![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Dat je zelfs de noodzaak ziet om die vraag te stellen maakt ze beantwoorden waarschijnlijk overbodig en nutteloos. 'Lost case' komt in me op...
Citaat:
Ik herhaal de vraag nog even. Het is een ja/neenvraag, het antwoord is dus ja of neen. Ken je dat concept? De vraag: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik herhaal dus nog een keer: Citaat:
Citaat:
Citaat:
We gaan de definitie nog wat ingewikkelder maken: wat met adoptie? Mogen homo's trouwen als ze later kinderen adopteren? Spin spin spin... In essentie komt het er gewoon op neer dat jullie niet willen dat homo's mogen trouwen omdat jullie vinden dat homo's niet mogen trouwen. Niks meer, niks minder. De rest is niet meer dan wat kunst- en vliegwerk om dat eenvoudige feit wat te proberen bedekken onder een laagje vernis. Spijtig genoeg voor jullie trappen de meeste mensen daar al lang niet meer in... |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#725 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het huwelijk IS een samenlevingscontract (niet meer en niet minder, ongeacht de fantasietjes die jij er nog denkt te moeten bijsleuren)
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 30 januari 2013 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens -en dat werd ook al een paar keer gezegd- komt het huwelijk ook voor bij volkeren die geen contracten opmaken. Bovendien -en dat werd ook al een paar keer gezegd- als het uw overtuiging is dat het huwelijk slechts een samenlevingscontract is, wel, verkoop dat dan aan de homofielen. Maak hen wijs dat ze getrouwd zijn als ze een samenlevingscontract tekenen. Maar ik vrees dat je van een kale reis terug zult komen. Ook bij hen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 januari 2013 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat bij u dus slechts om de benaming. Totaal onzinnig om een tweede contract, welke een kopie is van het contract van het huwelijk, in te voeren met een andere benaming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Deze en die andere draad staan bol van de voorbeelden waarin jij en Jan een link trachten te leggen tussen het huwelijk en voortplanting. Die link bestaat niet buiten een religieuze context. Jullie argumenten zijn dus wel degelijk religieus geïnspireerd, ook al probeer je nog zo hard om dat te ontkennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#732 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#733 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tenzij je natuurlijk een segregatie tussen homo- en heteroseksuelen nastreeft. En daar is het Jan en Paulus natuurlijk om te doen: benadrukken hoe 'minderwaardig' en 'abnormaal' homoseksuelen wel zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus.Zou u akkoord gaan met een samenlevingscontract die exact dezelfde rechten en plichten met zich meebrengt als een huwelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#735 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#736 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... wel dat vind ik een hele grote belediging en ik ben er van overtuigdn dat wanneer ik dat over u zou zeggen, jij daar net hetzelfde zou overdenken. Voor mij zijn alle mensen gelijkwaardig. Dat heb je zwart op wit. En je hebt nu ook zwart op wit dat ik je zal negeren voor de rest van de thread, als je me blijft beledigen, zonder eniege grond daarvoor. Dat is nu al paaaagina's bezig dat spelletje en het moet nu maar eens gedaan zijn. Ik denk persoonlijk dat zelfs de holebi's beschaamd zouden zijn als ze zouden weten welke "discussietechnieken" jij er op nahoudt, zogezegd voor hun rechten. Ik denk dat echt. De holebi's die ik ken, zijn heus wel van een ander kaliber als jij. Daar kun je wél een deftig gesprek mee voeren. Op een leuke manier zelfs. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze moest instemmen dat de kinderen protestants opgevoed zouden worden. Dit accepteert de RK niet, ofwel een "contractuele regel". Totale onzin overigens waarom de kinderen zonodig protestants opgevoed moesten worden. Al werden ze Boedistisch opgevoed ... who cares. De meeste Nederlanders (en Belgen) zijn niet meer religieus, het zal hen dus worst zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laat ik de vraag even terugschieten: zou JIJ akkoord gaan met een samenlevingscontract voor homo's met exact dezelfde rechten en plichten als een huwelijk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.... je begrijpt dat dit zo niet is. Het huwelijk is trouwens veel ouder dan de Roomse kerk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |