Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mogen mannen op de tribune tijdens apartheidszwemmen?
NEEN, apart is apart en die kaffers moeten buiten 6 12,50%
NEEN, ze komen enkel om onze prachtlijven te begluren 5 10,42%
JAWEL, zwemmen is een sport en ze mogen komen kijken 7 14,58%
JAWEL, als men privé wil zwemmen moet men maar privé zwembad afhuren 30 62,50%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2011, 20:56   #761
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Er zijn trouwens ook andere activiteiten die enkel voor vrouwen zijn. Kinepolis "Lady's at the movies". Probeer anders eens op zo'n dag Kinepolis binnen te wandelen als man ?
Das net de discriminatie. Ik vind dat al da ladies-only-gedoe verboden moest worden. Het is gewoon discriminatie op basis van geslacht.

Als zwembaden en cinema's blijkbaar kunnen eisen dat er geen mannen binnen mogen dan vind ik dat discotheken ook mogen beslissen om geen allochtonen binnen te laten of dat ik als werkgever mag beslissen om geen vrouwen aan te nemen.

Het is gewoon pure hypocrisie, mannen de toegang ontzeggen, das geen probleem. Maar o wee als er ne marrokaan ergens nie binnen mag, dan zit het CGKR er op gelijk vliegen op ne stront.

Laatst gewijzigd door Rapture : 13 februari 2011 om 20:56.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 21:21   #762
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
"Er is echter geen verbod in het reglement. Moeten grootvaders of echtgenoten dan in de kou wachten tot hun kleindochter of vrouw klaar is met zwemmen?", klinkt Lespoix' argumentatie
Het noemt zowiezo 'vrouwenzwemmen', dus heeft het geen zin als je er toch mannen bij betrekt. Wat de 2 kwamen doen, was - en daar kan je niet omheen - pure provocatie, om heibel te zoeken. Geef me een andere reden waarom ze daar zouden zijn.
Maar wat hierboven geschreven wordt, is correct, het reglement moet natuurlijk aangepast worden naar de tribune toe, anders heeft het weinig nut.

Zowiezo kan ik me voorstellen dat sommigen zich oncomfortabel voelen bij het zwemmen met het andere geslacht : sauna's zijn vaak ook gescheiden, ik zou mijn vriendin niet meekregen naar een gemengde sauna waar je naakt moet rondlopen.

Ik vind wel dat zwembaden niet verplicht kunnen worden om hun reglement aan te passen : ze kunnen wel inspelen op de vraag, of een apart uur extra openingsuur organiseren als hiervoor extra budgetten worden voorzien door de vragers zelf.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 21:23   #763
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Das net de discriminatie. Ik vind dat al da ladies-only-gedoe verboden moest worden. Het is gewoon discriminatie op basis van geslacht.
Enigszins heb je gelijk, maar anderzijds zijn we zowiezo anders.

Als iedereen er zo tegen zou zijn, dan zou het financieel snel gedaan zijn: Kinepolis doet dit enkel omwille van een financieel voordeel, en blijkbaar trekt het een heel publiek, anders zou er nu al lang geen Ladies night meer zijn.
Oud 13 februari 2011, 21:49   #764
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet nodig, indien jij je eigen teksten niet begrijpt.
Doe ik wel, de vraag blijft of JIJ ze begrijpt, blijkbaar insinueer je graag zonder te kunnen toelichten WAT je bedoelt, een aanwinst kun je dat op een discussieforum niet noemen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 21:56   #765
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Enigszins heb je gelijk, maar anderzijds zijn we zowiezo anders.

Als iedereen er zo tegen zou zijn, dan zou het financieel snel gedaan zijn: Kinepolis doet dit enkel omwille van een financieel voordeel, en blijkbaar trekt het een heel publiek, anders zou er nu al lang geen Ladies night meer zijn.
Als men het dan toch toelaat, dan mogen discotheekuitbaters ook beslissen om geen allochtonen binne te laten. Volgens hun halen ze daar ook financieel voordeel uit (hun klanten worden dan niet lastig gevallen).
Oud 13 februari 2011, 21:58   #766
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wat is de vertaling van 'Ladies' Alice ? Genoeg bewijs denk ik niet. Wat ik nu wel kan bewijzen is dat jij zoals meestal uitgaat van dwaze veronderstellingen.

En ja een 'Ladies only night' is toegangkelijk voor alle vrouwen.
Volgens mij betekent dit IEDERE VROUW maar je toont nergens aan dat IEDERE VROUW kon gaan zwemmen, tot dusver lijkt het erop dat ENKEL MOSLIMA's konden gaan zwemmen, dat is dus geen LADIESNIGHT maar MOSLIMA NIGHT,het gaat dan NIET OVER VROUWEN DIE APART WILLEN ZWEMMEN MAAR GELOVIGEN DIE NIET MET ANDEREN, OOK GEEN ANDERE VROUWEN EEN ZWEMBAD WILLEN DELEN, wat volgens mij pure SEGREGATIE IS OM BASIS VAN RELIGIE , ik wacht tot u kunt aantonen dat het WERKELIJK OM EEN LADIESNIGHT ging en niet om RELIGIEUZE SEGREGATIE.

