Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2010, 08:03   #761
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Vlaanderen is niet Frans gezind en zal dat nooit zijn behalve een paar vazallen zoals jij Alboreto..
de Vlaamse gewesten hebben altijd toenadering gezocht bij Nederland over de eeuwen heen toen ze vrij waren van hun bezetter.
Jij hebt precies wel héél erg schrik voor de komende verkiezingen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 08:06   #762
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ben er al vaak geweest.
D is inderdaad gezellig, alleen mijn Duits is van het niveau Jean-Marie Pfaff.

Maar ook dat zal het niet worden
Dus een soort van Rudy Carell Duits ?
Oud 17 mei 2010, 08:43   #763
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als ze met twee zijn doorgaans wel, dacht ik.

Als het dat nageslacht is dat reeds meer dan één eeuw industrieel actief is, dan is dat héél kras nageslacht.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 08:44   #764
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Sinds wanneer hebben de Hollanders hier iets te beslissen ?
Oh, is een fusie tussen onze landen uitsluitend door Vlamingen te bepalen?

ik dacht het effe niet. Wij willen ook ja of nee kunnen zeggen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 09:02   #765
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
We zijn duidelijk op de goede weg, want er was bijna een voorakkoord om te beslissen dat er een akkoord moest komen om eens samen te gaan zitten om te onderhandelen over de voorwaarden waaronder onderhandeld kan worden. En dat gebeurde in een geest van besef dat wederzijds respect een noodzakelijke voorwaarde is om tot een goede sfeer te komen waarin we verder kunnen onderhandelen over de punten waarover we zullen onderhandelen.

Binnen 2000 jaar (foutenmarge: 10 jaar) is alles in België perfect, dat staat in de sterren geschreven.

Met de rustige vastheid die ons dapper vaderlandje kenmerkt komen we er wel, echt waar.

U kunt nu dus rustig voor de buis in slaap vallen.
Djimi, ik zie dat je 'onderwijs'-ervaring hebt. Dat is een beetje zoals België, hè, die onderwijshervormingen en onderwijsrichtlijnen en vergaderingen en pedagogische studiedagen, en uiteindelijk zijn de meesten bezig met hun machtspositie in de school of vakbond of wat weet ik. En zonder blijkt het even goed te gaan, zelfs beter... en nu de vergelijking doortrekken?
Oud 17 mei 2010, 09:09   #766
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Oh, is een fusie tussen onze landen uitsluitend door Vlamingen te bepalen?

ik dacht het effe niet. Wij willen ook ja of nee kunnen zeggen.
Ik heb het over "hier", en "hier" is in België.
Oud 17 mei 2010, 09:25   #767
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

De Rotterdammer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer hebben de Hollanders hier iets te beslissen ?
Hollanders hebben niets te zeggen over wat met Belgie moet gebeuren. Hollanders willen alleen graag "neen" kunnen zeggen wanneer van een aansluiting van Vlaanderen sprake zal zijn....
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 09:28   #768
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik heb het over "hier", en "hier" is in België.
Precies, waar jullie met je eigen land naartoe willen, is alleen en uitsluitend jullie zaak. Ik voel me slechts -en wel aan de zijlijn- betrokken omdat ik persoonlijke banden met Belgie heb en het bovendien een fantastisch land vind, ook al wordt ze door sommige forumleden onterecht naar beneden getrokken.
Oud 17 mei 2010, 09:29   #769
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dus een soort van Rudy Carell Duits ?
Rudi Carrell sprak fantastisch Duits, ik heb hem altijd bijzonder goed kunnen verstaan.
Oud 17 mei 2010, 09:30   #770
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Precies, waar jullie met je eigen land naartoe willen, is alleen en uitsluitend jullie zaak. Ik voel me slechts -en wel aan de zijlijn- betrokken omdat ik persoonlijke banden met Belgie heb en het bovendien een fantastisch land vind, ook al wordt ze door sommige forumleden onterecht naar beneden getrokken.
Wat vindt u "fantastisch" aan België? Als België zo "fantastisch" was, zou België niet al zo'n problemen hebben. België is dus alles behalve "fantastisch".
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 09:31   #771
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Jij hebt precies wel héél erg schrik voor de komende verkiezingen.
Grappig, hoe zo'n Shadowke de boze buitenwereld interpreteert. Als je niet tot de zijnen behoort, ben je plotseling Fransgezind. Ik wie niet wie ik gevaarlijk moet vinden: het kliekje rondon Shadowke of extreem islamfundamentalisme
Oud 17 mei 2010, 09:36   #772
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat vindt u "fantastisch" aan België? Als België zo "fantastisch" was, zou België niet al zo'n problemen hebben. België is dus alles behalve "fantastisch".
Misschien mag de staat Belgie zich op het moment in een regimecrisis bevinden, maar zij is een prachtig land, waar het goed toeven is, met aan beide zijden van de taalgrens een rijk historisch verleden, een heerlijke bourgondische cultuur en getalenteerde inwoners, zoals Rubens, Herge,Franquin, Jaques Brel, Kabouter Plop en Eddy Wally... Brussel, Namur, Gent, ik vind het allemaal prachtig.

En Shadowke, voor de duidelijkheid nog maar: ik ben Belgofiel -in welke staatsvorm dan ook- en geen Frankofiel -hoewel Frankrijk ook een mooi land is, overigens.

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 17 mei 2010 om 09:43.
Oud 17 mei 2010, 09:42   #773
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
blablabla.
geen steek houdende argumenten van de filo, zoals altijd.
Waarom zijn die argumenten niet steekhoudend?
Klär mich auf!
Oud 17 mei 2010, 09:46   #774
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
na 40 �* 45 jaar of langer?
tegen dan hebben ze tijd genoeg gehad om te beseffen hoe een echt democratisch koningshuis is en dit itt de saksen-coburgers.

je argumenten houden dus totaal geen steek.
Mij interesseert het geen zier of een een Oranje of een Saksen-Coburger aan het hoofd van de staat staat, koningshuizen zijn per definitie niet democratisch en dienen meteen over de kling te worden gejaagd....
Oud 17 mei 2010, 09:47   #775
respublica
Minister

Standaard

Volgens mij is separatisme nog niet aan de orde, omdat dat Vlaanderen ook zou beschadigen. Confederalisme moet het eerste doel zijn voor de Vlaamse beweging, omdat dat veel haalbaarder is.

Als de Franstaligen echter blijven weigeren dit land te hervormen, zal separatisme stilaan het enige alternatief worden.

Laatst gewijzigd door respublica : 17 mei 2010 om 09:49.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 09:56   #776
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien mag de staat Belgie zich op het moment in een regimecrisis bevinden, maar zij is een prachtig land, waar het goed toeven is, met aan beide zijden van de taalgrens een rijk historisch verleden, een heerlijke bourgondische cultuur en getalenteerde inwoners, zoals Rubens, Herge,Franquin, Jaques Brel, Kabouter Plop en Eddy Wally... Brussel, Namur, Gent, ik vind het allemaal prachtig.

En Shadowke, voor de duidelijkheid nog maar: ik ben Belgofiel -in welke staatsvorm dan ook- en geen Frankofiel -hoewel Frankrijk ook een mooi land is, overigens.
Ik vind België zeer saai en zeer kleingeestig, vergeleken met landen zoals Frankrijk of Duitsland!
Oud 17 mei 2010, 09:58   #777
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik vind België zeer saai en zeer kleingeestig, vergeleken met landen zoals Frankrijk of Duitsland!
Het is de vraag of je Belgie na een boedelscheiding als minder kleingeestig zult ervaren. Bovendien, dan ga je toch in Frankrijk of Duitsland wonen? Belemmeringen zijn er niet meer.....

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 17 mei 2010 om 09:58.
Oud 17 mei 2010, 10:04   #778
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zal wel... Bekijk bericht
Een taal die echter niets meer is als een communicatie middel. Niets meer en niets minder. En dit middel , de taal, is een middel, geen doel.
Zeg dat eens aan het FDF... Niet IRL als je nog van je pensioen wil genieten...

Citaat:
Dan verfransing: wat een onzin. Is het niveau zo laag dat men dit niet kan verstaan of kan leren?
Misschien kun je het ook omdraaien: zijn de Franstaligen intellectueel in staat om de taal van de MEERDERHEID te leren?

