![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Feis (rechts) 1.000.000. Een eerste mijlpaal is bereikt. Historische gangsta track. In de Nederlanden is er bij mijn weten nog nimmer zo'n kankerharde, zware , belangwekkende en dodelijke gangsta plaat neergelegd . In een paar maanden over de miljoen views, ondaks dat het nummer op de meeste Nederlandse stations niet gedraaid kon worden. Deze beuker van Hef, Taya en Feis schrijft geschiedenis. De mannen zijn op een missie en ze weten het! Hef & companen communiceren op briljante wijze het onderbuikgevoel van de onderklasse. Het onbehagen. De onrust. De hormonen. De wil om te winnen. En de moordende competitie met broeders. Tegen een apocalyptische achtergrond. Houellebecquiaans. Het is hier niet alleen de vorm die prachtig is, het metrum, de sublieme levering (zonder met de ogen te knipperen), met behoud van flow. De amoraliteit van de onderklasse, van de gehele samenleving als geheel de facto, het insubordinatieve karakter, de compromisloze risico's die rucksichtloos genomen worden voor de stijging op de ladder, het consumentisme, het recht van de sterkste, de vrouw als gebruiksvoorwerp, en de gruwelijke vanzelfsprekendheid daarvan. De Neerlandici gingen de laatste zes weken op het internet nogal met elkaar in discusssie over de precieze tekst en betekenis. Maar ze zijn er blijkbaar uit. Nu met de gehele definitieve tekst : "Loop rond te bellen voor een ganga, whiskey en een ganja. Ik wou nog niet gaan slapen vandaag. Ik loop te hangen door m'n stash. Nu een nigga is gestresst. Nu maar mijn monnie is laag. Ik ga vanavond op een missie. Morgen heb ik monnie, of zit ik vast. Als ik gepopt word, vertel ze hoe een nigga was. Slippers, feunen in een dikke bak. Rennen voor die brieven nigga elke dag. Hef: Ik ben 22, Ik heb zoveel dingen die ik wil doen. Rapmonnie is wack, Ik wil een miljoen. Lets get it in, Ik ben down homie hoe of wat. Nog steeds fly van m'n schoenen naar m'n hoodie swa. Bivak of panty, Hooptie of Bempi. Eén verkeerde move, En ik bang G, (Bang!) Je zegt ik ben veranderd. Ik zeg ik kan niet anders. Skeer en mijn bitches spelen zwanger. Ik heb al lang niet gestund met een paar kop. Ik slaap slecht, Elke dag ben ik tot laat op. èhh, dus niet lullen als ik kom geef het allemaal. Want de huur van deze maand heb ik nog lang niet betaald. Ik ga vanavond op een missie. Morgen heb ik monnie, of zit ik vast. Als ik gepopt word, vertel ze hoe een nigga was. Slippers, feunen in een dikke bak. Rennen voor die brieven nigga elke dag. Badboy Taya: Fok morgen, elke dag op de paperchase. Hoe ik bezig ben denken direct voor TNT. Nè nigga, loaded met mijn strap. Onverwachte situatie en een klik in je bek. Wat de blood clat, zijn je bricks Nigga pak die shit. Zeg meteen waar je kluis is, of ik pak je bitch. Niks persoonlijks, ik kom zeker voor je cash. Mijn komst is black on black, En geloof me die nigga's pissen vers." Kan niet hangen met rappers, Rappers zijn dead broke. Ik heb rampplannen met mijn mannen, En we delen brood. Jij bent de reden voor een label in de rode cijfers. Ik bezorg Peter R. hogere kijkcijfers. Feis: Ik krijg 'm hier niet te pakken. Misschien is Nelski uit op loot. Die man die loopt te stangen, Die man die vraagt om huisbezoek. Ik zeg zo van 'Hallo' De loonie of mijn goonie Ik zeg zo van 'Hallo, dit is de incasso' Ze zeggen zo van 'Oh, oh' Je visie oh ze pakken ruggen. Nigga's dragen lood, Ik praat niet over bankdrukken. Mattie ik wil monnie als een jood Ik ben broke, En ben bereid je af te persen van je soos. Ik moet gaan strijden voor mijn plaats, Maar verwacht mijn mazzel sowieso. Ik laat die boys mij niet naaien, Ik ben homofoob. Ik ga naar huis, Ze gaan cruisen op de snelwegen. Gestolen bak, volle tank, vals kenteken. Bellen voor een ganga, whisky en een ganja. kan nog niet gaan slapen vandaag. Ik loop te hangen door m'n stash. Nu een nigga is gestresst. Nu, maar mijn monnie is laag. Deurwaarders aan je deur, Moeder van je baby die zeurt. Ik heb twee bitches in een wisselgesprek, krijg hoofd van een ander, Kom zo in haar bek. Bel me niet, Bel me niet voor leuke shit. Ik ben een hosselaar, bel me voor... (na na na na na na...) Ik had afgesproken met de chicks zullen we gaan chillen. Maar ik ga naar de bar ik ga drinken. Ik bel die Turk zelf, Zeg hem ik ben eens, In de Queens, Dus kom niet naar hier... " http://www.youtube.com/watch?v=VmlYiT0jZHE Hef ft Badboy Taya en Feis - Op Een Missie (1.030.000 hits) 2009 November Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 maart 2010 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#722 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je al een baan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#725 |
Banneling
|
![]() Bemerk ik daar enige trots. Wat werk ist misschien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor jou een vraag, voor mij een weet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met al die chinese rommel.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 6 maart 2010 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Lexxxus De man die feunt tusssen Ally en Bimre. Lexxxus. Van de NL tv. http://www.youtube.com/watch?v=XLdkh1uouTM De Lexxxus Show Aflevering 3 (14.000 hits) De Lex werkt aan zijn tattoo's. http://www.youtube.com/watch?v=mnSb6tx5RwQ De Lexxxus Show Aflevering 4 (9.000 hits) De Lex hosselt een Bempi X5 bij elkaar en gaat en passant even een paar dagen naar de jilla. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 maart 2010 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#730 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#731 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Flex in Parijs Flex een van de hitmannen van de Amsterdamse rapformatie THC pakte hier uit met een prachtig rap tribuut. Agressie, woede, melancholie, spijt, verdriet, gevat in een hele sterke tekst. Een original gangsta die even een glimp van zijn gevoel laat zien. De strenge Armeens-christelijke achtergrond van deze tuigman speelt nu en dan ook op. Nizella legt een heerlijke hook neer voor de luisteraars ondertussen. Flex zou nog beter zijn indien hij nog meer van zijn Amsterdamse accent (zelfde probleem als broertje RBdjan) uit zijn nummers vijlt. Zou nog wel lichter mogen. "Ik voel een bries, Die blaast langs mijn gezicht, Op mij rug draag ik een gedicht, Waar elk ander voor zwicht, Dit is mijn gedicht, Voor alle mijn gevallen soldaten, Ik zeg jullie, Jullie worden nooit vergeten door de straten, Homie had een goed hart, Als een goede vriend Maar god's plan is wreed, Voor de criminele scene, Maar ik zeg je nu DJ, Rest in peace, Ik hoop dat ik bij jou terecht kom, als ik dood ga op de streets, Ooit blijk neergeschoten door een fokkin' idioot, Voor dood achtergelaten in de modderfokking goot, We missen je allemaal, We missen je alledaags, We gaan retaliaten, Als een fokkin' plaag. Er zijn er nog meer, Ik ga geen namen noemen, In mijn ogen zijn deze mannen stuk voor stuk kampioenen, Dat is het tuigleven voor je, Als jij vecht voor brood, De rest van je leven in de bak, Of jij gaat jong dood. Elke keer als ik denk aan die kame- kameraden, Kan niet bedwingen om mijn tranen te laten, Als ik denk aan mijn soldaten die weg zijn, Oh oh mijn hart doet mij pijn Elke keer als ik loop langs die graven, Ik wou dat ik nog met je kon praten, Ik loop mijn pad alleen, Ik wil met jou zijn. Oh oh mijn hart doet me pijn Begrijp mij goed, Ben jij crimineel? Gappie onthoudt: Dat de hemel