Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2009, 19:04   #761
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
heb je dan de tafsir nog niet zelf gelezen?

en ik wacht nog steeds op de juiste interpretatie van de verzen die ik origineel doorgaf.

met "uw link" moet dat toch een fluitje van een cent zijn? wat houd je toch tegen?
U hebt die link nu ook. Veel succes!
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 19:11   #762
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Anoniempje, ik heb vele jaren van mijn leven in teksten begraven gezeten die duizend jaar ouder waren dan de ahadîth, en nergens heb ik enige aanwijzing gevonden dat de mensen in die tijd pedofielen waren. Ik heb zo mijn vermoedens dat ook bij de Arabieren alleen heel "bijzondere" individuen het zo bont maakten, al heb ik het niet bestudeerd: tenslotte zou het de pedofeet niet in een beter daglicht plaatsen als mocht blijken dat er nog duizenden meer van dat soort rondliepen in Medina en Mekka.

Misschien is er sprake van enige selectiebias? Of is het niet per ongeluk dat je de geschiedenis van kinderhuwelijken in de hindu cultuur hebt genegeerd?

Als Allâh geen betere profeet heeft kunnen vinden om ons zijn boodschap kond te doen, en de gelegenheid in al die jaren "openbaringen" nooit te baat heeft genomen om zijn boodschapper effe in het oor te fluisteren, eventueel bij monde van zijn aartsengel Gabriël: "Kijk jongen, voor je veelwijverij met je 23 vrouwen wil ik nog een oogje dichtknijpen, maar dat met die Aisja daar, dat kan er toch echt niet meer mee door", dan vind ik dat Allâh er niet veel van terecht heeft gebracht. En dat voor de Schepper van miljoenen melkwegstelsels! Was hij er dan niet met zijn gedachten bij toen hij zijn boodschapper liet klaarstomen voor de Djihaad?

Wat bedoel je met betere Profeet? De leeftijd van het eerste seksuele contact bij jongeren vandaag daalt, een beetje een herhaling van de geschiedenis. Daar God Allesomvattend is, wist Hij dit natuurlijk, dat diegenen die het luidst zouden kraaien een hypocriete eigenschap hebben. Jij gaat de maatschappij niet kunnen veranderen, noch ga je de maatschappij van toen kunnen wijzigen.

Ik vraag me echt af hoe jullie dat oplossen.

Wat oplossen? Die hypocriete hysterie-aanvallen van bepaalde personen? Oh, die lossen we niet op, daar lachen we eerder om.

En nu vraag ik me nog af wat jullie altijd bedoelen met "moeten boeten". Voor mij hoeft niemand te boeten. Voor mij hoeft vooral niemand in de constante vrees te leven dat zijn gezond verstand hem/haar naar de hel zou leiden. Dat soort boete wens ik jou niet toe, Anoniempje, maar als je die boete per se wil doen, doe dan maar!

Het moest er nog aan ontbreken dat je mij m'n geloof ging afnemen. Is het nu de bedoeling dat ik je bedank?

Laatst gewijzigd door anoniempje : 19 juni 2009 om 19:12.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 19:22   #763
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

toch grappig dat sommigen enkel op [B ]xxxx[/B ] kunnen drukken, en hun evenknie dan weer enkel op [I ]xxx[/I ] en geen van beiden kunnen ze op [QUOTE ]xxx[/QUOTE ] drukken?

zou dat genetisch bepaald zijn? of zouden ze de icoontjes niet kunnen lezen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 19:22   #764
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Ik respecteer uw mening, ookal zit u er op vele vlakken serieus naast.
Als u mijn mening al zou respecteren, hetgeen ik ten zeerste betwijfel, dan zou men toch kunnen verwachten dat u tenminste een poging doet om te begrijpen wat er staat. Dat laat u heel erg vaak achterwege.

Citaat:
Het is niet omdat ik er een andere mening op nahoud, dat ik minder intellect heb dan u.
Dat klopt. Iemand die met een zwarte huid geboren is, kan er immers ook niets aan doen dat hij zwart is. Zo ook met intellect of gebrek daaraan. De mening die die persoon eventueel heeft, staat daar verder los van.

Citaat:
Ik zie u zelden met bronmateriaal afkomen. Het enige wat u doet is andermans mening en bronnen bekritiseren, maar zelf draagt u zelden iets bij tot de discussie, laat staan dat u uw posts hard maakt met bronmateriaal.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld Circe, die wel het engelengeduld heeft opgebracht keer op keer met links te komen, doe ik dat niet. Als ik u eenmaal een link gegeven heb, ga ik er (tegen beter weten in vaak) vanuit dat u die dan ook opent en kennisneemt van de inhoud. Niet dat ik die nog -tig keer moet herhalen en aandringen om die te lezen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 19:53   #765
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Als u mijn mening al zou respecteren, hetgeen ik ten zeerste betwijfel, dan zou men toch kunnen verwachten dat u tenminste een poging doet om te begrijpen wat er staat. Dat laat u heel erg vaak achterwege.

Dat klopt. Iemand die met een zwarte huid geboren is, kan er immers ook niets aan doen dat hij zwart is. Zo ook met intellect of gebrek daaraan. De mening die die persoon eventueel heeft, staat daar verder los van.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld Circe, die wel het engelengeduld heeft opgebracht keer op keer met links te komen, doe ik dat niet. Als ik u eenmaal een link gegeven heb, ga ik er (tegen beter weten in vaak) vanuit dat u die dan ook opent en kennisneemt van de inhoud. Niet dat ik die nog -tig keer moet herhalen en aandringen om die te lezen.
"Als u mijn mening al zou respecteren, hetgeen ik ten zeerste betwijfel, dan zou men toch kunnen verwachten dat u tenminste een poging doet om te begrijpen wat er staat. Dat laat u heel erg vaak achterwege."

Heb ik weldegelijk gedaan. Vandaar ook mijn conclusie .

"Dat klopt. Iemand die met een zwarte huid geboren is, kan er immers ook niets aan doen dat hij zwart is. Zo ook met intellect of gebrek daaraan. De mening die die persoon eventueel heeft, staat daar verder los van."

Vandaar dat u beledigingen ongegrond waren.

"In tegenstelling tot bijvoorbeeld Circe, die wel het engelengeduld heeft opgebracht keer op keer met links te komen, doe ik dat niet. Als ik u eenmaal een link gegeven heb, ga ik er (tegen beter weten in vaak) vanuit dat u die dan ook opent en kennisneemt van de inhoud. Niet dat ik die nog -tig keer moet herhalen en aandringen om die te lezen."

Ik open en bekijk elke link die mij aangeboden wordt. Probleem is dat ik u zelden een link heb weten te plaatsen. En links die er niet zijn kan ik moeilijk openen natuurlijk.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 19:58   #766
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Pedofilie is een ziekte waarbij men zich seksueel enkel aangetrokken voelt tot kinderen. Bij profeet Mohamed was dit duidelijk niet het geval aangezien hij getrouwd was met vrouwen van allerlei leeftijden; z'n eerste huwelijk was zelfs met een veel oudere weduwe en monogaam. Daarna heeft hij uit politieke belangen meerdere huwelijken gesloten (met hoofdzakelijk weduwen) om de Arabische stammen te verenigen.

Nu, in de praktijk spelen de huwelijken van Mohamed (vzmh), ook die van Aisha, geen rol bij de godsdienstbeleving van een moslim. Een moslim kijkt naar de koran en soenna van de profeet, dit laatste wil zeggen naar uitspraken en handelingen (bij die uitspraken) van de profeet. De koran roept ook op om naar de profeet te luisteren. Bijvoorbeeld: in de koran staat dat een moslim moet bidden en in een hadith legt de profeet uit op welke manier dit precies dient te gebeuren. Vergeef me mijn onwetendheid maar ik kan me niet herinneren in welke hadith Mohamed spreekt/pocht over zijn huwelijk met een 6- of 9-jarige (er zijn ook hadiths waaruit men tussen 13 of 19 jaar oud kan afleiden), laat staan andere moslims oproept om hetzelfde te doen.

Meer en volledige informatie: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 19 juni 2009 om 19:59.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 20:52   #767
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Narrated Aisha: The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age.
http://www.usc.edu/schools/college/c...ml#005.058.234

Citaat:
Narrated 'Aisha: I used to play with the dolls in the presence of the Prophet, and my girl friends also used to play with me. When Allah's Apostle used to enter (my dwelling place) they used to hide themselves, but the Prophet would call them to join and play with me. (The playing with the dolls and similar images is forbidden, but it was allowed for 'Aisha at that time, as she was a little girl, not yet reached the age of puberty.) (Fateh-al-Bari page 143, Vol.13)
http://www.usc.edu/schools/college/c...ml#008.073.151

Laatst gewijzigd door SDX : 19 juni 2009 om 20:55.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 21:42   #768
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

en dat is mohammed die dat zegt?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 22:00   #769
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Nog niet gedaan met islam-bashen hier?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 23:50   #770
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
en dat is mohammed die dat zegt?
hadiths zijn de overlevering van andere mensen die mohammed gekend hebben.

