Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2009, 10:34   #741
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het is natuurlijk ook logisch dat de armste lagen uit de maatschappij, voor een gelijk misdaadgehalte gemakkelijker voor de rechter belanden (vooroordelen en gemakkelijker aan te pakken vanwege de politie) en door de rechters meer en zwaarder veroordeeld worden (ze kunnen zich moeilijker dure advocaten veroorloven) Alice ziet die co-relatie tussen arm zijn en in de gevangenis belanden ook in:

Dat leidt dus tot een oververtegenwoordiging van arme mensen uit de onderste economische lagen van de maatschappij in de gevangenissen, en wie zijn de mensen die het grootste deel uitmaken van de onderste economische lagen van de maatschappij? Juist...migranten beginnen niet aan de top van de maatschappelijke ladder en het neemt hen meer tijd om boven te geraken. (des te meer tijd naar gelang de uitsluiting groter is)

Zo oud als de mensheid, maar het blok meent er een maatschappelijke evolutie in te zien.

Armoede als fiat om criminaliteit te mogen plegen. Een typisch links Robin Hood uitgangspunt.
Ik vraag me af waarom de linkse partijen de grote jaarlijkse instroom van armoedige vreemdelingen dan verrijking (blijven) noemen, wetende dat een groot deel van hen in de criminaliteit terecht komen en dus veel maatschappelijke overlast zullen veroorzaken, en dan zwijgen we nog over het menselijk leed.
Filosoof, zeg eens, waarom vind jij importcriminaliteit verrijkend?

Anderzijds kunnen Filosoof en ik met de regelmaat van klok van de media vernemen hoe vaak die criminele sukkelaars ongestoord kunnen recidiveren, tot ze echt achter de tralies belanden. Ik denk aan de bende die voor de moord op KVN al een 30-tal zware feiten op hun actief hadden. Vooroordelen en zwaarder aangepakt? Ze mogen roofovervallen met gijzeling plegen zonder dat de rechter zelfs maar een vingertje opsteekt.
Straffen onder de drie jaar hoeven niet eens uitgezeten te worden.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 11:27   #742
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
De overheid doet regelmatig campagnes om het aantal verkeersslachtoffers terug te dringen.
Als de overheid de criminaliteitsgraad wil reduceren, kan ze al beginnen met het afblokken van migratie van niet-Europeanen. Dat zou niet enkel een slok op de borrel betekenen kwa kosten gerelateerd aan criminaliteit, ook het SZ-budget zou er beter bijvaren door de minderuitgave aan uitkeringen.
Zou je de migratie van de Europese vreemdelingen niet beter ook afblokken? Zij zijn ook oververtegenwoordigd in de gevangenis.

Of het sz-budget er wel bij vaart is niet zeker, want dan zijn er ook minder inkomsten.
Kan je daar nu eindelijk eens bronnen van geven?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 11:46   #743
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er zijn ook andere manieren om de socio-economische ladder te beklimmen.
Denkt ge dat iedereen die zich niet in een lage socio-economische situatie bevind, eerst misdadiger is geweest ?
Als ik zeg dat de misdaad in de genen zit, ben ik er zeker even dicht bij.
De correlatie tussen misdaad en socio-economische klasse is reeds jaar en dag gekend.
Weet je wie er hier 50 tot 100 jaar geleden de armen waren, en bijgevolg als criminelen beschouwd werden?

Vooraleer je uitspraken doet over misdaad en genen, zou je beter eerst eens jou afkomst laten onderzoeken. Zo niet loop je het risico jezelf te culpabiliseren.
Zie "The Genographic Project"
Oud 1 februari 2009, 11:56   #744
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zou je de migratie van de Europese vreemdelingen niet beter ook afblokken? Zij zijn ook oververtegenwoordigd in de gevangenis.

Dat zal moeilijker gaan dan het afblokken van vreemdelingen uit niet-Europese landen, gezien het recht op vrije beweging van personen in de EU.

Citaat:
Of het sz-budget er wel bij vaart is niet zeker, want dan zijn er ook minder inkomsten.
Graag uw bewijzen voor dat laatste.
Oud 1 februari 2009, 12:00   #745
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er zijn ook andere manieren om de socio-economische ladder te beklimmen.
Denkt ge dat iedereen die zich niet in een lage socio-economische situatie bevind, eerst misdadiger is geweest ?
Als ik zeg dat de misdaad in de genen zit, ben ik er zeker even dicht bij.
Vermoedelijk dachten de domste Walen dat ook over Vlamingen, zo 'n 100 jaar geleden...

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 februari 2009 om 12:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 12:05   #746
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij nu eens het bewijs van het tegendeel gaf.
Gilette zegt iets en de rest moet maar het bewijs van het tegendeel geven Je zou Getuige van Jehova moeten worden: die redeneren ook zo.
Oud 1 februari 2009, 12:07   #747
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
De correlatie tussen misdaad en socio-economische klasse is reeds jaar en dag gekend.
Weet je wie er hier 50 tot 100 jaar geleden de armen waren, en bijgevolg als criminelen beschouwd werden?

Vooraleer je uitspraken doet over misdaad en genen, zou je beter eerst eens jou afkomst laten onderzoeken. Zo niet loop je het risico jezelf te culpabiliseren.
Dus Oost-"Blokkers" (en de Vlamingen ook dus op een of andere bizarre manier) zijn "Untermenschen" leid ik af uit uw vorige post, gedestilleerd met uw bovenstaand geraaskal. Mmm... Ik heb hier alvast een duidelijke verklaring voor: u bent een verdoken islamofascist. Iedereen weet dat de Mokro's, Turken en de Arabieren geen vriendjes zijn met Oost-Europeanen: de prostituees laten ze nooit binnen, de normale mensen laten zich niet wegcouilloneren uit marginale wijken en ze hebben georganiseerde misdaad waarvan zelfs zij het in hun broek doen. Nochtans zijn de Tsjetsjenen, Albanezen en Bosniërs toch ook moslims... Mijn Hongaarse schoonzus woont in Brussel, spreekt Nederlands met een serieus accent, maar zegt 1 woord met zoveel smaak: Makaak.
Experiment is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 12:13   #748
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag blijft dus wat de linkse partijen verrijkend zien in hun open-deur-politiek van arme vreemdelingen. Wetend dat die aanvoer sowieso voor een grote portie maatschappelijke overlast en criminaliteit gaat zorgen, kunnen we spreken van een misdadige medeplichtigheid.

Op de koop toe spreek je met je stelling hierboven je andere stelling tegen : uit wat blijkt dat die aangevoerde armen in België wel voor een economische meerwaarde zorgen (en meer bijdragen dan ze de maatschappij kosten), wetende dat ze zeer promoninent in de werkloosheidsstatistieken aanwezig blijven tgv hun arbeidsongeschiktheid (tgv hun gebrek aan scholing en talenkennis, alweer een gevolg van hun meegebrachte sociaal-economische achterstand). Dat laatste kost de gastmaatschappij behalve enorm veel middelen voor uitkeringen, ook veel middelen om hun situatie bij te spijkeren.

Citaat:
Dat waren arme mensen van hier die hun eigen sociale strijd hebben gestreden, iets dat vreemdelingen zelf in hun eigen land zouden moeten doen ipv op de inspanningen van anderen te teren.
Oud 1 februari 2009, 12:18   #749
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Gilette zegt iets en de rest moet maar het bewijs van het tegendeel geven Je zou Getuige van Jehova moeten worden: die redeneren ook zo.
Ik haalde de cijfergegevens aan waarmee M. De Concinck uitpakte.

Ga je nu naast je christenfobie, extreme Vlamingenhaat nu ook al een Jehova-fobie cultiveren Filosoof?
Oud 1 februari 2009, 12:19   #750
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Armoede als fiat om criminaliteit te mogen plegen. Een typisch links Robin Hood uitgangspunt.
Langs geen kanten, anders zouden de gevangenissen niet vol zitten met arme mensen.
Citaat:
Ik vraag me af waarom de linkse partijen de grote jaarlijkse instroom van armoedige vreemdelingen dan verrijking (blijven) noemen,
elke antropoloog zal je zeggen: verse genen, een in zichzelf gekeerde maatschappij verarmt op genetisch en op cultureel vlak
Citaat:
wetende dat een groot deel van hen in de criminaliteit terecht komen en dus veel maatschappelijke overlast zullen veroorzaken, en dan zwijgen we nog over het menselijk leed.
zelfs geen groot deel van hen. Gewoon een deel van hen, zoals in elke groep.
Citaat:
Filosoof, zeg eens, waarom vind jij importcriminaliteit verrijkend?
citeer me waar ik d�*t zou geschreven hebben.
Citaat:

Anderzijds kunnen Filosoof en ik met de regelmaat van klok van de media vernemen hoe vaak die criminele sukkelaars ongestoord kunnen recidiveren, tot ze echt achter de tralies belanden. Ik denk aan de bende die voor de moord op KVN al een 30-tal zware feiten op hun actief hadden. Vooroordelen en zwaarder aangepakt? Ze mogen roofovervallen met gijzeling plegen zonder dat de rechter zelfs maar een vingertje opsteekt.
"Ze " niet. Sommige zeldzame individuen, zoals een Horion, een Fourniret, een Kelchtermans, een Delcroix, een Vandenboeynants of een Dutroux glibberen door 't net. Zo ook sommige migrantenkinderen. De top van Boelwerf werd deze week nog vrijgesproken van bewezen miljoenenoplichting en dat zijn Vlamingen. Stapels dossiers oplichting en belastingontduiking, btw-zwendel verjaren elk jaar. Gewoon omdat in elk systeem gaten zitten, er altijd in zaten en altijd in zullen zitten: niets is volmaakt en het gerecht heeft meer klachten te behandelen, met steeds relatief minder mensen.. Jij focust op die uitzonderingen en je maakt een regel op basis daarvan. Compleet verkeerd als logica.
Citaat:
Straffen onder de drie jaar hoeven niet eens uitgezeten te worden.
Straffen onder drie jaar?
Geef daar je bron eens voor. (IMHO was het onder 4 maand, en alleen voor sommige misdrijven.)

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 februari 2009 om 12:33.
Oud 1 februari 2009, 12:20   #751
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wat moet ik hieruit dan besluiten ? Dat hoewel ik "misdadige" genen heb, mijn opvoeding mij totaal de andere richting heeft uitgestuurt ? Alsof genen niet bestaan.
Maar nogmaals. Het is niet noodzakelijk om op te klimmen op de socio-economische ladder, zeker op den dag van vandaag niet, zonder in de misdaad te vervallen.
En indien dit toch zo is. Dan is er maar één mogelijkheid om de misdaad buiten te houden. Houd de armoede buiten (in dit geval de laaggeschoolde allochtonen), want elke laaggeschoolde allochtoon meer, is dan een misdadiger meer.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 12:21   #752
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vermoedelijk dachten de domste Walen dat ook over Vlamingen, zo 'n 100 jaar geleden...
Ze denken dat vandaag nog
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 12:28   #753
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zijn Walen nu ook al vreemdelingen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 12:39   #754
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had er geen idee van dat M. Deconinck, OCMW-voorzitster van Antwerpen de VB- of VL-krant als informatiebron gebruikte.
Heeft M. Deconinck gezegd dat :
Citaat:
Niet die groep, MAAR wel een KLEIN DEEL van die goep betaalt belastingen en sociale bijdragen.
Een VEEL GROTER DEEL van die groep is aan de ontvangende kant, zeker in Brussel.
Als je hiervan nu wel een bron hebt, geef ze dan.
Citaat:
Als jij nu eens het bewijs van het tegendeel gaf.
Waarvan zou ik een bewijs moeten leveren?
Dat M. Deconinck de VB- of VL-krant niet als informatiebron gebruikte?
Dat M. Deconinck niet gezegd heeft dat...?
Vertel misschien eerst eens wat M. Deconinck wel vertelde (met bron graag zodat we je interpretatie kunnen controleren)
Of verwacht je dat ik bewijs lever dat jij geen bronnen hebt?
Oud 1 februari 2009, 12:41   #755
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overheid doet regelmatig campagnes om het aantal verkeersslachtoffers terug te dringen.
Als de overheid de criminaliteitsgraad wil reduceren, kan ze al beginnen met het afblokken van migratie van niet-Europeanen. Dat zou niet enkel een slok op de borrel betekenen kwa kosten gerelateerd aan criminaliteit, ook het SZ-budget zou er beter bijvaren door de minderuitgave aan uitkeringen.
Grappig dat je dat zegt:

Europeanen: gevangenen: 14,3% bevolking: 1,3%
Niet-Europeanen: gevangenen: 18,4% bevolking: 3,8%

Hoger is slechter:
Europeanen: 14,3/1,3 = 11
Niet-Europeanen: 18,4/3.8 = 4,8

Procentueel gezien zijn Europeanen dubbel zo crimineel als niet-Europeanen.
Grappig hoe sommigen blijven doorbomen over hun eigen waanideeën terwijl de cijfers hen keer op keer onderuit halen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 februari 2009 om 12:42.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 12:42   #756
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Grappig dat je dat zegt:

Europeanen: gevangenen: 14,3% bevolking: 1,3%
Niet-Europeanen: gevangenen: 18,4% bevolking: 3,8%

Hoger is slechter:
Europeanen: 14,3/1,3 = 11
Niet-Europeanen: 18,4/3.8 = 4,8

Procentueel gezien zijn Europeanen dubbel zo crimineel als niet-Europeanen.
Grappig hoe sommigen blijven doorbomen over hun eigen waanideeën terwijl de cijfers hen keer op keer onderuit halen.
Dat verwonderd me niet hoor.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 12:49   #757
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Vlamingen.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 1 februari 2009, 12:49   #758
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Langs geen kanten, anders zouden de gevangenissen niet vol zitten met arme mensen.
Bewijzen aub die uw stelling staven!

Citaat:
elke antropoloog zal je zeggen: verse genen, een in zichzelf gekeerde maatschappij verarmt op genetisch en op cultureel vlak
Duidt die genetische verrijking maar eens. De islamieten huwen enkel met opnieuw geïmporteerde islamieten, meestal uit eigen familie. Dit leidt tot genetische verarming hetgeen zich manifesteert in een proportioneel hoger aantal geestelijk gehandicapten bij de migranten. Het inteeltprobleem onder migranten is in NL al lang geen onbespreekbaar taboe meer.
En dan die culturele verrijking. Kan je daar een paar voorbeelden van geven. De burkina-badpakkenmode?

Citaat:
zelfs geen groot deel van hen. Gewoon een deel van hen, zoals in elke groep.
17 % op een bevolkingsaandeel van 1.3 % is een pak volk. En daar zijn de niet-opgesloten multi-recidivisten niet eens bijgerekend en diegenen die niet eens meer opgesloten worden wegens een straf van minder dan 3 jaar.

Citaat:
citeer me waar ik d�*t zou geschreven hebben.
Je geeft niets anders dan die indruk.

Citaat:
"Ze " niet.
Onzin natuurlijk.

Citaat:
Sommige zeldzame individuen, zoals een Horion, een Fourniret, een Kelchtermans of een Dutroux glibberen door 't net. De top van Boelwerf werd deze week nog vrijgesproken van oplichterij en dat zijn Vlamingen.
Wie ben jij om gerechtelijke uitspraken te betwisten omdat de beklaagden de verkeerde identiteit hebben (Vlamingen). Uw Vlamingenhaat is toch wel zeer opvallend.
Oud 1 februari 2009, 12:54   #759
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat verwonderd me niet hoor.
Voornaamste stappen die men moet doen is:

1: Armoede bestrijden in België
2: De economie van alle landen van de Unie op hetzelfde niveau brengen (Ierland als voorbeeld)
3: De economie in de armste landen (derde wereld) stimuleren met echte fair trade. Niet de verdoken subsidiëring van de eigen economie die nu gebeurt (geld geven waarmee enkel de producten van het donorland mogen gekocht worden)

Oud 1 februari 2009, 12:54   #760
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Experiment Bekijk bericht
Dus Oost-"Blokkers" (en de Vlamingen ook dus op een of andere bizarre manier) zijn "Untermenschen" leid ik af uit uw vorige post, gedestilleerd met uw bovenstaand geraaskal.
Neen, ik klasseer geen enkele mens als "Untermensch"
Goed dat je er zelf bij vertelt dat je tot deze conclusie komt "op een of andere bizarre manier"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be