![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U geeft hier zelfs openlijk toe dat U onwettige praktijken hanteert. Stel dat iemand thuis blijft wegens depressief. U lacht daarmee en ontslaat hem. Die niet labiele en mentaal zieke mens ziet het helemaal niet meer zitten en komt terug naar uw bedrijf een wandeling maken met een geweer in de hand. Is al meerdere keren gebeurd. Ik zou zeggen schoenmaker blijf bij uw leest. Een arts mengt zich ook niet met uw zaken. Ben jij dan altijd zo eerlijk geweest met uw zakendoen tegenover fiscus en klanten ? Mocht U het leuk hebben gevonden dat een arts zich daar zou mee hebben bemoeid ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2018 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik aan veel bedrijven terug denk waar ik mee te maken had ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef ze de raad geen benoeming te aanvaarden want als ze de pech hebben van langdurig ziek te worden of door een ongeval invalide te worden worden ze met een aalmoes naar huis gestuurd. Al de jaren dat ze in de privé mee hebben afgedragen tellen niet mee, ze kunnen niet terugvallen op de ziekenkas, ondanks dat ze er wel jaren hebben voor afgedragen en komen ook nooit op invaliditeit te staan. Spijtig genoeg is het kennelijk bij de ambtenaren zelf te weinig bekend. Dus , vertellen het voort, hang het aan de grote klok en klaag het vooral aan bij de vakbonden, zij zijn van deze toestand op de hoogte maar doen er niet alleen NIETS aan maar verzwijgen het zelfs bewust, in al hun vakbondsbladen wordt er met geen letter daarin door hen verwezen naar die valkuilen. Laatst gewijzigd door Garry : 12 augustus 2018 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proficiat maar met wat u hier schrijft bekent u dat u, VOOR die eeuwigheid waarover u spreekt, u wel zaken in het zwart deed. Euuu, niet erg slim van u!!! Met zo'n beperkt verstandelijk vermogen was u waarschijnlijk beter ambtenaar geworden.
Laatst gewijzigd door Garry : 12 augustus 2018 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb een ploegbaas geweten die zei dat hij midden de vijftig op pensioen ging gaan, en de zes jaar dat dit nog zou duren ging hij "uitbollen". Die deed niets, was te lui om de telefoon op te nemen. En in alle eerlijkheid, het verschil met de andere ploegbazen was raar of zelden zichtbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat zwaar werk is kan die een hartaanval krijgen of zijn rug nog meer kapotmaken. Voor mij is een ziektebriefje heilig en begeeft iemand die daarmee speelt zich op glad ijs. Ik zou die verantwoordelijkheid nooit nemen. Wees dan eerlijk en moedig en went U tot de orde der geneesheren als U twijfels hebt. Anderzijds ; Dus U deed zolang het mogelijk was zoveel mogelijk in het zwart. Dat heeft de gemeenschap ook wel wat gekost kan ik me voorstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hij nu uitbolde of niet, het ging hem toch geen cent meer opbrengen. Laatst gewijzigd door Garry : 12 augustus 2018 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij het instappen was het het bejaarden helpstertje van de gemeente die de oudjes op de bus hielp en instond voor alle vragen en probleempjes allerhande. De dikbuikige chauffeur van de firma zat achter zijn stuur met zijn smartphone te spelen Dan heeft hij de zware taak op zich genomen een uur rechtdoor te rijden tot Blankenberge. Daar heeft het meisje iedereen geholpen bij het uitstappen en met de vragen en probleempjes. De chauffeur hebben ze niet meer gezien tot wanneer het tijd was om te eten. Hij is dan (gratis) zijn pens komen vullen Na de middag is hij gaan slapen in zijn bus. Bij het terugkeren zijn ze met de klak rond geweest voor wat drinkgeld voor die arme hardwerkende chauffeur. Mijn oom schatte bijna 100 euro alles samen. Hij heeft dan de micro genomen en dan de zware taak op zich genomen om eens in de micro te blazen en iedereen merci dank U te zeggen. Het was een vermoeiende dag zeg dat wel ![]() Voor het meisje een nikske merci en 0,0 euro tip. Bij terugkomst zou hij volgens mijn oom dan uit pure schaamte aan de uitgang van zijn bus de mensen wat hebben geholpen bij het uitstappen. Tot zover het vergelijk tussen de dagtaak van de privé werknemer en de werknemer bij de overheid Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2018 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij interesseert is mijn winst. Als iemand ziekelijk is dan is dat helaas pech voor hem. Ik heb een bedrijf dat onder prijzendruk staat van grote distributeurs. Ik kan me geen verliesposten permitteren. Als ik daarin laks wordt dan staat op het einde de toekomst van mijn bedrijf op spel en verliezen al de werknemers hun job en niemand zal met mij compassie hebben, ik zal nog na geschopt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat dat niet mogen staken van ambtenaren betreft, hoor het allemaal graag zeggen. Alleen bij alle stakingen van de laatste tijd zijn de ambtenaren op zijn zachtst gesproken, zeer goed vertegenwoordigd, alhoewel ze financieel gesproken, geen klagen hebben. In elk geval kosten ze vergeleken met hun peers uit de omliggende landen, een stuk meer. En de arme werkman, hij arbeidde voort en betaalt zich verder blauw aan belastingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom nemen veel ondernemers liever wat verlies, dan te gaan snoeien in de lonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Banneling
|
![]() En er is in Belgie loonsbescherming. Loonsverlaging is slechts mogelijk via CAO, en zelden gebeurt dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW die salariswagens zouden ze trouwens beter afschaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een CAO is slechts een bepaalde tijd geldig. Dacht meestal 2 jaar. Wel is het zo dat de uurlonen (of maandlonen gelijk ge wilt) nog niet te gauw zullen teruggedraaid worden. Maar dat er nooit niets teruggedraaid wordt is ook weer niet waar. Gebeurt dan wel meestal zo dat degenen die het hebben, het mogen houden, maar degenen die nieuw komen het verliezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De sociale bescherming voor iemand die zwaar ziek valt, zou inderdaad voor iedereen hetzelfde moeten zijn. (en wil je dan dat de zelfstandigen ook al van dezelfde rechten zouden kunnen genieten, in dit domein, dan gaan we het systeem wel heel grondig mogen aanpakken; kwestie van eerlijke en billijke bijdragen te voorzien ... bla bla ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |