Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2010, 18:39   #721
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik vind artijok eerder neutraal. Niet pro of contra. jij bent contra en daarom zie je alles wat niet contra is als pro.
Ik vind artisjok's prohoofddoek in de klas standpunt zeker niet neutraal. Het sluit volledig aan bij wat de haatbaarden vinden en houdt geenszins rekening met wat de meisjes vinden die gedwongen worden om zo'n doek te dragen, noch houdt het rekening met de mening van jongeren die totaal niet geconfronteerd willen worden met zo'n sexistisch apartheidssymbool.
Dat ze in de kaart speelt van de haatbaarden, lag natuurlijk volledig in de lijn der verwachtingen.

Gelukkig is er bijna overal een verbod.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 18:46   #722
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Kortom, Artisjok is pro achterlijke islamitische symbolen, zoals de hoofddoek.
Bladzijde na bladzij gekronkel en gedraai om uiteindelijk dan toch toe te geven dat ze geen probleem heeft met dit achterlijk en sexistisch apartheidssymbool in de school enzo verder.
Wat een kinderachtige reactie op een volwassen antwoord van Artisjok.

Hij schrijft geen enkel symbool te willen verbieden.
Ik persoonlijk zou een kruis rond uw nek ook achterlijk kunnen vinden, maar waarom zij ik?
Ik zou het hangen van kerstversiering aan de oren van westerse vrouwen ook achterlijk en seksistisch kunnen vinden, maar dat doe ik niet.

Ik ben ook wel voor enige vorm van vrijheid in wat ik al dan niet mag dragen, zonder dat de overheid zich daar moet mee moeien.
Ik ben niet echt tegen uniformen op school, en er moeten wel bepaalde grenzen zijn waarbinnen kan gewerkt worden, en er kan inderdaad wel gediscussieerd worden over wat kan en niet kan, maar ik volg Artisjok wel in zijn mening.
Oud 19 september 2010, 18:51   #723
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind artisjok's prohoofddoek in de klas standpunt zeker niet neutraal. Het sluit volledig aan bij wat de haatbaarden vinden en houdt geenszins rekening met wat de meisjes vinden die gedwongen worden om zo'n doek te dragen, noch houdt het rekening met de mening van jongeren die totaal niet geconfronteerd willen worden met zo'n sexistisch apartheidssymbool.
Dat ze in de kaart speelt van de haatbaarden, lag natuurlijk volledig in de lijn der verwachtingen.

Gelukkig is er bijna overal een verbod.
Ik wist niet dat die "haatbaarden" tegen een verplichting om een hoofddoek te dragen zijn. Ik wist niet dat zij erkennen dat er vrouwen zijn die verplicht worden om een hoofddoek te dragen.waren. Ik wist niet dat die "haatbaarden" voor de vrije keuze voor iedereen om zich te kleden zoals hij/zij wil zijn.

Ik weet onderwijl wel dat jij tegen een vrije keuze bent om zich te kleden zoals men zelf wil.
Blijkbaar heb jij wel dezelfde ideeën als die "haatbaarden".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 18:55   #724
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Ik persoonlijk zou een kruis rond uw nek ook achterlijk kunnen vinden, maar waarom zij ik?
Ik zou het hangen van kerstversiering aan de oren van westerse vrouwen ook achterlijk en seksistisch kunnen vinden, maar dat doe ik niet.

Ik ben ook wel voor enige vorm van vrijheid in wat ik al dan niet mag dragen, zonder dat de overheid zich daar moet mee moeien.
Ik ben niet echt tegen uniformen op school, en er moeten wel bepaalde grenzen zijn waarbinnen kan gewerkt worden, en er kan inderdaad wel gediscussieerd worden over wat kan en niet kan, maar ik volg Artisjok wel in zijn mening.
Ik heb recht op mijn mening en verkondig ze dan ook. Dat is de bedoeling van een forum.
De vraag betrof achterlijke islamitische symbolen. Wil je een discussie starten over andere achterlijke symbolen, ga je gang.
Vergeet niet dat het verbod in de scholen er is gekomen omdat islamitische hoofddoekextremisten de sfeer compleet verbrodden voor anderen in bepaalde antwerpse scholen. Ik hecht meer waarde aan de ervaringen van de directrice van die scholen, dan aan het dogmatisch gepapegaai van een extreem-links wereldvreemd element, dat zonder kennis van zaken spreekt.
Oud 19 september 2010, 18:58   #725
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik wist niet dat die "haatbaarden" tegen een verplichting om een hoofddoek te dragen zijn. Ik wist niet dat zij erkennen dat er vrouwen zijn die verplicht worden om een hoofddoek te dragen.waren. Ik wist niet dat die "haatbaarden" voor de vrije keuze voor iedereen om zich te kleden zoals hij/zij wil zijn.

Ik weet onderwijl wel dat jij tegen een vrije keuze bent om zich te kleden zoals men zelf wil.
Blijkbaar heb jij wel dezelfde ideeën als die "haatbaarden".
Citaat:
Naar mijn mening moet de hoofddoek niet verboden worden in publieke ruimtes zoals scholen (leerkracht leerling) gemeentehuis etc.. en moet het wel kunnen, zoals in Engeland.
= precies dezelfd mening als die van de haatbaarden
Oud 19 september 2010, 18:59   #726
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
= precies dezelfd mening als die van de haatbaarden
zijn engelsen haatbaarden?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 19:00   #727
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Kinderachtig is eigenlijk dat je niet reageert op andere hun mening. Hun mening staat je niet dan noem je het maar kinderachtig. Of je gaat wat zeuren hier ..http://forum.politics.be/showthread.php?t=143593&page=5

Volwassenen die zetten mensen die ze niet graag hebben op hun negeerlijst. HINT !

