![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Burgemeester
|
![]() de eigenaar heeft gezegd dat hij geen zwarthuidige klanten heeft.de eigenaar kan ook leveranciers weigeren,uit voorzorg.en ik kan ook nergens uit opmaken dat de leveranciers anders-kleurigen zijn.of die man slim is weet ik nog zo niet.volgens mij had hij de man beter aangenomen.als de hond dan had gebeten zou het minder erg geweest zijn,want geen sprake meer van racisme,en veel minder heisa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft niets met afkeer voor een huidskleur te maken. Wel met schrik voor wat of wie ze niet gewoon zijn. Zoals dierenpsycholoog Geert De Bolster vandaag beweert in De Standaard: "Een hond in zwart Afrika kan ook onverwachts reageren indien hij voor het eerst een blanke ziet".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zou meer kunnen gekost hebben.
![]() |
![]() |
#684 |
Burgemeester
|
![]() als de werknemers daar akkoord mee gaan wat is dan het probleem?.ik heb tot nu toe geen enkele werknemer van het bedrijf horen klagen dat ze aangevallen of gebeten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
Minister-President
|
![]() H�*d de man in kwestie rechtuit gezegd tegen die sollicitant dat hij geen mensen met donkere huidskleur in zijn bedrijf wenste, dan was hij strafbaar geweest.
Nu hij z'n hond als excuus gebruikte, zou dit plots niet meer het geval zijn ? Ik heb het (niet geheel ongegronde) vermoeden dat de rechter kipkap zal maken van deze redenering. En dan mag je nog een geborneerd legalist zijn (en dat is zelfs een deugd in strafrechtelijke materies), de bedrijfsleider in kwestie heeft z'n gat gebrand. ps. Niet dat ik voor het overige één goed woord over heb voor de wetgeving in kwestie, maar het eerste wat wij leerden aan de toenmalige R.U.G. was het adagium : DURA LEX, SED LEX.
![]() |
#686 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ofwel een wezenlijke en bepalende beroepsvereiste, ofwel een maatregel van positieve actie, ofwel opgelegd door of krachtens een wet. En begin nu aub geen discussie over de zin of onzin van die gevallen, want daar ging het niet over. Je vroeg mij immers op basis van welke wet het verboden was. Laatst gewijzigd door Edina : 9 juni 2007 om 17:11. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ Drosophilia
http://www.advocaat.be/page.aspx?pId...&mIdc=0&mIdd=0 Citaat:
![]() |
![]() |
#688 |
Schepen
|
![]() rofl. Was het een psycholoog die de leer van ... ehm... er was ook een hondenschool die het bevestigd. Het is gewoon een feit wat ik zeg: een hond met angst vlucht weg of bijt. Dat is zo voor elke hond en dit kan je gewoon elke hondentrainer vragen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
|
![]() Met zonder aanleiding bijten bedoel ik dat het slachtoffer geen aanleiding geeft tot dat gedrag, zoals ik al eerder eens zei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Redenen genoeg dus om die "angstige" hond op veilige afstand te houden van derden.
![]() |
#692 |
Schepen
|
![]() Er moet inderdaad geen (zichtbare) aanleiding zijn voor aggressie op te wekken bij een hond. Een bepaalde geur zou ook al een trigger kunnen zijn en die kunnen wij niet waarnemen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is natuurlijk "welke derden" ???
![]() |
#696 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mag ik die zelf niet meer spelen als ik ze iemand verwijt?
![]() Citaat:
Ik wil dat wel nog eens doen hoor, op verzoek. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Domesticatie is misschien wel abnormaal. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#697 |
Burgemeester
|
![]() wel als hij daar een job heeft.de hond kan er namelijk voor zorgen dat de sfeer op de werkvloer er door verbetert.ik weet natuurlijk niet of de hond daarvoor moet worden ingeschreven als werknemer.wat doe je b.v.met honden die optreden in cirkussen of shows.die bevinden zich ook op de werkvloer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#699 |
|
![]() Het abnormale gedrag zit hem niet in wat de hond doet, maar wel in het waarom daarvan. Dat een hond vlucht of aanvalt bij angst is normaal. Dat hij angstig is door een uiterlijk kenmerk is dat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |