Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2012, 11:41   #741
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Want jij keek over mijn schouder in 't stemhokje?
Uit jouw uitspraken kan ik afleiden dat jij gestemd hebt voor politici die die magistraten benoemd hebben, dat is duidelijk. Jij bent dus medeplichtig. Slaap je 's nacht nog Filosoof? Het zijn de politici waar jij voor gestemd hebt die weigeren de verjaringstermijn voor zedenfeiten op te trekken.

Laatst gewijzigd door Elbow : 18 maart 2012 om 11:42.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 11:44   #742
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Elbow zit zonder argumenten, dus schakelt Elbow over op http://nl.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem
Je moet eens nagaan hoe dikwijls je dat doet.
Elbow zag dat Filosoof zich meteen aangesproken voelde bij de term Allah-lover. Hij weerlegde het ook niet.
Oud 18 maart 2012, 11:54   #743
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
het is inderdaad zeer opvallend dat de mensen die de huidige politici aan de macht hebben gebracht geen idee hebben over hun partijprogramma precies.

zo te zien hebben ze ook geen idee over het navolgen van een profeet en het burgerlijk recht.
Wijs eens waar dat staat , in welk partijprogramma, met een linkje. En pedoseks valt onder strafrecht, niet onder burgerlijk recht.
Citaat:

Volgers van Mohammed zijn eveneens strafbaar in Belgie als ze hun profeet volgen, maar daar ijveren onze islamlovers natuurlijk niet voor.

Liever laten ze uitschijnen dat pedofiele priesters het voorbeeld van jezus volgen en er dus duidelijk in het evangelie wordt opgeroepen tot het penetreren van kinderen, net zoals er in de islam wordt opgeroepen tot het copuleren met negenjarige meisjes.
Zelfde strafrecht voor iedereen, maar toch niet voor 'eigen volk priesters':
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke Van Hecke, hoofd van het katholiek onderwijs
'De samenleving moet mild zijn en vergiffenis schenken. Ook aan Roger Vangheluwe.'
...
. Vangheluwe heeft al serieus geboet, hé. Hij kan niet meer voorgaan in een viering. Dat is duidelijk en dat vind ik ook correct. Maar nu kan de man zelfs niet meer over straat lopen."
Ocharreme
Hoe een misdadiger tot 'sukkelaar' wordt omgetoverd door 't eigen volk.
Heeft die pedo ook maar één dag in den bak gezeten? Ik dacht van niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 maart 2012 om 11:56.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 11:57   #744
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
En zeggen dat JIJ en FILO voor de politici gestemd hebben die die magistraten benoemd hebben.
Ik leg de stemplicht systematisch naast me neer. Misschien kan ik je daarmee geruststellen.

Verder blijf ik rustig vaststellen dat niet 1 partij de verjaringstermijn wenst op te trekken. Wel zijn er individuele kamerleden trouwens met die wens (ook van het VB) die allemaal door hun eigen partijbonzen keihard zijn teruggefloten.

De misdaden van de rk kerk en haar geestelijkheid in Belgie worden beschermd. Nog altijd. En daar is geen ontkennen aan.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 maart 2012 om 11:57.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 11:57   #745
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Elbow zag dat Filosoof zich meteen aangesproken voelde bij de term Allah-lover. Hij weerlegde het ook niet.
Mij een godsdienst toeschrijven vind ik gewoon belachelijk: ik ben atheïst, zelfs apatheïst, ventje.
(het zegt wel véél over jou)

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 maart 2012 om 12:05.
Oud 18 maart 2012, 11:58   #746
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Wijs eens waar dat staat , in welk partijprogramma, met een linkje. En pedoseks valt onder strafrecht, niet onder burgerlijk recht.Zelfde strafrecht voor iedereen, maar toch niet voor 'eigen volk priesters': Ocharreme
Hoe een misdadiger tot 'sukkelaar' wordt omgetoverd door 't eigen volk.
Heeft die pedo ook maar één dag in den bak gezeten? Ik dacht van niet.
Vijgen na pasen Filosoof. Jij hebt gestemd voor de politici die die magistraten benoemd hebben die zedenzaken onbestraft laten. Jij stemt voor politici die de verjaringstermijn voor zedenfeiten niet willen verhogen.

