Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2009, 10:00   #741
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de reactie was tegen de andere waarop u commentarieerd
Daarmee is dit misverstand uit de wereld, mijn broeder .
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 10:01   #742
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jamaar, ik sla ook liever een aartsconservatief op zijn muil dan op zijn auto.
U ook al? En wat vindt u van mijn argument?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 10:23   #743
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
U ook al? En wat vindt u van mijn argument?

Er moet niet zwaardere straf staan op het beschadigen van bezit dan op het beschadigen van mensen. Dat zijn zo van die kapitalistische uitwassen:

mens=ding = gelijke straf op beschadigen beide (en in de praktijk méér straf op beschadigen auto's)....

Immoreel....

Decadent....

Onmenselijk...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 10:31   #744
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
nog meer wetten , neen dank je ik huiver ervan .........

moedig de mensen aan om dichtbij hun werk te gaan wonen en per fiets te gaan werken , en hoe kan je dat .... de mensen luisteren naar hunne portemonee dus geef zulke mensen belastingsvoordeel en schaf de kilometer vergoeding af !!!!
Sommige mensen hebben en werk en een relatie.
En ja zelfs verschillende kinderen die nog op andere plaatsen dan de werkplaats van papa en mama naar school gaan.

Probeer u dat soort gezin in te beelden, er zijn er zo heel veel.

Ik zou wel heel graag bvb. in Keerbergen wonen en het ligt zowat in het 'midden' van ons woon -werkverkeer.

Hoe kan men 'aanmoedigen' om te wonen in een streek waar een gemiddeld huis 300.000 euro kost?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 11:22   #745
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En ja zelfs verschillende kinderen die nog op andere plaatsen dan de werkplaats van papa en mama naar school gaan.

Ik zou wel heel graag bvb. in Keerbergen wonen en het ligt zowat in het 'midden' van ons woon -werkverkeer.

Hoe kan men 'aanmoedigen' om te wonen in een streek waar een gemiddeld huis 300.000 euro kost?
Je kunt de mobiliteit meer belasten, zodat uw rendement om dichter bij uw werk te wonen hoger wordt.
Want pendelen kost bvb 5.000euro per jaar, over 10jaar is dat 50.000euro.
Dus de keuze tussen een woning van 250.000euro en 300.000euro fietsafstand bij uw werk is normaal een equivalente tradeoff.

We vergeten feitelijk ook altijd welk een fantastische mogelijkheden internet biedt. Elke dossiervreter kan bvb de vrijdag achter zijn 50 dossiers gaan, en van thuis uit een dag of 3 al zijn dossiers zitten behandelen.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 11:30   #746
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kunt de mobiliteit meer belasten, zodat uw rendement om dichter bij uw werk te wonen hoger wordt.
Want pendelen kost bvb 5.000euro per jaar, over 10jaar is dat 50.000euro.
Dus de keuze tussen een woning van 250.000euro en 300.000euro fietsafstand bij uw werk is normaal een equivalente tradeoff.

We vergeten feitelijk ook altijd welk een fantastische mogelijkheden internet biedt. Elke dossiervreter kan bvb de vrijdag achter zijn 50 dossiers gaan, en van thuis uit een dag of 3 al zijn dossiers zitten behandelen.
U gooit alles weer door mekaar.
Voor een modaal gezin is een woning van 300.000 euro utopisch.
De bankdirecteur zal eens goed lachen...
Uw equivalente tradeoff gaat niet op, die 50.000 euro moet ik wel lenen, tel daar de intresten bij en we hebben al een ander bedrag.
En de bijkomende kosten op die 300.000?