De meeste hadith waar over Aisha worden gesproken zijn verteld door Aisha zelf.
Daarom staat er: "narrated Aisha"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 juni 2009 om 23:50.
Oud 20 juni 2009, 00:01   #771
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Pedofilie is een ziekte waarbij men zich seksueel enkel aangetrokken voelt tot kinderen. Bij profeet Mohamed was dit duidelijk niet het geval aangezien hij getrouwd was met vrouwen van allerlei leeftijden; z'n eerste huwelijk was zelfs met een veel oudere weduwe en monogaam. Daarna heeft hij uit politieke belangen meerdere huwelijken gesloten (met hoofdzakelijk weduwen) om de Arabische stammen te verenigen.

Nu, in de praktijk spelen de huwelijken van Mohamed (vzmh), ook die van Aisha, geen rol bij de godsdienstbeleving van een moslim. Een moslim kijkt naar de koran en soenna van de profeet, dit laatste wil zeggen naar uitspraken en handelingen (bij die uitspraken) van de profeet. De koran roept ook op om naar de profeet te luisteren. Bijvoorbeeld: in de koran staat dat een moslim moet bidden en in een hadith legt de profeet uit op welke manier dit precies dient te gebeuren. Vergeef me mijn onwetendheid maar ik kan me niet herinneren in welke hadith Mohamed spreekt/pocht over zijn huwelijk met een 6- of 9-jarige (er zijn ook hadiths waaruit men tussen 13 of 19 jaar oud kan afleiden), laat staan andere moslims oproept om hetzelfde te doen.

Meer en volledige informatie: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm
misschien toch wat betere informatie gaan opzoeken. De hadith zijn helemaal geen teksten die door Mohammed geschreven zijn, maar verhalen die door ANDEREN die mohammed rechtstreeks hebben gekend zijn opgetekend en doorgegeven.
De Soennieten gebruiken de hadith zeker en vast als leidraad om hun leven te leiden naar het voorbeeld van de profeet.

Een van de hoofdstukken van de hadith die door Muslim werden verzameld luidt zelfs als volgt:

uit: The Book of Marriage
Chapter 10: IT IS PERMISSIBLE FOR THE FATHER TO GIVE THE HAND OF HIS DAUGHTER IN MARRIAGE EVEN WHEN SHE IS NOT FULLY GROWN UP
http://www.msawest.net/islam/fundame...m/008.smt.html

Daarin wordt net het huwelijk van Mohammed met Aisha aangehaald om te bewijzen dat het is toegestaan om te huwen met kinderen.

NERGENS (NERGENS) in de ahadith staat dat de leeftijd van Aisha ouder zou zijn dan negen toen Mohammed het huwelijke consummeerde. Misschien kan je Linda Bogaert die hadith even toesturen, want ze heeft haar tekst enkel gebaseerd op een paar apologeten die zich in twintig bochten gewrongen hebben om het kind toch maar ouder te laten wezen, waarom "vergeet" Linda dat er meer dan tien sahih hadith zijn die gewoon bevestigen dat het kind zes was toen ze huwde en negen maanjaren toen het huwelijk werd geconsummeerd?

Meer informatie over de ahadith en sunnah vind je ook op deze site (wel Engels)
http://www.msawest.net/islam/fundamentals/hadithsunnah/

Laatst gewijzigd door circe : 20 juni 2009 om 00:02.
Oud 20 juni 2009, 00:41   #772
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Als dat zo is, waarom start u dan wel een draad die de titel "de islam en vrouwonvriendelijkheid.. een mythe" draagt, en waar u in de openingspost al met allerlei verzen uit de koran aan het strooien bent?
Dat zijn wellicht de suikerversjes die Sywen-achtigen als zoete koek slikken en moeiteloos interpreteren, context of geen context, 14OO jaar oud of niet.

Wanneer de inhoud minder fraai is en de ware aard van de islam komt bovendrijven, switchen de Syben-achtigen moedwillig hun verstand op nul en veinzen ze dat ze plots niet meer kunnen interpreteren. Zelfs woorden als 'vijand ' worden eensklaps oninterpretabel, een term die zelfs peuters kunnen duiden. Erger, zelfs geplaatst in de toenmalige context krijgen ze de inhoud van dat vers niet eens geduid.
Moedwillig geveinsde domheid is dat. Zo ver zijn ze bereid te gaan.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 00:59   #773
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Erger, zelfs geplaatst in de toenmalige context krijgen ze de inhoud van dat vers niet eens geduid.
Moedwillig geveinsde domheid is dat. Zo ver zijn ze bereid te gaan.
De vrees voor het hellevuur zit diep. Wie schreef hier ook weer dat wie in de islam zijn verstand gebruikt, zijn hoofd zal moeten missen?
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 01:05   #774
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
NERGENS (NERGENS) in de ahadith staat dat de leeftijd van Aisha ouder zou zijn dan negen toen Mohammed het huwelijke consummeerde.

http://www.msawest.net/islam/fundamentals/hadithsunnah/
Het was waarschijnlijk nog erger, want ergens heb ik gelezen dat "negen jaar" een verkeerde vertaling is. Het zou moeten zijn: "in haar negende maanjaar", dus acht jaar min acht maal elf dagen. ZEVEN JAAR.

En waarom zou die kinderverkrachter zo eerlijk zijn geweest om zijn hagiografen te vertellen wanneer hij zijn lusten op dat wicht was gaan botvieren? Zou hij haar in haar zesde maanjaar bij zijn harem hebben ingelijfd als hij van plan was geweest, nog een paar jaartjes fatsoenlijk te blijven? Mee alle Chinezen, mo ni metten dezen! Het kind was misschien maar vijf jaar toen hij haar verkrachtte!

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 20 juni 2009 om 01:06.
Oud 20 juni 2009, 01:27   #775
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Onverdedigbaar als ge het mij vraagt, maar door de macht van de godsdienst onbespreekbaar.

Rotte boel.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 04:37   #776
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Off-topic : gelet op de vrijwel identieke wijze van citeren en manier van discussiëren heb ik de indruk dat hier een dubbelnick actief is.

On-topic : is er nu al iemand te weten gekomen w�*t dat "onder andere" die de veroordeling mogelijk maakte precies inhoudt?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 20 juni 2009 om 04:38.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 06:54   #777
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"1) er om de haverklap ergens een moskee gebouwd wordt"

Het aantal moskeeën is gedaalt ten opzichte van 2001.

De Universiteit Gent (Centrum voor Islam in Europa) en de ULB voerden in opdracht van de Koning Boudewijnstichting een studie uit naar imams en moslimleerkrachten in België. Uit de studie blijkt dat ons land 328 moskeeën telt. Dat is een stuk minder dan de 383 moskeeën die er volgens het ministerie van Justitie in 2001 waren.

Bron: http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...4-11_islam.htm

"2) het straatbeeld in vele steden gevuld is met gesluierde moslims"

Slecht 5 a 6% van de totale Belgische bevolking is moslim. Het valt dus best wel mee hoor.

Bron: http://www.indymedia.be/en/node/29363

"3) wij al een hoop van onze democratische verworvenheden kwijtgespeeld zijn enkel en alleen om de moslims ter wille te zijn."

Zoals?

"4) we "allah is groot maar ziekenkas is groter" niet meer uit volle borst mogen meezingen."

Dat mag u wel.

"5) de voeding in vele scholen hallal moet zijn"

Onzin. U mag mij altijd proberen overtuigen met een bron .

"6) er gescheiden zwemuren zijn"

Wat heeft dit met bezetting te maken?

"7) onze kerstbomen moeten verdwijnen uit openbare plaatsen"

Onzin.

"8) kerstmis "kerstmis" niet meer mag genoemd worden"

Onzin.

"9) de meestgekozen naam in brussel "mohammed" is"

Ja, en?

"precies niet ZO'N belachelijke uitspraak hé....is er zelfs één die netjes gestaafd is met 9 punten al; een voorstel voor punt 10, anyone?"

Idd, lachwekkend is een beter woord .

idd witte roos, je hebt een overschot aan gelijk dat sommigen te hard van stapel lopen....raad eens wie die "sommigen" zijn?

