![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En mijn vraag aan jou is of je daar ook zo'n simplistische verklaring voor hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan hoor ik graag uw analyse met betrekking tot Afro-Amerikanen.
![]() |
![]() |
#724 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste groep lieden waarmee er in ons land problemen zijn zijn de boven ons gestelden, de onbestrafbaren, de zelfverrijkers, aka de witte sprinkhanen. Dat deze politieke kaste islamitisch zou zijn, is nieuw voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vraag alleen of je een verklaring hebt. Hun situatie is vergelijkbaar.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 22 februari 2010 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Afro-Amerikanen kwamen in een segregatiemaatschappij terecht en hebben zich daaruit moeten klauteren. De islamieten kwamen in uitkeringsstaten terecht, zijn zich gaan segreren in hun ghetto's, klampen zich aan de taal, de tradities en religie van hun heimweeland vast, zijn meer geinteresseerd in alhier totaal gedepasseerde concepten als famillie-eer dan in educatie en vorming, kortom ze bewerkstellingen zelf hun economische achterstand door hun integratie-onwil. Afro-Amerikanen zijn vaak heel gelovig, maar uiten dat niet op manieren die hun afkeer voor de maatschapij weerspiegelt. Moslims gaan van generatie op generatie radicaliseren in hun geloofsbeleving en uiten dat dan ook op manieren die hun afkeer voor de maatschappij van de ongelovigen duidelijk maakt. Zij zaaien wat ze oogsten. Laatst gewijzigd door Cut de krap : 22 februari 2010 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is een betwistbare stelling.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gaat u nu insinueren dat moslims andere sociale rechten genieten dan oude Belgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#732 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou eerder durven insinueren dat zelfs niet alle oude Belgen van dezelfde sociale rechten genieten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- oververtegenwoordiging in gevangenissen - oververtegenwoordiging in werkloosheid - oververtegenwoordiging bij sociale uitkeringen - oververtegenwoordiging in huisvesting van slechtere kwaliteit - lagere scholingsgraad - grotere armoede - lagere levensverwachting - ondervertegenwoordiging bij vrije beroepen - ondervertegenwoordiging bij kaders en managment - ondervertegenwoordiging in politieke vertegenwoordiging - beiden groepen wijten hun sociaal-economische positie aan racisme Zo, dat er zijn maar enkele. Die zijn er, die kan je mathematisch vaststellen. Mijn vraag was simpel: heb je daar een verklaring voor. Als je er geen hebt, mag je gewoon 'nee' antwoorden, hoor. Dat is hier niet erg, het is geen kwis en er valt niets te winnen of te verliezen. Het is ook geen examen of zo. Het is een eenvoudige vraag.
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#735 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hun sociale situatie kan gelijkaardig zijn, dat betekent niet dat de onstaansredenen daarom dezelfde zijn. Hun geschiedenis is anders. Waarom eigenlijk niet hun sociaal-economisch achterstand vergelijken met de algemeen penibele toestand van de doornsee moslim in de moslimlanden? Bang dat de vinger op de etterende wonde gelegd wordt? De enige reden waarom je Afro-Amerikanen in deze draad MISBRUIKT is eigenlijk om op sluwe wijze die typische linkse zelfhaat te etaleren en het vingertje te wijzen naar de schuldige 'blanke'. Dat alles om met een grote boog omheen het gebrek aan zelfredzaamheid en ondernemingszin van de moslimmigrant heen te kunnen lopen. De typische linkse cultivering van de slachtoffertjescultuur. Hoe zielig toch. Laatst gewijzigd door Cut de krap : 22 februari 2010 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De sociale wetgeving in de VSA is zeer beperkt vergeleken met die van de allermeeste landen in Europa. In geval van ziekte, werkloosheid etc moet men zich in de VSA maar verzekeren of anders gewoon creperen. Hooguit krijgt men wat social welfare coupons om net niet helemaal te sterven van de honger. Of liefdadigheid van één of ander kerkgenootschap. Dat