Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2012, 14:15   #681
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wel, daar geloof ik niets van.

Een revolutie zal er in dit land maar komen als de geesten veranderen. En net daar heeft de N-VA tot nu toe een historische rol in gespeeld.

Zoals de VU daar eerder voor zorgde?

Laatst gewijzigd door Tommm : 23 mei 2012 om 14:17.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 14:25   #682
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, daar geloof ik niets van.

Een revolutie zal er in dit land maar komen als de geesten veranderen. En net daar heeft de N-VA tot nu toe een historische rol in gespeeld.
Vic Anciaux zal het graag horen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 14:35   #683
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Belgische overheid in België, de franse in Frankrijk, de Griekse in Griekenland, de Spaanse in Spanje.....
Geen garantie dat Vlaanderen een economisch Walhalla wordt, want een Vlaamse overheid blijft een overheid, en in de hedendaagse concepten daarover blijft het een dievenorgaan, dat van belastinggeld eerst zichzelf bedient, dan de vriendjes, en pas dan een kleine return van vaak nog ongevraagde diensten organiseert.
Een overheid is bijna per definitie een rem op economie.
U heeft slechts voor 90% gelijk.
In een onafhankelijk Vlaanderen zullen we enkel onszelf voor het hoofd kunnen slaan als we het slecht doen.
We zullen, bijgevolg, voor onze eigen stommiteiten en fouten moeten opdraaien.
Ik ben daar voor...
Oud 23 mei 2012, 14:53   #684
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
In een onafhankelijk Vlaanderen zullen we enkel onszelf voor het hoofd kunnen slaan als we het slecht doen.
Ik ben daar voor...
Staaf wil in de toekomst profiteren van Francofonië; Francofonië laten opdraaien voor onze Vlaamse 'stommiteiten'.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 14:54   #685
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben daar voor...
Tuurlijk niet, dan zijn immigranten de schuldigen, daarna de Westvlamingen, enz...
Oud 23 mei 2012, 14:57   #686
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Tuurlijk niet, dan zijn immigranten de schuldigen, daarna de Westvlamingen, enz...
:lol
Oud 23 mei 2012, 15:17   #687
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een West-Vlaming, en het moet me van het hart: het is allemaal mijn schuld.

Altijd en overal

Kom maar af met dat pek en die veren. Ge zult de weg wel vinden

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 15:19   #688
Fieseler

Standaard

Citaat:
België heeft geen immigranten Tom...enkel een paar miljoen jongeren...

dedju dedju...vroeger was het allemaal de fout van het VB...aaarghhh...the good old times...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 mei 2012 om 15:21.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 16:15   #689
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals de VU daar eerder voor zorgde?
Tja, de VU heeft inderdaad mee voor het definitieve einde van het Belgische unitarisme gezorgd. Dat lijkt me in de gegeven omstandigheden een stukje revolutie, ja.
Oud 23 mei 2012, 16:19   #690
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
PS: Nog een geluk dat ik buiten een slecht karakter een doodgoed hart heb of anders zou ik die uitlatingen van u hierboven (ik hoop van harte dat u strontzat was toen u ze maakte trouwens) als een main stream gedachtengang van de NVA hebben gelabeld.
In dat geval zou u voor de zoveelste keer eenzaam in uw steriele hoekje de zoveelste belachelijke klaagzang-annex-stoere-uitspraken zonder enig gevolg in de realiteit geslaakt hebben. Gelukkig hebt u dat niet gedaan!
Oud 23 mei 2012, 16:20   #691
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat het economisch wat beter gaan, en het communautaire discours verliest zijn zin en aantrekking.
Mij lijkt eerder het omgekeerde waar.
Oud 23 mei 2012, 16:21   #692
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cfr. supra: die evolutie is kleiner dan je denkt.
Die lijkt groot bekeken door de bodem van een leeg Orval-glas.
Oud 23 mei 2012, 16:26   #693
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dedju dedju...vroeger was het allemaal de fout van het VB...aaarghhh...the good old times...
Ja, ge mist dat hé.

Ik voel met u mee, Fies.
Oud 23 mei 2012, 17:09   #694
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit scenario vergt een radikale groei van de Vlaamse volksgeest, van klagen en zagen naar een assertief zelfbewustzijn. Die evolutie is nu net wat de N-VA de laatste tien jaar tot stand gebracht heeft.
Verwacht geen harde politieke resultaten voor die groei de minimumgrens voorbij is.
Mijn minimumgrens is een voldoende meerderheid in het Vlaams Parlement van Vlaams gezinde en mogelijks andere partijen na de volgende verkiezingen in 2014. Ik zie niet in dat onze volksvertegenwoordigers de huidige ondemocratische discriminatie van hun eigen landslieden mogen laten voortbestaan als ze de gelegenheid hebben om de verknechtende grendels te breken.

In de volgende twee jaar doet de N-VA er goed aan klaar, duidelijk en continu het ingebouwde onrecht van de bestaande ondemocratische situatie aan te klagen, te verklaren mogelijke oplossingen te schetsen bijvoorbeeld in de trant van Zwitsersland. Het internet biedt tal van mogelijkheden om dit kostenbeheerst te doen.
De basiskampanje zou best als leidmotief en doelstelling hebben: een door confederalisme waar democratisch België waar alle burgers hun respectievelijke politici ter verantwoording kunnen roepen en ook werkelijk gelijk zijn voor de wet. De bestaande apartheid valt zeker internationaal niet te verdedigen.

Waar ligt uw minimumgrens?
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 17:34   #695
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Mijn minimumgrens is een voldoende meerderheid in het Vlaams Parlement van Vlaams gezinde en mogelijks andere partijen na de volgende verkiezingen in 2014. Ik zie niet in dat onze volksvertegenwoordigers de huidige ondemocratische discriminatie van hun eigen landslieden mogen laten voortbestaan als ze de gelegenheid hebben om de verknechtende grendels te breken.

In de volgende twee jaar doet de N-VA er goed aan klaar, duidelijk en continu het ingebouwde onrecht van de bestaande ondemocratische situatie aan te klagen, te verklaren mogelijke oplossingen te schetsen bijvoorbeeld in de trant van Zwitsersland. Het internet biedt tal van mogelijkheden om dit kostenbeheerst te doen.
De basiskampanje zou best als leidmotief en doelstelling hebben: een door confederalisme waar democratisch België waar alle burgers hun respectievelijke politici ter verantwoording kunnen roepen en ook werkelijk gelijk zijn voor de wet. De bestaande apartheid valt zeker internationaal niet te verdedigen.
U hebt het over een tactisch-politieke minimumgrens;

Citaat:
Waar ligt uw minimumgrens?
Ik had het over iets anders: de minimumgrens die de mentale groei van een volk moet bereiken om zonder vrees zelfstandig te gaan lopen en ongecomplexeerd zijn belangen te verzorgen.

We zijn op weg daar naartoe, de laatste jaren zelfs in een stroomversnelling, en de drempel is in zicht. Maar we hebben hem nog niet bereikt.
Oud 23 mei 2012, 18:00   #696
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Nochtans dachten Henri, het oosten en Tommm dat Nva op sterven na dood was.

Toch 3 niet al te snuggere musketiers.
U moet uw tijd afwachten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 18:30   #697
Fieseler

Standaard

Citaat:
In dat geval zou u voor de zoveelste keer eenzaam in uw steriele hoekje de zoveelste belachelijke klaagzang-annex-stoere-uitspraken zonder enig gevolg in de realiteit geslaakt hebben. Gelukkig hebt u dat niet gedaan!
Maar dat heeft u dan toch niet tegengehouden om uw calimerorefreintje nog eens te zingen hé E.
Maar geen nood vriend...laat u maar eens goed gaan...

Vergeet niet dat u met uw opmerking uw ideologiegenoot Steben hier een serieuse steek in de rug zet hé...

U bent zo'n beetje zoals de tjeven de laatste tijd...creeer een fictieve vijand zodat je jezelf fier op de borst kan kloppen dat je die onbestaande vijand lekker hebt afgehouden...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 mei 2012 om 18:34.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 18:33   #698
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Ja, ge mist dat hé.
Inderdaad...het was een vast gegeven...lekker eenvoudig...

Citaat:
Ik voel met u mee, Fies.
Niet nodig...eens de NVA op het brede forum van de poitieke scène ontmaskerd is komt die tijd zeker terug hoor...toch bedankt voor het medeleven...
Oud 23 mei 2012, 18:58   #699
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U hebt het over een tactisch-politieke minimumgrens;

Ik had het over iets anders: de minimumgrens die de mentale groei van een volk moet bereiken om zonder vrees zelfstandig te gaan lopen en ongecomplexeerd zijn belangen te verzorgen.

We zijn op weg daar naartoe, de laatste jaren zelfs in een stroomversnelling, en de drempel is in zicht. Maar we hebben hem nog niet bereikt.
Begrijp ik u goed, dat zelfs als de politieke minimumgrens bereikt is, men (N-VA ?) bereid is het democratische onrecht, de financiële stroperij en culturele achterstelling te laten voortduren omdat diezelfde men vindt dat het Vlaamse volk zich nu en wellicht straks ook onvoldoende zelfstandig kan bewegen en nog te gecomplexeerd is om zijn belangen te verdedigen?

Bent u geen franstalige, die vlot Nederlands schrijft? Die hebben gelijkaardige opinies over de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door fcal : 23 mei 2012 om 19:10.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 19:48   #700
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Begrijp ik u goed, dat zelfs als de politieke minimumgrens bereikt is, men (N-VA ?) bereid is het democratische onrecht, de financiële stroperij en culturele achterstelling te laten voortduren omdat diezelfde men vindt dat het Vlaamse volk zich nu en wellicht straks ook onvoldoende zelfstandig kan bewegen en nog te gecomplexeerd is om zijn belangen te verdedigen?
Nee.

Wat ik denk is dat er geen beweging kan komen als die niet van onderuit komt.

Daarvoor is dus de mentale groei van het Vlaamse volk nodig. Zonder dat zal er niets gebeuren (zoals u trouwens kan vaststellen).

Citaat:
Bent u geen franstalige, die vlot Nederlands schrijft? Die hebben gelijkaardige opinies over de Vlamingen.
Ik ben een geboren Vlaamse Brusselaar, groot geworden in Brussel én De Rand, die sinds 1975 in de Vlaamse provincie woont.

De Franstaligen zijn de meesters in dit land. Dus misschien is hun attitude de moeite om op zijn minst eens te bestuderen, niet?

Willen we de meesters van dit land worden, of willen we knechten blijven? Een tussenweg is er niet hoor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be