Misschien de mensen zelf de keuze laten?
Oud 16 februari 2009, 14:38   #747
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:

awel schoon ding , ik woon in de buurt van boom .... heb juist iemand leren kennen uit zeebrugge , als wij samen zouden gaan wonen veranderd er toch iemand van werk zeker .............................

hebben alle twee eigendom ............ dus 1 verhuren ( alhoewel de dag van vandaag da je zelf met moeite de huurder kan kiezen )
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 15:57   #748
degzaman
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Raar dat men tegenwoordig "tegen" een auto is. Tot een kleine tijd geleden, enkele jaren was een auto gewoon de heilige koe van iedereen. Ik vraag me af of men tegen de auto is vanwege de bijkomende vervuiling (maar dat wisten we jaren geleden evengoed) of vanwege de hoge kostprijs allerhande?
Tenslotte een auto is in redelijke wijze een statussymbool en wie er geen heeft heeft tenslotte ook weinig status in het algemeen.
Men kan gerust zeggen...wie op z'n 30 nog met de tram moet rijden is een loser op alle punten.
Uiteindelijk is al dat gedoe van vervuiling één en al een "drogreden" om gene te hebben. Men roke wiet, drinke vele alcohol, ete vele kaas en andere junkfood en dan moet men toch volgens mij niet afkomen met een beetje vervuiling die je niet eens ziet of merkt.
Leugens om je lage komaf te maskeren volgens mij.
Het is juist fantastisch om te zien hoe meer en meer mensen bewust kiezen voor trein, tram en bus. Degene die zijn auto nog steeds nodig heeft om zijn 'status' te laten zien leeft achtergesteld. Praktisch iedereen kan een lening aangaan en een auto kopen. Sinds de jaren 80 of misschien vroeger geldt een wagen al niet meer als statussymbool, behalve als het er een is van een echt exclusief merk (dus niet de standaard bmw of mercedes). Meer en meer mensen beginnen gewoon door te hebben op hoeveel punten de ieder-in-zijn-eigen-wagen mentaliteit tekort schiet. En dat zijn vooral de mensen die niet in exclusieve wagens rijden/reden.
degzaman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 20:49   #749
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door degzaman Bekijk bericht
Het is juist fantastisch om te zien hoe meer en meer mensen bewust kiezen voor trein, tram en bus. Degene die zijn auto nog steeds nodig heeft om zijn 'status' te laten zien leeft achtergesteld. Praktisch iedereen kan een lening aangaan en een auto kopen. Sinds de jaren 80 of misschien vroeger geldt een wagen al niet meer als statussymbool, behalve als het er een is van een echt exclusief merk (dus niet de standaard bmw of mercedes). Meer en meer mensen beginnen gewoon door te hebben op hoeveel punten de ieder-in-zijn-eigen-wagen mentaliteit tekort schiet. En dat zijn vooral de mensen die niet in exclusieve wagens rijden/reden.
Jaja de mensen die kiezen voor zoveel mogelijk plastiek op hun auto, meestal in de soort afbetaling van "na 3 jaar nog meer dan de helft af te betalen" en andere goedkope verkopers onzin.
Auto's zijn nog nooit zo een statussymbool geweest als nu zelfs.
Maar steeds minder mensen hebben nog status.
Oud 16 februari 2009, 22:00   #750
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gooit alles weer door mekaar.
Voor een modaal gezin is een woning van 300.000 euro utopisch.
De bankdirecteur zal eens goed lachen...
Uw equivalente tradeoff gaat niet op, die 50.000 euro moet ik wel lenen, tel daar de intresten bij en we hebben al een ander bedrag.
En de bijkomende kosten op die 300.000?

Misschien de mensen zelf de keuze laten?
Ja ik ben eens aan het kijken naar de huizenprijzen , ik snap het ook niet, ze vragen overal 300.000 voor een krot villatje, en 450.000 voor een mooie villa
De mensen zijn zot geworden
Oud 16 februari 2009, 22:03   #751
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jaja de mensen die kiezen voor zoveel mogelijk plastiek op hun auto, meestal in de soort afbetaling van "na 3 jaar nog meer dan de helft af te betalen" en andere goedkope verkopers onzin.
Auto's zijn nog nooit zo een statussymbool geweest als nu zelfs.
Maar steeds minder mensen hebben nog status.
De status zit in uw kop, ik heb nog nooit een auto gekocht die mijn mogelijk status reflecteert. Zeg en schrijf als ik een auto koop, kan ik hem betalen met de interesten op mijn geld van dat jaar, of 3 maandlonen. En dat zegt genoeg.
Oud 16 februari 2009, 23:37   #752
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Samen in de file is allesbehalve gezellig.............
http://www.youtube.com/watch?v=rgpApAiIlmg

