![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U daaren tegen staat gewoon langs de kant te schreeuwen, zonder te zeggen wat er mis is met Leonards uitspraken. Vraag is: wilt u discuteren of wilt u gewoon afgeven op Leonard zonder te weten waarom. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beter. Morgen vroeg zet ik uw storende ego op 'negeren'. Bye. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, want in de eerste plaats ging de discussie over de vraag wat mgr. Léonard heeft gezegd. Als je het begin van deze draad (en twee gelijklopende) bekijkt, zie je dat ik in de eerste plaats ben ingegaan tegen heel wat misvattingen over de uitspraak zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#766 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel typerend. Maar het is uw keuze uiteraard. Ik vroeg enkel om over de inhoud te kunnen praten om zo te mogen weten wat u stoort. Dat kan elke meelezer nagaan. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wijze beslissing
![]() |
#769 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bekend filosoof (Schopenhauwer) zei ooit eens dat er twee soorten dwazen bestaan. Zij die niet kunnen en zij die niet willen begrijpen.
Bij het lezen van uw postings in deze thread, komt de vraag bij me op wat zijn mening zou geweest zijn over zij die het niet willen kunnen begrijpen. Maar ik kan het wel raden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 november 2010 om 00:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#772 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik dacht dat ze d�*t toch leerden bij de Jezuieten. Schijnbaar niet (meer?) dus. O tempora o mores! ![]() Nota voor de mods: -Het auteursrecht is al zéér lang verstreken: (Nicolas Boileau, dit aussi Boileau-Despréaux, le « législateur du Parnasse » né le 1er novembre 1636 �* Paris[1] et mort le 13 mars 1711) -Wikisource is open source *Maar Léonard vergat ze misschien en de verklaring van Mettepenningen is één van de mooiste stukjes vitriooltekst die ik sinds lange tijd las. Men ruikt de ruzie echt. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 4 november 2010 om 01:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet voor wat anderen daarvan maken. Of zie ik dat verkeerd? Of: wie is hier de gladde aal? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Léonard heeft gesproken op een moment dat de kerk beter een potje beschaamd kon zwijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik een sterk vermoeden dat als de kerk door monde van Leonard gezwegen had, het ook iets ging zijn. Dan ging men misschien zeggen dat hij als nieuwe leider zijn verantwoordelijkheid niet nam ter navolging van de schandalige gebeurtenissen. Maar ja, dat zijn vijgen na Pasen natuurlijk. Maar in alle eerlijkheid, en ik heb wél gelezen en gevolgd wat Leonard precies gezegd en geschreven heeft, vind ik daar inhoudelijk niks verkeerd mee. Mij lijkt het eerder dat hij het mikpunt geworden is van een maatschappij, die terecht woedend is om de vele pedofiliezaken die aan het licht kwamen, en de nonchalance waarmee "operatie kelk" is verlopen. Die volkswoede is volgens mij terecht. Maar het is niet terecht om deze op Leonard persoonlijk te richten. Begrijpelijk. Dat wel. Typend kuddegedrag zelfs. Maar niks wijst er op dat Leonard persoonlijk daar ook maar enige schuld aan heeft. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 november 2010 om 01:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#780 |
Banneling
|
![]() In bericht 750 richt ik mij ('gij') rechtstreeks tot Jan van den Berghe met de zinsnede 'zo vurig'. Dat is heel duidelijk.
In bericht 758 eigent gij u dat toe. Dat is zo zielig. Daar krijg ik een krop van in de keel. Ik heb zo te doen met u. Ik zou nooit het zielige dat gij hier vertoont associëren met, noch aanduiden als 'vurig'. Ik zou uit (misplaatst) medelijden (net zoals Leonard) wel eens foute dingen kunnen gaan zeggen. Of ik zou kunnen verzachten door uw zieligheid. Daarom is het maar beter dat ik uw gat op negeer gooi. Nie waar ? Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 4 november 2010 om 08:20. |
![]() |
![]() |