![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Trump moet ook die naar voor geschovenen kunnen ontslaan als ze zoals gewoonlijk niet voldoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind Trump zijn "inzichten" in het corona gebeuren niet bijzonder "geniaal", maar eerder triviaal. Het is eerder schokkend dat gans de medische wereld en vele politici (juist daarom) waanzinnig zijn gaan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#724 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een selectie van Patrick's quote's in deze draad alleen al. Probeer met deze mens eens een zinnige discussie te voeren...
![]() |
![]() |
#725 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eekhoorns zijn volgens mij slimmer dan Trump.
![]() |
#726 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, dat het goed is om van dwingelanden af te willen, en van gewoon eigen afspraken te maken ? Dat "leiders" van een maatschappij een kwaad zijn, het grootste denkbare uitschot ? Dat is altijd de kern van mijn maatschappij visie geweest: dat volwassen burgers geen "leiders" en geen "wetgevende dwingelanden" nodig hebben. Ik begrijp zelfs niet dat het omgekeerde idee, dat volwassen mensen als kleuters moeten behandeld worden, en de wet gespeld door een selecte kliek, al dan niet verkozen, zoveel ingang vindt. Ik sta 200% achter die uitspraken, ik vind die de evidentie zelf, en begrijp zelfs niet dat dat niet als trivialiteiten wordt gezien, en zelfs aan de "rand van de legaliteit" zou komen. Voor mij zijn dat triviale evidenties. Het is pas als men absurditeiten als uitgangspunt gaat hebben, van "dwingelanden zijn nodig en hebben het goed voor met ons", "wij hebben kwiebussen nodig die ons opdringen hoe we ons moeten gedragen want zelf zijn we daar niet toe in staat" en "dwingelanden weten beter wat goed is voor mij dan ikzelf", dat je met mensen zoals ik niet kan discussieren. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2021 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De man gedraagt zich als een soort Pontifex Maximus op het forum. Om dat te bereiken moet je natuurlijk pogen op te vallen met controversiële standpunten, de gekste eerst. Kortom nogal trumpiaans.
![]() |
#728 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zijn even controversieel als "Uw God bestaat niet" stellen in de 15de eeuw. Een waarheid als een koe, maar blasfemisch gezien in de gangbare denkwereld van toen. Het idee zelf dat wij leiders en wetmakers nodig hebben, is absurd. Maar heel courant als geloof. Ik kan er niet bij hoe men dat kan blijven geloven, maar ik stel vast dat velen dat zonder nadenken als uitgangspunt nemen.
Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2021 om 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is overigens een verkeerde conclusie dat je denkt dat "velen dat zonder nadenken als uitgangspunt nemen". Doe eens aan zelfreflectie en kijk welke axioma's jij hanteert? Ik pik er maar eentje uit hier: Citaat:
En zo strooi je, ongehinderd door enige verificatie of rationalisatie, vrij in het rond met steeds nieuwe axioma's die u dan -ja natuurlijk, volstrekt logisch- tot nogal idiote conclusies leiden. Van de buitenkant lijken die steeds nieuwe axioma's eigenlijk veel meer op een post-rationalisatie... ach ja, ik heb niet de indruk dat er ook maar iets aan te doen valt.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 14 januari 2021 om 11:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#731 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
biden dienaar van de sjienezen
![]() |
![]() |
#732 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We zitten nu op een punt, zowel technologisch als filosofisch, die ons in staat telt om een compleet nieuwe beschaving te starten. Corona kan/kon die bewustmakende openbaring zijn. Helaas zie ik teveel oude reflexen, en daar geef ik je gelijk in, om de epidemie te beheersen. Het nieuwe normaal waar zo vaak over gesproken wordt, is vooralsnog het oude normaal in een nieuw jasje.
![]() |
![]() |
#733 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geweld is de basis van succes. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#734 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2021 om 11:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#735 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo een maatschappij is wel het laatste wat we willen he, waar zwakken meer tellen dan sterken, en waar strijd (de essentie van het leven) taboe is en waar toekomst belangrijker zou zijn dan "nu". Wat een snertwereld zou dat zijn. De bedoeling moet toch zijn om "nu" plezier te hebben, en om anderen te kunnen bestrijden, en uiteindelijk zelf ten onder te gaan tegen uw "meerdere" he. Zoniet is het leven de moeite niet waard he. Waar zou je nog iets voor doen anders ? Beter de zwakke uithangen, en nooit plezier want er is altijd meer "morgen" dan "vandaag". Om als een verschrompelde aardappel weg te kwijnen en te kreperen zonder gevecht of zonder pret.
Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2021 om 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#736 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() we ??
![]() |
#737 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Normale mensen die willen winnen van anderen en die fun willen hebben. Normale mensen die afkeer hebben van zwakken.
Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2021 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#738 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook gij hebt een leider (of partij) nodig blijkbaar, meestal om andere redenen dan de rest, namelijk om het in de soep te laten draaien, zodat uw utopia kan ontstaan. Om zelf aan de slag te gaan hebt geen tijd, dan is het plots een theoretische bespiegeling.(een idee, theorie zonder praktijk is echter een dood idee)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Woordjes als 'we' en 'normaal' staan hier nu wel niet echt op hun plaats vrees ik. De rode draad in uw visie op deze wereld hebben velen hier nu wel al een paar keer aangetoond hé. Of die nog echt 'normaal' te noemen is, daar twijfelen 'we' wel wat aan. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 14 januari 2021 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Trump ewordt al sinds dag 1 gedomoniseerd door de media en de politieke elite. Die heks Pelosi gaat nog haar handen branden en flink ook als Trump daadwerkelijk wordt afgezet. Eng mens!
Overigens is het ook zo dat sinds Trump de president is, sinds dag 1, op Nederlandse talksshows en media alleen gif wordt gespuwd jegens Trump...Maar met Biden krijgen ze een betere president, denken ze (We gaan nog wat zien met deze siniele corrupte zak). |
![]() |
![]() |