![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Eén van de meest hallucinante verklaringen voor het geweld in de periode 1914-1945 brengt dat geweld terug op dat rationalisme waarin geen plaats meer is voor het irrationele. Dat wil niet zeggen dat het irrationele beter is, enkel dat het rationele denken de intensiteit en schaal van geweld tot onnoemelijke hoogten leidt. Dit wordt verklaard door de stelling dat de mens geen louter rationeel wezen is, en dat het niet aan bod komen van het irrationele, en zelfs het samenpersen ervan want ongewenst in de Westerse beschaving die gewelddadige explosies verklaart. Er is inderdaad een opmerkelijk verband tussen bijvoorbeeld het afnemen van de godsdienstbeleving in het Westen en de ontwikkeling van het concept van de totale oorlog. Een 'vrijdenker' is in jouw concept de rationele mens. Daar zijn voordelen aan verbonden, maar je zal maar pech hebben jood te zijn in Nazi Duitsland of inwoner van Nagasaki of Hamburg in dezelfde periode als al dat rationele niet meer in staat is de golf van vernietiging tegen te houden. Dus zo simpel ligt het allemaal niet. Zo kan je democratie (toegang van alle burgers tot politieke rechten) als een zegen zien, maar ook als de politieke keerzijde van de consumptiesamenleving (toegang van alle burgers tot consumptie). Beiden zijn onlosmakelijk verbonden. Als bijgevolg onze consumptie stoelt op de uitwinning van hulpbronnen en andere volkeren, dan kan je democratie zien als het gevaarlijkste instrument voor degenen die er niet toe behoren. Persoonlijk denk ik dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zijn, ook aan dat van de democratische vrijdenker, hoe waardevol diens positie op een bepaald moment kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
Schepen
|
![]() Ik trok echt ogen op van deze uitspraak... Amai..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Banneling
|
![]() Waarom? Omdat de realiteit begint door te dringen dat wij belgen het niet meer pikken?
Er zitten een hoop rotte appels in jullie mand...en zolang jullie gemeenschap niet met de vinger gaat wijzen...tjaaaa...je zal je wel kunnen inbeelden wat dit op termijn gaat geven zeker? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Daar kan ik geen geld opsturen naar mijn bankrekening in marokko ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je niet andersom?
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 25 december 2006 om 00:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een volk en/of een nationaliteitsgegeven bestaat uit individuen die voldoen aan bepaalde voorwaarden. Voorwaarden die elk van die individuen dan nog eens elk op zijn/haar beurt individueel invult. Idem dito wat betreft de zogenaamde normen en waarden die constant op tafel worden gegooid. Onenigheid is bijgevolg troef. Verder is er geen gemeenschappelijke band. Ongetwijfeld kun je me eens uitleggen waarom bvb. een Marokkaanse arme sukkel - of een andere nationaliteit, is van geen belang - zich wel zou moeten verwant voelen aan zijn Marokkaanse huisjesmelker, en terzelfdertijd zich niet verbonden zou moeten voelen met een Belgische arme sukkel die in het kamertje ernaast in identiek dezelfde ellendige omstandigheden dient te leven.
![]() |
![]() |
#691 |
Minister
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Laya ![]() Ja idd Samrah, er zitten tussen de Belgen ook smeerlappen, zeker weten, maar die zijn dan smeerlap in hun eigen land, niet in dat van een ander. Waar je te gast bent moet je je manieren houden, thuis mag je je meer permitteren, niet? Samrah: Ik trok echt ogen op van deze uitspraak... Amai.. Waarom Samrah? Ik vind dat maar logisch, ik zet hier ook een grotere muil op dan ik zou doen mocht ik in een ander land wonen, normaal toch? Denk je dat ze het in Marokko zouden slikken mochten enkele tienduizenden Belgen naar daar geen wonen en daar de boel op stelten gaan zetten? Gaan profiteren van de sociale zekerheid (die onbestaande is, ik weet het, anders zouden ze hier niet zitten) de autochtone bevolking bestelen, bedreigen, overal Kerken gaan bouwen en ga zo maar verder... ik heb geen problemen met de allochtone bevolking op zich (en dat weet je maar al te best) maar ze moeten zich verdomme gedragen of buiten! Logisch toch??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dus als ik het goed heb, denk jij dat de belgen van allochtone afkomst hier de boel op stelten zetten.. Ach, ik negeer deze post van je, vind het echt niet mooi van je. |
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De realiteit is dat veel belgen enkel de misdrijven zien die allochtonen plegen, maar hun eigen belgen tja, dat zien ze niet... En allochtonen of moslims hoeven zich niet te integreren als ze hier geboren zijn! Dus je zin klopt ook al niet. Ps: je hoeft het niet voor ons op te nemen hoor, wij kunnen ons mannetje wel staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 |
Minister
|
![]() Ik ga mijn enige vrije (dan nog Kerst!) dag in deze hectische periode niet verspillen aan een nutteloze discusie maar aan welverdiende (liefst platte) rust en ontspanning.
Aan allen nog een heerlijk relaxe dag vol vreugde, liefde, geluk en warmte, vooral innerlijke warmte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |