![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Europees Commissaris
|
![]() Heeft u eigenlijk al eens een keer een bron gegeven voor die claim van tienduizenden doden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze valt over de ammoniak-uitstoot, maar een gascentrale zonder zuivering stoot geen ammoniak uit. Die ammoniak ontstaat juist omdat de gascentrale zijn uitstoot via de meest moderne manier zuivert. Daardoor haalt de centrale een groot deel NOx uit zijn uitstoot, maar ontstaat wel onvermijdelijk een deel NH3. Als de centrale het hele jaar op vollast zou draaien (quod non, het is een piekcentrale), zou dat goed zijn voor 0,26% van wat de veeteelt aan NH3 uitstoot...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag wil men die gascentrale uitbreiden, gewoon omdat er niet genoeg alternatieve energiewinning is. Met die gascentrale wil men nu 10 jaar kopen om de alternatieve energiewinning te kunnen uitbreiden. En deze uitbreiding is nodig bij de sluiting van de kerncentrales om energiezekerheid te bieden aan de mensen die een verbod krijgen om nog fossiele brandstoffen te gebruiken voor transport en verwarming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je toch nog niks kan doen, waarom zou je dan een volgende generatie binden aan een beslissing die (en dat blijkt nu) in een volledige andere context zit. CO2 uitstoot was in 2000 nog een marginaal probleem. Nu is het het eerste objectief voor klimaatbeheer.
![]() |
![]() |
#686 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij deze is de stelling fout gebleken, maar dat wisten we al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je stelling over Groen klopt - maar is van veel recentere datum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, die centrales zijn dus een bedreiging voor de volksgezondheid en mogen er niet komen.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 10 december 2021 om 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zols er niet gezegd mag worden dat de gascentrales enkele miljoenen subsidies zouden krijgen, terwijl de alternatieve centrales geen cent krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of vindt jij jet normaal dat je in Vilvoorde verplicht word om op dure elektriciteit te moeten verwarmen wegens milieu, klimaat en omgevingsvervuiling, terwijl die elektriciteit word opgewekt in een gascentrale op slechts 10km van je deur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#693 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Groen!en hopen van de PFAS zaak gebruik te maken om nog wat stemmen te winnen maar met hun gascentrales blazen ze nog veel meer en grotere kankerverwekkende troep de lucht in. Om nog maar te zwijgen over CO2, verarming van de bevolking door prijsinflatie, faillissementen die nog gaan volgen door de stijgende energiekosten, de blijvende energieafhankelijkheid van moslims en dictators, ... Te zeggen dat ik nog verschillende keren op die strontbruine reactionaire moordenaarspartij heb gestemd. Hoofddoeken hoofddoeken kernbom kernbom dat is alles dat er in en rond hun hoofd zit. En dat moet doorgaan voor een partij van hoogopgeleiden. FTW!
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 11 december 2021 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op mijn 'surfplank' (internetsgewijze dan ... ) gezeten zijnde 'botste' ik op het volgende.
Kernuitstap 2025 (deel 1 van 2) p.s. De reden dat ik de site al wel eens raadpleeg is dat mijn grootouders zaliger er een verblijf hadden vroeger in de gemeente De Panne. Ga ik nu weer in een 'ver' verleden graven? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#696 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() gisteravond zat de Turkse voorzitster van groen in de afspraak
er kwam alleen bart dewever dit, bart dewever dat uit
![]() |
#697 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroegtijdige doden. Ja ik heb die bron hier ooit gegeven maar ik vind ze niet meer terug. 40.000 vroegtijdige doden voor drie of vier nieuwe gascentrales betrof het dacht ik. De groenen hebben het zelf altijd over vroegtijdige doden als ze kritiek hebben op de brandstofwagens, ook al gaat het in feite om verloren levensjaren. Vroegtijdige doden klinkt indrukwekkender dan verloren levensjaren. Maar nu zijn ze dus muisstil over de (daarenboven onnodige!) vroegtijdige doden die hun gascentrales gaan veroorzaken. Groen! = MOORDENAARS
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 11 december 2021 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zes conclusies over de gascentrales en de kernuitstap Mijn persoonlijke mening is dat men de atoomcentrales toch best nog wat gaat laten 'draaien' anders denk ik dat wij op energieleveringsvlak best aardig in de problemen gaan geraken. Want wat draait er tegenwoordig niet op elektriciteit? Kunnen de gascentrales en de windmolens dat aan? De zoektocht naar een goed alternatief om de atoomcentrales te vervangen is nog niet echt duidelijk. Enkele keren haalde ik het al aan dat er nieuwe atoomcentrales bestaan die hun eigen 'afval' in bepaalde mate weten 'op te eten'
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 december 2021 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar alle opwekkingscentrales kunnen nooit tegelijk op hun piekvermogen draaien. En de gascentrales moeten dus dienen als backup voor de alternatieve centrales. Die zijn namelijk regel en stuurbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |