Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2015, 21:38   #721
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Nee, net het tegenovergestelde, vandaar dat vraagteken
Dit bericht was er om het zinloze argument aan te tonen van iemand die beroep wou doen op de huidige wet als scheidsrechter.
Ok. Ik heb het dan verkeerd begrepen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 21:39   #722
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat mogen dan wel die "ondergeschikte en nep-argumenten" wel zijn? Somt u ze eventjes op en weerlegt u ze ook?
Wil jij even jouw berichten in deze draad terug in ogenschouw nemen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 21:43   #723
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Opnieuw komt u aandraven met de kerk. Laat het ons er even over eens zijn da t de kerk niet relevant is in een rationele discussie.
Tja, ga klagen bij Schoofzak , hij wou een discussie over abortus & kerk.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 21:45   #724
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

De discussie gaat hier precies meer over JvdB dan over abortus hihi
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 21:46   #725
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Jan haalt hier allerhande zij- en ondergeschikte, soms nep-argumenten enz. enz. aan om "de discussie levendig te houden" omwille van ... bla bla ...

maar wat zou hij antwoorden op een soortgelijke vorm van debatteren vanwege een francofoon of vanwege een belgicist, inzake de onafhankelijkheid van Vlaanderen ?

.
Hola! De handschoenen gaan af. JvdB proberen te pakken op zijn Vlaams gezindheid, da's riskant.

BTW, Vlaams Nationalisme is ook een geloof, dus ik vind uw anti religieuze houding een beetje hypocriet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2015, 22:22   #726
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wil jij even jouw berichten in deze draad terug in ogenschouw nemen ?

.
Uw repliek is als "ik zeg dat het zo is, omdat het is zoals ik het zeg". Meer vind ik echt niet aan argumentatie...
Oud 26 april 2015, 06:02   #727
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hola! De handschoenen gaan af. JvdB proberen te pakken op zijn Vlaams gezindheid, da's riskant.

BTW, Vlaams Nationalisme is ook een geloof, dus ik vind uw anti religieuze houding een beetje hypocriet.
Dat stoort mij niet.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 26 april 2015, 06:04   #728
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw repliek is als "ik zeg dat het zo is, omdat het is zoals ik het zeg". Meer vind ik echt niet aan argumentatie...
Wellicht hebben we beiden de argumenten al herhaald en herhaald, maar verschillen we grondig van filosofische visie.

We zullen beiden onze weg wel verder gaan.
En zien het de zaak in het parlement verder wel of niet behandeld wordt.

.

Oud 26 april 2015, 06:17   #729
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mogen dan wel die "ondergeschikte en nep-argumenten" wel zijn? Somt u ze eventjes op en weerlegt u ze ook?
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 06:40   #730
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat de Kerk hier leert, is misschien niet relevant voor u, maar wel voor mij. Ik ben trouwens nog altijd benieuwd naar uw invulling van "rationaliteit" in relatie tot dit onderwerp.
Een rationele discussie is een discussie gebaseerd op feiten zoals we ze nu kennen. Het bestaan van een god is geen feit, dus elk argument dat gebaseerd is op dit bestaan is dus per definitie niet rationeel.

U zou nu kunnen stellen dat het niet-bestaan van een god ook geen feit is, maar als ik bedoel de feiten zoals we ze nu kennen bedoel ik ook dat er ook van uitgaan dat hetgene waarvan het bestaan niet bewezen is ook niet bestaat. Er zijn nml meer zaken die niet bestaan dan er zijn die wel bestaan en indien we met elk bestaan rekening zouden moeten houden kunnen we sowieso geen rationele redenering opbouwen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 06:54   #731
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat de Kerk hier leert, is misschien niet relevant voor u, maar wel voor mij.
Ik wil mss ook even stellen dat ik in principe totaal geen probleem heb met het feit dat de kerk zich tegen abortus uitspreekt, dit is een recht.

Ik vind het wel wat jammer dat de anti-abortus beweging zich laat verleiden tot goedkope propaganda zoals poppetjes in de bussen stoppen, gruwelijke foto's van foetussen publiceren en proberen aan te tonen dat de foetus een schreeuw laat horen op het moment van de zuigcurettage, enz... maar ik ga ervan uit dat het doel de middelen heiligt. Het is al bij al niet illegaal en het zal in sommige gevallen zelfs een omgekeerd effect teweeg brengen.

Mijn punt is echter, het kan wel belangrijk zijn voor u, maar u bent niet in de buurt gekomen om mij te doen twijfelen over de legalisering van abortus, integendeel. Door de discussie aan te gaan is mijn opstelling daaromtrent alleen verscherpt.

Ik ben een ingenieur en sta altijd open voor rationele argumenten, zowel professioneel als privé. Het feit dat u mij niet kunt overtuigen is omdat uw argumenten niet sterk genoeg zijn en dit zal waarschijnlijk ook zo zijn bij een groot deel van de bevolking.

Dit wou ik gewoon even meegeven. Ik denk dat ik het onderwerp hiermee ook maar zal afsluiten.
Oud 26 april 2015, 21:01   #732
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een rationele discussie is een discussie gebaseerd op feiten zoals we ze nu kennen. Het bestaan van een god is geen feit, dus elk argument dat gebaseerd is op dit bestaan is dus per definitie niet rationeel.
Bij mijn weten heb ik, tenzij uitdrukkelijk door iemand gevraagd, niet gesproken over geloof of God.

Als ik echter over de uniciteit van de bevruchting spreekt, komt u doodleuk af met "dat is niet rationeel". Het waarom ontbreekt evenwel.
Oud 26 april 2015, 21:02   #733
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het wel wat jammer dat de anti-abortus beweging zich laat verleiden tot goedkope propaganda zoals poppetjes in de bussen stoppen, gruwelijke foto's van foetussen publiceren en proberen aan te tonen dat de foetus een schreeuw laat horen op het moment van de zuigcurettage, enz... maar ik ga ervan uit dat het doel de middelen heiligt. Het is al bij al niet illegaal en het zal in sommige gevallen zelfs een omgekeerd effect teweeg brengen.
Bang dat de gruwelijkheid van abortus iets te nadrukkelijk in beeld komt?
Oud 26 april 2015, 21:03   #734
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn punt is echter, het kan wel belangrijk zijn voor u, maar u bent niet in de buurt gekomen om mij te doen twijfelen over de legalisering van abortus, integendeel. Door de discussie aan te gaan is mijn opstelling daaromtrent alleen verscherpt.
Dezelfde bewoordingen kan ik op mij toepassen. Voor het overige is het trouwens niet belangrijk voor mij, maar is het wel jammer voor het ongeboren kind dat eens te meer miskend wordt.
Oud 26 april 2015, 21:04   #735
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben een ingenieur en sta altijd open voor rationele argumenten, zowel professioneel als privé. Het feit dat u mij niet kunt overtuigen is omdat uw argumenten niet sterk genoeg zijn en dit zal waarschijnlijk ook zo zijn bij een groot deel van de bevolking..
Tot op heden weet ik niet wat voor u eigenlijk "rationele argumenten" kunnen zijn.
Oud 27 april 2015, 03:22   #736
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten heb ik, tenzij uitdrukkelijk door iemand gevraagd, niet gesproken over geloof of God.
Nee, dat klopt. Vrij opvallend trouwens dat jij dit angstvallig vermijdt.
Oud 27 april 2015, 10:44   #737
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Als ik echter over de uniciteit van de bevruchting spreekt, komt u doodleuk af met "dat is niet rationeel". Het waarom ontbreekt evenwel.
Ik erken volledig dat de combinatie van de DNA van een bevruchte eicel uniek is, waarschijnlijk uniek in het universum alhoewel ik daar geen uitspraken kan doen omdat ik de omvang van het universum niet ken.

Dus als ik uw redenering zou volgen, dan is dit feit, de uniciteit zoals u het noemt een reden om er een absolute waarde aan te hechten die met alle mogelijke middelen moet beschermd worden, is het zo dat ik dit moet interpreteren?
Oud 27 april 2015, 10:51   #738
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dezelfde kerk gaat iets losser om met eigen werknemers die ongevraagd hun leuter in een kind stoppen. Onder het motto 'what doesn't kill you makes you stronger". Of zoiets.

Ik versta die dubbele moraal echt niet. Of eigenlijk wel, rottigheid uit eigen rangen mag worden gerelativeerd, toegedekt. Een moreel failliete instantie als de katholieke kerk zou beter zwijgen over het welzijn van kinderen.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 11:17   #739
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dezelfde kerk gaat iets losser om met eigen werknemers die ongevraagd hun leuter in een kind stoppen. Onder het motto 'what doesn't kill you makes you stronger". Of zoiets.

Ik versta die dubbele moraal echt niet. Of eigenlijk wel, rottigheid uit eigen rangen mag worden gerelativeerd, toegedekt. Een moreel failliete instantie als de katholieke kerk zou beter zwijgen over het welzijn van kinderen.
Hier moet ik je bijtreden.
Om nog maar te zwijgen over de opvang die ze bieden aan pedofielen. De kerk moet inderdaad mooi zwijgen als het op morele kwesties aankomt.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 11:31   #740
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel merkwaardig, dat je, ondanks je meer dan honderdduizend berichten, nooit kritiek hebt gehad over de gruwelijkheid van het grootschalig (ja, mondiaal zelfs) kindermisbruik door geestelijken, dat enkele jaren terug, openbaar werd gemaakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be