Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2018, 08:53   #721
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Verhuis naar een islamitisch land, daar zal het waarschijnlijk véééél beter zijn.
nee, zelfs daar zijn ze vandaag moderner. in SA wordt werken en carrière door vrouwen hard gepromoot.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 09:01   #722
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
We moeten erkennen dat zowel mijn gepretendeerd optimisme als jouw doemscenario speculaties zijn.
De Islamitische gemeenschap is allesbehalve een monolithisch blok. Er is geen 'oemma'. Dat is de realiteit. Al wordt dat wel zo geëtaleerd onder impuls van het idealistische moslimsbrein én anti-moslimbrein. Hier in België zijn er tegenstrijdige krachten actief. Van vrome salafistische fundamentalisten tot verlichtings-islamieten. Van radicale, reactionaire islamisten tot getraumatiseerde bevrijdings guerrilla .
Ik gok op de rationele vernieuwers genre Khalid Benhaddou.
Ik erken dat juist niet. Dat het speculatie zou zijn. Kijk naar de geschiedenis.
Er mogen dan wel vele verschillende strekkingen zijn, de koran is unaniem. En de verlichte islam Is wel erg marginaal en Is ketters binnen islam.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 09:22   #723
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

GandalftheGrey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik erken dat juist niet. Dat het speculatie zou zijn. Kijk naar de geschiedenis.
Er mogen dan wel vele verschillende strekkingen zijn, de koran is unaniem. En de verlichte islam Is wel erg marginaal en Is ketters binnen islam.
De Koran is (zogezegd) onveranderlijk.
De interpretaties / hadith zijn het dat niet en al helemaal niet unaniem daar waar het de oemma betreft.
En, uitgezonderd de Koranieten, hebben we vooral daar rekening mee te houden.

Naar welke geschiedenis moet ik kijken? Enkel naar deze die jouw doemscenario ondersteunt?
Als dat de methode is dan kan ik jou nog enkele andere apocalyptische syntheses aan de hand doen.
Oud 4 maart 2018, 09:32   #724
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De interpretaties / hadith zijn het dat niet en al helemaal niet unaniem daar waar het de oemma betreft.

Naar welke geschiedenis moet ik kijken? Enkel naar deze die jouw doemscenario ondersteunt?
Als dat de methode is dan kan ik jou nog enkele andere apocalyptische syntheses aan de hand doen.
wat een boeltje die Islam : https://www.facebook.com/TheImamofPe...9462123632798/
Oud 4 maart 2018, 09:33   #725
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Je zou ook gewoon kunnen uitleggen waarom haar begrip fout is. En het daarbij houden.
Ik zou niets liever doen, mocht dat zinvol zijn.

Maar de 'meme islam' heeft haar zo in haar macht dat het zinloos is.
Ik bestrijd dus de meme, en niet de persoon.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 09:35   #726
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zou ook gewoon kunnen uitleggen waarom haar begrip fout is. En het daarbij houden.
waarom, ze heeft toch internet? dat ze haar eigen huiswerk eens maakt he. de fout werd correct aangewezen, dat ze t zelf opzoekt voor de rest.
Oud 4 maart 2018, 09:35   #727
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islam is wat iedereen ervan maakt. In tegenstelling tot het katholieke geloof is er zelfs geen centrale authoriteit.
De koran is een onbegrijpelijke hoop verzen, de hadith zijn sprookjes.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 10:21   #728
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Herhaling:
er is geen probleem met de islam,
er is wel een groot probleem in de islam.

En hoe meer die groene kiekens reclame maken met hoofddoeken in het onderwijs en met andere ongebreidelde vrijheden van die religioten,
hoe meer Vlamingen aangetrokken worden door radicalere oplossingen dan deze van de nva.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 10:26   #729
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De islam is wat iedereen ervan maakt. In tegenstelling tot het katholieke geloof is er zelfs geen centrale authoriteit.
De koran is een onbegrijpelijke hoop verzen, de hadith zijn sprookjes.
Iedereen profeet. Dat is net het gevaarlijke. Een collectieve psychose.
Oud 4 maart 2018, 10:27   #730
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Demografisch gezien is dat niet voor morgen, zelfs niet voor overmorgen.

Voorts denk ik dat als intelligente, ambitieuze moslims zich opwerken in de politiek zij uit een ander hout moeten gesneden zijn dan jouw doorsnee dorpsmoslim.
Dat hout zal van het Europese soort moeten zijn, zoniet schat ik hun kansen om succesvol te worden bijzonder laag in.
Demografisch niet voor morgen en overmorgen, akkoord. Maar ik ben, gezien de demografische ontwikkeling sinds de jaren zestig, niet akkoord met diegenen die stellen dat het percentage moslims in België nooit boven zo'n 12% zal geraken. Ik acht het zelfs waarschijnlijk dat moslims hier ooit de meerderheid zullen uitmaken.
Verder hangt het er maar van af wat je succesvol noemt. Abou Jahjah is intelligent en ambitieus, maar als ik zie geen Europese islam in hem. Ali Salmi was enkele jaren geleden schepen van integratie in Mechelen en vond dat meisjes op hun kleding moesten letten om jongens niet op foute gedachten te brengen.
Oud 4 maart 2018, 10:28   #731
Anna List
Banneling

Standaard

er is maar één rode draad doorheen heel de Islam, en dat is dat Islamieten elkaar continu uitmoorden vanwege en zich beroepend op de Islam.

Laatst gewijzigd door Anna List : 4 maart 2018 om 10:28.
Oud 4 maart 2018, 10:28   #732
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herhaling:
er is geen probleem met de islam,
er is wel een groot probleem in de islam.

En hoe meer die groene kiekens reclame maken met hoofddoeken in het onderwijs en met andere ongebreidelde vrijheden van die religioten,
hoe meer Vlamingen aangetrokken worden door radicalere oplossingen dan deze van de nva.

Kort samengevat : in W-Europa is geen plaats voor de islam.
Die conclusie kan na 50jaar islamitische migratie (en al de ambras die er bij was) gerust getrokken worden. Ik heb geen probleem met mensen, wel met de aftandse en achterlijke levensstijlen.

Dat iemand ons hier eens één islamitisch land opnoemt dat normaal en naar behoren functioneert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 10:33   #733
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ayaan hors ali pleut al jaren voor 5 amendementen in de islam. Stuir op hevig verzet. De enige richting waar ik islam zie evolueren Is die van radicalisering. Zo soepel is islam inderdaad.
Ontstaan, ontwikkeling en verspreiding van de islam en de wijzen waarom. Ik heb het niet over de geschiedenis van de sioux al hebben idianenverhalen zo ook hun charme.
Oud 4 maart 2018, 10:36   #734
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn vrouwen die hun rechten opeisen, zoals die leerlingen in Maasmechelen of die protesterende Iraanse vrouwen, aandachthoeren?
Ze trekken namelijk in beide gevallen behoorlijk veel aandacht.
En, wie weet laten zij zich in beide gevallen misbruiken door een aanhang met een onfrisse agenda?
De kans dat dit proces in beroep gewonnen wordt is 0.
Er zijn maar 2 hoven van beroep in Vlaanderen. En die oordeelden altijd : doe je kap maar af.
Ik heb 30 jaar geleden voor een verzekeringsmaatschappij gewerkt en het enige dat daar bestudeerd werd waren de uitspraken in beroep, de rest was voor de vuilbak.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 12:17   #735
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo goed als geen . Die hebben een eigen mensenrechten codex opgesteld.
Jaren nadat ze destijds in 1948 niet uitgenodigd werden aan de tafel van de nieuwe wereldheersers.
Precies, en waarom is dit zo gegaan denkt u?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 12:25   #736
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ayaan hors ali pleut al jaren voor 5 amendementen in de islam. Stuir op hevig verzet. De enige richting waar ik islam zie evolueren Is die van radicalisering. Zo soepel is islam inderdaad.
Ontstaan, ontwikkeling en verspreiding van de islam en de wijzen waarom. Ik heb het niet over de geschiedenis van de sioux al hebben idianenverhalen zo ook hun charme.
Hirsi ali
Pleit
Stuit

Laatst gewijzigd door Mindset : 4 maart 2018 om 12:25.
Oud 4 maart 2018, 12:26   #737
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De kans dat dit proces in beroep gewonnen wordt is 0.
Er zijn maar 2 hoven van beroep in Vlaanderen. En die oordeelden altijd : doe je kap maar af.
Ik heb 30 jaar geleden voor een verzekeringsmaatschappij gewerkt en het enige dat daar bestudeerd werd waren de uitspraken in beroep, de rest was voor de vuilbak.
Het is inderdaad uitkijken naar wat in deze zaak het Hof van beroep van Antwerpen zal beslissen. Maar het vonnis van de rechter in Tongeren stemt wel overeen met arresten van de Raad van State van 2014 (over athenea in Dendermonde en St-Truiden), die al stukken zwaarder wegen. In St.-Truiden waren het trouwens Sikhs.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 12:49   #738
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is inderdaad uitkijken naar wat in deze zaak het Hof van beroep van Antwerpen zal beslissen. Maar het vonnis van de rechter in Tongeren stemt wel overeen met arresten van de Raad van State van 2014 (over athenea in Dendermonde en St-Truiden), die al stukken zwaarder wegen. In St.-Truiden waren het trouwens Sikhs.
De vrijheid van organisatie van onderwijs staat in de grondwet.
En de ouders hebben het schoolreglement getekend.
De kans dat die moslims dit winnen is 0
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 12:50   #739
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Kort samengevat : in W-Europa is geen plaats voor de islam.
Die conclusie kan na 50jaar islamitische migratie (en al de ambras die er bij was) gerust getrokken worden. Ik heb geen probleem met mensen, wel met de aftandse en achterlijke levensstijlen.

Dat iemand ons hier eens één islamitisch land opnoemt dat normaal en naar behoren functioneert.
Verkeerd samengevat.
In West-Europa, en daarbuiten liefst op zoveel mogelijke plaatsen ook, is alleen maar plaats voor de idee achter en rond 'vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid'.

Hoe onwetenschappelijk ook, maar godsdienst behoort tot de vrije meningsuiting. Net als andere uitingen van domheid.

Dit is van mijnentwege geen oproep tot slappe tolerantie. Ik pleit voor een kordate aanpak maar die wel binnen ons waardenpakket blijft.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 13:02   #740
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De vrijheid van organisatie van onderwijs staat in de grondwet.
En de ouders hebben het schoolreglement getekend.
De kans dat die moslims dit winnen is 0
Voor de Raad van State wonnen ze anders al wel. De zin van die uitspraak is dat er wel een verbod mogelijk is, maar dat er daarvoor in de concrete beslissing onvoldoende zwaarwegende redenen waren. Men blijft verkeerdelijk een zeer algemene en principiële discussie voeren ("de hoofddoek kan niet in onze GO-scholen"), terwijl de weg naar een specifieke beslissing meer kans maakt ("omwille van omstandigheden X, Y en Z kan de hoofddoek in deze school niet"). Waarbij je dan omstandigheden aanvoert zoals druk op meisjes om de hoofddoek te dragen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be