![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#682 |
Minister-President
|
![]() En nu dus herinterpreteren.
![]() |
#683 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 augustus 2007 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Banneling
|
![]() En Marx had gelijk. Men hoeft geen Marxist te zijn om dit te beamen. Juist is juist. Doffe ellende en diepe miserie toen voor het arbeidersproleteriaat. Volledig in de steek gelaten door de Kerk van Rome.
Ik denk niet dat er veel Vlaamse arbeiders toen de leuze AVV-VVK over hun lippen zouden gekregen hebben mocht deze leuze in de tijd van Marx hebben bestaan. De tijd van Marx was ook de tijd van Daens. Priester Daens, door zijn bisschop vernederd, door de kerk gebroken. Laatst gewijzigd door system : 22 augustus 2007 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Riksken : 22 augustus 2007 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeker niet Adrian, maar wel een heel stoute jongen. Adolf H. was een zeer boze man, hoor. En je mama zou heel kwaad reageren. Je zou in de hoek vliegen met een paar ezelsoren op je hoofd. En dat willen we zeker niet, nietwaar Adrian? Maar je posters van K3 en Samson mogen gerust blijven hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
Banneling
|
![]() Ik twijfel daar geen ogenblik aan met Voorpost.
Liefst met basebalknuppels? Laatst gewijzigd door system : 22 augustus 2007 om 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
|
![]() Citaat:
Ik voel mij alvast zeer thuis in het postmoderne denken, het is er leuk vertoeven. Laatst gewijzigd door Praetorian : 22 augustus 2007 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maak u geen illusies. De foto van Staf De Clercq hangt misschien niet meer op de wei, maar bij een groot publiek én vooral zeker bij de organisatoren van de IJzerwake, is hij nog steeds één van de idolen. En als Stafke De Clercq nu verdonkermaand wordt -om salonfähige redenen- dan blijven mensen zoals Cyriel Verschaeve, het zwart pastoorke, nog altijd de favoriet van Dewinter en co. Dewinter en Co, de medestichters van de IJzerwake. De motoren achter heel deze bedoening. Laatst gewijzigd door system : 22 augustus 2007 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wanneer ik in het buitenland ben, merk ik helemaal niets van een éénheidscultuur. Integendeel, elk land zal de tourist vergasten op zijn eigen specificieke voeding, klederdracht, muziek, dans en noem maar op. Ik ga niet naar het buitenland om friet en mayonnaise te eten, maar om de lokale bevolking én cultuur te leren kennen. Een andere misvatting is het idee dat de verlichte linksen over de Vlaams-nationalisten hebben.Volgens jullie sluiten we ons op in ons beperkt denkwereldje, lezen we alleen Guido Gezelle en luisteren we alleen naar ouderwetse Vlaamse volksdeuntjes. Deze jongen is verzot op jazz, country and Western, Cajun-muziek (ooit van gehoord?) en oude rock. Mijn favoriete schilder is Claude Monet. Ooit gehoord van de impressionisten? En zo kan ik nog even doorgaan. Het nationalisme een achterhaalde ideologie? Laat me niet lachen. Ook de Vlamingen hebben recht op zelfbeschikking, op een eigen staat waarvoor we op een democratische manier ijveren. Je steeds maar herhaalde beschuldiging dat we allemaal verkapte of onversneden nazi's zouden zijn is complete onzin. Ik heb van niemand lessen in democratie te ontvangen. Je mag iedere dag je eenheidsworst verorberen. En lekkere paëlla is honderd maal lekkerder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En binnen 100 jaar? Een mondiale culturele eenheidsworst zal het worden met plaatselijke specialiteiten. Laatst gewijzigd door system : 22 augustus 2007 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 |
Europees Commissaris
|
![]() Allemaal niks mis mee (behalve de Mc Donalds-brol). Een zekere vorm van mondialisering ontken ik zeker niet, maar dat betekent nog niet dat onze eigenheid bedreigd wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit zijn nu echt eens doorslaggevende argumenten tegen Vlaamse onafhankelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgende keer zal het geen paella Valenciana zijn ten huize Knuppel maar een pikante goulash, Robert. Laat mijn enggeestige ex. provinciegenoot maar in zijn haatdragende eigenwaan tegenover alles en iedereen dat verschilt van een Limburger.
![]() |
![]() |
#696 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#697 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Limburg, doa geht niks bove So es er mer ein. Laatst gewijzigd door system : 22 augustus 2007 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
|
![]() Citaat:
op dit forum. Je tracht 'de kerk in 't midden' te houden. Maar ik kan je verzekeren ik ben niet naïef. Die leeftijd ben ik al zeer lang voorbij. Ik ken de partij en de beweging waarin ik sta zeer goed. De idioten die daar voor de dag kwamen met die foto van SDC zijn randverschijnselen die geen invloed uitoefenen. Soms verwijt je ons populistische slogans. Maar als jij praat van 'krypto-fascistische organisatie' is dat geen holle slogan? Weet je eigenlijk zelf wat je daarmee bedoelt? Ik in ieder geval niet. Denk je dat wij op zekere morgen met een militie de macht gaan grijpen? Denk je dat we onze tegenstanders gaan opsluiten en vermoorden? Natuurlijk denk je dat niet. Weet je eigenlijk wèl wat je daarmee bedoelt? Ik denk het niet. Het is enkel een holle slogan. Wat wij wel willen? Dat er een einde komt aan het eeuwig belgisch getouwtrek, een einde aan de corruptie van de PS en anderen die dit land naar de duivel helpen, dat wij niet tegen onze eigen staat moeten vechten voor onze elementaire rechten, dat er een einde komt aan de ongecontroleerde instroom van niet integreerbare vreemdelingen die onze volkswijken onleefbaar maakt. Dat de aanwezige vreemdelingen die mee onze maatschappij willen opbouwen opgenomen worden als vlaming tussen de Vlamingen. Allemaal samen. Ook gehoord van de laatste nonsens? kerstbomen en paaseitjes moeten weg. Waar gaat dat naartoe? En jij maakt je ongerust over 20 trommeljongens !!?? Word eens wakker en trek je ogen open. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met "postmodernisme" bedoelde ik echter een dat bepaalde "grote verhalen" - "vaderland" hoort daar dus ook toe - in vraag stelt. Dat heeft geleid tot een relativisme en cynisme dat bijv. Ché Guevara nu beschouwt als een merk zoals Coca Cola. Soit, Laibach gebruikt postmodernisme als een middel. Ik ben daar 200% zeker van!
![]() |
![]() |
#700 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Laten we Laibach even buiten de discussie houden, want die zijn nu eenmaal hééééél goed.