![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zou toch voorzichtig zijn met bijbelteksten amputeren.
![]() |
![]() |
#722 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() H.Geest gaat men nooit vinden in de 1e eeuw, gezien dit een erbarmelijke vertaling is van " Gods wijsheid ".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, dat is uw uitleg. Maar het feit blijft dat als Jezus echt 'godsgelijk' geweest was, dan had hij de Vader niet nodig om de (zijn eigen...) Geest te zenden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#725 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen ik erken 1 Johannes 5:7 als autoriteit, JVDB niet.
Evenzeer gaf ik je complete context om de onsterfelijkheid van Adam en Eva te tonen. Zij werden sterfelijk omdat ze uit het paradijs verbannen werden en geen toegang meer hadden tot de levensboom. Maar vraag eens bijbelteksten terug? Die volgen nooit. Job 13:5
![]() |
#726 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het erin stond, waarom zou Erasmus dat vers weggelaten hebben bij de eerste uitgave? U moet niet naar mij wijzen, beste man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welke basis? Is het dan niet zo dat het een reformatorisch principe was om te steunen op de oorspronkelijke teksten? Voor het NT dus de Griekse tekst? En laat het nu zo zijn dat I Johannes 5,7 daar NIET in voorkomt, maar wel in de... Vulgaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
God is de derde persoon in de gemeenschap van een oneindig aantal microwezentjes.
![]() |
![]() |
#730 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet door te cherrypicken maar alle teksten tot 1 context te kneden. God zendt zijn Zoon, Zijn Zoon overwint de dood, Zijn Zoon laat de HG achter en gaat een heel nieuw Koninkrijk oprichten om Zijn volgelingen in te verzamelen. Jezus is de Koning en een mens waarop wij ons kunnen spiegelen om tot God te komen. God is superieur aan alles en iedereen, Jezus is de nieuwe Adam. Een mens in de gelijkenis van God. Ik vraag me af hoeveel discussievoerders de Bijbel lazen en die ook probeerden begrijpen. Want zoiets doorgrondt niemand in 1 leven hoor...
![]() |
![]() |
#731 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
God heeft gesproken, it is written in the Bible. Zelfs op steen.
![]() |
![]() |
#732 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals al eerder geschreven: de meeste protestanten steunen dan ook, naast de Schrift, ook op zaken uit de ongedeelde en zelfs rooms-katholieke Kerk. Bijvoorbeeld neemt men de geloofsbelijdenis van Athanasius aan, in de tekstvorm die enkel in de Roomse Kerk is bewaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U blijft doen alsof er plotseling een of andere tekst uit de lucht kwam vallen... Zonder enige voorgeschiedenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#735 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel zo dat ik daar begeleiding in nodig had/heb. Zonder Charles Lawson was de ernst van doctrine nooit tot me doorgedrongen. Je zou zijn kerk ook wekelijks kunnen opvolgen ![]()
![]() |
![]() |
#736 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oude Bijbel is verjaard, het is oude koek en niet meer de moeite waard daar eindeloos over te blijven zeuren.
![]() |
#737 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke Bijbel schrijft 1 Johannes 5:7 dan anders uit dan de KJv? De versie is minder belangrijk, he? Wat het ons leert is belangrijker. De Bijbel is een boek over ons verleden, heden en toekomst. De rollen gaan open.
![]() |
![]() |
#738 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb van die superioriteit van Jezus nooit iets gemerkt. Noch dat hij ons zou verlost hebben van wat dan ook. Zelfs de apostelen merken het nauwelijks. Als we Marcus mogen geloven waren zijn zelfs de apostelen niet altijd onder de indruk. Oók niet van zijn mirakelen blijkbaar. En bijgevolg, heel ophefmakend moeten deze 'wonderen' niet geweest zijn. Want regelmatig moet Jezus zijn trouwste volgelingen ertoe aanzetten wat meer vertrouwen in hem te hebben. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 december 2021 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om zoiets te ervaren moet ge rock bottom op uw knieën gaan smeken en bleiten en BEKEREN.
![]() |
![]() |
#740 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmm... ik kan me goed vergissen natuurlijk, maar de mogelijkheid is zeer reëel en quasi zeker dat uw religieuze fantasieën u parten spelen. Mijn niet gelaten. Als u zich hierdoor goed in uw vel voelt, is het ok.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 december 2021 om 12:20. |
![]() |
![]() |