Bewijs je even wat jou stelling juist is?
Want ik hoorde nog nooit van een gemengd gezelschap vrouwen die er een probleem mee hadden dat mannen vanop een tribune toekeken, wel van moslima's die daar een probleem van maken!
Het lijkt er dus op dat u bezig bent segregatie op basis van religie te verdedigen, is dat uw bedoeling?
Vind u dat moslima's apart moeten zwemmen: gescheiden van ongelovigen, ongeacht of het over mannen of vrouwen gaat?
Ben benieuwd naar uw standpunt!
Oud 13 februari 2011, 21:59   #767
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik schreef ook niet dat er geen bestaan.
Ik schreef "Internaten zijn ook nog altijd voor jongens en meisjes gescheiden."
Ik gebruikte het onbepaald meervoud. Cochi legt graag uit wat dit betekent..
Misschien kan jij zelf uitleggen wat; "...ook nog altijd..." betekent?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 21:59   #768
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als men het dan toch toelaat, dan mogen discotheekuitbaters ook beslissen om geen allochtonen binne te laten. Volgens hun halen ze daar ook financieel voordeel uit (hun klanten worden dan niet lastig gevallen).
Dat klopt wanneer je de redenering doortrekt maar dat is dan rascisme, het omgekeerde wordt hier hevig verdedigd!
Oud 13 februari 2011, 23:33   #769
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je onlangs nog bent "uitgeweest", maar dat *is* momenteel ook al zo: jij stelt "allochtonen", in de praktijk zijn er verschillende "prive-clubs" waar de buitenwipper op kledij, ras of gewoon op persoonlijke voorkeur bepaalt of je binnen mag of niet.

Of iemand dat goed of slecht vindt: dat is gewoon de realiteit momenteel.
Oud 13 februari 2011, 23:38   #770
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als zwembaden en cinema's blijkbaar kunnen eisen dat er geen mannen binnen mogen dan vind ik dat discotheken ook mogen beslissen om geen allochtonen binnen te laten of dat ik als werkgever mag beslissen om geen vrouwen aan te nemen.

Het is gewoon pure hypocrisie, mannen de toegang ontzeggen, das geen probleem. Maar o wee als er ne marrokaan ergens nie binnen mag, dan zit het CGKR er op gelijk vliegen op ne stront.
En terecht! Gij hebt het recht niet iemand uit te sluiten op basis van afkomst. Hang de racist maar binnen uw 4 muren uit, buiten kunt ge vervolgd worden.
Oud 13 februari 2011, 23:44   #771
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
En terecht! Gij hebt het recht niet iemand uit te sluiten op basis van afkomst. Hang de racist maar binnen uw 4 muren uit, buiten kunt ge vervolgd worden.
En mensen uitsluiten in het zwembad op basis van hun (on)geloof dat mag dan weer wel zeker. Hang de racist maar uit binnen de muren van uw moskee!
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 23:47   #772
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
En mensen uitsluiten in het zwembad op basis van hun (on)geloof dat mag dan weer wel zeker. Hang de racist maar uit binnen de muren van uw moskee!
Ik leef niet in een moskee. Wat een debiele reactie, man.

Als die mensen het zwembad afgehuurd hebben dan is het maar normaal ook dat ze geen pottenkijkers wensen. Een openbaar zwembad zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn, moslims en geen moslims.
Oud 13 februari 2011, 23:48   #773
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als die mensen het zwembad afgehuurd hebben dan is het maar normaal ook dat ze geen pottenkijkers wensen. Een openbaar zwembad zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn, moslims en geen moslims.
De tribune was niet afgehuurd en dus vrij toegankelijk hoor. Waarom zou je niet mogen kijken naar zwemmende mensen? Daar is toch niets verkeerd aan?
Oud 13 februari 2011, 23:49   #774
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De tribune was niet afgehuurd en dus vrij toegankelijk hoor. Waarom zou je niet mogen kijken naar zwemmende mensen? Daar is toch niets verkeerd aan?
Heb ik dat geschreven soms?
Oud 13 februari 2011, 23:50   #775
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze hebben het niet afgehuurd, en hebben hun religieus racisme dus niet op te leggen.
Oud 13 februari 2011, 23:54   #776
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ze hebben het niet afgehuurd, en hebben hun religieus racisme dus niet op te leggen.
Blablabla zeg dat tegen hun. Zagen dat gij kunt, niet te doen.
Oud 13 februari 2011, 23:57   #777
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Blablabla zeg dat tegen hun. Zagen dat gij kunt, niet te doen.
Zeg het zelf tegen uw verpakte zusters. Maar verwittig me eerst, want dat wil ik met mijn ogen zien.
Oud 13 februari 2011, 23:58   #778
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Zeg het zelf tegen uw verpakte zusters. Maar verwittig me eerst, want dat wil ik met mijn ogen zien.
Ik zeg juist niets. Ik stoor me daar niet aan.

Wie niet wil bekeken worden door mannen, heeft daar niks te zoeken. Dat ze gaan zwemmen in de zee (vele leuker trouwens).
Oud 13 februari 2011, 23:59   #779
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg juist niets.
Ik dacht het al ...
Oud 14 februari 2011, 00:00   #780
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik dacht het al ...
Waarom zou ik? Vecht het uit met die verpakte moslima's zoals je zelf zegt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be