Citaat:
Nu is de oplossing zeer simpel, maar lijkt het voor sommige heel moeilijk.
1 regering en alles tweetallig.
En welk leger ga je daarvoor meebrengen om dat op te leggen? Er is geen democratische meerderheid voor dit idee, dus zal je het wel moeten opleggen met geweld.

Overigens verwacht ik een lynchpartij van "zalwel" in Wallonië.

Citaat:
Dit betekend ook echt alles: tweetallige ambtenaren, politiekers, stembrieven enz.......
Reality check. Het is nu al niet mogelijk om het petieterige kleine tweetalige gebiedje van België, Brussel met name, van genoeg tweetalige ambtenaren te voorzien. Zoals steeds weer: 't is te zeggen, Franstalige ambtenaren die ook Nederlands kunnen.

Citaat:
Dit land is meertalig, waarom dat dan niet tweetalig laten zijn? Vanwege een paar verstandelijk beperkten?
Ik vind dat iemand die zo een absurd idee (waar ga je de tweetalige ambtenaren halen? waar ga je de steun hiervoor halen?) durft opperen, zich niet mag bezondigen aan anderen "beperkt" te noemen. Overigens schrijf je nog meer DT-fouten dan ik, dus zo intellectueel onbeperkt zal je ook wel niet zijn...

Citaat:
In ieder geval kan het zo niet verder. Nederland zal Vlaanderen er niet bij vanwege zijn extreme nationalisme door deze problemen. Vlaanderen alleen verder? Nou succes, dan staat griekenland er beter voor.
Ge gelooft Eyskens toch niet zeker? Argumenten?

Citaat:
We leven nu ! en moeten verder zonder al die oude koeien boven te halen.
Belgie heeft een mooie toekomst welke door de gecrieerde taalproblemen zwaar ondermijnd zijn.
Tabula rasa? Prima, laat ons dan aansluiten bij Nederland! Oei, of mag ik niet zo ver terug gaan?

Citaat:
Op moment is zowel Vlaanderen, Walonie als belgie een zielige vertoning
Voor een keer zijn we het eens.
Oud 17 mei 2010, 10:04   #779
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is de vraag of je Belgie na een boedelscheiding als minder kleingeestig zult ervaren. Bovendien, dan ga je toch in Frankrijk of Duitsland wonen? Belemmeringen zijn er niet meer.....
Ik geloof niet echt in de aansluiting van Wallonië met Frankrijk in geval van splitsing van het land. Hetzelfde trouwens over de aansluiting van Vlaanderen en Nederland. Het grootste voordeel die men in Duitsland en Frankrijk hebt, is dat men een taal heeft voor een land! U moet er niet meer zich afvragen welke taal u er moet spreken, het is meer gemakkelijk. Ik weet niet als u de Duitse nationaliteit aangevraagd hebt, maar als ik naar Frankrijk verhuis vraag ik er onmiddellijk de Franse nationaliteit aan. Bij verkiezingen zou ik het meer dan logisch vinden dat ik voor een FRANSE partij stemt als ik in FRANKRIJK woon. Met BELGIE heb ik dan niets meer te maken, behalve natuurlijk wat familie, vrienden en kennissen betreft maar dat stopt daar! Daarom ben ik trouwens 100% tegen het feit dat Belgen in het buitenland voor Belgische partijen zouden kunnen stemmen. U bent naar Duitsland verhuisd, uw nieuw land is dus Duitsland! U kan misschien nog een zekere verband met België hebben (familie, vrienden, kennissen) maar dat stopt daar!

Laatst gewijzigd door Everytime : 17 mei 2010 om 10:07.
Oud 17 mei 2010, 10:09   #780
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het grootste voordeel die men in Duitsland en Frankrijk hebt, is dat men een taal heeft voor een land!
Dat hoeft u overigens in Nederland ook niet te doen, tenzij u Fries bent natuurlijk. Ik ben geen Duitser, ik ben een Nederlander, die in Duitsland woont. In een verenigd Europa hoef ik (voorlopig) nog geen schepen achter mij te verbranden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be