is dus al niet te vergelijken met de situatie in Europa, waarin iedereen nog altijd een dak boven het hoofd gegarandeerd is, genoeg te eten, en een menswaardig bestaan, zonder dat daar echt veel eisen aan worden gesteld. Het hele slavernijverhaal in de VSA en de strijd om gelijke rechten in de jaren '50 en '60 daar is er nog altijd direct danwel indirect de oorzaak van dat een relatief groot aantal negers in de VSA inderdaad sociaal achtergesteld is. Tot zover klopt die oude doctrine dus wel, omdat de VSA toch redelijk rauw 'ieder voor zich' kapitalisme vertegenwoordigt. Terug naar de situatie in Europa: Die moslims kwamen naar hier om een beter leven te vinden. Zij genieten dezelfde rechten op al die mooie uitkeringen als autochtonen. Dezelfde goede scholing enz enz. Ze krijgen alle kansen en mogelijkheden aangeboden om het nog beter te krijgen, en toch slagen ze daar niet in, terwijl andere groepen immigranten met een vergelijkbare uitgangssituatie daar wonderwel veel en veel beter in slagen. En dat zou toch te denken moeten geven. Dan heeft het wat die moslims betreft echt niet met sociale achtergesteldheid te maken, maar met de onwil tot integratie. Disclaimer, voordat mensen weer beginnen te zeiken over het over één kam scheren enzo: Ik heb het hier over groepen als geheel, individueel zijn er genoeg uitzonderingen te vinden natuurlijk, maar we hebben het hier over algemene tendenzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we bovenaan beginnen: een familie met buitenlandse 'roots' mag zich 'Koninklijk' noemen, en daar hangen wel wat voordelen aan vast. Voordelen waar alle andere oude Belgen alleen maar van kunnen dromen.
Rond die familie cirkelen een aantal andere families, velen - maar niet allen - 'van adel'. Ook zij genieten van voordelen waar de andere oude Belgen alleen maar van kunnen dromen. En nu maken we plots een reuzensprong naar beneden: daar bevindt zich een heel grote groep oude Belgen met wie geen van bovengenoemden ooit zou willen ruilen. U mag drie keer raden waarom.
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 |
Banneling
|
![]() Ik denk eerder dat Djimi iets bedoelt als dat er twee groepen van profitariaat zijn, eentje helemaal bovenaan, en eentje helemaal onderaan. Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar je hebt duidelijk geen antwoord. Dat is niet erg. Citaat:
Ik weet niet hoe penibel de toestand voor de doorsnee inwoner van Abu Dhabi is, of die van Saoedi-Arabië of die van Qatar of de andere Verenigde Arabische Emiraten. Ik heb de indruk dat quasi alle moslims daar in uiterste welvaart leven. Ik weet ook niet hoe penibel de situatie in Indonesië is. Bij mijn laatste bezoek was het daar bijzonder welvarend in sommige streken. Net zoals ik in Turkije heb kunnen vaststellen. Ik weet dat er in Libië redelijke welvaart is, net zoals in Iran en dat daar zowel hoogopgeleide middenklasse en hogere klasse bestaat als proletariaat. Tunesië is niet bepaald arm. Dat lijkt me één van jouw denkfouten: jij gaat er van uit dat alle moslimlanden vergelijkbaar zijn zoals alle moslims vergelijkbaar zijn. Dat is wat te eenvoudig. De meeste moslimlanden zijn zoals hier kapitalistisch. Dat betekent dat je daar een hoog opgeleide, welvarende klasse hebt. En natuurlijk een middenklasse die doorgaans wat kleiner is dan hier en een proletariaat dat er meestal slechter aan toe is dan hier. Niet alle moslims zitten dus in dezelfde sociaal-economische situatie. En de situatie is niet in alle landen hetzelfde. En dat geldt ook voor die mensen: ze zijn niet allemaal hetzelfde, ze denken niet hetzelfde, ze doen niet hetzelfde, ze geloven niet hetzelfde en ze gedragen niet hetzelfde. Ik vrees dat jij misschien een heel klein beetje veralgemeent. En da's nooit een verstandig uitgangspunt. Wat de gelijkenissen tussen Afro-Amerikanen en Arabische migranten hier betreft: die gelijkenissen zijn niet toevallig. En ze hebben - zo heb je zelf al vastgesteld - niets met godsdienst of met afkomst te maken. Dat heb je al goed geanalyseerd. Nu nog iets verder proberen na te denken. Als je nog niet te moe bent natuurlijk.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 22 februari 2010 om 23:14. |
||
![]() |
![]() |