![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er mogen dan wel vele verschillende strekkingen zijn, de koran is unaniem. En de verlichte islam Is wel erg marginaal en Is ketters binnen islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De interpretaties / hadith zijn het dat niet en al helemaal niet unaniem daar waar het de oemma betreft. En, uitgezonderd de Koranieten, hebben we vooral daar rekening mee te houden. Naar welke geschiedenis moet ik kijken? Enkel naar deze die jouw doemscenario ondersteunt? Als dat de methode is dan kan ik jou nog enkele andere apocalyptische syntheses aan de hand doen.
![]() |
![]() |
#724 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar de 'meme islam' heeft haar zo in haar macht dat het zinloos is. Ik bestrijd dus de meme, en niet de persoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De koran is een onbegrijpelijke hoop verzen, de hadith zijn sprookjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herhaling:
er is geen probleem met de islam, er is wel een groot probleem in de islam. En hoe meer die groene kiekens reclame maken met hoofddoeken in het onderwijs en met andere ongebreidelde vrijheden van die religioten, hoe meer Vlamingen aangetrokken worden door radicalere oplossingen dan deze van de nva.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#729 |
Minister-President
|
![]() Iedereen profeet. Dat is net het gevaarlijke. Een collectieve psychose.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder hangt het er maar van af wat je succesvol noemt. Abou Jahjah is intelligent en ambitieus, maar als ik zie geen Europese islam in hem. Ali Salmi was enkele jaren geleden schepen van integratie in Mechelen en vond dat meisjes op hun kleding moesten letten om jongens niet op foute gedachten te brengen.
![]() |
![]() |
#731 |
Banneling
|
![]() er is maar één rode draad doorheen heel de Islam, en dat is dat Islamieten elkaar continu uitmoorden vanwege en zich beroepend op de Islam.
Laatst gewijzigd door Anna List : 4 maart 2018 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#732 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kort samengevat : in W-Europa is geen plaats voor de islam. Die conclusie kan na 50jaar islamitische migratie (en al de ambras die er bij was) gerust getrokken worden. Ik heb geen probleem met mensen, wel met de aftandse en achterlijke levensstijlen. Dat iemand ons hier eens één islamitisch land opnoemt dat normaal en naar behoren functioneert.
![]() |
![]() |
#733 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ontstaan, ontwikkeling en verspreiding van de islam en de wijzen waarom. Ik heb het niet over de geschiedenis van de sioux al hebben idianenverhalen zo ook hun charme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn maar 2 hoven van beroep in Vlaanderen. En die oordeelden altijd : doe je kap maar af. ![]() Ik heb 30 jaar geleden voor een verzekeringsmaatschappij gewerkt en het enige dat daar bestudeerd werd waren de uitspraken in beroep, de rest was voor de vuilbak. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#735 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Pleit Stuit Laatst gewijzigd door Mindset : 4 maart 2018 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#738 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de ouders hebben het schoolreglement getekend. De kans dat die moslims dit winnen is 0 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In West-Europa, en daarbuiten liefst op zoveel mogelijke plaatsen ook, is alleen maar plaats voor de idee achter en rond 'vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid'. Hoe onwetenschappelijk ook, maar godsdienst behoort tot de vrije meningsuiting. Net als andere uitingen van domheid. Dit is van mijnentwege geen oproep tot slappe tolerantie. Ik pleit voor een kordate aanpak maar die wel binnen ons waardenpakket blijft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de Raad van State wonnen ze anders al wel. De zin van die uitspraak is dat er wel een verbod mogelijk is, maar dat er daarvoor in de concrete beslissing onvoldoende zwaarwegende redenen waren. Men blijft verkeerdelijk een zeer algemene en principiële discussie voeren ("de hoofddoek kan niet in onze GO-scholen"), terwijl de weg naar een specifieke beslissing meer kans maakt ("omwille van omstandigheden X, Y en Z kan de hoofddoek in deze school niet"). Waarbij je dan omstandigheden aanvoert zoals druk op meisjes om de hoofddoek te dragen.