Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2014, 19:28   #681
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Overduidelijk meer verstand en inzicht bij een aantal Franstaligen dan bij sommige Vlamingen die menen dat hun eigen taal met voeten getreden mag worden.
Inderdaad ,dat zijn jammer genoeg echte voorbeelden van de vroeger veelvuldig voorkomende "Flamands de service"die dachten hun eigen loopbaan vooruit te helpen door hun mede-Vlamingen in de rug te schieten.
Nu zien zij dat ze op het verkeerde paard gegokt hebben en in hun vertwijfelende wanhoop beginnen ze te schieten op alles wat Nederlandstalig is.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 20:35   #682
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad ,dat zijn jammer genoeg echte voorbeelden van de vroeger veelvuldig voorkomende "Flamands de service"die dachten hun eigen loopbaan vooruit te helpen door hun mede-Vlamingen in de rug te schieten.
Nu zien zij dat ze op het verkeerde paard gegokt hebben en in hun vertwijfelende wanhoop beginnen ze te schieten op alles wat Nederlandstalig is.
Jip, overduidelijk op het verkeerde paard gegokt...

Maar ondertussen schiet de single van Stromae wel in alle Vlaamse hitlijsten pijlsnel omhoog. Vandaag van 4 naar 2 in de Afrekening op Studio Brussel (lijst gekozen op basis van de luisteraars), van 22 naar 6 in de Vlaamse Ultratop 50. Daarnaast staat het album waar dit nummer uitkomt, al 31 weken in de Vlaamse Album top 200, waarvan 17 weken op 1; 9 weken op 2; 3 weken op 3 en 2 weken op 4. Niet dat ik zo oppervlakkig ben om te denken dat dat te maken heeft met het feit dat de KBVB dat als hymne heeft gekozen. Maar het zegt wél iets over hoe de doorsnee Vlaming over Stromae en zijn muziek denkt. Tot spijt van elke triestige vlaams-nationalist die het benijdt.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 20:43   #683
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht

Maar ondertussen schiet de single van Stromae wel in alle Vlaamse hitlijsten pijlsnel omhoog. Vandaag van 4 naar 2 in de Afrekening op Studio Brussel (lijst gekozen op basis van de luisteraars), van 22 naar 6 in de Vlaamse Ultratop 50. Daarnaast staat het album waar dit nummer uitkomt, al 31 weken in de Vlaamse Album top 200, waarvan 17 weken op 1; 9 weken op 2; 3 weken op 3 en 2 weken op 4. Niet dat ik zo oppervlakkig ben om te denken dat dat te maken heeft met het feit dat de KBVB dat als hymne heeft gekozen. Maar het zegt wél iets over hoe de doorsnee Vlaming over Stromae en zijn muziek denkt. Tot spijt van elke triestige vlaams-nationalist die het benijdt.
Ja die hitlijsten ,wie ligt daar nog wakker van?

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 maart 2014 om 20:43.
Oud 29 maart 2014, 20:47   #684
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het zegt wél iets over hoe de doorsnee Vlaming over Stromae en zijn muziek denkt...
Hitlijsten worden gefabriceerd door mediaconcerns. Je kunt hier vinden welke producten verkocht moeten worden.

Met de consument heeft het weinig te maken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 12:42   #685
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Hitlijsten worden gefabriceerd door mediaconcerns. Je kunt hier vinden welke producten verkocht moeten worden.

Met de consument heeft het weinig te maken.
Allé kom... De Afrekening is een lijst waarbij de luisteraar zelf zijn/haar top-3 mag doorsturen. Dat heeft dus 0,0 met verkoop te maken.

En wat die verkoop betreft: het kan nog zijn dat er enigszinds wat sturing is door middel van promotie, maar als je al 31 weken in de Top-4 van best verkochte albums staat, dan is dat in de eerste plaats omdat mensen je muziek ook WILLEN kopen.
Oud 30 maart 2014, 12:45   #686
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja die hitlijsten ,wie ligt daar nog wakker van?
Ik lig daar absoluut niet wakker van. Ik wijs je gewoon op het feit dat wat in je hoofd speelt 'de vlamingen willen dat franstalig liedje niet', gewoon klare quatsch is.
Oud 30 maart 2014, 12:57   #687
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar als je al 31 weken in de Top-4 van best verkochte albums staat...
Ik denk dat je hier langs het hete hangijzer schaatst.
Je verwart de verkoopcijfers (voor zover er uberhaupt nog muziek verkocht wordt) en hitlijstjes (gerecyclede promotielijstjes van mediabedrijven) met het feit dat Belgie en haar Rode duivels officieel vertegenwoordigd moeten worden door een eentalig Frans liedje.

Als je Franstalige media volgt, dan zou je zien en horen dat zelfs veel van onze Franstalige vrienden dat op zijn minst ''genant'' vinden.

Dat Stromae een paar hits in Vlaanderen heeft gehad doet daar niets aan af.
Oud 30 maart 2014, 13:21   #688
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik denk dat je hier langs het hete hangijzer schaatst.
Je verwart de verkoopcijfers (voor zover er uberhaupt nog muziek verkocht wordt) en hitlijstjes (gerecyclede promotielijstjes van mediabedrijven) met het feit dat Belgie en haar Rode duivels officieel vertegenwoordigd moeten worden door een eentalig Frans liedje.

Als je Franstalige media volgt, dan zou je zien en horen dat zelfs veel van onze Franstalige vrienden dat op zijn minst ''genant'' vinden.

Dat Stromae een paar hits in Vlaanderen heeft gehad doet daar niets aan af.
Inderdaad ,de Franstaligen voelen ook aan dat deze zoveelste taalkundige kaakslag weeral een extra aantal Vlamingen voor de Vlaamse onafhankelijkheid zal doen kiezen.

Zij vrezen terecht voor hun sponsors en het zou mij niet verbazen dat enkele Franstalige Bobo's zullen eisen dat er ook een Nederlandstalige versie van het Rode Duivels lied moet komen voor 25 Mei.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 30 maart 2014 om 13:22.
Oud 30 maart 2014, 14:13   #689
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welneen, waarom zou ons dat als Vlaamsgezinden moeten spijten of zouden we hem dat succes benijden? In Vlaanderen staan we open voor heel veel soorten muziek alsook de taal waarin die gebracht wordt. Ik zie geen probleem. Zelf heb ik ook heel uitgebreide muzikale smaak, waarin heel veel talen voorkomen.

Alleen, daar draait het nu eenmaal niet om. Wel om een lied dat zogezegd moet staan voor de Belgische nationale ploeg, voor België dus. België is geen Franstalig land; het is een meertalig land. Bijgevolg lijkt het mij maar normaal dat die meertaligheid zich ook weerspiegelt in zo'n lied.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 14:16   #690
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lig daar absoluut niet wakker van. Ik wijs je gewoon op het feit dat wat in je hoofd speelt 'de vlamingen willen dat franstalig liedje niet', gewoon klare quatsch is.
Ik zie niet echt tekenen dat ze "dat" bepaald "Franstalig lied" smaken. Of is "Ta fête" nu al een hit geworden en is te vinden in de Top Tien?
Oud 30 maart 2014, 15:35   #691
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Ik begrijp wel waarom er voor Stromae werd gekozen. Hij is immers nogal populair geworden de laatste jaren. Persoonlijk vind ik echter dat zijn muziek brol is. En 'Ta fête' is helemaal geen lied waarop je lustig kan meezingen. Het lied blijkt zelfs niet over voetbal te gaan...

Hier zijn de lyrics:

[Couplet 1]
Il est l'heure, fini l'heure de danser
Danse, t'inquiète pas tu vas danser
Balance-toi, mais tu vas te faire balancer
Défonce-toi, mais tu vas te faire défoncer

[Refrain]
Tu aimerais faire ta fête
Ta mère veut te la faire aussi, ta fête
Le juge voudrait te faire ta fête
Tout le monde te fera aussi ta fête

[Couplet 2]
Tu sors trop, du moins c'est ce qu'ils disent
Ils parlent trop, c'est pourquoi tes oreilles sifflent
À qui la faute ? C'est la faute �* autrui, hein ?
C'est les autres, toi tu n'as qu'une seule envie

[Refrain x2]

Ik weet niet wat jullie ervan denken, maar bij het lezen van die tekst en het beluisteren van de muziek, krijg ik niet echt een 'voetbal-vibe'...