Laatst gewijzigd door Everytime : 16 februari 2009 om 23:37.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2009, 00:26   #753
soundsystem
Vreemdeling

Standaard

Tijdje hier zonder auto gedaan. Tot mijn lieftallige moeder besloot om naar de andere kant van België te gaan wonen. toen heeft mijn vader toch maar een auto gekocht omdat hij mijn broertje en zussen tot daar moest kunnen brengen (Ik zelf ga niet meer naar mijn moeder, al sinds 3 maand na de scheiding). Ondertussen heb ik ook 2 brommers staan, en toch trek ik me niets aan van wat ze zeggen over het milieu. Laat ze maar lekker trappen richting bushalte. Maar tegen dat zij aan de bushalte zijn ben ik al 5 keer met mijn brommer heen en weer kunnen rijden naar de plaatsen waar ik heen moet. Ik ga echt niet 20km fietsen om dan 20km terug te fietsen en dan te laat thuis te zijn omdat ik nadien weer 45km verder in de andere richting moet. En openbaar vervoer? Ja, ik zal eens in een opgepropte bus/trein gaan zitten die dan nog eens niet op tijd komt omdat ze niet te vroeg mogen vertrekken maar wel te laat. Neenee, ik hou het op mijn brommers en de auto. Dan ben ik tenminste zeker dat ik op de juiste plaats aankom met al dat overstappen van die bussen en treinen.
soundsystem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2009, 07:59   #754
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De status zit in uw kop, ik heb nog nooit een auto gekocht die mijn mogelijk status reflecteert. Zeg en schrijf als ik een auto koop, kan ik hem betalen met de interesten op mijn geld van dat jaar, of 3 maandlonen. En dat zegt genoeg.
Je lijkt me zo een anonieme weldoener die graag heeft dat gans de wereld het weet.
Oud 17 februari 2009, 08:04   #755
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie een centje kan missen kan het best nu een cultwagen kopen uit de jaren "70 of '80, eventueel zelfs een wat oudere.
We komen in een tijdperk dat het gedaan is met cultwagens.
Binnen x aantal jaar kan je misschien wel het tiendubbel krijgen van je aankoopprijs.
Oud 17 februari 2009, 08:45   #756
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ik ben eens aan het kijken naar de huizenprijzen , ik snap het ook niet, ze vragen overal 300.000 voor een krot villatje, en 450.000 voor een mooie villa
Afbetalen met de intresten van dat jaar hé.
Oud 18 februari 2009, 18:24   #757
eno2
Banneling

Standaard

Wie had dat gedacht dat ik zou leven om de dag te zien dat grote autoconcerns failliet gingen?
Dat zal ze leren op tijd te investeren in nul-emissie wagens...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 19:22   #758
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wie had dat gedacht dat ik zou leven om de dag te zien dat grote autoconcerns failliet gingen?
Dat zal ze leren op tijd te investeren in nul-emissie wagens...
Tja vroeger kocht iedereen zijn eigen wagen.
Nu betalen we allemaal een stukje mee in de vorm van eco afslagtaksen en schrootpremie en dergelijke.
Vraag me af of je daar nog altijd zo blij mee bent?
Oud 18 februari 2009, 19:29   #759
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
awel schoon ding , ik woon in de buurt van boom .... heb juist iemand leren kennen uit zeebrugge , als wij samen zouden gaan wonen veranderd er toch iemand van werk zeker .............................

hebben alle twee eigendom ............ dus 1 verhuren ( alhoewel de dag van vandaag da je zelf met moeite de huurder kan kiezen )
Waren toen twintigers, geen eigendom, blij 'vast' werk te hebben.
Oud 18 februari 2009, 19:33   #760
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, er leven hier evenveel superrijken dan superarmen.
Beide categoriën schuwen het daglicht.
Die villa's van 300.000 tot zijn de regel geworden, geen uitzonderingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be