![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar nu terug even naar de essentie
HOE verklaar je de verschillende soorten ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Recombinatie zorgt net voor het "aws he's got his mother's eyes but his father's chin" enzovoort. Citaat:
Variatie is echt wel dit: afwijking van een bestaand individu. Niets zegt dat het DNA meer informatie moet bevatten dan beschikbaar, het moet gewoon een unieke combinatie zijn van die informatie/invulling/allelen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Athelas : 18 januari 2016 om 02:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#724 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik gaf cavia's als voorbeeld. In dit topic staat ook een voorbeeld van variatie bij vlinders en motten. En hoe selectie op hen werkte. Een cavia is een huisdier en zoals ik al aangaf zou de natuur die kleuren er heel anders uitselecteren dan thuis zonder bedreigingen. u noemde dat recombinatie, maar dat is het niet en ook niet bij de homo sapiens. Zoja, een bronnetje? Je gaat toch geen GeertVDB zijn die een bron voor variatie vraagt he? ![]() Of schuilt het erin dat variatie kleiner werd? Dan bedoelde ik meer de diversiteit. Ook al neemt variatie toe, de voorgaande uitgestorven soorten komen er niet met terug. Als een vissoort verdwijnt, komen daar meer insecten van, komen er meer insecten verspreiden er meer parasieten... Dat is een "toenemende" variatie op een slinkende diversiteit. Maar weegt als je eerlijk bent niet op. Laatst gewijzigd door Peche : 18 januari 2016 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat vraag ik al jaren, maar al wat je zegt "dat is al gezegd en getoond". Neen Praha, mijn olifantengeheugen heeft daar geen data van opgeslaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Terwijl recombinatie voor een andere genetica zorgt dan beide ouders. Geef me eens een voorbeeld zonder een virus te betrekken. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Een variatie die kleiner werd en na het uitselecteren kon triveren. Van de leguaan tot het gordeldier en van de vinken tot de motten. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed bezig! Neen, diversiteit neemt af, er kunnen uitschieters zijn die daar van profiteren, maar is geen toename in bio diversiteit. Die soort bestond al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- mutations - gene flow - genetic shuffling Sex and genetic shuffling Sex can introduce new gene combinations into a population and is an important source of genetic variation. You probably know from experience that siblings are not genetically identical to their parents or to each other (except, of course, for identical twins). That's because when organisms reproduce sexually, some genetic "shuffling" occurs, bringing together new combinations of genes. For example, you might have bushy eyebrows and a big nose since your mom had genes associated with bushy eyebrows and your dad had genes associated with a big nose. These combinations can be good, bad, or neutral. If your spouse is wild about the bushy eyebrows/big nose combination, you were lucky and hit on a winning combination! This shuffling is important for evolution because it can introduce new combinations of genes every generation. However, it can also break up "good" combinations of genes. http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/evo_22 Recombination Genetic recombination is the process by which the combinations of alleles observed at different loci in two parental individuals become shuffled in offspring individuals. Such shuffling can be the result of recombination via intra-chromosomal recombination (crossing over) and via inter-chromosomal recombination (also called independent assortment). In other words, it is a process by which a breaking of a strand occurs and then rejoined to a different DNA molecule therefore the offspring now having a different combination of alleles from their parents. The crucial events of meiosis are those which are responsible for recombination, which means that the combinations of alleles passed by individuals to their offspring differ from those that were passed to the individuals by their parents. This helps to a level of genetic variation. http://www.wikilectures.eu/index.php..._Recombination https://www.youtube.com/watch?v=BlnUNmfGn7I https://www.youtube.com/watch?v=jrGpD13LLf8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 |
Banneling
|
![]() Gaat niet op voor dat voorbeeld uit die cavia's.
Tenzij ge rassen zou interbreeden (crossing over). Maar het ging over variatie in kleuren en ja het was een slecht voorbeeld. Die insecten in dit topic waren een beter voorbeeld omdat daar de selectie al op was toegepast. Weet je wat ons probleem is? Gij kijkt naar evolutie via mutatie, ik zie variatie. En ik zie variatie niet als gevolg van mutatie, maar van iets dat er al reeds in zit of niet in zit. Dat gaat er niet uit muteren. Dat varieert gewoon ![]() Maar recombinatie zoals bij bv virussen heeft hier weinig mee te maken eigenlijk. Recombinatie is als er 2 verschillende dingen interacten waar een ander resultaat uitkomt. Vooral bij virussen, niet direct bij beesten. Ik vind geen voorbeeld? Ik vraag mij zelfs af wanneer ge 2 verschillende rassen cavia's laat interbreeden ge al over recombinatie kunt spreken? Ik denk het niet. Laatst gewijzigd door Peche : 18 januari 2016 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen zie ik het nog altijd door een bril van co evolutie en symbioses. En dat op zich is al een goddelijke daad. Hoe dat manifesteert in de cellen, ik kan er niet bij dat zoiets een toeval zou zijn. Het zal wellicht helemaal niet zijn zoals we dat verwachtten. De waarheid ervan is beyond and above. En ieder zijn tocht zeker? ![]() https://www.youtube.com/watch?v=LEGQu3cm3CE Hiere Praha, hoe verwanten ontstaan. Ook een creationisten uitleg in die film? Ik dacht het niet ![]() Laatst gewijzigd door Peche : 18 januari 2016 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Crossing-over Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je beseft toch waar ik naartoe wil? Je maakt hier statements die je niet kan aantonen. Ik weet goed genoeg dat je bezig bent met natte vinger werk. Dan sluit je af met 'als je eerlijk bent'... Ben jij eerlijk? Ik zal eerlijk zijn: op het ganse ecosysteem heb ik geen flauw benul ofdat jij juist bent of niet. Maar jij hebt even goed geen flauw benul ofdat je de waarheid vertelt. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#732 |
Banneling
|
![]() Onze variatie neemt toe, maar dat gaat ten koste van andere zaken he.
Terwijl wij als soort groeien verdwijnen er andere soorten. De diversiteit wordt echt kleiner, maar dat leidt er toe dat enkelen kunnen triveren. Dat de variatie bij de mens stijgt komt door het reizen en international love. Als de tijger en de leeuw uitsterft zal de variatie bij hun prooien wellicht ook stijgen, maar dan daalt de diversiteit toch? Doordat er meerdere varianten kunnen overschieten maakt niet waar dat daarom de diversiteit stijgt. Als ik zeg dat de diversiteit kleiner werd orienteer ik mij vooral op de afgelopen 100 miljoen jaar en dat heb ik altijd gezegd. Laatst nog verwoord als 6500(0000) jaar. En dat is geen nat vingerwerk, er staat nog een link naartoe Praha die aantoont dat die “uitsterving” ooit stabiel was, maar onlangs gestegen. Als er X aantal soorten per jaar verdwijnen is het logisch dat de diversiteit kleiner wordt. Dat daar meer variatie uit kan ontstaan maakt de bio diversiteit niet groter. Laatst gewijzigd door Peche : 18 januari 2016 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Het gaat mij allemaal niet per se om mutatie maar om genetica. Diversiteit en variatie wordt via de genetica ook veel duidelijker aan het licht gebracht dan zonder. Het verschil tussen beide is immers klein en makkelijker te begrijpen als het niet zo'n abstract concept is. Hetzelfde geldt eigenlijk voor crossing over, verschillende soorten mutatie, selectie, edm. Citaat:
Het varieert inderdaad. Maar het varieert net door mechanismes zoals recombinatie. Zover ik weet zijn dat geen mutaties maar eerder een uitwisseling van genen. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Banneling
|
![]() Maar crossing over is dan al geen eenzelfde populatie he
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#735 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Echter zitten we dan met een verhaal van "verwanten" en is daarmee moeilijk aan te tonen of dat echt toenemende variatie is. Bij zulke genetic drift en recombineren vraagt het meestal isolatie alvorens ge over een andere soort kunt spreken. En "soort" is dan maar te zeggen want het zijn verwanten. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...het wordt hier zotter met den dag IK VRAAG je dat ( al zo'n 1001 maal ) omdat jouw aangenomen mechanimes de boel niet kunnen verklaren. Enkel mutatie, wat ge niet wilt aannemen, kan dat verklaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Peche hanteert nu ook al zijn eigenste definitie van variatie. Blijkbaar staat (genetische) variatie voor ....? aha geen genetische variatie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Want er komt (verhoudingsgewijs) meer variatie door recombinatie ... ook al zei jij in je vorige post dat recombinatie dat niet zou doen Een claim ( de zoveelste ondertussen ) die je zal moeten hardmaken 2) er zijn ( verhoudingsgewijs ) meer mutaties... ook al ontken je dit al zolang dat die wat nieuws zouden kunnen brengen Een oude claim die je nog steeds dient hard te maken Citaat:
Weer een eigenste invulling daar die twee in feite gewoon synoniemen zijn Ge bedoelt waarschijnlik soorten Awel 'bewijs' dat maar eens ( nvdr dat kon je niet bewijzen volgens jou ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij eindigt met een zeer grappig plaatje, zal je doen denken aan mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent hopeloos Peche ... zelfs dit soort dingen gooi je door elkaar Citaat:
vet : dan hebt ge het over recombinatie gebruikt in de zin als het gevolg van een crossing-over besluit : je gooit nog steeds alles hopeloos op een hoopje |
||
![]() |
![]() |