Ik weet goed genoeg wie, maar ga hier geen namen noemen .
dit is de laatste keer dat ik ga reageren op uw posts; de reden hiervan is zeker en vast niet het feit dat u te eloquent zou zijn of dat u mij dingen voorlegt die ik niet "on the drop of a hat" kan weerleggen, vergis u niet. voor mij heeft uw "ja, en?" de deur dichtgedaan en somt u spijtig genoeg op als mens.

ik ben niét op een dag opgestaan en heb de beslissing genomen om die gedachten over de islam en moslims te krijgen; dit is een proces geweest. waarom zou ik de realiteit ontkennen? waarom zou ik de problemen trivialiseren? wie of wat zou daar baat bij hebben? mijn democratische verworvenheden in elk geval niét! indien ik géén discussie aanga met u en uw gelijkgestemden speel ik volledig in de kaart van uw godsdienst en geloof me als ik u zeg dat ik daar nooit schuldig zal aan zijn.

ik wens u nog veel plezier hier op het forum en als ik u één raad kan meegeven, is het dat u als aanhanger van een onderdrukkende godsdienst en als persoon die in het westen leeft de morele verplichting hebt uw godsdienst in vraag te stellen en niet klakkeloos te aanvaarden wat ze eeuwen geleden neergepend hebben. dat, mijn beste, is evolutie en ik zou graag geloven dat niet enkel westerlingen die deze onderdrukkende godsdienst niet aanhangen, hierop een monopolie hebben.

verder druk ik de hoop uit dat u en uw gelijkgestemden op een dag gaan inzien dat godsdienst echt wel iets is dat een beleving zou moeten zijn tussen u en uw god en niet langer iets is dat u in uw agenda moet vermelden omdat het een gedwongen dagindeling geworden is.

ik ga ervan uit dat u een relatief jonge mens bent; dat maakt uw hersenspinselen alleen maar triester. beleef uw godsdienst maar ga toch voor een moderne versie die leefbaar is in de 21ste eeuw, een versie die vreedzaam samenleven met of ten minste naast andere volkeren mogelijk maakt.

tevens maakte ik me de bedenking dat er best wel wat meer humor zou mogen zijn als het op islam en moslims aankomt. humor kan een brug slaan, humor verlicht moeilijke situaties, humor, goeie humor, zet het mensen aan het lachen en lachen, zoals we allen weten, verhoogt het gevoel van geluk.
zo zwaar op de hand....

als laatste wil ik u nog meegeven dat de welbekende westerse samenlevingsvorm - aka (also known as) de democratie - verre van perfect is maar als we de rest van de wereld bekijken, wordt het wel duidelijk dat het momenteel de beste samenlevingsvorm is. het systeem staat bol van de fouten maar het systeem laat tenminste toe dat er fouten gemaakt worden en dat er discussies kunnen gevoerd worden op alle niveaus en dat, mijn beste, is van onschatbare waarde.

ps: misschien (mss) kan u aan uw kameraad (zijn naam ontglipt me) uitleggen dat typo's, spelfouten en afkortingen drie verschillende dingen zijn.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 07:57   #778
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Off-topic : gelet op de vrijwel identieke wijze van citeren en manier van discussiëren heb ik de indruk dat hier een dubbelnick actief is.
Je meent het!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
On-topic : is er nu al iemand te weten gekomen w�*t dat "onder andere" die de veroordeling mogelijk maakte precies inhoudt?
De duitstalige Wikipedia pagina (met de bronnen) over Susanne Winter is een goed vertrekpunt.

In wezen zaaide ze gewoon wat haat tijdens de kiescampagne om haar potentiële kiezers naar de mond te praten.

Eén voorbeeldje:

„Wir sollten im Stadtpark ein Tierbordell errichten, damit die muslimischen Männer dorthin gehen können und sich nicht an den Mädchen im Stadtpark vergreifen.“

Vertaling door Firestone Vertalingen NV: "We zouden in het stadspark een dierenbordeel moeten oprichten, zodat de moslimmannen daar naartoe kunnen en niet meer de meisjes in het park aanranden."

Hier een artikel over haar proces in eerste aanleg, waar wat details over de aanklacht staan.

Wat de "Mohammed is een pedofield"-uitspraak betreft, is het uiteraard een verzinsel dat deze uitspraak op zich in Oostenrijk verboden is.
Susanne Winter is veroordeeld deels omdat ze deze uitspraak gebruikte om haat te zaaien en discriminerende voorstellen te duiden. Context ...

(Om een analogie te geven. Ik mag perfect schrijven dat Dutroux een moordenaar is. Als ik echter dat feit misbruik in mijn propaganda om discriminerende maatregelen te bepleiten tegen de inwoners van Sars-la-Buissière, dan krijg ik vroeg of laat problemen met het gerecht.)

Niet dat onze grote forumspecialisten zich van feiten iets zullen aantrekken.

Ach ja, de honden en de karavaan zeker!

