun officiële standpunt en imago die de wetenschap en correctheid predikt. M.a.w je kan de prijs winnen mits correct protocol enzovoort ... Maar op een diepere laag is er een standpunt dat gelooft dat die prijs nooit gewonnen zal worden. Daarom is die prijs zelf in het leven geroepen. Als statement van, "je zal het nooit kunnen winnen". Dat is de onderliggende laag. Als we nog verder kijken dan is er een standpunt dat niet wil dat die prijs gewonnen wordt. Tevens, het gezichtsverlies dat men lijdt is niet te overzien. Men kan het niet aan dat zijn levenswerk allemaal voor niets geweest is.
Laatst gewijzigd door exodus : 24 februari 2012 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
|
![]() Citaat:
Inderdaad, daarom is er ook zoveel tegenstand van die mensen tegen alternatieve ideeën. Ze hebben een emotionele investering in hun onderzoek, ze zijn er emotioneel mee verbonden. Deze mensen zullen nooit kunnen toegeven dat wat ze doen grotendeels tijdverlies is.
![]() |
![]() |
![]() |
#698 |
Banneling
|
![]() Kan jij toegeven dat je investeringen (tijd, emotie, financieel?) in de esoterie bijna zeker een pure verliespost zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |
|
![]() Citaat:
Het meest overtuigende voor het bestaan van iets groter dan enkel het materiële is persoonlijke ervaring. Ook dat heb ik ervaren. Dus het is niet enkel een intellectueel weten. Het is geen geloof meer maar een ervaring. Ik zal altijd toegeven als ik ergens verkeerd ben. Maar ik kan de grotere realiteit niet meer ontkennen, net zomin ik dit toetsenbord waarop ik nu typ kan ontkennen. Als je het extreem doortrekt en alles in twijfel trekt, dan is het materiële dan ook misschien een illusie, of een droom. Maar het materiële en de grotere realiteit zijn dan evenveel deel van de illusie die ik nu zou beleven.
![]() |
![]() |