Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2015, 21:47   #701
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wil FdW dat eigenlijk wel wat u hem hier in de mond legt?
=> U hebt last van taalkundige fantoomverschijnselen denk ik.
U leest zaken die er niet zijn.
Waar leg ik FDW iets in de mond?
Ik legde hier een simpele, duidelijke, hypothetische casus voor.
Die minister kan om het even wie zijn, daar gaat het hier niet om.
Gelieve u dan ook te houden aan wat er daadwerkelijk staat geschreven.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 21:47   #702
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woordenaar Bekijk bericht
=> U verwart uw eigen ervaringen en opvattingen met de realiteit.
De vanzelfsprekendheid waarvan u uitgaat is er één die simpelweg niet juist is.
Lees even die wiki link.
Ik dank u wel.
Wilt u mij eens concreet aanduiden wat ik precies verwar en naar welke "eigen ervaringen" u hier eigenlijk verwijst?

Wat is er trouwens niet juist aan een toetsing om te weten of iemand nog katholiek, moslim, boeddhist of wat dan ook (nog) is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 21:48   #703
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
=> U hebt last van taalkundige fantoomverschijnselen denk ik.
U leest zaken die er niet zijn.
Waar leg ik FDW iets in de mond?
Ik legde hier een simpele, duidelijke, hypothetische casus voor.
Die minister kan om het even wie zijn, daar gaat het hier niet om.
Gelieve u dan ook te houden aan wat er daadwerkelijk staat geschreven.
U stelt een scenario op waarbij FdW de koran zou aanpassen. Alleen, sluit dat ergens aan bij de realiteit? Als FdW dit nooit gesteld heeft, kan u misschien een andere politicus laten opdragen in uw toneelstukje. Iemand die wel aan het roer van de macht zit.
Oud 26 januari 2015, 21:51   #704
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Wat werd er uit de context gehaald?
=> De zin die u uit één van mijn posts geplukt hebt, waaruit u een absurde conclusie hebt getrokken. Dat citaat was onderdeel van een uiteenzetting waarin ik niets anders beweerde dan wat u hierboven hebt gezegd.
Dat ongeacht de inhoud van de Koran, dit boek zelf nooit rechtsaansprakelijk is, maar wel een individu dat terreur zaait in naam van de Koran/Allah.
Vandaar dat ik zei dat ondanks het feit dat een moslim gelooft dat de Koran het letterlijke woord van Allah is, dat in wezen geen hol uitmaakt.
Het is het individu dat zich tot terrorisme went dat moet en zal aangepakt worden, dat boek weinig ter zake, hoe fout het inhoudelijk ook mag wezen.

Laatst gewijzigd door Woordenaar : 26 januari 2015 om 21:54.
Oud 26 januari 2015, 21:51   #705
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
En als moslim vind ik het verkeerd dat hij zo laag bij de gronds over de koran spreekt. De koran is een prachtig boek, vol wijsheid en leiding... het letterlijke woord van God. Het is net goed voor de mens en neemt het kwaad weg. (Goochelen met koranverzen is echter niet toegestaan, wat de reden is voor misleiding bij mensen die niet veel over de islam kennen)
Als moslim zou u moeten weten dat men in de moslimtheologie werkt met de notie "afschaffing". Bepaalde koranverzen zijn niet meer van toepassing, omdat ze door een latere openbaring werden herroepen en vervangen.

't Lijkt er echter op dat u op een onislamitische wijze de koran bent beginnen lezen en dus wat aan het "shoppen" bent gegaan op zoek naar wat u leuk vindt.
Oud 26 januari 2015, 21:53   #706
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:
U stelt een scenario op waarbij FdW de koran zou aanpassen. Alleen, sluit dat ergens aan bij de realiteit? Als FdW dit nooit gesteld heeft, kan u misschien een andere politicus laten opdragen in uw toneelstukje. Iemand die wel aan het roer van de macht zit.
=> Maar wat doet dat nu in vredesnaam ter zake?!
Ik zeg duidelijk HYPOTHETISCH!
En het was als repliek op AVV.VVK die het over de inhoud van de Koran had als de bron van het kwaad.
Manlief toch, ik had wel iets meer interpretatievermogen van u verwacht om eerlijk te zijn.
Oud 26 januari 2015, 21:53   #707
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
=> De zin die u uit één van mijn posts geplukt hebt, waaruit u een absurde conclusie hebt getrokken. Dat citaat was onderdeel van een uiteenzetting waarin ik niets anders beweerde dan wat u hierboven hebt gezegd.
Dat ongeacht de inhoud van de Koran, dit boek zelf nooit rechtsaansprakelijk is, maar wel een individu dat terreur zaait in naam van de Koran/Allah.
Vandaar dat ik zei dat ondanks het feit dat een moslim gelooft dat de Koran het letterlijke woord van Allah is, dat in wezen geen hol uitmaakt.
Het is het individu dat zich tot terrorisme went moet aangepakt worden, dat boek weinig ter zake, hoe fout het inhoudelijk ook mag wezen.
Het maakt wel iets uit, daar die man een religieuze onderbouw kan vinden die zijn gewelddadige acties legitimeren. Dit is nu de radicaliteit van de islam, iets wat dus op gelijk welk moment weer de kop kan opsteken.

Dat is een andere zaak dan de toetsing van het gedrag door de wet. Hier gooit u de twee een beetje door elkaar.
Oud 26 januari 2015, 21:54   #708
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
=> Maar wat doet dat nu in vredesnaam ter zake?!
Ik zeg duidelijk HYPOTHETISCH!
En het was als repliek op AVV.VVK die het over de inhoud van de Koran had als de bron van het kwaad.
Manlief toch, ik had wel iets meer interpretatievermogen van u verwacht om eerlijk te zijn.
Vertel uw sprookje eens opnieuw met een andere politicus. Misschien wordt het dan interessant erop in te gaan, want anders lijkt het weer eens de zoveelste poging tot FdW-bashing.
Oud 26 januari 2015, 21:55   #709
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De Islam is een veroverende godsdienst, zij het met wapens, zij het met woorden. De Islam moet hier met wortel en al uitgeroeid worden. Het is dat of op termijn zelf onderworpen worden aan deze middeleeuwse religie.
Een van de vormen van de djihad is ook "de strijd met de moederbuik". Geen uitleg nodig, zeker?!
Oud 26 januari 2015, 21:58   #710
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Vertel uw sprookje eens opnieuw met een andere politicus. Misschien wordt het dan interessant erop in te gaan, want anders lijkt het weer eens de zoveelste poging tot FdW-bashing.
=> U beroept zich bewust op selectieve kortzichtigheid om maar wat wild in het rond te raaskallen.
Als u niet de moeite neemt om citaten in hun context te plaatsen, voorgaande posts te lezen en interpreteren als reacties op bepaalde posts, is dat niet mijn tekortkoming, maar domweg intellectuele luiheid van uw kant.
U verlaagt op die manier discussies tot een kinderachtig welles-nietes-spelletje.

Laatst gewijzigd door Woordenaar : 26 januari 2015 om 21:58.
Oud 26 januari 2015, 22:01   #711
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
=> U beroept zich bewust op selectieve kortzichtigheid om maar wat wild in het rond te raaskallen.
Als u niet de moeite neemt om citaten in hun context te plaatsen, voorgaande posts te lezen en interpreteren als reacties op bepaalde posts, is dat niet mijn tekortkoming, maar domweg intellectuele luiheid van uw kant.
U verlaagt op die manier discussies tot een kinderachtig welles-nietes-spelletje.
Allemaal praat voor de vaak. Herschrijf uw toneeltje eventjes opnieuw en ik zal er met plezier op ingaan. Ok?
Oud 26 januari 2015, 22:07   #712
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal praat voor de vaak. Herschrijf uw toneeltje eventjes opnieuw en ik zal er met plezier op ingaan. Ok?
Oud 26 januari 2015, 22:09   #713
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:
=> Neen.
Nu hebt u verschillende malen gereageerd op die ene post van FDW, en nog steeds geen antwoord gegeven op de gestelde vraag in die post.
Overigens negeert u volledig het feit dat die post uitsluitend een reactie was op een welbepaalde post van AVV.VVK. Een post waarin hij beweerde dat de inhoud van de Koran moest aangepast worden.
Vandaar mijn post met die hypothese.

Wat is daar in vredesnaam moeilijk of fout aan?
Lees wat er staat, en doe moeite om na te gaan waarom die post er staat.
Nu ben ik hier tijd en energie aan het verspillen om iets te duiden, dat op zich geen verduidelijking nodig heeft.
Waar u het overigens haalt dat ik aan FDW-bashing doe is mij dan ook een raadsel. In voorgaande posts heb ik dan ook gezegd dat FDW van mij gerust die mening mag zijn toegedaan en dat mag zeggen in het federaal parlement.
Dat zou u geweten hebben indien u de moeite had genomen.
Vandaar dat ik u ook beschuldig van intellectuele luiheid.

Laatst gewijzigd door Woordenaar : 26 januari 2015 om 22:11.
Oud 26 januari 2015, 22:21   #714
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
=> Neen.
Geen probleem, het is immers duidelijk dat u met dat verhaaltje iets anders in gedachten hebt. We laten het dus maar verder zonder enige commentaar. Zaak afgerond.
Oud 26 januari 2015, 22:50   #715
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen probleem, het is immers duidelijk dat u met dat verhaaltje iets anders in gedachten hebt. We laten het dus maar verder zonder enige commentaar. Zaak afgerond.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 07:00   #716
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wilt u mij eens concreet aanduiden wat ik precies verwar en naar welke "eigen ervaringen" u hier eigenlijk verwijst?

Wat is er trouwens niet juist aan een toetsing om te weten of iemand nog katholiek, moslim, boeddhist of wat dan ook (nog) is?
Naast de evidentie dat het irrelevant is in een probleemstelling rond terrorisme komt het niemand toe om met zelf toegekende kennis van zaken toetsingen te doen over iemand anders zijn al dan niet moslim of eender wat zijn.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 07:03   #717
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan, wat is dan uiteindelijk de reden van het toneelstukje dat PhDW is gaan opvoeren met als publiek de kamerleden + een camera ? Hij staat daar een show te geven, zwaaiende met een koran en stelt dat die slecht is, bron van alle kwaad, license to kill. En klaagt aan dat de overheid dat negeert en er niets aan 'doet'.

Wat zou hij er dan mogelijk willen aan 'doen' ?
Oud 27 januari 2015, 08:15   #718
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is het individu dat zich tot terrorisme went dat moet en zal aangepakt worden, dat boek weinig ter zake, hoe fout het inhoudelijk ook mag wezen.
Ik was ook aangenaam verrast toen ik in #682 Jan zijn stellingname las, waaruit ik opmaakte dat hij in tegenstelling tot enkele anderen hier het verschil zag tussen gezag (=de wet) en gedrag (=de burger) enerzijds en de niet terzake doende theologische discussies rond de inhoud van een religieus boek, in casu de koran.

Citaat:
De vrijheid van godsdienst gaat over een individueel recht. Er wordt dus geen rechtspersoonlijkheid aan een religie gegeven. Wel geeft men, binnen de krijtlijnen van de wet, ieder individu vrijheid een religie te beoefenen. Overschrijdt een burger hierbij de wet, dan wordt hij, overeenkomstig de procedures, aangepakt.

Niet de koran zal dus ter evaluatie bij de rechter liggen, maar wel zal iemand die zich schuldig maakt aan bijvoorbeeld een oproep tot geweld tegen andersgelovigen, voor de rechter gedaagd worden.
Jammer genoeg duurde dat moment niet lang, en sprong hij weer naar de theologische aanpak.
Oud 27 januari 2015, 09:50   #719
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
=> Verklaar u nader aub?
ben jij echt zo kort van geheugen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 11:18   #720
Woordenaar
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik was ook aangenaam verrast toen ik in #682 Jan zijn stellingname las, waaruit ik opmaakte dat hij in tegenstelling tot enkele anderen hier het verschil zag tussen gezag (=de wet) en gedrag (=de burger) enerzijds en de niet terzake doende theologische discussies rond de inhoud van een religieus boek, in casu de koran.

Jammer genoeg duurde dat moment niet lang, en sprong hij weer naar de theologische aanpak.
=> Achja, we hebben ons best gedaan. Helaas tevergeefs.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be