Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2014, 22:34   #681
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Racisme is duidelijke dat je wat mensen negatiefs doen en hun huidskleur aan elkaar koppelt .

Het probleem is dus niet dat woord het probleem is de negatieve connotatie die men hangt aan 1 bevolkingsgroep op basis van huidskleur .
Dat is bullshit. Feiten zijn feiten en het is nu eenmaal een feit dat allochtonen, bruin of groen, maakt me niet uit, door de familiehereniging vergrijzing importeren. En ook al gaat ge nu op uw kop gaan staan dansen, wat mij betreft in uw bloot gat om het kracht bij te zetten, dat zijn de feiten, en die feiten aan het licht stellen heeft geen klote te maken met racisme.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 22:42   #682
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat is bullshit. Feiten zijn feiten en het is nu eenmaal een feit dat allochtonen, bruin of groen, maakt me niet uit, door de familiehereniging vergrijzing importeren. En ook al gaat ge nu op uw kop gaan staan dansen, wat mij betreft in uw bloot gat om het kracht bij te zetten, dat zijn de feiten, en die feiten aan het licht stellen heeft geen klote te maken met racisme.
Er zijn zoveel manieren om daarover te spreken zonder over huidskleur te beginnen , echter kan de winter (en een boel mensen hier) dat niet.

Erger is eigenlijk dat je dat zelf niet beseft, dat is zo normaal voor jou om daaarover zo te spreken blijkbaar .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 22:46   #683
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of dat zo is is nog maar de vraag. Of dat nodig is van die meerderheid is ook nog maar de vraag.

Of België ooit zal splitsen is, dat is niet de vraag, de vraag is wanneer het zal splitsen en door wie? Door de Vlamingen? Dat denk ik niet. Het zal splitsen, dat is zo goed als zeker maar het zal eerder door de Franstaligen zijn dan door de Vlamingen. Waarom? Omdat een Vlaming een groot bakkes heeft maar voor het overige dikke broekschijters zijn. De Franstalige daarentegen hebben veel meer kloten aan hun lijf. Komt daarbij dat de Franstalige niet geïnteresseerd zijn in België en al zeker niet in een België samen met Vlaanderen. Het enige waarin die geïnteresseerd zijn is in de middelen die van Vlaanderen naar hen overgeheveld worden. De dag dat dit stopt, en zeker de dag dat de eerste euro van het Franstalige deel zou overhevelen naar Vlaanderen, is België geschiedenis.
Zever maar verder. De meeste Franstaligen hebben België en Vlaanderen juist zeer graag. En ze laten zich helemaal niet door het Vlaams-Nationalisme beïnvloeden. Met sint-juttemis zal u nog bezig met uw wil van splitsing zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 22:51   #684
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn zoveel manieren om daarover te spreken zonder over huidskleur te beginnen , echter kan de winter (en een boel mensen hier) dat niet.

Erger is eigenlijk dat je dat zelf niet beseft, dat is zo normaal voor jou om daaarover zo te spreken blijkbaar .
Niemand kan mij verwijten een blad voor de mond te nemen. Ik noem, klinkt het niet dan botst het maar de dingen bij de naam. Ik zal dan ook eerder zelf spreken over de aangespoelde of immigranten of dergelijke. Ik ben dan ook niet een politieker die wil gehoord worden door inslagende uitspraken te uiten zoals Dewinter. Maar hoe de uitspraak ook was, het gaat hem om de inhoud en de inhoud is correct. Persoonlijk had ik het ook misschien iets anders verwoord, daarom waarschijnlijk dat ik dan ook geen politicus geworden ben.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 mei 2014 om 23:01.
Oud 21 mei 2014, 22:57   #685
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zever maar verder. De meeste Franstaligen hebben België en Vlaanderen juist zeer graag. En ze laten zich helemaal niet door het Vlaams-Nationalisme beïnvloeden. Met sint-juttemis zal u nog bezig met uw wil van splitsing zijn.
De meeste Franstalige hebben lak aan een België met een Vlaanderen. Onze centen en onze kust, dat is al wat hun interesseert.

Vandaag nog kunnen vaststellen.