Laatst gewijzigd door Firestone : 20 juni 2009 om 08:10.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 08:08   #779
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Je meent het!

Wat de "Mohammed is een pedofield"-uitspraak betreft, is het uiteraard een verzinsel dat deze uitspraak op zich in Oostenrijk verboden is.
Susanne Winter is veroordeeld deels omdat ze deze uitspraak gebruikte om haat te zaaien en discrimerende voorstellen te duiden. Context ...

(Om een analogie te geven. Ik mag perfect schrijven dat Dutroux een moordenaar is. Als ik echter dat feit misbruik in mijn propaganda om discrimerende maatregelen te bepleiten tegen de inwoners van Sars-la-Buissière, dan krijg ik vroeg of laat problemen met het gerecht.)
Lijkt me inderdaad een goede reden om Susanne Winter te veroordelen, toch wat de discriminerende voorstellen betreft.

Maar de analogie klopt niet helemaal: de inwoners van Sars-la-Buissière vereren Marc Dutroux niet als hun profeet en mw Winter heeft de mensheid niet met een boek opgezadeld waarvan de idiote regeltjes langzaam maar zeker onze westerse maatschappij worden opgedrongen.

Dat de oorspronkelijke agressie van de islam uitgaat, en dat niet slechts sinds we hier immigranten hebben, maar al veertien eeuwen lang, is geen excuus om een economisch zwakke bevolkingsgroep vijandig te behandelen, maar die groep is zelf het slachtoffer van de ideologie die al 14 eeuwen lang groot onheil over de mensheid brengt, en dat is wel een reden om ze aan de kaak te blijven stellen.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 20 juni 2009 om 08:19.
Oud 20 juni 2009, 08:33   #780
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
In wezen zaaide ze gewoon wat haat tijdens de kiescampagne om haar potentiële kiezers naar de mond te praten.
Eén voorbeeldje:

„Wir sollten im Stadtpark ein Tierbordell errichten, damit die muslimischen Männer dorthin gehen können und sich nicht an den Mädchen im Stadtpark vergreifen.“

Vertaling door Firestone Vertalingen NV: "We zouden in het stadspark een dierenbordeel moeten oprichten, zodat de moslimmannen daar naartoe kunnen en niet meer de meisjes in het park aanranden."
Dat is natuurlijk grof tegenover een groep die heel wat fatsoenlijke mensen omvat. Dat aan verkrachtingen van ongelovige vrouwen door vele leden van die groep niet zwaar wordt getild, en dat het hoofddoekje een minder respectvolle behandeling van niet-moslimvrouwen propageert, is geen reden om de hele groep meer in discrediet te brengen dan hij zelf eventueel toch al doet door de koran goed te keuren.

Toch is ieder volwassen en mondig lid van die groep medeverantwoordelijk voor Winters uitspraak, en als wie kaatst de bal moet verwachten, wellicht zelfs in de eerste plaats. Waarom? Door de koran te aanvaarden, en veelal ook de soenna, die grotendeels hun oorsprong vinden in de waanzin van Mohammed, stemmen zij in met de mohammedaanse haatzaaierij en de gruwelijke praktijken die daarin worden aanbevolen, en die door de minder beschaafde leden van hun groep worden toegepast.

Ik wil een uitzondering maken voor moslims die zich uitdrukkelijk van de koran en mohammed distantiëren, maar vergeten we niet, hoe "talrijk" die zijn.

En ja, misschien is 99% van de moslims minder dwaas dan "mirakel" (ayatollah) Chomeini, maar als niet weinigen die kerel in een groot, zij het sji'itisch, moslimland steunen, en er ook elders in de islamwereld regelmatig van die kwiebussen aan de macht zijn (Qaddhâfi), moet men toch niet raar opkijken van bepaalde associaties.

[QUOTE/]“A man can have sex with animals such as sheeps, cows, camels and so on. However, he should kill the animal after he has his orgasm. He should not sell the meat to the people in his own village; however, selling the meat to the next door village should be fine.”[/quote]

From Khomeini's book, "Tahrirolvasyleh"

Je kunt niemand openlijk met zulke dingen associëren, tenzij hij er vrijelijk voor kiest, een ideologie aan te hangen die niet zelden dicht in de buurt komt van Chomeini's wereldbeeld en dit wereldbeeld ook schraagt. Iets anders beweren zou neerkomen op de ontkenning van de verantwoordelijkheid, de mondigheid en het zelfbeschikkingsrecht van de mohammedanen.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 20 juni 2009 om 08:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be