![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat als een studie zou uitwijzen dat mensen in een kleine, lichte wagen minder kans hebben een ongeluk te overleven dan mensen in een grote, zware SUV? Moet de overheid volgens u dan kleine en lichte wagens verbieden en iedereen verplichten in SUV's rond te rijden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en of die nu nuttig zijn of niet, dat maakt geen bal uit, als madame met een Chevrolet Tahoe wil rijden en just haar Delvaux sjakosjh meeneemt, geen probleem toch ? Ze betaald inschrijvingstax, co2 tax, en dan ook nog eens accijnzen op de benzine, ... Als iemand zot genoeg is om daarvoor te willen betalen is dat toch hun probleem ? Trouwens als diezelfde madame haar ne snelle cabrio koopt is er geen hond die bezwaar maakt, nu daag ik u uit om het verbruik van een paar grote cabrio`s tegen de lamp te houden, ... en te vergelijken met mid size SUV`s of zelf grotere SUV`s, en valt dan niet op uw gat, ik ken iemand die het in de praktijk ervaart en madame haar speelgoedje dat er op het eerste gezicht heel onschuldig uitziet, zuipt dus naft.. Het veiligheidsaspect is ook bullshit, Je hebt een hoger zwaartepunt ja, maar als bestuurder moet je daar rekening mee houden, ... een bestelwagen rijdt ook anders dan een break, en een sportwagen rijdt ook anders dan een coupe, maar als bestuurder moet je je daaraan aanpassen. Voetgangers ja, dat kan een probleem zijn, maar dat is bij snelheden vanaf 50 per uur voor elke auto een probleem en vergeet niet dat een aanrijding bij 30 per uur al dodelijk kan zijn. ... als ge geen doden wil , moet je al het verkeer stilleggen iedereen een helm op zijn kop , een fluovestje aan en een pak, met opblaasbare bandjes aan, ... dat als ge valt ge toch maar geen blauw plekken kunt krijgen. als kind vlogen wij met ons veloke zonder helm of iets van een hoge heuvel en die helling stond vol bomen, ... echte waaghalzen, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
|
![]() Citaat:
een 1.5 diesel zal evenveel vermogen nodig hebben dan een 4.4 naft om een zelfde wagen zelfde traject te laten rijden. Meer vermogen laat enkel meer prestaties toe. Maar dat wil niet zeggen dat je het continu gebruikt. logisch want anders zou het verbuik van die XC90 eerder op 30l liggen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 9 februari 2011 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() neen, ik pleit al jaren voor aktieve controle, maw flikken die meerijden in het verkeer en er de "gevaren" en onaangepast gedrag uithalen. Dat zou meer resultaat geven op de verkeersveiligheid dan het huidige woud aan flitspalen of het verbieden van bepaalde wagens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar de europese regels betreffende de gevangenissen, Belgie is er voor veroordeeld door Europa. Wordt er iets van uitgevoerd? Neen, men betaald de boetes en negeert verder wat Europa te zeggen heeft terzake. Dus inderdaad, we moeten ons van Europa niet veel aantrekken.
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | |
|
![]() Citaat:
(en dus niet wie en wat wij in het parlement willen) ![]()
![]() |
![]() |
#687 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#689 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#691 |
|
![]() dat gij het al door hebt wist ik al
![]()
![]() |
#692 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog zo iets van die groene jongens met ne corola uit de jaren 90, ik wil de uitdaging wel aangaan,... den D5 aan 3000 toeren laten draaien en die corola aan 3000 toeren laten draaien en eens zien wie er het properst is... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
25 is ook een andere motor. Ik verzeker u: geef mij een 4.4 onder de voet en ik haal er hoogstens ook 15 mee. geen probleem. Als je gewoon bent een 50pk golfke te gebruiken dan haal je in een 4.4 onmiddellijk 40l/100km. Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 9 februari 2011 om 14:54. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
|
![]() pas op nie verschieten he als ik die eens op LPG zet.
![]() |
#696 | |
|
![]() Citaat:
![]() Heb afgelopen zaterdag voor mijn vrouwtje een flinke cross over besteld...laat de sossen maar komen... ![]()
![]() |
![]() |
#697 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#700 | |
|
![]() Ela manneke, niets slecht over Toyota eh!
|
|
![]() |
![]() |