Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2008, 16:06   #721
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
niet braaf van jou om mij te vergelijken met de gestapo.
Wel braaf van u om anderen te vergelijken met "Concentration und Deportation" als hun mening u niet aanstaat?

Het bekende verhaal van die potten en die ketels.

Citaat:
Ik blijf met beide voeten op aarde, en ga niet mee met de hetze, en alles in een negatief daglicht zien.
Ik vind dat je overdrijft als je stelt dat nergens in Europe vrijheid van meningsuiting is.
Echte, totale vrijheid van meningsuiting is er inderdaad nergens in Europa.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 16:44   #722
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
niet braaf van jou om mij te vergelijken met de gestapo.

Ik blijf met beide voeten op aarde, en ga niet mee met de hetze, en alles in een negatief daglicht zien.
Ik vind dat je overdrijft als je stelt dat nergens in Europe vrijheid van meningsuiting is.
dat is zo goodwill is geen lid van de gestapo hij is wel extreem poco dat is alles
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 17:16   #723
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
dat is zo goodwill is geen lid van de gestapo hij is wel extreem poco dat is alles
bedankt om het voor me op te nemen!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 17:58   #724
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
bedankt om het voor me op te nemen!
bah ja als er geen islammieten waren zou je tegen halal zijn en voor de humaniteit maar tja je kiest voor de wreedaardigheid omdat je extreem poco bent ... dat is uw keuze en daar debatteer ik graag op .....maar u gestapo noemen dat is er compleet over ....dat is iets compleet anders en zeker niet uw karakter integendeel
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 19:52   #725
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus u weet niets van de opera in Berlijn die moest worden afgelast, de tentoonstelling in Nederland die niet door mocht gaan, de moord op van Gogh, de bedreigingen aan Ayaan, de protesten naar aanleiding van een cartoon in Denemarken, in Engeland,in Antwerpen....u bent verdorie echt Gestapo, steeds weer daar om te 'nuanceren'!
Hoe zit het met kennis en kritisch denken, mag u dat ook?
Je vergeet nog het verbod op de expo van Boons Feminateek en het schrappen van "Mijn leven met Leterme" van Vitalski. Je weet nog wel, met de affiche met Leterme die Joëlle Milquet omhelst.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 01:58   #726
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Religie mag geen macht hebben, krijg je onderdrukking, duistere middeleeuwen.
Oud 15 november 2008, 11:01   #727
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is waar; wanneer religie aan macht wint is het denken niet meer vrij.
Dat gaat niet enkel op voor islam maar evengoed voor andere religies. Maar waar andere levensovertuigingen accepteren dat zij geen wereldlijke macht meer hebben ( tenminste niet officieel) moet de islam die beweging nog maken.
Nu wordt die religie vaak misbruikt om aan te zetten tot maatschappelijke conflicten.
Dat doet niet de moslim op straat maar wel georganiseerde strekkingen die voor een alles omvattende islam staan; zij zetten gelovigen onder druk en verspreiden een visie die iedere vorm van integratie als ongewenst zien.
Die interne oorlog woedt al een poos in o.a Antwerpse Marokkaanse moskees.
Voor de discussie weer losbarst over sociale klasse; leiders binnen zeer stikte islamitische organisaties zijn helemaal geen achtergestelden. Vaak juist hoger opgeleiden; hun aanhang bestaat echter vaak wel uit jongeren die thuis weinig of geen andere dan primaire zorg krijgen.
Vaak zijn hun ouders laag opgeleid en slechts bekend met de volksislam van platte landsculturen. Toch kun je beter met de oudere generatie Marokkaanse Antwerpenaren te maken hebben dan met die jonge militante generatie.
De oudere generatie staat wel open voor samenwerking of dialoog; die bereidheid is veel minder te vinden bij de militante lichting die enkel met koran zwaait.
Die zetten niet aan tot integratie maar segregatie; de koran is voor hen om dit te bereiken een uitgangspunt. Het is niet te hopen dat dit zich heeft verenigt tot de moslimpartij.

Het beleid is hier in zekere zin mee schuldig aan. Voor mij is bijvoorbeeld een allochtonenraad niet meer representatief voor een diverse sameleving. Omdat ze enkel traditionele grote groepen vertegenwoordigt; vooral islamitische groepen. Chinezen,Joodse burgers, Boeddhisten,Vlamingen,holebi's , gehandicapten hebben geen vertegenwoordiging naar het beleid.

Wat ik met de opmerking naar Goodwill bedoelde is dat gedachtenpolitie ook een vorm van dictatuur is. Dat kan lijken op gestapo praktijken.
En een linkse dictatuur bestaat zeker.Dat blijkt vaak ook hier op het forum.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be