![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je nog van die ijzersterke argumenten ??
![]() |
#722 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar hebben we hem die typische linkse hypocrisie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Banneling
|
![]() Racisme is niet fraai. Maar het is van alle tijden en het bestaat in alle werelddelen. En het zal heus niet verdwijnen met opgestoken vingertjes, opgeklopte en eenzijdige verontwaardiging of een blinde juridische klopjacht. Jozef De Witte, directeur van het beruchte Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding, liet weten dat zijn diensten het geval onderzoeken maar dat er juridisch weinig tegen in te brengen valt. Men kan een trouwkoppel ook niet verplichten hun huwelijk door deze of gene schepen te laten voltrekken…
Jozef De Witte maakt vanzelfsprekend gretig gebruik van de gelegenheid om te signaleren ‘dat het niet om een alleenstaand feit gaat’. Zo heeft het Centrum, naar eigen zeggen, weet van een aantal gevallen waarin ziekenhuispatiënten zouden weigeren om door een allochtone verpleegster verzorgd te worden of cafébezoekers die een pint zouden weigeren als ze door een gekleurde ober worden opgediend. Het zou kunnen. Maar tot nader order nemen we aan dat het om – inderdaad spijtige - uitzonderingen gaat. Daarnaast duiken steeds vaker verhalen op over moslims die Westers eten weigeren in ziekenhuizen en rusthuizen en die ‘halal’-voedsel eisen. Verhalen over allochtonen die aparte zwemuurtjes eisen of die weigeren dat hun vrouw door een autochtone dokter of man wordt onderzocht of behandeld. D�*�*r hebben we Jozef De Witte nog niet over gehoord… En van enig voorbehoud in de nu verontwaardigde pers is in die gevallen ook al geen sprake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weerleg ze dan.
![]() |
#728 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#729 |
Staatssecretaris
|
![]() Pietje waar blijft u veroordeling op dit:
http://forum.politics.be/showthread....03#post2398403 ????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#730 |
Staatssecretaris
|
![]() dat u al meermaals gelogen hebt weten we allemaal al wel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#731 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#732 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anyway om hun onschuld bij het grote publiek te bewijzen, hoefde het duidelijk niet. De kiezers hadden onmiddellijk door hoe de vork aan de steel zat ondanks al het gemanipuleer en de grootspraak van enkele linkse roepertjes in de marge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 |
Staatssecretaris
|
![]() VB naar de rechter in 'trouw-conflict' Sint-Niklaas
Vlaams Belang stapt naar de rechter om de aantijgingen van burgemeester Freddy Willockx (sp.a) tegen de partij te laten stoppen. Concrete aanleiding vormt de band die Willockx legt tussen de partij en de weigering van drie koppels om door de zwarte schepen Wouter Van Bellingen (Spirit) te worden getrouwd. "Het Vlaams Belang heeft een sfeer gecreëerd waarin mensen geen gêne meer hebben om dit soort dingen te zeggen", haalde burgemeester Freddy Willockx (sp.a) donderdag uit. "Een brug te ver", reageert VB-fractieleider Frans Wymeersch. "Ik ben het echt beu dat Willockx ons naar aanleiding van dit soort feiten steeds in een negatief daglicht probeert te stellen. Het Vlaams Belang heeft over deze zaak geen standpunt. We weten niet om welke mensen het gaat en waren er ook niet bij toen ze hun uitspraken deden." Het ziet ernaar uit dat het latente conflict tussen burgemeester Willockx en het Vlaams Belang escaleert. Willockx verspreidt eerstdaags in Sint-Niklaas trouwens bus aan bus een folder waarin het Vlaams Belang wordt gehekeld. bron: gva (ik weet niet of dit al gepost was) |
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Burgemeester
|
![]() Marlboro, weet je nog meer over de vader van Laurette Onkelinx, heb ooit een stamboom opgemaakt van een vriendin die Onkelinx heet, maar doordat ik van de vader van Laurette enkel wist dat hij Gaston noemde nooit kunnen aansluiten, weet je waar hij geboren is en wie zijn vader was, waarschijnlijk heb ik die maar de schakel ontbreekt mij, je bijdrage hier vind ik fantastisch kan ik die uitprinten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#735 |
Minister-President
|
![]() Wat een gedoe en dit omdat ze getrouwd worden door een zwarte schepen; een schepen die zich volledig geïntegreerd heeft en probleemloos Nederlands praat. Ik zie niet in waarom die koppels dan weigeren om te trouwen in bijzijn van die schepen als ambtenaar van de burgerlijke stand.
Nu soit dan trouwen ze maar niet hé, weeral een probleem opgelost is. Ik hoop echt dat ze daar in Sint-Niklaas NIET buigen voor zo'n héél hoge vorm van racisme!
![]() |
#736 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....03#post2398403 ????? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....03#post2398403 Pagina 1 kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik vind die reactie ook een beetje overdreven ja; ik zou nu als gemeenteraadslid er niet echt een probleem van maken mocht ik naast iemand zitten van het Vb.
![]() |
![]() |
#739 |
Banneling
|
![]() Iedereen weet hoe gevoelig de vreemdelingenkwestie bij de mensen ligt. Het feit dat een linkse burgemeester uitgerekend op die post een zwarte plaatst is gewoon een provocatie. Dat men mag weigeren op een provocatie in te gaan is meer dan vanzelfsprekend. Het gaat hier niet om racisme, de media beliegen ons.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soit;het is al mooi dat je zegt dat je er geen probleem zou mee hebben om naast iemand van het vb te zitten. |
|
![]() |
![]() |