Hier is een link naar een analyse van het liedje:

http://plazilla.com/page/4295127236/...aar-nederlands

Ik weet het niet zo...Ik ben niet overtuigd. Wat komen die rechter en moeder doen in dat lied, wat heeft dat te maken met voetbal? Hij had beter iets over tegenstanders of zo geschreven. En feesten? Moet dat niet na de 'strijd' gebeuren? Mij lijkt het alsof dit lied gaat over één of andere ongehoorzame puber die rebels wil zijn. Wat heeft dat met voetbal te maken?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 17:06   #692
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie niet echt tekenen dat ze "dat" bepaald "Franstalig lied" smaken. Of is "Ta fête" nu al een hit geworden en is te vinden in de Top Tien?
Als je de moeite niet doet om de discussie te volgen, waarom reageer je dan eignelijk? Of kun je gewoonweg niet lezen? Zie reactie #682.

Als je hele dagen met je ogen toe loopt, zul je inderdaad niet veel zien.
Oud 30 maart 2014, 17:10   #693
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.ultratop.be/nl/weekchart.asp?cat=s
http://www.ultratop.be/fr/weekchart.asp?cat=s

Op 6 in Vlaanderen, op 2 in Franstalig België.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 17:38   #694
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom zijn er in dit land vol belgitude 2 verschillende hitlijsten?Ah ja natuurlijk,het gaat hier om 2 verschillende volkeren.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 18:00   #695
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Waarom zijn er in dit land vol belgitude 2 verschillende hitlijsten?Ah ja natuurlijk,het gaat hier om 2 verschillende volkeren.
Twee ?? Er zijn Oost-Vlamingen, West-Vlamingen, Limburgers, Brabanders..............

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 18:08   #696
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ik begrijp wel waarom er voor Stromae werd gekozen. Hij is immers nogal populair geworden de laatste jaren. Persoonlijk vind ik echter dat zijn muziek brol is. En 'Ta fête' is helemaal geen lied waarop je lustig kan meezingen. Het lied blijkt zelfs niet over voetbal te gaan...

Hier zijn de lyrics:

[Couplet 1]
Il est l'heure, fini l'heure de danser
Danse, t'inquiète pas tu vas danser
Balance-toi, mais tu vas te faire balancer
Défonce-toi, mais tu vas te faire défoncer

[Refrain]
Tu aimerais faire ta fête
Ta mère veut te la faire aussi, ta fête
Le juge voudrait te faire ta fête
Tout le monde te fera aussi ta fête

[Couplet 2]
Tu sors trop, du moins c'est ce qu'ils disent
Ils parlent trop, c'est pourquoi tes oreilles sifflent
À qui la faute ? C'est la faute �* autrui, hein ?
C'est les autres, toi tu n'as qu'une seule envie

[Refrain x2]

Ik weet niet wat jullie ervan denken, maar bij het lezen van die tekst en het beluisteren van de muziek, krijg ik niet echt een 'voetbal-vibe'...

Hier is een link naar een analyse van het liedje:

http://plazilla.com/page/4295127236/...aar-nederlands

Ik weet het niet zo...Ik ben niet overtuigd. Wat komen die rechter en moeder doen in dat lied, wat heeft dat te maken met voetbal? Hij had beter iets over tegenstanders of zo geschreven. En feesten? Moet dat niet na de 'strijd' gebeuren? Mij lijkt het alsof dit lied gaat over één of andere ongehoorzame puber die rebels wil zijn. Wat heeft dat met voetbal te maken?
Het heeft niets met feesten te maken, "faire la fête �* qqn" wil zeggen dat u er een pak rammel, miserie, problemen... te wachten staan.

Als mijn pa dreigde met "ça va être ta fête ..." stond er echt geen feestje op mij te wachten...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 19:14   #697
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heeft niets met feesten te maken, "faire la fête �* qqn" wil zeggen dat u er een pak rammel, miserie, problemen... te wachten staan.

Als mijn pa dreigde met "ça va être ta fête ..." stond er echt geen feestje op mij te wachten...

Waarschijnlijk weten ze bij de Voetbalbond al wat ons te wachten staat in Brazilië en kozen ze daarom dat "ta fête" liedje
Oud 30 maart 2014, 19:45   #698
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk weten ze bij de Voetbalbond al wat ons te wachten staat in Brazilië en kozen ze daarom ...
Nee. Van Loock (Vlaam) van de KBVB was helder. Het waren commerciele belangen.

Van Loock:
De Engelstalige markt is voor hem voor een stuk nog braakliggend terrein.
Oud 30 maart 2014, 20:19   #699
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Klopt helemaal.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 20:37   #700
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Inderdaad. Mij bekruipt de indruk dat Van Havers hart niet echt bij het voetbal ligt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be