Mijn moeder zit hier aan de kust in een verzorgings-tehuis. Sinds vandaag is er een nieuwe bewoner gearriveerd. De dame in kwestie woont reeds 30 jaar hier aan de kust en spreekt nog geen half woord Vlaams. Zo geïnteresseerd zijn ze in de Vlamingen. Hun centen en de kust en voor de rest soep en teloren, daarin zijn ze interesseert, en voor de rest kunnen ze wel op ons schijten.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 mei 2014 om 22:59.
Oud 21 mei 2014, 23:00   #686
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dewever zelf zorgt er wel voor dat hij bij 't minste op de voorpagina staat. En de media doet daar vlotjes aan mee, die zijn maar al te blij met de gang van zaken.
En die vallen de wever net zoveel aan als dat ze hem een tribune geven. Onzin dus die "mediahype"

NVA is populair zelfs bij hun tegenstanders

Citaat:
Dat racisme is nogal een uitgerekt begrip, het maakt het ook onmogelijk om de dingen bij naam te noemen. Neem de "jongeren" of de Gentse woordspelingen... Als men al eens zou beginnen met te stoppen over racisme hier en racisme daar zou er al veel meer ruimte zijn voor dialoog.

Zolang je zegt dat mensen met een andere huidskleur een ramp voor belgie zijn, is de term racisme gepast hoor .

Citaat:
Gezondheidszorg en sociale zekerheid, alvast 2 punten waar we de komende jaren NOG meer geld gaan insteken... Als het aan u ligt toch.
Nee hoor NVA bespaart een 8 miljard en geeft er 4 extra uit. Maar die beide zakken dus met een 4 miljard .

VB gaat juist enkele miljarden meer uitgeven hierin.

http://www.standaard.be/verkiezingen...ng14/begroting

Misschien de programma's eens doornemen?

Citaat:
Gezondheidszorg is een lachertje, de maatschappij gaat hier meer en meer een pillenmaatschappij worden als we niet stilaan iets doen aan de streversmentaliteit, me dunkt dat het nu voor een modern land al overdreven is dat 1 op 10 mensen antidepresiva pakt. Niet alleen werken en rijden mensen onder invloed van medicijnen, ook staan er velen bol van de stress, meer en meer arbeids- en andere ongevallen zullen het resultaat zijn... Ondertussen zullen de pharma's de centen wel
ontvangen...
Onze gezondheidszorg is juist heel goed.

Maar idd onz maatchappij is verruwd daar moet men iets aan doen.

Citaat:
Geld voor pensioenen is er niet en 't geen de mensen soms krijgen is om te janken, hoe gaat de nva dat geld tevoorschijn toveren, ze gaan alles naar de sociale diensten moeten versassen.
Pensioenen tussen prive en ambtenaren gelijkschakelen bijvoorbeeld, leeftijd verhogen, ...

NVA bespaart het meeste van al in de pensioenen EN maakt dat ze over langere periode betaalbaar blijven.

Citaat:
Welk idee? confederalisme? Wat is dat nu ook alweer? iets over onafhankelijke staten en zo?
En waarom zou Vlaanderen in hemelsnaam aan Wallonië moeten blijven plakken?
Wat maakt dat uit? ZOlang het enige gemeenschappelijk
het leger en dergelijke prullen is wat maakt dit uit?

Waarom zou je jezelf het extra moeilijk maken omwille van wat symbool dossiers die 0.0 in het leven van de burger betekenen?

Dat is juist het probleem van veel VB'ers ze zijn zo dogmatisch dat ze de realiteit amper nog zien.

Citaat:
De beste manier om een huis te bouwen is de restanten van de voorgaande ruine weg te doen, pas dan kan je verderbouwen. Dus ja, ik zou liever zien dat ook de nva aan tafel gaat zitten met plannen voor de opbouw van een Vlaamse staat ipv een belgische.
De nva trok m'n aandacht omdat ze als "Vlaams" naar voren kwam, tot duidelijk werd dat het maar "reclame" was...
Buiten dat je vergeet dat we in dat huis wonen. JIJ wil misschien jaren kamperen in een tent met 11 miljoen is dat onverantwoord .