daarboven, Voor jou niet is gebouwd, Vergeef me Heer, Want ik leef mijn leven verkeerd, Weet goed dat ik probeer, Maar ik faal elke keer. Zoveel gevallen soldaten hier op de koude straten, Elke keer wordt de pijn moeilijker te verdragen. Maar fok dat, Ik ben een man Maar fok jou! Maar op een dag kom ik de verkeerde tegen, En is het mijn beurt, Dat de straten met mijn bloed rood worden gekleurd. Neem het zoals hij gaat, Vindt de Heer dat het mijn tijd is om te gaan? Graag. Ik was een echte van de straat, Maar nu is het te laat. Vandaag loop ik rond met mijn ziel onder mijn arm, Voor altijd een tuig, Maar vandaag ben ik kalm. Voor mijn gevallen soldaten Er zijn zaken waarbij ik mij niet schaam, Om tranen te laten, Maar stop dat niet. Wat moet komen , Moet komen. Niet aankomen aan mijn status als straatrover; Kleine bitches weten niet waar ze aan begonnen zijn, Dit is het geile criminele leven, Dit is niet rein. Doet de duivel zijn werk. En ik persoonlijk voel dat ik niet welkom ben, Als ik een stap zet in de kerk. Maar tot die tijd, Wil ik de mensen die ik leed heb aangedaan, Zeggen dat het mij eigenlijk enigszins spijt. Elke keer op een begrafenis, Zie ik mensen huilen, Dan wil ik op dat moment, Met wie daar ligt van plaats ruilen, Misschien is het omdat ik iets tekort kom, Of mis. Doe mijn ogen dicht, En verdwijn daar in de duisternis." http://www.youtube.com/watch?v=az20sZRi27w Flex Ft. Nizella - Gevallen Soldaten (62.000 hits) 2007 Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 maart 2010 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#732 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer en meer blijkt Brace toch in deze draad thuis te horen. Een update: "Brace was een vriend behulpzaam die een huurder in een huis had zitten die niet betaalde", vertelt Mr. Theo Hiddema aan RTL Boulevard. "Hij heeft zijn vriend toen geholpen om de meneer te overtuigen om te betalen." En dat deden de zanger en zijn vriend in de ogen van justitie niet helemaal zoals het hoort. "Ze hebben de man meegenomen naar een gesloten ruimte en hem laten bellen met familie om het geld bij elkaar te krijgen. Tegen hen heeft hij ook gewoon gezegd door wie hij werd vastgehouden. Het was niet de bedoeling om de persoon in kwestie te krenken, want zijn hele omgeving wist waar hij zat." De man zou ook zijn bedreigd met een alarmpistool. "Het wapen in kwestie was niet van Brace, maar hij was in dezelfde ruimte als het wapen, wat je volgens de wet nou eenmaal niet mag hebben." De zanger wordt verdacht van wederrechtelijke vrijheidsberoving, poging tot afpersing en overtreding van de wapenwet." (De Telegraaf) En de witte Nederlandse rechters uit Amsterdam Zuid (postcodes 1071 en 1072) kunnen genadeloos zijn voor de blackman. Sterkte! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je die gasten hun smoelwerk eens objectief bekijkt, die brace bv, dan ligt het er toch vingerdik op dat het uitschot te tam is om te gaan werken?
![]() |
#734 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar... Tot hier toe zijn het precies allemaal apen in deze draad wel te verstaan
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 11 maart 2010 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#735 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Spuw het er uit verdorie "wat voor een bende bleek-bruine-aapjes is dit zootje ongeregeld" ![]() Kom dat tegen in den donkeren op 't straat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon "ja" antwoorden op de vraag "Auto wassen voor bwana? Is 2 euro".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#738 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Monki Rap uit de Nederlanden?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |