Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2012, 05:28   #661
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als burger behoud ik me nog steeds het recht wel te bepalen welke ethische normen en waarden ik belangrijk vind en hoe ik ze weerspiegeld wil zien in het politieke leven.
Fantastisch voor u. Maar bespaar mij uw morele normen, asjeblief.
Oud 23 mei 2012, 05:31   #662
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schijnbaar vergeet u een van de eerste berichten van mij in deze draad. Alleen stel ik vast dat mijn uitgestoken hand door de N-VA wars afgewezen wordt.
Afwijzing is waar een bepaalde fractie naar streeft, zonder vallen ze in een zwar gat.

Citaat:
Aan de N-VA dan ook het boetekleed.
De N-VA heeft wel wat nuttigers te doen.
Oud 23 mei 2012, 05:34   #663
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door eensgezindheid onder alle Vlaamsgezinden. Geen afwijzing van uitgestoken hand. Geen uitspraken als "met die partij nooit". Wel ware Godsvrede.
Wel, daar geloof ik niets van.

Een revolutie zal er in dit land maar komen als de geesten veranderen. En net daar heeft de N-VA tot nu toe een historische rol in gespeeld.
Oud 23 mei 2012, 05:39   #664
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wij moeten zwijgen , want zij zijn de "properen" en wij de "vuilen". Alvast vuiler dan de sossen, want daarmee wordt wel aangepapt. De oplichters (Faust), de verkrachters (OCMW voorzitter Tongeren) en de hoerenlopers (Steve) daar is niets mis mee. Maar wij ! Wij hebben vuile vingerkootjes.
Voila, de geliefkoosde rol van verschoppeling en afgewezene mooi en duidelijk neergezet...
Oud 23 mei 2012, 05:47   #665
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Daarom ook dat ik eerder voorstander ben om straks (2014) bij voldoende resultaat en steun in het Vlaamse parlement om de grendels heen te fietsen met een stellingname, die wel internationaal te verdedigen is: met name het Senelle-scenario. Dit is een eenzijdige verklaring door de meerderheid van het Vlaams Parlement zich te beschouwen als een volwaardige deelstaat van de bondstaat België met alle bestaande prerogatieven en deze, die bijvoorbeeld de Zwitserse kantons en gemeenten toekomen. Dit betekent o.a. eigen sociale zekerheid, pensioenen, economie, financiën, justitie e.d.m. Geen geëmmer meer over detail bevoegdheden.

En vanuit deze positie wordt dan met de tegenpartij op een gezonde en op een welwillende niet slaafse manier onderhandeld waarbij bepaalde overgangsmaatregelen kunnen overwogen worden en waarbij bepaald wordt wat al dan niet samen gedaan wordt.
Dit scenario vergt een radikale groei van de Vlaamse volksgeest, van klagen en zagen naar een assertief zelfbewustzijn. Die evolutie is nu net wat de N-VA de laatste tien jaar tot stand gebracht heeft.

Verwacht geen harde politieke resultaten voor die groei de minimumgrens voorbij is.
Oud 23 mei 2012, 08:29   #666
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bijbel is niet alleen in dat opzicht, maar ook op andere vlakken fundamenteel verschillend van de koran.

Mocht u christen zijn, wist u dat.
u beseft toch dat Moslims hetzelfde zeggen?
Geef eens drie kernwoorden die de thema's binnen hun "Schrift" blootleggen waarin Joden / Christenen en Moslims zo fundamenteel verschillen?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 23 mei 2012 om 08:30.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 08:33   #667
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
U weigert mijn stelling te lezen waarin ik duidelijk stipuleer dat de islam en het katholicisme geen religiën zijn maar ideologiën.
niet akkoord en wel akkoord.
elke religie kan ideologie worden.
Elke dus.
Zie maar in het zionisme.

Citaat:
Onze huidige kultuur die oneindig superieur is aan de islam is er gekomen na onnoemelijke wreedheid, bloed en tranen.
Diegenen die de islam omarmen ontkennen die realiteit.
Ik omarm niets.
Als ik het goed begrijp mag de Islam niet superieur worden, want hen is geen wreedheid, bloed en tranen gegund, terwijl wij dat wel mochten om superieur te worden... ?

Citaat:
en weer moet ik u vragen of u hier een punt heeft en zo ja welk?
culturele problemen met islam(isme) is een aanleiding en gevolg, geen oorzaak.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 23 mei 2012 om 08:34.
Oud 23 mei 2012, 08:54   #668
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
niet akkoord en wel akkoord.
elke religie kan ideologie worden.
Elke dus.
Zie maar in het zionisme.
Dat heb jij goed gezien S.

Citaat:
Ik omarm niets.
Als ik het goed begrijp mag de Islam niet superieur worden, want hen is geen wreedheid, bloed en tranen gegund, terwijl wij dat wel mochten om superieur te worden... ?
WABLIEF?
LEES IK DAT GOED HIER?
Voor u is de islam wel degelijk wreedheid, bloed en tranen gegund?
U vindt het dus geen probleem dat vrouwen worden gemutileerd, vernederd, gediscrimineerd, homo's vermoord, democratie afgeschaft enz...omdat wij dat in de middeleeuwen ook hebben meegemaakt?

Dit zijn van die ogenblikken dat ik echt begin te twijfelen aan de positieve gevolgen van onze beschaving zie...ik val hier echt van mijn stoel...

Brrrrr....even een koffie drinken, mijn ogen uitwrijven en nog eens lezen want dit kan toch echt niet...

Bon:
Ach zo...u wil dus terug naar de middeleeuwen...u heeft geen probleem met de wreedheden, onrechtvaardigheden en afschuwelijk mensonterende gewoonten uit de middeleeuwen...
U heeft gelijk...in dat geval zal u zich perfect kunnen vinden in de islam.

Maar toch wil ik hier laten opmerken dat u, zolang men mij nog mijn mening toelaat, in mij een ardante tegenstander van die cultuur zal vinden.
Idem met nazisme en communisme trouwens.

Citaat:
culturele problemen met islam(isme) is een aanleiding en gevolg, geen oorzaak.
Neen...wij gaan hier effe onze beschaving een achthonderd jaar terugdraaien om uw islam even de tijd te geven om zijn bloed te laten vloeien...man man man..wat ge hier allemaal leest zeg...

PS: Nog een geluk dat ik buiten een slecht karakter een doodgoed hart heb of anders zou ik die uitlatingen van u hierboven (ik hoop van harte dat u strontzat was toen u ze maakte trouwens) als een main stream gedachtengang van de NVA hebben gelabeld.
Gelukkig weet ik dat onze confederalistische neven en nichten van de NVA oneindig veel beschaafder zijn in hun kultuurbeleving dan elementen die oproepen tot het affiliëren met de islam.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 mei 2012 om 08:54.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 09:43   #669
Steben

Standaard

U leest en concludeert zoals u wil, fieseler.
Uiteraard ga ik niet akkoord met geweld en wreedheden. En zeker niet bij ons. Maar je moet niet heiliger dan de paus zijn. De Islam is jong. Het is normaal dat ze het uitvechten in hun fase van beschaving. De roep om democratisering zoals je die nu meemaakt in het midden oosten is herkenbaar. Ook de recuperatie en pogingen van zowel fascistoïde als islamistische groepen om de macht te grijpen.

Ik heb het al honderd keer gezegd: de dag dat de Islam effectief op strooptocht gaat door Europa, zal ik als een van de eerste oproepen de wapens op te nemen en hiertegen vechten. Maar dat is een scenario dat zich niet zonder meer gaat voordoen.
leve de manmanman club
Oud 23 mei 2012, 09:55   #670
Fieseler

Standaard

Citaat:
U leest en concludeert zoals u wil, fieseler.
Uiteraard ga ik niet akkoord met geweld en wreedheden. En zeker niet bij ons. Maar je moet niet heiliger dan de paus zijn. De Islam is jong. Het is normaal dat ze het uitvechten in hun fase van beschaving. De roep om democratisering zoals je die nu meemaakt in het midden oosten is herkenbaar. Ook de recuperatie en pogingen van zowel fascistoïde als islamistische groepen om de macht te grijpen.

Ik heb het al honderd keer gezegd: de dag dat de Islam effectief op strooptocht gaat door Europa, zal ik als een van de eerste oproepen de wapens op te nemen en hiertegen vechten. Maar dat is een scenario dat zich niet zonder meer gaat voordoen.
Met alle respect Steben:
U bent zoals een Vlaming in 1943 die verklaart dat als de Moffen ooit binnenvallen hij de wapens tegen die gozers zal opnemen...en dat terwijl hij al zijn buren reeds heeft aangegeven bij de Abwehr....
Oud 23 mei 2012, 09:57   #671
Steben

Standaard

Citaat:
Met alle respect Steben:
U bent zoals een Vlaming in 1943 die verklaart dat als de Moffen ooit binnenvallen hij de wapens tegen die gozers zal opnemen...en dat terwijl hij al zijn buren reeds heeft aangegeven bij de Abwehr....
mmm den oorlog zegt ge
het altijd slechte voorbeeld
in 1943 was er 4 jaar officiële wereldoorlog. Is toch iets anders.

Je ziet het verschil niet tussen oorlog en laks volk en overheid.
Per slot van rekening ben je zelf ook niet aan het vechten.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 23 mei 2012 om 10:00.
Oud 23 mei 2012, 10:08   #672
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
in 1943 was er 4 jaar officiële wereldoorlog.
my point exactly...
Oud 23 mei 2012, 10:33   #673
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een revolutie zal er in dit land maar komen als de geesten veranderen. En net daar heeft de N-VA tot nu toe een historische rol in gespeeld.
Overschat die verandering in de geesten maar niet.
Laat het economisch wat beter gaan, en het communautaire discours verliest zijn zin en aantrekking.
Oud 23 mei 2012, 10:36   #674
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dit scenario vergt een radikale groei van de Vlaamse volksgeest, van klagen en zagen naar een assertief zelfbewustzijn.
Assertiviteit moet ten eerste een basis hebben, en ten tweede iets opbrengen wanneer je ze naar buiten brengt.

Citaat:
Die evolutie is nu net wat de N-VA de laatste tien jaar tot stand gebracht heeft.
Cfr. supra: die evolutie is kleiner dan je denkt.
Die lijkt groot bekeken door de bodem van een leeg Orval-glas.
Oud 23 mei 2012, 10:38   #675
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Daarom ook dat ik eerder voorstander ben om straks (2014) bij voldoende resultaat en steun in het Vlaamse parlement om de grendels heen te fietsen met een stellingname, die wel internationaal te verdedigen is: met name het Senelle-scenario. Dit is een eenzijdige verklaring door de meerderheid van het Vlaams Parlement zich te beschouwen als een volwaardige deelstaat van de bondstaat België met alle bestaande prerogatieven en deze, die bijvoorbeeld de Zwitserse kantons en gemeenten toekomen. Dit betekent o.a. eigen sociale zekerheid, pensioenen, economie, financiën, justitie e.d.m. Geen geëmmer meer over detail bevoegdheden.

En vanuit deze positie wordt dan met de tegenpartij op een gezonde en op een welwillende niet slaafse manier onderhandeld waarbij bepaalde overgangsmaatregelen kunnen overwogen worden en waarbij bepaald wordt wat al dan niet samen gedaan wordt.
Van de tegenpartij zal het afhangen of zij in een democratischer gestructureerd België met ons samen willen verder leven of liever hun heil elders zoeken. In het laatste geval worden de mogelijke overgangsmaatregelen natuurlijk aangepast.
Bekijk op de site van de Vlaamse overheid eens de portretjes van de Vlaamse politici van wie jij dergelijke doortastende actie verwacht.
Wedden dat je je lach niet kan inhouden om zoveel goedgelovigheid?
Oud 23 mei 2012, 10:46   #676
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Laat het economisch wat beter gaan, en het communautaire discours verliest zijn zin en aantrekking.
Economische relance...Laat het nu net La Belgique zijn die die optie de kop indrukt...
Oud 23 mei 2012, 10:53   #677
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Economische relance...Laat het nu net La Belgique zijn die die optie de kop indrukt...
Belgische overheid in België, de franse in Frankrijk, de Griekse in Griekenland, de Spaanse in Spanje.....
Geen garantie dat Vlaanderen een economisch Walhalla wordt, want een Vlaamse overheid blijft een overheid, en in de hedendaagse concepten daarover blijft het een dievenorgaan, dat van belastinggeld eerst zichzelf bedient, dan de vriendjes, en pas dan een kleine return van vaak nog ongevraagde diensten organiseert.
Een overheid is bijna per definitie een rem op economie.
Oud 23 mei 2012, 12:31   #678
Steben

Standaard

[quote=Fieseler;6136005]
Citaat:

my point exactly...
Is er nu een oorlog?
leve de manmanman club
Oud 23 mei 2012, 12:43   #679
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgische overheid in België, de franse in Frankrijk, de Griekse in Griekenland, de Spaanse in Spanje.....
Geen garantie dat Vlaanderen een economisch Walhalla wordt, want een Vlaamse overheid blijft een overheid, en in de hedendaagse concepten daarover blijft het een dievenorgaan, dat van belastinggeld eerst zichzelf bedient, dan de vriendjes, en pas dan een kleine return van vaak nog ongevraagde diensten organiseert.
Een overheid is bijna per definitie een rem op economie.
incorrect.
Ik ga wel akkoord dat het onnozel is om te denken dat politici op vlaams niveau competenter/eerlijker/normaler/standvastiger/eender welke positieve karaktereigenschap , zouden zijn dan die op een ander niveau; dat is volgens mij overal hetzelfde soort volk.
Indien wij erin zouden slagen om andere mensen die halfronden in te stemmen, mensen die werken, die "een mandaat" niet als carriere zien en ook niet als voornaamste inkomstenbron; misschien dat we er dan in zouden slagen om politiek en economie samen te laten werken ter meerdere eer en glorie van iedereen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 14:13   #680
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal niet economisch beter gaan zolang die zotte sossen die belastingen zo hoog houden en nog doen stijgen.
Wij zijn stilaan bezig aan de val, en we zullen nog dieper vallen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be