Grondig renoveren stuk per stuk en alles wat we niet samen kunnen doen splitsen .

De eenzijdige splitsing is absurd onwerkbaar en onnodig , laat staan dat combineren met uit EU, euro .

Citaat:
De nva zou jaloers moeten zijn op 't gene DiRupo bereikt voor Wallonië. Het ware goed dat er iemand zo graaide voor Vlaanderen. En neen, Dewever zal dat niet doen...
Tuurlijk niet want dat maakt een land kapot, de wever wil na zijn termijn iets beter.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 21 mei 2014, 23:01   #687
k9

Standaard

Citaat:
Niemand kan mij verwijten een blad voor de mond te nemen. Ik noem, klinkt het niet dan botst het maar de dingen bij de naam. Ik zal dan ook eerder zelf spreken over de aangespoelde of immigranten of dergelijke. Ik ben dan ook niet een politieker die wil gehoord worden door inlagende uitspraken te uiten zoals Dewinter. Maar hoe de uitspraak ook was, het gaat hem om de inhoud en de inhoud is correct. Persoonlijk had ik het ook misschien iets anders verwoord, daarom waarschijnlijk dat ik dan ook geen politicus geworden ben.
Je beseft toch ten minste dat zijn uitspraak fout was.

Probleem bij de winter is dat hij gewoon zo is, racist dus.

Van annemans bijvoorbeeld heb ik die indruk niet . Zoals ik al zei, VB heeft zijn kans gemist, maar ja in de euforie dat het goed gaat worden snel fouten gemaakt .

Oud 21 mei 2014, 23:41   #688
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je beseft toch ten minste dat zijn uitspraak fout was.

Probleem bij de winter is dat hij gewoon zo is, racist dus.

Van annemans bijvoorbeeld heb ik die indruk niet . Zoals ik al zei, VB heeft zijn kans gemist, maar ja in de euforie dat het goed gaat worden snel fouten gemaakt .
Dewinter is een zeer sterk politicus die enorm goed zijn dossiers kent. Als politiek tegenstrever is hij een ware nachtmerrie.

Annemans is een correct iemand die soms niet anders kan dan de scherpe kanten van de pupil van peetvader Dillen wat bij te vijlen. Aan de andere kant is Dewinter lang niet zo kwaad als wat van hem beweerd wordt. Eigenlijk is het een goede vent met het hart op de juiste plaats. Maar ja, politiekers doen nu eenmaal politieke uitspraken al naar gelang het kiesvee dat ze willen bespelen. Het is hun taak de kiezer te bereiken en te overtuigen. Eigenlijk zijn het de marktkramers van het politiek toneel. Marktkramers hebben de opdracht u hun artikel te verkopen wat ook niet altijd onberispelijk is. Dat zijn nu eenmaal marktkramers. Wel Politiekers zijn nu eenmaal politiekers en ieder op zich beloven ze ons de sterren uit de hemel, sterren die ze helemaal niet kunnen geven en waarna ze zich profileren door allerlei andere zever te doen alleen maar om u aan te tonen dat ze toch wat verwezenlijkt hebben. Dat is ook de reden waarom onze wetboeken uitpuilen met absurde en veelal tegenstrijdige wetten. Die zijn dan, vind ik, veel erger dan een uitspraak zoals "de verbruining". Door het produceren van belabberde wetteksten ontlopen er dagelijks zware criminelen hun straf.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 mei 2014 om 23:43.
Oud 21 mei 2014, 23:43   #689
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik streef naar een betere, harmonieuze... samenleving en daar staat onze maatschappij nog wel heel ver van.
Harmonieus?
Als er nu één woord niet in het woordenboek van het VB staat, is het dat wel!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 23:47   #690
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Tuurlijk zal de nva groter worden, met zo'n mediahype kan je zelfs justin bieber tot artiest van het jaar bombarderen.
Maar we gaan wel zien dat de kiezers later zullen teruggrijpen naar het Vlaamse ipv het confederale belgië-met-koning-en-met-Wallonië. Zeker als zal blijken dat de nva geen beloftes gaat kunnen nakomen.
Nu gaat het om centjes en aanklagen maar de oplossingen zullen de Vlamingen harder treffen dan ze verwachten en Dewever z'n populariteit zal ook snel wegslinken als blijkt dat Vlaanderen nog steeds in dezelfde miserie zit.
En het VB zal natuurlijk wél zijn beloftes kunnen nakomen als ze ooit in de regering zouden zitten?
Oud 21 mei 2014, 23:48   #691
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Harmonieus?
Als er nu één woord niet in het woordenboek van het VB staat, is het dat wel!
Wat weet gij, kattenkop, van wat er in het woordenboek van het VB staat. daar staat in ieder geval ook niet in dat ge vandaag moet propaganda magen voor 't federalisme en morgen voor wat anders als de wind uit een andere hoek komt, zoals bij O.VLD en consorten.
Oud 21 mei 2014, 23:51   #692
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeggen dat de problemen komen van mensen met een andere huidskleur is tekstboek racisme.
Inderdaad, in de jaren '30 werden ook alle problemen op één bepaalde bevolkingsgroep afgeschoven, die er ook een beetje "anders" uitzagen dan de rest. Het vervolg en de trieste afloop kennen we.....
Oud 21 mei 2014, 23:51   #693
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het VB zal natuurlijk wél zijn beloftes kunnen nakomen als ze ooit in de regering zouden zitten?
Dat is iets wat gij noch ik kunnen weten. Dat zullen we moeten afwachten. Maar niemand is schuldig alvorens de schuld bewezen is. We zullen ze dus het voordeel van de twijfel moeten geven.

Van de rest ben je zeker, die hebben ons al honderd keren bij ons pitje gehad.
Oud 21 mei 2014, 23:53   #694
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, in de jaren '30 werden ook alle problemen op één bepaalde bevolkingsgroep afgeschoven, die er ook een beetje "anders" uitzagen dan de rest. Het vervolg en de trieste afloop kennen we.....
En dat zijn nu juist diegene die nu zelf een andere bevolking onderdrukken, hun huizen afnemen of kapot schieten en zo meer.
Oud 21 mei 2014, 23:54   #695
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is bijna jammer dat PVDA de kiesdrempel haalt: anders was het VB de kleinste partij in Antwerpen geweest. Het kan verkeren!
Oud 21 mei 2014, 23:55   #696
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wat stoort u in de huidige België?
De bruinen zeker?
Oud 21 mei 2014, 23:56   #697
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is bijna jammer dat PVDA de kiesdrempel haalt: anders was het VB de kleinste partij in Antwerpen geweest. Het kan verkeren!
maar ook snel keren, en dan sta je daar weer snottebellen lang te janken.
Oud 21 mei 2014, 23:57   #698
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
J
Zoals ik al zei, het probleem licht (sic) niet bij ons, het probleem ligt er in dat ze in dat geval veel te lange tenen hebben.
Dus als hij zou zeggen dat de "blanken" het probleem zijn, en je bent daar verontwaardigd over, heb je lange tenen? Het is gewoon l�*�*g om mensen te "pakken" op en te stigmatiseren omwille van hun huidskleur.
Oud 21 mei 2014, 23:58   #699
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat stoort u in de huidige België?
Een hele boterham. Maar ik ben er mij ook van bewust dat het elders niet altijd beter is wat niet wil zeggen dat we niet moeten streven naar nog beter hier.
Oud 22 mei 2014, 00:04   #700
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als hij zou zeggen dat de "blanken" het probleem zijn, en je bent daar verontwaardigd over, heb je lange tenen? Het is gewoon l�*�*g om mensen te "pakken" op en te stigmatiseren omwille van hun huidskleur.
geen dingen uit hun context trekken hé kat. Ik weet dat katten goed zijn in het krollen van de trap te krabben maar bij mij pakt dat niet. Ik heb gezegd dat het niet aan ons ligt dat ze bruin zijn, en wanneer ze zich gestigmatiseerd voelen wanneer we ze bruin noemen dat ze dan voornamelijk last hebben van veel te lange tenen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be