![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zonder Brussel? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
37 | 45,12% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
45 | 54,88% |
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#701 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Rol Euronext in Brussel uitgespeeld Gewoon nog een façade van de NYSE. Met nog 23 man om de ramen te zemen. Laatst gewijzigd door fonne : 27 september 2010 om 19:34. |
||
![]() |
![]() |
#702 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#703 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik lach dus. ![]() Citaat:
Inderdaad geen goed nieuws... ![]()
![]() |
#704 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In het geval van grensarbeid kan er inderdaad gesproken worden over een gedeelte van de bedrijfsvoorheffing en RSZ-bijdragen (indien ziekteverzekering etc. gegarandeerd zijn), maar volledige personenbelasting op de plaats van tewerkstelling lijkt me van het goede wat te veel. Niet te gulzig worden hé, Attila ![]() Bovendien zal het op termijn niet meer over 200.000 Vlaamse pendelaars gaan hoor. Er zal een fiscale strijd om de bedrijven losbarsten en het Vlaamse draagvlak is in deze iets groter dan het Brusselse, al dan niet in federatie met Wallonië. Wallobrux op zich zal wel leefbaar zijn (of noodgedwongen worden op termijn), maar onderschat de moeilijkheden en uitdagingen niet. Ze gaan de dagen nog missen dat ze geld van de Vlaming kregen en hem terwijl voor nazi uitmaakten ![]() |
|
![]() |
![]() |
#705 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wacht ... ![]() misschien slaan die Franstaligen wel op de vlucht voor uw aller djimi ??? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#707 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#708 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf erbij, als het puntje bij paaltje komt, zal Wallobrux als eerste uit de bus komen (ik zeg niet dat ik het daarmee eens ben, voor alle duidelijkheid). Citaat:
![]() Citaat:
En ik onderschat niks, integendeel. ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 27 september 2010 om 19:59. |
|||
![]() |
![]() |
#709 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "Quant aux Bruxellois, ils seront, en cas de scission, partagés entre deux options : soit unir leur destin avec la Wallonie (39 %) soit voler de leurs propres ailes (34 %). Aucun autre scénario n’a leur faveur." http://www.lalibre.be/actu/elections...-scission.html Ik stel mij toch serieuze vragen bij wat de mensen lezen (of niet). ![]()
![]() |
#710 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#711 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat ik dat vrees, niet omdat ik begaan ben met Brussel, maar wel met Vlaanderen, en dat idee alleen al zou Brussel er voor kunnen doen opteren om bij Vlaanderen te blijven en dat zou voor Vlaanderen zo wat het slechtste scenario zijn wat we kunnen indenken. Laatst gewijzigd door Garry : 27 september 2010 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
#713 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#714 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() maar geen corridor = geen Wallobrux
![]() btw bij wie werd deze peiling gehouden? enkel bij de Franstaligen of bij alle Brusselaars? |
![]() |
![]() |
#715 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, waar moet zo een studie van vertrekken als het gaat om bv. de verdeling van de staatsschuld. Als Brussel pocht met zijn 18% aandeel in het Belgisch BBP, is het dan ook bereid 18% van die staatsschuld mee te nemen? Citaat:
Citaat:
Daarnaast kan Brussel wel belastingen en sociale bijdragen gaan heffen op tewerkstelling, maar daar staan ook verplichtingen tegenover voor het uitbetalen van sociale tegemoetkomingen. In Brussel leeft men blijkbaar in de droom dat men willekeurig belastingen kan heffen zonder dat daar een tegenprestatie tegenover staat. |
||||
![]() |
![]() |
#716 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kawadude : 27 september 2010 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
#717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dat betreft zou ik me vooral zorgen maken over Vlaanderen. Wie gaat straks al die onproductieve Vlaamse bejaarden wassen? En wie gaat het betalen? |
|
![]() |
![]() |
#718 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over Brussel:
Het enige dat we echt weten is dat eeen relatief hoog percentage Brusselaars erin slaagt een uitkering te bemachtigen. Werklozen in praktische zin zijn er niet veel in Brussel (niksnuttende pendelende Vlaamse ambtenaren niet meegerekend). |
![]() |
![]() |
#719 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#720 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |