![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jan, hoopt gij dat er een verbod komt op homoseksualiteit? En denkde dat die er komt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie wil er dan nog werken voor dat systeem te onderhouden? Jouw stellingen zijn ook niet echt op logica gebasseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 |
|
![]() Neen, dat systeem moet in elkaar vallen. Ik draag alvast mijn steentje met de afbraak door erop te parasiteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Kerk heeft duidelijke regels, maar anderzijds beseft ze ook dat de mensheid zondig is. Daarom schrijft ze voor dat men soms de tolerantie moet beachten om een groter kwaad (grote tussenmenselijke spanningen, geweld, moord, oorlog...) te vermijden. Volgens de Kerk houdt tolerantie echter geen goedkeuring in van de getolereerde zaken waarbij ze tegelijkertijd verwacht dat het getolereerde niet storend of op de voorgrond treedt. Bij homoseksualiteit betekent dus dat mensen die blijkbaar geen andere weg opkunnen dan zich aan een dergelijke relatie te bezondigen, een discrete levenswijze erop nahouden. Een dergelijke houding van de Kerk vind ik bijzonder verstandig en evenwichtig. Heel anders dan de klop- en sla-mentaliteit in de islam bijvoorbeeld die homoseksuelen daadwerkelijk uit de wereld wil ruimen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#708 |
|
![]() Jan, niemand moe van die kerkregeltjes weten enzo...
De bijbel kan de pot op... Mss draag ik wel bij voor VB, ma gij draait ook bij voor de jeugd die zich afzet van die regels met uw rechtse praat enzo... |
![]() |
![]() |
![]() |
#709 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#710 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mocht dat toch zijn, dan mag je ervan uitgaan dat drugs je hersenen al goed beknot hebben, want meermaals heb ik al afstand gedaan van de term 'bruin apen buiten'. In mijn centrale (vind ik toch van mezelf) positie neem ik zowel van links als van rechts standpunten aan. Een consensus als het ware, de middenweg, overeenkomsten, net dat wat de huidige politiek mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#711 |
|
![]() Was idd voor u bestemd. Ik weet niet inhoeverre ge l of r zijt; maar ik denk dat ge weet wa ik ECHT bedoelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe serieus kan ik jou reacties aannemen. Heb jij al een reactie van me gevonden waar ik verklaar VB'er te zijn? Waar ik verklaar dat ik volledig met hun standpunten akkoord ga? Ik ben CENTRUM, zowel l als r, omdat me die combinatie het meest geschikt lijkt om een democratie te leiden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#713 | |
|
![]() Citaat:
Wat net zo gevaarlijk is als een moslim-fundamentalist voor de mensheid. [font=Arial][/font] [font=Arial]Laat ik dat eens met een voorbeeld proberen uit te leggen. Ik was eens aanwezig op een bijeenkomst van fundamentalistische christenen, van die evangelisten die hel en verdoemenis preken, die voortdurend met de bijbel staan te zwaaien als woord van god en die achter elke boom de duivel menen waar te nemen. Dergelijke christenen denken dat de weg, de waarheid en het leven in de bijbel is te vinden. Nu ben ik op zich ook wel geïnteresseerd in wegen, waarheden en levens, zeker als het over politiek gaat. Maar ik vraag me af of de bijbel je daarbij kan helpen. Ik bracht tijdens die bijeenkomst een eenvoudige kwestie aan de orde. Stel nu eens dat ik overweeg in een auto te gaan rijden. De auto's zoals wij die vandaag de dag kennen, zijn schadelijk voor het milieu. Wat zou ik dan, als ik een bijbelvaste christen was, op grond van de bijbel en de christelijke god moeten doen? Is het volgens de bijbel goed of kwaad dat de mens in auto's rijdt? [/font] [font=Arial]De bijbel geeft daarop vanzelfsprekend geen antwoord, want auto's bestonden nog niet ten tijde van het ontstaan van de bijbelteksten. Dus ik blijf zitten met een dilemma. Aan de ene kant besef ik, gesteld dat ik een rechtgeaarde christen zou zijn, dat auto's gods schepping, gods natuur flink verwoesten. Dus: geen auto gaan rijden, zou je zeggen. Maar aan de andere kant merk ik dat vrijwel geen enkele persoon die zich christen noemt, ook niet de felste en meest dogmatische en orthodoxe christen, besluit om op grond van de bijbel en gods schepping niet in een auto te gaan rijden. Wat moet ik dan? Moet ik maar aannemen dat mijn god niet alleen de aarde heeft geschapen, maar ook nog eens het steeds groter wordende gat in de ozonlaag? Moet ik mijn kop maar in het zand steken en doorgaan met autorijden, onder het motto "na mij de zondvloed?". [/font] [font=Arial]De christen-fundamentalisten tijdens die bijeenkomst wisten het ook niet goed. Ze bleven maar doorzeuren over "God is liefde" en "Laat Jezus in je leven komen" en "Wees op je hoede voor de antichrist" en dergelijke. Ik dacht: "Als ik nog even blijf doorgaan met discussiëren, gaan ze hun god vragen of ik, de goddeloze, eeuwig mag branden in de hel". En omdat "eeuwig" wel erg lang is, koos ik het zekere voor het onzekere en ben ik toen maar snel weggegaan.[/font] [font=Arial][/font] [font=Arial]Punt![/font]
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#716 |
|
![]() Jan is een grap.
Horus: wa ik bedoel is: hoe meer rechts zijn bek open doet, hoe meer jongeren rebeleren. Zo simpel is dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is Gods schepping een geschenk dat we zo goed mogelijk moeten gebruiken (en dus in bepaalde omstandigheden bewaren). Voor bepaalde problemen in onze wereld zijn er nog geen afdoende oplossingen, wat evenwel niet betekent dat er niet naar uitwegen moeten gezocht worden. Als het aan mezelf ligt bijvoorbeeld rij ik vandaag op morgen onmiddellijk op koud geperste koolzaadolie... Alleen in België is dat wettelijk niet geregeld en riskeer je een ferme boete wanneer je met zoiets rondrijdt (in Duitsland is het toegelaten en zelfs financieel interessant). Hiermee zou ik een bijdrage kunnen leveren aan het bewaren onze planeet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#718 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je moet weten dat de jeugd alles bezit om wel aan de nodige info te komen. Als me je vroeger iets vertelde, was de mogelijkheid minder groot om achter de waarheid te komen, dus nam je het vlugger aan. Hoe harder rechts schreeuwt, hoe meer mensen gebruik maken van alle soorten bronnen om te kijken of dat wel klopt. Mensen waren vroeger dom of werden ten voordele van de regering dom gehouden, daar komt echter verandering in. Hoe doe je het VB minder schreeuwen, door een cordon? Ik denk het niet. Daarmee wil ik niet zeggen dat het VB deel moet uitmaken van de regering, maar zoals we nu bezig zijn, komt het nooit goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#720 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |