Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2009, 16:14   #701
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk goed nieuws: de Grote Markt van Brussel wordt volledig autovrij gemaakt, net zoals in alle andere grote Europese steden, dit werd hoog tijd !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 11:22   #702
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Eindelijk goed nieuws: de Grote Markt van Brussel wordt volledig autovrij gemaakt, net zoals in alle andere grote Europese steden, dit werd hoog tijd !

Nu nog de rest van Brussel!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 11:24   #703
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Sommige autofabrikanten zullen de crisis niet overleven, maar anderen zullen zich aanpassen: kleinere auto's, meer hybrids.
De ondergang van de autoindustrie is hetzelfde als de ondergang van het kapitalisme: wishful thinking van groen/links.
Dank zij de superpampers van de staat zullen de Captains of Automibile-industrie overleven. Driewerf Hoera!
Oud 21 januari 2009, 11:25   #704
eno2
Banneling

Standaard

Als ze dan toch zoveel subsidie krijgen, kunnen ze misschien eens wat kleinere wagens gaan produceren met nul-emissie?
Of is dat soms teveel gevraagd????
Oud 23 januari 2009, 11:18   #705
eno2
Banneling

Standaard Here comes the electric car

Israël begint in 2011 met de introductie van de electrische auto van Nissan-Renault, gesteund door 200.000 oplaad- en inwisselpunten voor de Lithium batterijen (door de firma "A better place", grootste investeerders in electric cars ter wereld)

Simon Perez geeft dat aangezwengeld.

Ook Finland start ermee op.

Kleine landjes, allebei, want het oliekartel houdt de grote landen nog steeds in een stevige wurggreep.

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 januari 2009 om 11:28.
Oud 24 januari 2009, 10:28   #706
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als ze dan toch zoveel subsidie krijgen, kunnen ze misschien eens wat kleinere wagens gaan produceren met nul-emissie?
Of is dat soms teveel gevraagd????
Overreden worden door een kleine wagen met nul-emissie geeft inderdaad een beter gevoel.
de mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 12:24   #707
corse
Banneling

Standaard

Het statussymbool auto eist jaarlijks op wereldschaal 5 miljoen dodelijke ongevallen en 15 miljoen invaliden.

Volgens het (WHO) 2008 komen er jaarlijks wereldwijd 830.000 kinderen (ouder dan 5 jaar en jonger dan 18 jaar) (of 2.274 per dag) om bij verkeersongevallen, 22,2 % van alle doodsoorzaken.

De laatste vijftig jaar zijn op wereldschaal naar schatting 150 miljoen mensen omgekomen door auto-ongevallen en zijn er ongeveer 300 miljoen mensen invalide geworden door auto-ongevallen.

Geen enkel autosalon, autodealer of fabrikant maakt melding van deze grootste doodsoorzaak op onze planeet, deze massamoord of genocide, het uitmoorden van eigen volk wordt op een zeer subtiele manier verzwegen, enkel wanneer het dit soort van mobiliteitssysteem implodeert zoal banken en kredietinstellingen, dan zal de waarheid aan het licht komen en zullen er veranderingen plaatsvinden, voorlopig bepalen de auto-industrie en hun aandeelhouders de efficiëntie van hun massavernietigingswapen.

Het leed van deze 150 miljoen nabestaande is onmogelijk te berekenen.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 14:38   #708
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Raar dat men tegenwoordig "tegen" een auto is. Tot een kleine tijd geleden, enkele jaren was een auto gewoon de heilige koe van iedereen. Ik vraag me af of men tegen de auto is vanwege de bijkomende vervuiling (maar dat wisten we jaren geleden evengoed) of vanwege de hoge kostprijs allerhande?
Tenslotte een auto is in redelijke wijze een statussymbool en wie er geen heeft heeft tenslotte ook weinig status in het algemeen.
Men kan gerust zeggen...wie op z'n 30 nog met de tram moet rijden is een loser op alle punten.
Uiteindelijk is al dat gedoe van vervuiling één en al een "drogreden" om gene te hebben. Men roke wiet, drinke vele alcohol, ete vele kaas en andere junkfood en dan moet men toch volgens mij niet afkomen met een beetje vervuiling die je niet eens ziet of merkt.
Leugens om je lage komaf te maskeren volgens mij.

wat voor een pretentie heb jij zeg !!!!!! ik ben er 35 en doe alles per fiets en bus ....... heb een eigen huis en mijne fiets is betaald

men kan gerust zeggen dat er heel wat mensen moeten lenen voor hunne wagen , wat ik wreed marginal vind
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 15:11   #709
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Het statussymbool auto eist jaarlijks op wereldschaal 5 miljoen dodelijke ongevallen en 15 miljoen invaliden.

Volgens het (WHO) 2008 komen er jaarlijks wereldwijd 830.000 kinderen (ouder dan 5 jaar en jonger dan 18 jaar) (of 2.274 per dag) om bij verkeersongevallen, 22,2 % van alle doodsoorzaken.

De laatste vijftig jaar zijn op wereldschaal naar schatting 150 miljoen mensen omgekomen door auto-ongevallen en zijn er ongeveer 300 miljoen mensen invalide geworden door auto-ongevallen.

Geen enkel autosalon, autodealer of fabrikant maakt melding van deze grootste doodsoorzaak op onze planeet, deze massamoord of genocide, het uitmoorden van eigen volk wordt op een zeer subtiele manier verzwegen, enkel wanneer het dit soort van mobiliteitssysteem implodeert zoal banken en kredietinstellingen, dan zal de waarheid aan het licht komen en zullen er veranderingen plaatsvinden, voorlopig bepalen de auto-industrie en hun aandeelhouders de efficiëntie van hun massavernietigingswapen.

Het leed van deze 150 miljoen nabestaande is onmogelijk te berekenen.
Auto's zorgen niet voor doden; bestuurders doen dat.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 15:27   #710
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Auto's zorgen niet voor doden; bestuurders doen dat.

wapens ook niet , dus een wapen voor iedereen
Oud 24 januari 2009, 15:38   #711
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
wapens ook niet , dus een wapen voor iedereen
Klopt.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:03   #712
de mensen
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door de mensen : 24 januari 2009 om 17:04.
de mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:23   #713
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat voor een pretentie heb jij zeg !!!!!! ik ben er 35 en doe alles per fiets en bus ....... heb een eigen huis en mijne fiets is betaald

men kan gerust zeggen dat er heel wat mensen moeten lenen voor hunne wagen , wat ik wreed marginal vind
Velen rijden zelfs op een geleende fiets rond.
Sukkels zijn het en niets anders dan sukkels.
Oud 24 januari 2009, 17:31   #714
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Velen rijden zelfs op een geleende fiets rond.
Sukkels zijn het en niets anders dan sukkels.

je hebt nu wel zwakke argumenten , 'k ben beter van je gewoon .............
Oud 24 januari 2009, 17:48   #715
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je hebt nu wel zwakke argumenten , 'k ben beter van je gewoon .............

t' is waar.
Bij gelegenheid zal er mij wel iets te binnen schieten.
Oud 24 januari 2009, 18:15   #716
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

'k zal je wat hints geven waarom ik geen wagen meer heb ......

'k woon op 4 minuten per fiets van men werk ( sneller per fiets als met ne auto )

ik spaar elke maand gemiddeld 300€ uit ( brandstof verzekering onderhoud taksen ) , met dat geld kan ik sparen om te verbouwen .......... heb ik ne wagen nodig dan huur ik die ... voor mij veel goedkoper

en ik oet nimeer letten op die 0.5 promille
Oud 24 januari 2009, 22:10   #717
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k zal je wat hints geven waarom ik geen wagen meer heb ......

'k woon op 4 minuten per fiets van men werk ( sneller per fiets als met ne auto )

ik spaar elke maand gemiddeld 300€ uit ( brandstof verzekering onderhoud taksen ) , met dat geld kan ik sparen om te verbouwen .......... heb ik ne wagen nodig dan huur ik die ... voor mij veel goedkoper

en ik oet nimeer letten op die 0.5 promille
In dat geval heb je gelijk.

Ik heb niks tegen mensen met de fiets, maar wel tegen mensen met de fiets die tegen mensen met een auto zijn.
Oud 24 januari 2009, 23:17   #718
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
't Is allemaal de schuld van de olielobby, fosiele verbranding, voor niks goed! Onze motor (cilinderklep, een pompje en nog iets) was laatst naar de zak: hupla, een maandloon naar de garagist en vooral zijn uren...

Het wordt tijd dat je overal maar 30kmph niet meer mag, dan ga ik met de fiets 70km naar het werk, en rapper dan met de melkkoe auto.

Met alle repsect, maar dat zou pas een ramp zijn voor het milieu, jij weet zeker niet wat zo'n bombardementen aan fijn stof en chemische stoffen met zich meebrengen zeker?
Maar dat is dan éénmalig - nu is het dagelijks - wanneer gaan we de auto eens kompleet opzij laten?-> ga wonen waar je werkt (dat zou een wet moeten zijn), of: werk waar je woon...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 23:37   #719
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Maar dat is dan éénmalig - nu is het dagelijks - wanneer gaan we de auto eens kompleet opzij laten?-> ga wonen waar je werkt (dat zou een wet moeten zijn), of: werk waar je woon...
Tja vroeger had men de vele "werkmanshuisjes" naast en rond de fabrieken, er waren toen nog geen auto's.

Men heeft de fabrieken gesloten, uit de steden gehaald en de werkmanswoningen zijn allen opgekocht door meestal vreemdelingen die niet werken...maar wel meestal een mercedes hebben.

En de stedelingen van vroeger wonen nu op het platteland ver van werk want ze willen rust en groen.
En een auto.

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 januari 2009 om 23:37.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 00:54   #720
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En ik mijn beste, heb ook een eigen huis, en zelfs twee auto's die nét zo goed als jouw fietsje betaald zijn,wat is Uw punt eigenlijk ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be