![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#721 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#722 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#723 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#724 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Voorzichtig; reeds goedmoedige onverschilligheid ervaren "ze" meestal als vijandschap.
|
|
|
#725 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En wees gerust: ik vraag me al lang niet meer af waarom het hier slechts sporadisch tot een ernstige discussie komt. Dat is inmiddels wel duidelijk: er zijn hier posters actief die bereid zijn de meest baarlijke nonsens uit te kramen om de waarheid te omzeilen. Maar wie de antwoorden door de zeef van het gezond verstand haalt, houdt er wel een duidelijk beeld aan over.
|
|
|
|
#726 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#727 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#728 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#729 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#730 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik ben enige tijd geleden gaan kijken naar de Parijse Gay Pride. Daar nam een delegatie deel van Franse homo's en lesbiënnes die de levensgevaarlijke situatie van homo's in Iran aanklaagden. Ik heb veel respect voor die mensen, en begrijp niet wat jij daar zo zielig aan vindt. Zij hebben veel medestanders in hun strijd, en het publiek was ook nu weer talrijk opgekomen. Wat zij doen lijkt me in elk geval nuttiger dan vanop de zijlijn te staan klagen dat het allemaal wel wat minder expliciet mag. En dat geldt dubbelop voor je schoonboer, zeg het hem maar.
|
|
|
|
|
#731 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
ultima, de schoonbroer van jukes is dus homo... hmmmm, betekent dit dan niet dat de broer van jukes ook homo is? hoe komt het dan dat ik jukes nog nooit over zijn homoseksuele broer heb horen spreken.... hier klopt iets niet... there's something fishy about this... ik heb zon donkerbruin vermoeden dat onze bovenstebeste ultima noch de schoonbroer van jukes noch homoseksueel is... leuk he... voor de rest... mooi gesproken... zij die de avatars in kwestie aanstootgevens vinden zouden waarschijnlijk de eersten zijn die begin te geilen als ik hier een avatar zou neerplanten met twee bloedmooie schaarsgeklede kussende vrouwen... maar... twee mannen die affectie voor elkaar tonen.... das vies, bah, weerzinwekkend, aanstootgevend, provocerend,... een beetje serieus blijven he
|
|
|
|
#732 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#733 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Bijvoorbeeld.
|
|
|
#734 |
|
Parlementslid
|
Bingo! Dat was nochtans geen moeilijke. Maar voor sommigen op dit forum toch nét iets te ingewikkeld, blijkbaar. Al die jaren VTM hebben gevolgen, natuurlijk.
|
|
|
#735 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Het ontgaat me trouwens compleet hoe een sloganeske avatar op dit Vlaams forum de ontvoogding van de homo's in Iran zal vooruithelpen. Nogal vergezocht, niet? En nogmaals: er zijn zeker betere manieren te bedenken om de homozaak te verdedigen dan foto's van ostentatief muilende mannen te tonen.
|
|
|
|
#736 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Van Dale definieert 'respect' als volgt: "eerbied uit hoogachting of angst". Ik heb inderdaad eerbied voor Ultima en hij voor mij, uit pure hoogachting. Wij achten mekaar wederzijds hoog omwille van o.a. ons beider creativiteit als resp. fotograaf en kapper. Als liefhebber van de zelfde muziek en films, als smulpapen die van culinaire hoogstandjes houden, als verwoede watersporters, enz... Onze verschillende seksuele geaardheid speelt daarbij geen enkele rol. Ik hou zielsveel van Ultima's zus, hij van zijn vaste vriend. Maar we dénken er niet aan tijdens onze talrijke gezellige ontmoetingen onze respectievelijke partners ostentatief te zitten aflebberen. Daar hebben we allebei de intimiteit van onze huiskring voor. Ik zou natuurlijk ook, steeds volgens de definitie van Van Dale, respect kunnen hebben voor homo's "uit schrik". Uit schrik om op dit forum te worden uitgemaakt voor homofoob of erger, homohater. Maar aan die definitie voldoe ik niet en dus hoef ik ook geen schrik te hebben.
|
|
|
|
#737 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Doki : 10 september 2007 om 20:16. |
|||
|
|
|
|
|
#738 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Je verdere opmerking doet geen goed aan het kleinburgerlijk benepen protestants imago dat Nederland nog altijd achter zich aan sleept.
|
|
|
|
|
#739 |
|
Parlementslid
|
U wil me toch niet doen geloven dat u het verschil niet inziet tussen een gewone kus, zoals ik die ook met mijn zoon en mijn moeder uitwissel, en het veel seksueler getint tongzoenen dat in de bewuste avatar's wordt getoond? Een tongzoen heeft overal ter wereld een seksuele connotatie, en dat hier ontkennen getuigt van kwade trouw of van onnozelheid. De vergelijking met kussende pedofielen is dus allerminst een zwaktebod, maar een perfect steekhoudend argument. Het is niet omdat de ene uiting van seksualiteit strafbaar is en de andere niet, dat het niet allebei seksueel getinte handelingen zijn.
Voor homo's die in landen, waar hun geaardheid tot strenge straffen kan leiden, actie voeren heb ik alle respect. Ook als ze dat hier komen doen. Maar ik herhaal het: een avatar tonen van tongzoenende venten is zéker niet het meest efficiënte middel om de homozaak te dienen.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 10 september 2007 om 20:45. |
|
|
|
|
|
#740 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Inderdaad, je herhaalt het en je blijft het herhalen, maar ik zie geen enkel nieuw argument, en door die herhaling wordt je stelling steeds minder overtuigend.
Laatst gewijzigd door Doki : 10 september 2007 om 21:03. |
|||
|
|
|