Jij bent medeplichtig. Ik niet.
Oud 18 maart 2012, 12:01   #747
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben atheïst, zelfs apatheïst, ventje.
Je voelde je meteen aangesproken Filosoof. Heel veelzeggend hoor.

Als men het heeft over Allah-lovers voel ik mij niet aangesproken en maak ik dat meteen duidelijk.

Jij beweert atheist te zijn, maar gezien je oneindig gekruip voor de islam, is die uitspraak absoluut niet geloofwaardig.
Oud 18 maart 2012, 12:07   #748
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin.
Citaat:
Je voelde je meteen aangesproken Filosoof. Heel veelzeggend hoor.

Als men het heeft over Allah-lovers voel ik mij niet aangesproken en maak ik dat meteen duidelijk.

Jij beweert atheist te zijn, maar gezien je oneindig gekruip voor de islam, is die uitspraak absoluut niet geloofwaardig.
Nog meer onzin.
Oud 18 maart 2012, 12:14   #749
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin.
Nog meer onzin.
Niets van. Je hebt jezelf meteen aangesproken gevoeld. Kijk maar na. Geen weerlegging te lezen.
Oud 18 maart 2012, 12:16   #750
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik leg de stemplicht systematisch naast me neer. Misschien kan ik je daarmee geruststellen.

Verder blijf ik rustig vaststellen dat niet 1 partij de verjaringstermijn wenst op te trekken. Wel zijn er individuele kamerleden trouwens met die wens (ook van het VB) die allemaal door hun eigen partijbonzen keihard zijn teruggefloten.

De misdaden van de rk kerk en haar geestelijkheid in Belgie worden beschermd. Nog altijd. En daar is geen ontkennen aan.
En hoe denk je het systeem te kunnen veranderen? Toch niet door de import van religieuze fanatiekelingen en kwezels die een pedofiel als profeet en rolmodel hebben? Wil je de mocroweg op waar slachtoffers van verkrachters met hun verkrachter moeten trouwen (zoals Mo met zijn kindbruidje Aisha)?

Laatst gewijzigd door Elbow : 18 maart 2012 om 12:17.
Oud 18 maart 2012, 13:37   #751
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
en hij stelde zijn daden naar het voorbeeld van Jezus Christus, dat we daar nog niet aan gedacht hebben!
Je moet nu niet afwijken.
SDX stelde
Wie tegen de leer ingaat kan geen volgeling genoemd worden, om 't even hoe ze zichzelf wensen te noemen.
Ik stel vast dat Van Gheluwe voor de katholieke kerk nog altijd katholiek is en bovendien nog altijd bisschop.
Katholieken moeten hem nog steeds aanspreken met "monseigneur", en benaderen met de egards van een bisschop.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 13:44   #752
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
en waarom wou jij dan weten waar SDX haar belastingen betaalt? dat is niet ad hominem neem ik aan?
Ik schreef :
Jij woont toch in Spanje.
Ben je daar niet gedomicilieerd, dat je in België belastingen betaalt?
Nadat ze "belastingen betalen" en "meebetalen" aanhaalde als argument.
Oud 18 maart 2012, 13:52   #753
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand met jouw ideëen zou een echt gevaarlijk moslim zijn, indien hij er een was.
Ook een écht gevaarlijk katholiek, indien hij er een was.
Ik ben idd geen van beide, noch ben ik een uitgesproken atheist.
In welke gevarenzone hoor ik dan wél thuis en voor wie ben ik dan écht gevaarlijk ?

Anyway, ik vraag me tussen de soep en de patatten wel eens af welke termen een psycholoog zou hanteren, indien hij/zij een grondige analyse maakte van het nuchtere feit, dat islampijpers aller landen er letterlijk alles aan doen om toch maar geen antwoord te formuleren, op m'n vraag over de keuze tussen een christelijk/islamitische kinderoppas.
Je kent de vraag ondertussen al wel.

Hoe zou jij die mentale houding noemen, Filo ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 14:12   #754
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik ben idd geen van beide, noch ben ik een uitgesproken atheist.
In welke gevarenzone hoor ik dan wél thuis en voor wie ben ik dan écht gevaarlijk ?

Anyway, ik vraag me tussen de soep en de patatten wel eens af welke termen een psycholoog zou hanteren, indien hij/zij een grondige analyse maakte van het nuchtere feit, dat islampijpers aller landen er letterlijk alles aan doen om toch maar geen antwoord te formuleren, op m'n vraag over de keuze tussen een christelijk/islamitische kinderoppas.
Je kent de vraag ondertussen al wel.

Hoe zou jij die mentale houding noemen, Filo ?
Laten we het voorlopig artisjokianisme noemen in afwachting van een wetenschappelijke term voor die geestelijke aandoening.
Oud 18 maart 2012, 15:17   #755
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

In de soep spugen is niet rein in de betekenis van hygiënisch.
En verpakt spek tussen verpakt halal vlees leggen is niet rein in religieuze betekenis.
Trouwens over het laatste valt te discussiëren. Kan een stukje verpakte spek ander verpakt vlees in de nabijheid ont-hallallen?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 15:45   #756
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
En verpakt spek tussen verpakt halal vlees leggen is niet rein in religieuze betekenis.
Trouwens over het laatste valt te discussiëren. Kan een stukje verpakte spek ander verpakt vlees in de nabijheid ont-hallallen?
Dat hangt van de Imam af die er een uitspraak over gaat doen.

En dan is het een kwestie van welke belangen er aan vast hangen.
Oud 18 maart 2012, 16:42   #757
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan gaat pedofilie niet tegen de leer in, want Van Gheluwe mag zich nog steeds katholiek noemen, hij mag zich zelfs nog altijd bisschop noemen.
Katholieken moeten hem nog steeds aanspreken met "monseigneur".
Het Vaticaan vond duidelijk dat hij niet genoeg buiten de christelijke leer trad om hem bisschop af te maken of zelfs maar hem z'n priesterschap af te nemen. En als er zijn die iets zouden moeten weten over de christelijke leer dan zal 't toch wel 't Vaticaan zijn. Wat doen ze? ze sturen hem met pensioen in een Frans klooster waar men voor zijn was en eten zorgt. Trouwens:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke Van Hecke, hoofd van het katholiek onderwijs:
'De samenleving moet mild zijn en vergiffenis schenken. Ook aan Roger Vangheluwe.'
Vangheluwe heeft al serieus geboet, hé. Hij kan niet meer voorgaan in een viering. Dat is duidelijk en dat vind ik ook correct. Maar nu kan de man zelfs niet meer over straat lopen."
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ngheluwe.dhtml
Zo erg vindt het katholiek onderwijs dat dus niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 maart 2012 om 16:50.
Oud 18 maart 2012, 16:48   #758
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
De mentaliteit achter beide handelingen...

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 maart 2012 om 16:50.
Oud 18 maart 2012, 17:20   #759
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Vaticaan vond duidelijk dat hij niet genoeg buiten de christelijke leer trad om hem bisschop af te maken of zelfs maar hem z'n priesterschap af te nemen. En als er zijn die iets zouden moeten weten over de christelijke leer dan zal 't toch wel 't Vaticaan zijn. Wat doen ze? ze sturen hem met pensioen in een Frans klooster waar men voor zijn was en eten zorgt.
Wie kan dit nog begrijpen?
Citaat:
Trouwens:
Zo erg vindt het katholiek onderwijs dat dus niet.
Ik dacht dat men eerst berouw moest tonen, volgens de katholieke leer.
Mieke Van Hecke besluit met :
Vangheluwe heeft al serieus geboet, hé. Hij kan niet meer voorgaan in een viering. Dat is duidelijk en dat vind ik ook correct. Maar nu kan de man zelfs niet meer over straat lopen."
Oud 18 maart 2012, 17:21   #760
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij een godsdienst toeschrijven vind ik gewoon belachelijk: ik ben atheïst, zelfs apatheïst, ventje.
(het zegt wel véél over jou)
Op wiki

Citaat:
Apatheïsme is allereerst een waardeoordeel, meestal gesteld vanuit godsdienstige achtergrond. Een "apatheïst" zal zichzelf nooit zo noemen, anders dan bijvoorbeeld een atheïst of agnosticus.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be