![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U ook al? En wat vindt u van mijn argument?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
Banneling
|
![]() Er moet niet zwaardere straf staan op het beschadigen van bezit dan op het beschadigen van mensen. Dat zijn zo van die kapitalistische uitwassen: mens=ding = gelijke straf op beschadigen beide (en in de praktijk méér straf op beschadigen auto's).... Immoreel.... Decadent.... Onmenselijk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja zelfs verschillende kinderen die nog op andere plaatsen dan de werkplaats van papa en mama naar school gaan. Probeer u dat soort gezin in te beelden, er zijn er zo heel veel. Ik zou wel heel graag bvb. in Keerbergen wonen en het ligt zowat in het 'midden' van ons woon -werkverkeer. Hoe kan men 'aanmoedigen' om te wonen in een streek waar een gemiddeld huis 300.000 euro kost? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want pendelen kost bvb 5.000euro per jaar, over 10jaar is dat 50.000euro. Dus de keuze tussen een woning van 250.000euro en 300.000euro fietsafstand bij uw werk is normaal een equivalente tradeoff. We vergeten feitelijk ook altijd welk een fantastische mogelijkheden internet biedt. Elke dossiervreter kan bvb de vrijdag achter zijn 50 dossiers gaan, en van thuis uit een dag of 3 al zijn dossiers zitten behandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor een modaal gezin is een woning van 300.000 euro utopisch. De bankdirecteur zal eens goed lachen... Uw equivalente tradeoff gaat niet op, die 50.000 euro moet ik wel lenen, tel daar de intresten bij en we hebben al een ander bedrag. En de bijkomende kosten op die 300.000? Misschien de mensen zelf de keuze laten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
awel schoon ding , ik woon in de buurt van boom .... heb juist iemand leren kennen uit zeebrugge , als wij samen zouden gaan wonen veranderd er toch iemand van werk zeker ............................. hebben alle twee eigendom ............ dus 1 verhuren ( alhoewel de dag van vandaag da je zelf met moeite de huurder kan kiezen )
![]() |
![]() |
#748 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Auto's zijn nog nooit zo een statussymbool geweest als nu zelfs. Maar steeds minder mensen hebben nog status.
![]() |
![]() |
#750 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen zijn zot geworden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#752 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 16 februari 2009 om 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#753 |
Vreemdeling
|
![]() Tijdje hier zonder auto gedaan. Tot mijn lieftallige moeder besloot om naar de andere kant van België te gaan wonen. toen heeft mijn vader toch maar een auto gekocht omdat hij mijn broertje en zussen tot daar moest kunnen brengen (Ik zelf ga niet meer naar mijn moeder, al sinds 3 maand na de scheiding). Ondertussen heb ik ook 2 brommers staan, en toch trek ik me niets aan van wat ze zeggen over het milieu. Laat ze maar lekker trappen richting bushalte. Maar tegen dat zij aan de bushalte zijn ben ik al 5 keer met mijn brommer heen en weer kunnen rijden naar de plaatsen waar ik heen moet. Ik ga echt niet 20km fietsen om dan 20km terug te fietsen en dan te laat thuis te zijn omdat ik nadien weer 45km verder in de andere richting moet. En openbaar vervoer? Ja, ik zal eens in een opgepropte bus/trein gaan zitten die dan nog eens niet op tijd komt omdat ze niet te vroeg mogen vertrekken maar wel te laat. Neenee, ik hou het op mijn brommers en de auto. Dan ben ik tenminste zeker dat ik op de juiste plaats aankom met al dat overstappen van die bussen en treinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#754 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je lijkt me zo een anonieme weldoener die graag heeft dat gans de wereld het weet.
![]() |
#755 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie een centje kan missen kan het best nu een cultwagen kopen uit de jaren "70 of '80, eventueel zelfs een wat oudere.
We komen in een tijdperk dat het gedaan is met cultwagens. Binnen x aantal jaar kan je misschien wel het tiendubbel krijgen van je aankoopprijs.
![]() |
#756 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afbetalen met de intresten van dat jaar hé.
![]() |
#757 |
Banneling
|
![]() Wie had dat gedacht dat ik zou leven om de dag te zien dat grote autoconcerns failliet gingen?
Dat zal ze leren op tijd te investeren in nul-emissie wagens... |
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu betalen we allemaal een stukje mee in de vorm van eco afslagtaksen en schrootpremie en dergelijke. Vraag me af of je daar nog altijd zo blij mee bent?
![]() |
![]() |
#759 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beide categoriën schuwen het daglicht. Die villa's van 300.000 tot zijn de regel geworden, geen uitzonderingen. |
|
![]() |
![]() |