![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#702 |
|
|
Bon, deze thread kon ondertussen beter "uw mening over libertarisme" worden genoemd ofzoiets.
|
|
|
|
#703 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
²
|
|
|
#704 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 24 maart 2008 om 18:59. |
||
|
|
|
|
|
#705 | |
|
Banneling
|
Waarom dan wel? Jijjbent hier diegene die stelt dat he niet kan een inefficiënt systeem af te schaffen...
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#706 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wat een argumenten alweer. En zo zonder vooroordelen, hoe doe je het?
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 24 maart 2008 om 19:13. |
|
|
|
|
|
|
#707 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Liberalen volgens Groentje-18
1. rijke egoïsten die de wereld naar de knoppen helpen 2. naïeve idealisten die niet snappen dat ze de handlangers zijn van groep 1
|
|
|
#708 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kan een groot bedrijf klanten verplichten bij hen te kopen? Nee toch? Kan een groot bedrijf mensen verbieden om zelf eenzelfde product te maken en met hen te concurreren? Nee toch? Wel, dat is het 'vrije' in 'vrije markt'. Nu, een overheid daarentegen kan dat wèl. Een overheid kan via wetten (selectieve) bedrijven (en klanten overigens) met extra of juist minder kosten opzadelen, of exclusiviteitsrechten toekennen, en die vallen niet te omzeilen zonder strafbaar te zijn. Als er één 'bedrijf' is dat monopolies in de hand kan werken dan is het wel een staatsapparaat. En dat wil jij net een grotere macht toebedelen. Dat kan niet koosjer zijn. Alleen degenen die uit zijn op gewin op de rug van andermans prestatie zonder dat die laatste er iets aan kunnen doen, kunnen hier baat bij hebben.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
|
#709 |
|
|
Nog iets: je hebt nu al het ontzettend grote free-rider probleem en probleem met gedeelde verantwoordelijkheid.
Hoe gaan jullie d�*t aanpakken? Of beter: waarom gaan jullie ervanuit dat dat verdwijnt van zodra er totaal géén controle meer is door een overheid?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 maart 2008 om 20:16. |
|
|
|
|
|
#710 |
|
|
|
|
|
|
#711 | ||
|
|
Citaat:
Ik zei dat het geen goed idee was om het kind met het badwater weg te smijten. Citaat:
Maar goed, ik zal aardig zijn en antwoorden: dat hangt ervan af. Hoeveel rendement moet je hebben? Is 5% genoeg als je 100% kan halen? Word je buitengegooid bij 28%? Of bij 15%? Je kan in kwartaal één in het rood gaan, maar in het volgende heel goede cijfers boeken enzovoort. Een bedrijf kan in het rood gaan, maar na jaren terug gezond worden. Het hangt er allemaal maar vanaf. Onder andere van hoeveel vertrouwen de mensen (in se de investeerders of aandeelhouders) in je hebben.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 maart 2008 om 20:20. |
||
|
|
|
|
|
#712 |
|
|
zie mijn vorige reactie op uw post.
|
|
|
|
#713 |
|
|
Correct.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 maart 2008 om 20:23. |
|
|
|
|
|
#714 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Je hebt lef, moet ik toegeven.
De thread staat vol argumenten en vragen om argumenten die je blijft negeren.
|
|
|
#715 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Zolang jij alles dat ook maar lijkt op een weggaan van een status quo als "verkeerd" of "het kind wegsmijten" blijft afdoen, blijft de vorige reactie heel relevant. Citaat:
Citaat:
Het verhaaltje dat jij tracht op te hangen neemt inherent aan dat je efficiënt investeert aangezien je je vooropgelegde targets haalt. |
|||
|
|
|
|
|
#716 |
|
Banneling
|
Je blijft je dus op je eigen morele superioriteit beroepen, om je grote gelijk te ondersteunen.
Waarom post je dan dergelijke zaken: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=700 ? |
|
|
|
|
|
#717 |
|
Banneling
|
kijk, dat komt ervan met dat libertarisme.
brave meisjes zoals groentje worden links. ge zou denken ze pakken dat voorzichtig aan. ze gaan de voordelen voor de meerderheid van de bevolking uitleggen etc. maar nee, gelijk de staat afschaffen. er zal geen geld zijn voor arme zieke kindjes en van dat. 'rechtvaardigheid' is point of view. alstublief. is dat het Woord verspreiden, mannen? Laatst gewijzigd door Mitgard : 24 maart 2008 om 20:42. |
|
|
|
|
|
#718 | |||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Als ik ziek ben en er heeft maar één bedrijf medicijnen. Dan ook. Maar dat heet vrije markt. ... Een mens heeft altijd minstens twee keuzes zeg ik altijd. (Maar ik zeg er niet bij dat die tweede keuze wel eens bij zelfdestructie kan aanleunen.) Waarom schrijf je er trouwens expliciet groot bedrijf bij? (De kleine bedrijven kunnen dat idd veel minder goed, maar niet noodzakelijk. Zeker niet als ze patenten hebben.) Citaat:
Citaat:
Dat was ik vergeten. goed-zo Citaat:
Citaat:
De overheid mag van mij alle macht hebben, als ze er goed mee omgaat. En goed in de zin van zo goed mogelijk voor iedereen. Maar wat dat is wens ik niet te betalen enzo. Citaat:
|
|
|
|
|
#719 | |
|
|
Citaat:
Afhankelijk van de context was correcter geweest. Maar die kan je ook weer fout interpreteren als je wil. Je weet zelf ook wel dat een bedrijf niet onmiddellijk ten dode opgeschreven is als het geld inefficënt investeert, hoop ik.
|
|
|
|
|
#720 | |
|
|
Citaat:
Moest het niet duidelijk zijn: dat ironieteken zou dan staan achter mijn antwoord op Stratcat's post. Bij sommige mensen doe ik allang niet meer de moeite om nog enigszins serieus te reageren. (Dat is natuurlijk ook wel afhankelijk van wat ze precies zeggen.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 maart 2008 om 20:38. |
|
|
|
|