![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#741 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Biervilt-"filosofie", met Patrick Van Esch! Ach ja, doe dan niet aan zelfreflectie. Zolang ge achter uw keyboard blijft, lijken me uw waanbeelden nog relatief ongevaarlijk.
|
|
|
|
#742 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#743 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#744 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Misschien toch niet zo ongevaarlijk dan
|
|
|
|
#745 | |
|
|
Citaat:
gij of ik? wie kapt dan wie zijne kop eraf?
|
|
|
|
#746 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#747 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trick is een uitzondering: da's een sekte op zichzelve
|
|
|
|
#748 | |
|
|
Citaat:
Geweld is de oorzaak vh ontstaan van staten, samenlevingen, godsdiensten etc. Persoonlijk denk ik wel dat die kleine cirkel (bubbel) waardat niet van toepassing is, wgs empathie, groter is dan familie, aan verwanten ; ik geloof niet dat beperktheid van resources er automatisch toe leidt dat strijd gaat persisteren tot de "éne" overblijft (omdat die beperktheid geen bepalende rol gaat blijven spelen ); maar dat is een andere discussie dan Trumps vertrek.
|
|
|
|
#749 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zoiets als 'heks', seniele corrupte zak... enz? |
|
|
|
|
|
|
#750 |
|
Minister-President
|
Wat wilt ge precies zeggen? Ben je ook een volgeling van het principe "Geweld is de basis van succes"
|
|
|
#751 | |
|
|
Citaat:
slaaf of meester, geen keuze
|
|
|
|
#752 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vanwege het hogere geweld waar ik niet tegen op kan he, maar dat komt voornamelijk omdat vele anderen niet beseffen dat ze daar ook slachtoffer van zijn. Dat is gans het punt. Het punt is niet dat er een geweldenaar-winnaar is, het punt is dat die vooral winnaar is omdat vele van zijn slachtoffers voor hem staan te juichen. Ik zou willen dat die slachtoffers beseffen dat zij slachtoffers zijn, en dat niet meer zouden zijn mochten ze niet zo dom zijn om voor hun dwingeland te juichen.
|
|
|
|
|
|
#753 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#754 | |
|
|
Citaat:
hooguit wat saboteren en wat verwarring zaaien
|
|
|
|
#755 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zo
|
|
|
|
#756 |
|
|
|
|
|
#757 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ga je ontkennen dat de evolutionaire geschiedenis gebaseerd is op geweld, dat onze eigen geschiedenis gebaseerd is op geweld, en dat het zelfs de definitie is van "staat" (geweldmonopolist) ? En dan zeggen dat het idioot is om te zeggen dat geweld de basis is van succes (niet de ENIGE basis, maar het is er een noodzakelijk onderdeel van he) ? En doen alsof dat gewoon belachelijk is als gedacht, terwijl de lessen geschiedenis vol staan met oorlogsvoering, paleis revoluties, moorden en dergelijke meer ? Wie zit er met waanbeelden denk je ? Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2021 om 12:38. |
|
|
|
|
|
|
#758 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#759 | |
|
Minister-President
|
Ah, dat ik dit gewoon toevoeg aan de lijst hier: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=724
De mengelmoes van uitgangspunt vs. gevolgtrekking. Citaat:
"Geweld zijn functie negeren is de grond van onze ondergang" Geweld heeft dus een functie en als ge die negeert, dan gaan we ten onder. Wat is dat "ten onder gaan"? wie is "we"? Hoe negeert men die functie? wie is die "ge" daar? Een functie met welk einddoel? Is dat einddoel wenselijk? Maar dit is de basis hoor... Dat is wel duidelijk Patrick...
|
|
|
|
#760 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Als je dat niet doet, ga je toch (aan andermans' geweld) ten onder ? Citaat:
Het einddoel is winnen, anderen doen verliezen, en fun hebben, meer nakomelingen en meer succesvolle nakomelingen dan anderen. De zin van het leven he (dat fun hebben is de zin van ons bewustzijn). Uw eigen volk (naar eigen definitie) laten zegevieren, en andere volkeren onderwerpen en uitroeien. Welke een intense bron van fun is. Als je dat niet doet, dan zullen anderen het doen, en ben je zelf bij de "andere volkeren die uitgeroeid en onderdrukt worden" he. Snap je wat ik bedoel met "ten onder gaan" nu ? Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2021 om 13:52. |
|||
|
|
|