Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2014, 22:43   #681
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in welke moslimlanden worden andere geloven niét onderdrukt? Geef eens een paar voorbeeldjes aub. Moslimlanden hé, geen westerse landen waar moslims al een groot deel van de bevolking uitmaken.
Zo, we wachten nog steeds op het voorbeeld (eentje?) van een moslimland waar andersgelovigen dezelfde rechten en vrijheden genieten als de moslims in Europa.
De realiteit is dat er geen reciprociteit bestaat en dat de moslimgemeenschap hier Westerse vrijheden constant misbruikt om zaken door te drukken die ze in hun 'moederland' de andersdenkenden zelf niet gunnen.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 22:47   #682
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Zo, we wachten nog steeds op het voorbeeld (eentje?) van een moslimland waar andersgelovigen dezelfde rechten en vrijheden genieten als de moslims in Europa.
De realiteit is dat er geen reciprociteit bestaat en dat de moslimgemeenschap hier Westerse vrijheden constant misbruikt om zaken door te drukken die ze in hun 'moederland' de andersdenkenden zelf niet gunnen.
Ik wacht nog steeds op de naam van de Anderlechtse school waar men 's middags verplicht is halal te eten...

Willen samen wachten?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 22:47   #683
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn verdienstelijke poging op de vorige pagina niet gezien?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 22:48   #684
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik wacht nog steeds op de naam van de Anderlechtse school waar men 's middags verplicht is halal te eten...

Willen samen wachten?
Je kreeg daar al antwoord op maar het antwoord beviel je niet wegens niet voldoende islamofiel.
Oud 5 juni 2014, 22:52   #685
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kreeg daar al antwoord op maar het antwoord beviel je niet wegens niet voldoende islamofiel.
O ja?
Waar?
Oud 5 juni 2014, 22:56   #686
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Mijn verdienstelijke poging op de vorige pagina niet gezien?
Dat was een ontkenning van de realiteit.
Ik verwacht geen eerlijk antwoord van uwentwege op die vraag gezien je niet aflatende behoefte om alle islamitische inbreuken op mensenrechten en dierenrechten weg te relativeren of op enige manier te vergoelijken. Dat soort aangehouden uitsloverij terwijl dagelijks elke nieuwsuitzending uitpuilt van het tegendeel is niet bevorderlijk voor je geloofwaardigheid.
Oud 5 juni 2014, 22:57   #687
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
O ja?
Waar?
Zipper (of what's his name again) deed dat reeds. Zoek het zelf op of vraag het aan uw secretaresse.
Oud 5 juni 2014, 23:02   #688
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zipper (of what's his name again) deed dat reeds. Zoek het zelf op of vraag het aan uw secretaresse.
Ik heb dus gedurende jaren elke vrijdagmiddag een halal-versie van stoofvlees met bruine leffe in het CERIA-restaurant gegeten, met een al even halal glaasje Leffe.

Straf verhaal.
Oud 5 juni 2014, 23:03   #689
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"zoals gewoonlijk"
kan je van je bewering geen bewijs geven = in mijn ogen hetzelfde als leugens plaatsen, regelmatig plaats je beweringen over Joden die niet kloppen en steeds zonder bron. Het blijken dus steeds leugens te zijn
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 23:31   #690
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt een "privilege" als atheïst? (wat ik trouwens ook ben) Inderdaad een goede vraag! Die subsidies zijn mij ook een doorn in het oog, hoor, en mogen van mij liever vandaag dan morgen afgeschaft worden, voor �*lle godsdiensten.
jamaar blijkbaar snappen ze dat nog steeds niet...
Vrijheid van godsdienst waarborgt namelijk dat er ook een vrijheid is om er geen te hebben.
Maar is dit niet altijd zo ? Zaken die we als evident beschouwen daar vergeet men het waarom na een poos
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 23:35   #691
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ah ok, jij vindt het dus niet erg dat kinderen enkel halal-vlees bij hun warme maaltijd kunnen krijgen ??
normaliter zou je dat ook geen probleem mogen vinden ... geen privileges hé voor de minderheid
Oud 5 juni 2014, 23:36   #692
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste: voor ons stelt dat probleem zich niet, vermits hun scholen geen warme maaltijden aanbieden
Ten tweede: ja, ik ben tegen onverdoofd slachten, en als ik de keuze heb, kies ik voor vlees van verdoofd geslachte dieren. Maar ik doe er nu ook niet moeilijk over als ik halal of kosher voorgeschoteld krijg. Wat meer is: op vliegtuigen vraag ik meestal specifiek naar de koshere maaltijd.
En ja, ik durf op te biechten dat ik af en toe wel eens durf toe te geven aan een "schuldig pleziertje", nl. foie gras. Van kikkerbillen blijf ik echter af.
????
Oud 5 juni 2014, 23:43   #693
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Hier maken moslims aanspraak op de godsdienstvrijheid. Maar in moslimlanden worden alle andere godsdiensten onderdrukt en andersgelovigen vermoord. Moslims moeten ons toch uitlachen en minderwaardig vinden. Waar zijn wij in feite mee bezig door hen hier alle rechten te geven en hen niets in de weg te leggen.
laat ze maar lachen hé
Daar is er geen hier wel ... een geluk voor ons en jou (niet-moslim neem ik aan ? )
Oud 5 juni 2014, 23:47   #694
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in welke moslimlanden worden andere geloven niét onderdrukt? Geef eens een paar voorbeeldjes aub. Moslimlanden hé, geen westerse landen waar moslims al een groot deel van de bevolking uitmaken.
in plaats van te zeveren over elders... geef eens een deftig antwoord op het hoofdissue.
Afschaffen die vrijheid van godsdienst om al die zever te vermijden ?
Oud 5 juni 2014, 23:56   #695
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Inderdaad, u heeft gelijk. Niet in alle moslimlanden worden christenen vermoord. MAAR dat het gebeurt staat als een paal boven water. Hier eisen moslims hun rechten op en krijgen die onvoorwaardelijk. Terwijl in de meeste moslimlanden andersgelovigen worden gestigmatiseerd, uitgekotst, onderdrukt en nagewezen.
ja en ?
En omdat daar andersgelovigen geen rechten hebben dienen we dat ook hier in te gaan voeren ?
Of wat wil je nu precies zeggen ?

Man wat vreemde redenering !
Oud 6 juni 2014, 00:13   #696
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
kan je van je bewering geen bewijs geven = in mijn ogen hetzelfde als leugens plaatsen, regelmatig plaats je beweringen over Joden die niet kloppen en steeds zonder bron. Het blijken dus steeds leugens te zijn
Nogmaals als je de reacties gelezen had, had je die al gezien: wie zoekt die vindt! Je hoeft maar een paar blz. terug te gaan, denk ik. Maar het is duidelijk dat je ze niet WIL vinden, hé, zodat je kan blijven beweren dat ik "lieg"!
Oud 6 juni 2014, 00:16   #697
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat was een ontkenning van de realiteit.
Ik verwacht geen eerlijk antwoord van uwentwege op die vraag gezien je niet aflatende behoefte om alle islamitische inbreuken op mensenrechten en dierenrechten weg te relativeren of op enige manier te vergoelijken. Dat soort aangehouden uitsloverij terwijl dagelijks elke nieuwsuitzending uitpuilt van het tegendeel is niet bevorderlijk voor je geloofwaardigheid.
Dus in die landen die ik opgenoemd heb, worden volgens jou wél andersgelovigen systematisch vervolgd of zelfs vermoord omwille van hun geloof? Mag ik dan de bewijslast ook eens omkeren?
Oud 6 juni 2014, 00:18   #698
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
????
Iemand, ook een niet-jood trouwens, had me ooit eens die tip gegeven, omdat koshere maaltijden bij de meeste maatschappijen blijkbaar beter verzorgd en lekkerder zijn dan de "gewone" maaltijden. Dat bleek nog te kloppen ook.
Oud 6 juni 2014, 01:22   #699
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja en ?
En omdat daar andersgelovigen geen rechten hebben dienen we dat ook hier in te gaan voeren ?
Of wat wil je nu precies zeggen ?

Man wat vreemde redenering !
Er nis niets mis met reciprociteit te eisen.
Oud 6 juni 2014, 01:28   #700
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus in die landen die ik opgenoemd heb, worden volgens jou wél andersgelovigen systematisch vervolgd of zelfs vermoord omwille van hun geloof? Mag ik dan de bewijslast ook eens omkeren?
In die landen wordt het louter feit dat een christen een bijbel op zak heeft beschouwt als proselitisme en getrakteerd op gevangenisneming. Dat is het beroven van de vrijheid op godsdienst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be