Laatst gewijzigd door grimbergen : 19 september 2010 om 19:01.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 19:00   #728
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, Artisjok is pro achterlijke islamitische symbolen, zoals de hoofddoek.
Bladzijde na bladzij gekronkel en gedraai om uiteindelijk dan toch toe te geven dat ze geen probleem heeft met dit achterlijk en sexistisch apartheidssymbool in de school enzo verder.
Dat zijn allemaal lege woordjes die in het best geval subjectief kunnen zijn, maar dat is jou toch niet vreemd/onbekend, he?

Laatst gewijzigd door porpo : 19 september 2010 om 19:01.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 19:01   #729
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
zijn engelsen haatbaarden?
Het zijn natuurlijke de domme dhimmies van Labour die dit mogelijk hebben gemaakt.
Oud 19 september 2010, 19:02   #730
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Dat zijn allemaal lege woordjes die in het best geval subjectief kunnen zijn, maar dat is jou toch niet vreemd/onbekend, he?
Elke mening is subjectief. Nee, die woorden zijn welbewust gekozen en elk eerder door mij beargumenteerd.
Oud 19 september 2010, 19:13   #731
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke mening is subjectief.
En daar stopt het.
Oud 19 september 2010, 19:14   #732
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn natuurlijke de domme dhimmies van Labour die dit mogelijk hebben gemaakt.
ok dan,.. als je doorgaat kom je via jouw logica op grappige resultaten uit.

De dhimmies vielen Irak binnen!
trouwens ook ludiek hoe je alles wat afwijkt van jouw contra-standpunt demoniseert.

Laatst gewijzigd door Moslim! : 19 september 2010 om 19:16.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 19:14   #733
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb recht op mijn mening en verkondig ze dan ook. Dat is de bedoeling van een forum.
De vraag betrof achterlijke islamitische symbolen. Wil je een discussie starten over andere achterlijke symbolen, ga je gang.
Vergeet niet dat het verbod in de scholen er is gekomen omdat islamitische hoofddoekextremisten de sfeer compleet verbrodden voor anderen in bepaalde antwerpse scholen. Ik hecht meer waarde aan de ervaringen van de directrice van die scholen, dan aan het dogmatisch gepapegaai van een extreem-links wereldvreemd element, dat zonder kennis van zaken spreekt.
Ik moet je ontgoochelen; het verbod op levensbeschouwelijke kentekens is nog niet van kracht.
http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx

Hecht jij evenveel waarde aan de ervaringen van de directeurs van andere scholen; die geen verbod willen?
Oud 19 september 2010, 19:15   #734
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
En daar stopt het.
Niet echt. Sommige meningen wegen zwaarder door, anders was men niet gekomen tot bij vb een hoofddoekverbod.
Oud 19 september 2010, 19:17   #735
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik moet je ontgoochelen; het verbod op levensbeschouwelijke kentekens is nog niet van kracht.
http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx

Hecht jij evenveel waarde aan de ervaringen van de directeurs van andere scholen; die geen verbod willen?
In de betreffende Antwerpse scholen wel.
Tal van anderen zijn al gevolgd.
In Wallonië is er trouwens al veel langer een verbod in het gemeenschapsonderwijs.
Het vrij onderwijs kijkt de kat uit de boom; maar van zodra zij een tsunami aan kopvodden over de vloer krijgen, zal 't rap afgelopen zijn.
Oud 19 september 2010, 19:20   #736
Alboreto

Standaard

Citaat:
Daarom ook dat ik mijn mening gaf.
Blij dat ik uw goedkeuring meedraag.
Oud 19 september 2010, 19:22   #737
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt. Sommige meningen wegen zwaarder door, anders was men niet gekomen tot bij vb een hoofddoekverbod.
Wij spreken hier niet over kerk van middeleeuwen en haar alternatief in hedendaagse tijd (radicale laïcité).
Oud 19 september 2010, 19:23   #738
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Kinderachtig is eigenlijk dat je niet reageert op andere hun mening.
Ik heb ook gereageerd op hun mening moest ge de moeite nemen om mijn post te lezen.

Maar als het u een troost kan geven, ik vind uw bijdragen ook zeer kinderachtig (imho).
Oud 19 september 2010, 19:24   #739
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom ook dat ik mijn mening gaf.
Blij dat ik uw goedkeuring meedraag.
Natuurlijk mag je je mening kwijt. Als je maar niet begint te stalken, zwalpen, rond de pot draaien, selectief lezen, verdraaien, kronkelen, zagen, zeuren en harassen zoals een niet nader genoemd forumlid.
Oud 19 september 2010, 19:28   #740
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag je je mening kwijt. Als je maar niet begint te stalken, zwalpen, rond de pot draaien, selectief lezen, verdraaien, kronkelen, zagen, zeuren en harassen zoals een niet nader genoemd forumlid.
Je hoeft niet zo hard te zijn voor jezelf.
Herpak je; en we zwijgen er verder over.

Laatst gewijzigd door artisjok : 19 september 2010 om 19:29.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be