![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan nog altijd manden vlechten en klantenklossen zijn ook nog altijd vakken dacht ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meubels bijvoorbeeld. In het derde jaar staan er werkstukken als bijzettafeltjes, computertafel, kast... gepland. Daarvoor mag men reeds de klassieke machines gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja ik merk dat men hier met oogkleppen aan het discussiëren is. Aan de ene kant zit men hier totaal bezig dat aso en univ voorbehouden is voor de elite onder de intelligenten waar de zintuigen voortdurend moeten geprikkeld worden, en anderzijds pleit men er voor dat stiel en beroepsmensen liefst zo traag en dom mogelijk gehouden worden. Dit alles heeft te maken met onderscheid in klassen. 1 de bovenwereld met de elite 2 de "onderwereld" met de arbeiders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie een opleiding dakconstructie wil leren moet ook eerst tafels en stoelen leren maken. Pas in het 3 jaar komt het dak boven water. Maar ja goed er zal allicht wel ergens iemand een stoel op zijn dak willen hebben neem ik aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, wat zit u daar nu te pruilen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij gekozen heeft voor meubels maken dan zal hij meubels maken. Maar ik merk dat jij het allemaal zo niet snapt hoor. Laatst gewijzigd door Mambo : 5 juni 2013 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want de kans is groot dat hij, als hij soliciteert in een bedrijf, waar ze niet hetzelfde type of merk hebben, NIKS kan. Als hij begint met "vooroorlogse" draaibanken is hij ten minste bekend met het princiepe, en heeft hij een basis van waarop hij kan vertrekken. Overigens je zou er versteld van staan hoeveel oude apparaten er nog in bedrijven staan. Beter nog: men wilt ze liefst zo lang mogelijk houden. Omwille van gebruiksgemak en betrouwbaarheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ja, mijn zoon doet het slecht. Dat ligt echter aan hem, niet aan het feit dat hij in de ASO zit. Hij is gewoon lui. Leerkrachten grijpen dan spontaan naar de logische oplossing binnen ons systeem : "plaats hem lager in de waterval". Ik moet echter met meer factoren rekening houden. Wat is namelijk het signaal dat mijn zoon riskeert op te vangen ? Vroeger zou het signaal duidelijk zijn : dubbelen. Maar nu is een B attest een optie. Je doet het hele jaar bijna niets en je stroomt toch door en wel naar iets dat gemakkelijker lijkt te zijn. Dat zijn dus de vragen waarmee we momenteel zitten. We gaan ons niet vastklampen aan de ASO, maar in het eerste middelbare was ASO de logische keuze voor onze zoon. Hij heeft er niets mee gedaan. Het wordt dus misschien wel handel. Of dubbelen. BSO of TSO is geen optie. Hij heeft nul komma nul interesse voor zo iets. Dat zou pas echt de domme keuze zijn : hem dumpen in een richting waar hij door zijn gebrek aan motivatie de boel zal verpesten voor wie echt een beroep wil leren. Het liefst van al, Jan, zou ik willen dat hij op zijn 16de de school zou mogen verlaten en gewoon werken en geld verdienen. Dit in de veronderstelling dat hij tegen dan niet wakker schiet en begrijpt dat je moet studeren om te slagen. Laatst gewijzigd door Kaal : 6 juni 2013 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Muziek is belangrijk. Een van mijn dochters speelt piano. Ze is begaafd. Het interresseert haar. Maar de les muziek op school heeft daar helemaal geen rol in gespeeld. Wij hebben er zelf voor gezorgd dat ze in contact komt met muziek en de mogelikjkheid kreeg om daar dieper in te gaan. En als ouders dat niet doen, dan gaat de les muziek het verschil niet kunnen maken. Ik zal het dus herformuleren : ik kan me geen doel inbeelden dat met die les gehaald zou kunnen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Minister-President
|
![]() Maar bij ons eigenlijk net wel. In zeer grote mate.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 |
Banneling
|
![]() Neutr-On wil in ieder geval dat iedereen dezelfde onderwijskansen krijgt.
Naargelang de interesses en bekwaamheden. Als VOKA-bedrijven personeel nodig heeft moeten ze maar meer betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gaat dan ook niet over "het" systeem, maar wel over kinderen. Alsook over de mentaliteit van de ouders. Aan "het" systeem is er niets fout. Wel met de wijze waarop ouders (en sommige leraren) ermee omspringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf het onbegrijpbaar vinden: enerzijds stelt u dat hij niet rendeert in het ASO en dus schijnbaar geen interesse toont in een ASO-richting, maar, ondanks dat gebrek, duwt u hem toch in het ASO. Als het op TSO of BSO aankomt, haalt u dat gebrek aan interesse dan plotseling boven om die keuze af te blokken. Waar zit nu eigenlijk de logica? |
|
![]() |
![]() |